Державний професійно-технічний навчальний заклад



Дата конвертації15.03.2017
Розмір0.68 Mb.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ НАУКИ І ОСВІТИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ № 4 м. ХАРКОВА»



МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

уроку виробничого навчання
на тему:

Розробив:

майстер виробничого навчання

Фадєєва Яніна Борисівна



ХАРКІВ

Зміст



Вступ…………………………………………………………………...

3

1.

Характеристика та навчально-виховні задачі теми……….

6

2.

Планування вивчення теми № 10 «Приготування страв з м’яса, сільськогосподарської птиці»……………………….

8


3.

Обладнання та оснащення робочих місць…………………

11

4.

Рекомендації з підбору навчально-виробничих робіт……

13




4.1.

Початкові положення та особливості……………….

13




4.2.

Перелік навчально-виробничих робіт………………

14

5.

Методичні рекомендації……………………………………

18




5.1.

Проведення вступного інструктажу…………………

18




5.2.

Проведення поточного інструктажу та самостійної роботи учнів…………………………………………..

20





5.3.

Проведення заключного інструктажу……………….

22




5.4.

Виконання домашнього завдання……………………

24

План уроку з теми: «Приготування смажених страв з птиці: філе смажене в сухарях, котлета по-київськи, розподіл на порції. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск страв»…………

25


Список використаної літератури………………………………….

46

Додатки………………………………………………………………..

47


Вступ
Своїм корінням кулінарія поринає у далеке минуле – туди, де горів вогонь жертовного вогнища. Найбільше у розвиток кулінарії внесли античні народи – древні греки та римляни. Добрими кулінарами греки стали не одразу. Ще у часи Гомера (VІІІ-ІV ст. до н.е.) кулінарів не було.

Професія кухаря узаконюється набагато пізніше. Кухарську майстерність греки ставили в один ряд із музикою та поезією. Кулінари Греції зобов'язувались майже чи не професійно вивчати мистецтво та філософію. Такий порядок виник в наслідок визнання кулінарії як одного з видів мистецтва. У Давній Греції налічувалось близько 50 письменників, які присвячували кулінарному мистецтву сторінки своїх книг. За їх рецептами готувалися страви для учасників Олімпійських ігор, для літніх людей, які страждали порушеною функцією шлунку, тощо.

Історично доля нашої кухні склалась так, що вона особливо яскраво розквітало у монастирях. Так, вже в XI ст. в Києво-Печерському монастирі серед ченців було кілька кухарів. Професія кухаря у царській Росії завжди була однією з найбільш принижених, особливо при кріпосному праві. З часу його скасування розпочалося відродження старовинної кухні. Колишні вельможі, опинившись в еміграції після жовтня 1917 року, змінили свої смаки: відкривали ресторани, відроджували старі забуті страви, старезні графи та князі замовляли на обід горщик щів, окрошки, чорної або білої каші, тобто гречаної або молочної пшоняної. Багато десятиліть знатні особи вважали особливим шиком мати у себе кухарів-французів, що відіграло у долі національної кухні сумну роль – вона була забута. Багато страв зазнали змін в рецептурі і способах приготування, внаслідок чого погіршились і їх смакові якості – адже більшість страв української кухні, на відміну від страв інших кухонь, відзначається складною рецептурою і комбінованими способами їх готування. Наприклад, при варінні українського борщу використовується до 20 різних продуктів, що створює приємний смаковий букет і високу поживність цієї страви. Дуже багато продуктів для других страв проходять складну обробку – спочатку їх обсмажують або варять, а потім тушкують або запікають. Це зберігає їх аромат і надає їм соковитості.

Становище ускладнювалось тим, що рецепти старих майстрів не записувались і поступово забувались. Першою російською кулінарною книгою прийнято вважати «Поваренные записки», що була видана у 1779 році Сергієм Друковцовим. Окрім того, протягом XIX століття вийшли «Русская поварня, или Наставления о приготовлений всякого рода настоящих русских кушаньев...» В. Лєвшина (М., 1816), «Новая и полная для всех состояний кухмистерская книга» М. Андреєва (М., 1837), «Ручная книга русекой опытной хазяйки» К. Авдєєвої (М., 1841) та інші. Книги ці були практичними керівництвами, зібранням рецептур, страв та описів без наукового обґрунтування технологічних процесів. Засновником російської наукової кулінарії став Д.В. Каншин – пропагандист раціонального харчування та тонкий знавець кухарської справи. Він написав книги «Енциклопедія харчування», «Інтереси шлунку» та заснував перші кулінарні журнали «Наша їжа», «Листок нормальних їдалень». Д.В. Каншин організував першу в Росії школу кухарів та кондитерів. Його учениця А.А. Александрова стала автором першого підручника «Керівництво до вивчення основ кулінарного мистецтва». У Москві перша їдальня відкрилась 12 квітня 1918 року, де спочатку готували 500-600 обідів на день, але досить швидко їх кількість була доведена до 1500. Стрімко розширювалась мережа дитячих та шкільних їдалень. Продовольчі органи приступили до організації фабрик-кухонь, які дали можливість перетворити більшість їдалень у роздавальні пункти. Однією з перших фабрик-кухонь став відомий ресторан «Яр» у Москві, де готувалось до 18 тисяч обідів для дітей.

Бурхливий розвиток мережі підприємств громадського харчування уже в перші роки Радянської влади потребував організації шкіл кулінарного учнівства, а потім технікумів, інститутів інженерів громадського харчування. Був створений Інститут харчування Академії медичних наук СРСР, в якому фізіологи, біохіміки розробили норми харчування залежно від клімату, професії та віку людини, вивчили низку проблем обміну речовин в організмі, створили засади сучасного лікувального харчування. Для широкого використання в харчуванні страз української народної кухні Український науково-дослідний інститут торгівлі і громадського харчування відновив рецептуру стародавніх національних українських страв, вивчив особливості приготування найпоширеніших у даний час українських страв у Київській, Закарпатській, Львівській, Полтавській, Дніпропетровській, Запорізькій і Херсонській областях і склав рецептуру й технологію приготування понад 400 українських страв. Спільність походження російського і українського народів, їх матеріальної культури, створили і спільні характерні особливості їх кухонь. Українська кухня запозичила деякі страви російської кухні, які збагатили її асортимент. Це щі, солянка, пельмені, кулеб'яка та інші страви. У свою чергу з української кухні в російську ввійшли такі страви, як борщі, вареники, сирники, овочі з різною начинкою, шпиговане салом м'ясо, фарширована риба, домашня свиняча ковбаса тощо.



  1. Характеристика та навчально-виховні задачі теми

Метою і завданням уроків виробничого навчання з професії «Кухар» є формування в учнів системи вмінь та навичок, що сприятимуть їм у майбутньому якісно виконувати професійні функції на робочих місцях.

Під час проведення уроків виробничого навчання відбувається поєднання розумової та практичної діяльності, формується уміння використовувати теоретичні знання на практиці. Теоретичні знання є основою інтелектуальних умінь.

Між уроками теоретичного та виробничого навчання існує тісний взаємозв’язок з вивчення технологій приготування різних видів страв відповідно кваліфікаційної характеристики «Кухаря».

«Кухар» ІV розряду повинен знати та володіти згідно вимогам до стандартів наступним:


  • раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;

  • дотримуватись норм технологічного процесу;

  • не допускати браку в роботі;

  • знати та виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці й навколишнього середовища, додержуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

  • використовувати в разі необхідності засоби попередження та усунення природних і небезпечних негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

  • знати інформаційні технології.

Тому сучасні технології потребують творчого використання професійних знань та освоєння професійних дій.

Навчально-виховні задачі теми: «Приготування страв з м’яса, сільськогосподарської птиці»:



  • засвоєння практичних прийомів та навичок в роботі при приготуванні страв;

  • дотримання технологічної послідовності виконання запропонованих страв;

  • дотримання вимог до якості цих страв;

  • вміння подавати страви;

  • правила оформлення запропонованих страв;

  • правильна організація робочого місця, дотримання безпеки праці перед початком роботи, під час роботи, по закінченню роботи;

  • дотримання санітарно-технічного стану в лабораторії.

Під час вивчення теми розвивається самостійність, пізнавальна активність, професійна компетентність учнів.

Виховні завдання кожного уроку спрямовані на:



  • формування особистості молодого кваліфікованого робітника, здобуття навичок та умінь якісно виконувати вимоги технологічного процесу;

  • розвиток дисциплінованості і технологічної культури; інтересу до обраної професії, естетичного смаку, акуратності, творчого відношення до роботи.



  1. Планування вивчення теми № 10

«Приготування страв з мяса, сільськогосподарської птиці»
Структурно-композиційна побудова уроків відповідає методичній темі навчального закладу «Підвищення якості професійної освіти в умовах особистісно-орієнтованого навчання».
Тематичний план вивчення теми


теми, уроку

Найменування теми

Кількість годин

Тема 10. Приготування страв з мяса, сільсько-господарської птиці

30

10.1

Інструктаж за змістом занять, організації робочого місця, безпеки праці. Устаткування, інструмент, інвентар, посуд для приготування страв з м’яса, сільськогосподарської птиці та субпродуктів. Робота із збірником рецептур. Перерахунок сировини. Приготування страв з м’яса: м'ясо відварне, кури, кролик відварні. Визначення готовності. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск.

6

10.2

Приготування страв з м’яса яловичини, телятини, барани, свинини смаженого порційними шматками: лангет, антрекот, битки київські. Відпуск.

6

10.3

Приготування страв з м’яса смаженого, тушкованого дрібними шматками: бефстроганов, шашлики по кавказькі, по-карськи, рагу, гуляш, плов. Вимоги до якості. Відпуск страв.

6

10.4

Приготування страв з січеного м’яса: біфштексу, битків по селянські, рулету м’ясного, зразів січених. Вимоги до якості. Відпуск

6

10.5

Приготування смажених, страв з птиці: котлета по-київські, філе паніроване, в сухарях. Розподіл на порції. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск страв.

6



Перспективно-тематичний план та характеристика уроків

теми, уроку

Тема уроку

Тип уроку

Форма проведення уроку

10.1

Інструктаж за змістом занять, організації робочого місця, безпеки праці. Устаткування, інструмент, інвентар, посуд для приготування страв з м’яса, сільськогосподарської птиці та субпродуктів. Робота із Збірником рецептур. Перерахунок сировини. Приготування страв з м’яса: м'ясо відварне, кури, кролик відварні. Визначення готовності. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск.

Урок формування первинних умінь.

Презентація теми уроку, практичний з постановкою виробничих ситуацій.

10.2

Приготування страв з м'яса смаженого великим шматком, приготування страв з м'яса яловичини смаженого порційними шматками: лангет, антрекот. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск.

Урок комплексного застосування знань, умінь та навичок.

Презентація теми уроку, практичний з постановкою виробничих ситуацій.





10.3



Приготування страв з м'яса смаженого дрібними шматками: бефстроганов (2 способи), шашлики по-кавказьки, по-карськи, по-московськи. Вимоги до якості. Відпуск.

Урок комплексного застосування знань, умінь та навичок.


Практичний, поєднує усі раніше вивчені технологічні операції і способи праці.



10.4


Приготування страв з січеного м’яса: котлета січена, биточки, шніцель січений. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Оформлення та відпуск.


Урок комплексного застосування знань, умінь та навичок.


Практичний, поєднує усі раніше вивчені технологічні операції і способи праці.

10.5


Приготування смажених страв з птиці: котлета по-київські, філе смажене в сухарях. Розподіл на порції. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск страви.


Урок комплексного застосування знань, умінь та навичок.



Практичний, поєднує усі раніше вивчені технологічні операції і способи праці.


3. Обладнання та оснащення робочих місць
Для виконання технологічних операцій з приготування різних видів страв в майстерні обладнані робочі місця, в залежності від теми уроку використовують відповідний посуд, інструмент, інвентар.

Робоче місце – це ділянка робочої площі в майстерні, на якій правильно розміщене обладнання, посуд, інструмент, інвентар.





з/п

Обладнання, інструменти, інвентар, посуд, білизна

Кількість

Обладнання

1

Столи

16

2

Стільці

16

3

Фритюрниця

1

4

Електричні плити

16

5

Жарова шафа

1

4

Холодильна шафа

1

5

Електрична сковорода

1

Інструменти

1

Ножі

16

2

Лопатки

16

3

Кухарська голка

2

4

Молоток для відбивання м’яса

16

Інвентар

1

Столові ложки

16

2

Виделки

16

3

Обробні дошки з відповідним маркуванням

16

4

Протвені

8

Посуд

1

Тарілки для подачі страви

16

2

Каструлі з кришками на 1,5 л – 2 л

16

Білизна

1

Рушники

16

2

Серветки паперові

1 пакет

На уроці застосовується мультимедійний проектор, персональний комп’ютер: диск з презентацією, створеною за допомогою засобів Microsoft PowerPoint.

Застосування засобів інформаційних технологій з використанням мультиплікації, динамічних зображень, змін кольорів і яскравості звуку роблять організацію пізнавальної діяльності учнів більш ефективною.

4. Рекомендації з підбору навчально-виробничих робіт

4.1. Початкові положення та особливості
Перелік навчально-виробничих робіт з професії «Кухар» визначає завдання, які виконують учні з метою оволодіння професійними знаннями, уміннями та навичками, що передбачені робочою навчальною програмою професійно-практичної підготовки. Перелік навчально-виробничих робіт з професії «Кухар» складається на семестр майстром виробничого навчання та погоджується зі старшим майстром. Перелік навчально-виробничих робіт з професії розглядається і схвалюється на засіданні методичної комісії педагогічних працівників кулінарних професій та затверджується заступником директора з навчально-виробничої роботи ЦПТО № 4.

Підібрані навчально-виробничі роботи за своїм змістом, складності та об'єму забезпечують планомірне і послідовне ускладнення професійних умінь і навичок, що стимулює в свою чергу активізацію пізнавальної діяльності учнів. Підібрані завдання з усіх тем навчальної програми зводяться до переліку навчально-виробничих робіт, повне і своєчасне виконання якого сприяє успішному формуванню в учнів професійних знань, навичок і вмінь. Навчально-виробничі роботи виконуються у навчальних майстернях протягом декількох років.

Це сприяє повному оснащення майстерень необхідних технологічним оснащенням, дасть можливість підготувати необхідну навчально-технічну документацію. Встановлення норм на роботи учнів проводиться з урахуванням виробничих можливостей у різні періоди навчання і передового виробничого досвіду.

Для кожного підібраного об'єкта обов'язково розробляється відповідна технічна документація (інструкційні карти, логічні схеми, навчальні елементи і т.п.), підбираються необхідні довідкові матеріали і таблиці. Ефективність процесу навчання багато в чому буде залежати від індивідуальних особливостей учнів. Тому майстер, одночасно з підбором загального для всієї групи об’єму навчального матеріалу повинен розробити завдання для поглибленого вивчення сильними учнями.


4.2. Перелік навчально-виробничих робіт




теми

(підте-

ми)

програ-ми

Час на вивчення підтеми, год., хв.

Навчально-виробничі роботи

Складність робіт, розряд

Учнівська норма часу

Назва робіт

Всього

В тому числі

інструктаж

вправи

виробнича діяльність

10.1

6

0,75

1.5

3,75

«Приготування страв з м’яса великим шматком»
1. Пройти інструктаж на робочому місці.

2. Навчитися поетапно технологічно правильно приготувати напівфабрикат та довести до готовності.

3. Підбір гарніру до страви.


ІV

6

10.2

6

0,75

1.5

3,75

«Приготування страв з м'яса смаженого великим шматком, приготування страв з м'яса яловичини смаженого порційними шматками: лангет, антрекот. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск»
1. Пройти інструктаж на робочому місці.

2. Навчитися поетапно технологічно правильно приготувати напівфабрикат та довести до готовності.

3. Підбір гарніру до страви.

4. Вимоги до якості страви. Бракераж.



ІV

6

1

2

3

4

5

6

7

8

10.3


6

0,75

1.5

3,75

«Приготування страв з м'яса смаженого дрібними шматками: бефстроганов (2 способи), шашлики по-кавказьки, по-карськи, по-московськи. Вимоги до якості. Відпуск»

1. Пройти інструктаж на робочому місці.

2. Навчитися поетапно технологічно правильно приготувати напівфабрикат та довести до готовності.

3. Підбір гарніру до страви.

4. Вимоги до якості страви. Бракераж.


ІV

6

10.4

6

0,75

1.5

3,75

«Приготування страв з січеного м’яса, та котлетної маси натурально рубленої: котлета, битки, шніцель. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Оформлення та відпуск»

1. Пройти інструктаж на робочому місці.

2. Навчитися поетапно технологічно правильно приготувати напівфабрикат та довести до готовності.

3. Підбір гарніру до страви.

4. Вимоги до якості страви. Бракераж.


ІV

6

10.5

6

0,75

1.5

3,75

«Приготування смажених, страв з птиці: котлета по-київські, філе смажене в сухарях. Розподіл на порції. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск»

1. Пройти інструктаж на робочому місці.

2. Навчитися поетапно технологічно правильно приготувати напівфабрикат та довести до готовності.

3. Підбір гарніру до страви.

4. Вимоги до якості страви. Бракераж.


ІV

6

Підготовка до проведення уроку виробничого навчання – завершальний етап багатогранної підготовчої діяльності майстра. Він охоплює методичну, практичну підготовку майстра. Майстер знайомиться з методичними матеріалами – посібниками і розробками, що роз'яснюють найбільш доцільні прийоми і способи подачі навчального матеріалу. Майстер заздалегідь визначає зміст, послідовність показу прийомів, способів роботи, хід пояснень. Ефективність уроку залежить від уміння майстра підібрати і пояснити факти і приклади, що ілюструють зв'язок досліджуваного матеріалу. План уроку розробляється відповідно до програми навчання. Розробка плану уроку завжди починається з аналізу результатів попереднього заняття. Майстер встановлює, якою мірою вирішені завдання минулого уроку, сприяє засвоєнню нового матеріалу, аналізує недоліки. Визначає на основі результатів аналізу, які зміни потрібно внести в наступні заняття. При цьому майстер прагне, щоб воно відповідало сучасному рівню техніки, технології та організації праці. Дуже важливо, щоб зміст уроку було пов'язано з попередніми заняттями, а також готує учнів до засвоєння навчального матеріалу наступних уроків, далі майстер визначає структуру уроку і дозування часу кожної його частини. Необхідно враховувати рівень сформованості умінь і навичок учнів, слід враховувати індивідуальні особливості. Підбираючи індивідуальні завдання майстер прагне до того, щоб роботи в найбільшій мірі сприяли подальшому зростанню майстерності кожного учня. Виконання завдань може проводитися фронтально, бригадами та індивідуально, остаточно визначивши структуру уроку, майстер намічає методи керівництва діяльністю учнів протягом усього заняття, він планує, як буде організовані індивідуальні інструктажі, коли і з якою метою будуть проводитися цільові обходи. Встановлює порядок прийому виконаних робіт, виділяє час для допомоги слабким і відстаючим учням. Продумує порядок проведення заключної частини уроку. Усе це фіксується в плані уроку.

Дуже важливо повністю реалізувати розроблений план уроку, тобто виконати все заплановане у ньому. Успішність навчання слід розглядати з декількох сторін: якість і час виконання завдання, рівень професійної самостійності, відповідність освоєних навиків, прийомів і дій навчальній програмі. Результативність визначається контролем і оцінкою трудової діяльності учнів.



5. Методичні рекомендації

5.1. Проведення вступного інструктажу
Головне призначення вступного інструктажу – створення в учнів орієнтовної основи дій на відповідному етапі навчання.

У підготовці до уроку майстер виробничого навчання має в усіх деталях передбачити зміст і методику проведення вступного інструктажу.




Проведення вступного інструктажу

Послідовність

Особливості вступного інструктажу

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

  2. Пояснення характеру та призначення наступної роботи, порядку виконання вправ або самостійних робіт.

  3. Актуалізація опорних знань. Перевірка знань учнів з теоретичного матеріалу.

  4. Вивчення технічних вимог, демонстрація зразків-еталонів навчально-виробничих робіт.

  5. Ознайомлення учнів з матеріалами.

  6. Вивчення документів письмового інструктажу (інструкційні картки, картки-завдання тощо).

  7. Аналіз можливих помилок учнів, методів попередження та усунення.

  8. Пояснення та показ способів раціональної організації робочого місця при виконанні виробничого завдання.


  1. Пояснення та показ найбільш раціональних прийомів і послідовність виконання завдань, методів самоконтролю в процесі роботи, якості виконання робіт.

  2. Пояснення правил охорони праці, техніки безпеки, електробезпеки та пожежної безпеки.

  3. Перевірка засвоєння матеріалу вступного інструктажу.

  4. Пробне виконання учнями прийомів та методів виконання робіт.

  5. Пояснення характеру та призначення наступної роботи, порядку виконання вправ або самостійних робіт.

  6. Видача завдань учням і розподіл їх розставлення по робочих місцях.

  1. При вивченні операцій:

  • пояснення й показ майстром виробничого навчання робочих способів і прийомів виконання операцій в уповільненому темпі з коментарем, а потім в робочому темпі;

  • розробка та застосування документації письмового інструктажу. Застосування методики поєднання інструктажу та вправ, тобто розчленування його, особливо в тому випадку, коли вивчаються на уроці декілька різних прийомів. Вірність і міцність первинного засвоєння прийомів та способів, що демонструє майстер виробничого навчання.

  1. При виконання комплексних робіт:

  • вивчення схем, алгоритмів і послідовність виконання робіт (основа вступного інструктажу);

  • показ нових, незнайомих, важких для опанування учнями прийомів, методів складних за технологією виробничих робіт;

  • розвиток в учнів навичок самостійного планування технологічного процесу й виконання навчальних робіт.

  1. Під час навчання учнів в умовах виробництва:

  • розкриття особливостей організації й технологічних видів робіт, які характерні для професії;

  • залучення до проведення інструктажів робітників-наставників, бригадирів;

  • показ прогресивних, інноваційних, високопродуктивних прийомів праці.


5.2. Проведення поточного інструктажу та самостійної роботи учнів
Хід самостійної роботи учнів з виконанням навчального завдання, а тим паче зміст поточного інструктажу майстра виробничого навчання неможливо передбачити в усіх деталях, але основне повинно бути передбачено й сплановано.

Проведення поточного інструктажу та самостійної роботи учнів

Методичні вимоги

Завдання обходів робочих місць учнів

Особливості поточного інструктажу

  1. Чітке визначення навчальної діяльності учнів на уроці.

  2. Включення в роботу як окремого учня, так і всієї групи.

  3. Розвиток в учнів вміння самостійно планувати та аналізувати свою роботу.

  4. Заохочення творчого підходу учнів до вирішення.

  5. Виховання високої культури праці, навичок раціональної організації робочого місця.

  6. Раціональне використання учнями робочого часу, приділення уваги якості роботи, продуктивності праці.

  7. Розвиток в учнів здібностей самостійно визначати помилки й знаходити способи їх усунення, навичок групового та колективного контролю.

  8. Принципове та вимогливе ставлення до дотримання учнями правил безпеки праці.




  1. Перевірка правильності застосування учнями способів і прийомів роботи.

  2. Перевірка дотримання учнями технологічно-го процесу виконання робіт.

  3. Перевірка правильного використання контроль-вимірюваль-них приладів, навчально-технічної документації, інструкційних карток тощо.

  4. Контроль за якістю виконання навчально-виробничих робіт.

  5. Перевірка виконання правил техніки безпеки праці.

  6. Прийом та оцінка навчально-виробничих робіт.

  1. При вивченні операцій:

  • забезпечення під керівництвом майстра відпрацювання та засвоєння учнями правильних прийомів і методів виконання окремих частин операцій, окремих прийомів, способів виконання робіт;

  • при необхідності повторення показу трудових прийомів майстром виробничого навчання на робочому місці для окремого учня, групи;

  • використання документів письмового інструктажу;

  • спрямування інструктажу на якісне забезпечення виконання учнями навчально-виробничих робіт з врахуванням високої продуктивності праці у відповідності з завданням або самостійно розробленим технологічним процесом;

  • широке застосування між предметних зв’язків;

  • контроль якості виконання навчально-виробничих робіт.

2. Під час навчання на виробництві:

  • поточне інструктування на виробництві проводиться з метою забезпечення якісного й високопродуктив-

ного виконання учнями робіт в умовах виробництва, вимог організації праці по технології;

  • спрямування її на забезпечення умов по засвоєнню учнями сучасної техніки, передових високопродуктив-них прийомів і способів праці.

5.3. Проведення заключного інструктажу


Проведення заключного інструктажу

Послідовність інструктажу

Підвищення ефективності

Особливості заключного інструктажу

  1. Підведення підсумків уроку, аналіз виконаних робіт учнівською бригадою і кожним учнем.

  2. Показ кращих навчально-виробничих робіт та їхній аналіз. При цьому звертається увага на відповідальність учнів за якісне відпрацювання умінь і навичок.

  3. Підведення підсумків змагання між учнями, бригадами.

  4. Аналіз типових помилок і характерних недоліків, що мали місце при виконанні навчально-виробничих робіт та шляхи їх усунення.

  5. Аналіз дотримання правил безпеки праці.



  1. Аналіз витрат робочого часу.

  2. Аналіз організації робочих місць.

  3. Оцінювання знань.

  4. Ознайомлення з наступною темою уроку.

  5. Пояснення домашнього завдання:

  • підготовка учнів до виконання;

  • використання різних видів завдань;

  • системний контроль за виконанням домашніх завдань;

  • визначення обсягу домашнього завдання;

  • підготовка учнів до його самостійного виконання;

  • спрямування на застосування отриманих знань на практиці;

  • інструктування учнів з виконання домашнього завдання.

  1. Підведення підсумків виконання навчально-виробничих робіт.

  2. Проведення аналізу успіхів і недоліків учнів в оволодінні професією.

  3. Надання інструктажу навчального характеру (кращі роботи учнів, еталони виробів, зразки).

  4. Показ учням, що потрібно зробити для усунення помилок та закріплення успіхів.

  5. Залучення учнів до активного обговорення наслідків уроку.




  1. Об’єктивне та всебічне проведення аналізу наслідків уроку, аргументоване виставлення оцінок.

  2. Використання різних видів домашньої роботи: усні, письмові, графічні, практичні.

  3. Доручати учням самостійну роботу на складання технологічного процесу, що буде вивчатися на наступному уроці.

  4. Інструктування учнів про способи виконання комплексних завдань на основі між-предметних зв’язків.

1. При вивченні операцій:

  • аналіз рівня оволодіння операціями та прийомами роботи згідно вимог кваліфікаційної характеристики;

  • дотримання педагогічного такту, особливо тоді, коли учень через свою недосвідченість допустив помилки;

  • широко практикувати порівняння робіт учнів з еталонами або роботами – зразками.

  1. При виконанні комплексних робіт:

  • аналіз трудової діяльності;

  • дотримання учнями вимог технологічного процесу, якості виконання робіт;

  • раціональне використання робочого часу;

  • залучення учнів до аналізу виконання робіт, вміння самостійно визначати помилки та попереджувати їх виникнення;



  • заохочення учнів, які вносять пропозиції щодо вдосконалення технологічних прийомів, способів контролю робіт;

  1. При навчанні учнів в умовах виробництва:

  • аналіз вмінь учнів виконувати роботу в виробничих умовах;

  • дотримання встановлених вимог до організації робочого місця;

  • при навчанні учнів у складі бригад проведення інструктажу проходить у вигляді виробничих нарад;

  • залучення кваліфікованих робітників і керівництва відділів для підведення підсумків роботи учнів.



5.4. Виконання домашнього завдання
Мета домашньої навчальної роботи учнів:

  • підготовка до наступного заняття, осмислення та узагальнення виробничого досвіду;

  • приведення в систему одержаних теоретичних знань для розв’язання практичних завдань.

При складанні домашнього завдання забезпечується:

  • їх практична спрямованість;

  • реальний та творчий характер змісту;

  • зв’язок і опору на теоретичні знання та раніше придбаний досвід;

  • можливість застосування одержаних результатів у практичній діяльності учнів;

  • постійне (в самій темі та від теми до теми) підвищення складності та труднощів;

  • диференціацію за складністю залежно від рівня підготовленості учнів.


План уроку
виробничого навчання
група № 12 «14» квітня 2014 р.

Професія: 5122 Кухар

Кваліфікація: 4 розряд

Тема програми № 10: «Приготування страв з м’яса, сільськогосподарської птиці»
Тема уроку № 5: «Приготування смажених страв з птиці: філе смажене в сухарях, котлета по-київськи, розподіл на порції. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск страв»
Мета уроку:


  • навчальна – сформувати в учнів практичні вміння і навички з приготування філе курячого панірованого в сухарях, котлети по-київськи, підбирання гарнірів і соусів до даної страви; закріпити вміння технологічно правильно виконувати розрахунок сировини і визначати якість приготованих страв;

  • розвивальна – розвинути професійну компетентність, самостійність в роботі, пізнавальну активність, спостережливість, пам’ять;

  • виховна – виховувати інтерес до обраної професії, свідому трудову дисципліну, цілеспрямованість, відповідальність, акуратність.


Тип уроку: урок комплексного застосування знань, умінь та навичок
Вид уроку: вправи по виконанню трудових прийомів, вирішення виробничих завдань, самостійна робота

Матеріально-технічне забезпечення уроку:




з/п

Обладнання, інструменти, інвентар, посуд, білизна

Кількість

Обладнання

1

Столи

16

2

Стільці

16

3

Фритюрниця

1

4

Електричні плити

16

5

Жарова шафа

1

4

Холодильна шафа

1

5

Електрична сковорода

1

Інструменти

1

Ножі

16

2

Лопатки

16

3

Кухарська голка

2

4

Молоток для відбивання м’яса

16

Інвентар

1

Столові ложки

16

2

Виделки

16

3

Обробні дошки з відповідним маркуванням

16

4

Протвені

8

Посуд

1

Тарілки для подачі страви

16

2

Каструлі з кришками на 1,5 л – 2 л

16

Білизна

1

Рушники

16

2

Серветки паперові

1 пакет


Дидактичне забезпечення уроку:


Засоби навчання



з/п

Вид і найменування засобів навчання

Кількість

1

Мультимедійний проектор, персональний комп’ютер: диск з презентацією, створеною за допомогою засобів Microsoft PowerPoint.

1

2

Інструкційні картки.

16

3

Картки – озвучування.

3

4

Картки – опитування.

16

5

Алгоритм приготування страви котлети по-київськи, філе куряче паніроване в сухарях.

2

6

Сканворд.

1

7

Корисно знати.

1



Міжпредметні та міжтемні зв’язки:




з/п

Предмети, які викладають

Тема програми

1

Технологія приготування їжі з основами товарознавства

Тема програми № 2: «Технологія приготування напівфабрикатів з м'яса, птиці, субпродуктів».

Тема програми № 4: «Технологія приготування соусів».

Тема програми № 5: «Технологія приготування страв з овочів та грибів».

Тема програми № 9: «Технологія приготування страв з м'яса, птиці, субпродуктів».

2

Організація виробництва та обслуговування

Тема програми № 1: «Організація робочих місць з приготування напівфабрикатів і страв в закладах ресторанного господарства».

Тема програми № 3: «Посуд, столові прибори та столова білизна для закладів ресторанного господарства».


3

Устаткування підприємств харчування

Тема програми № 4: «Ваговимірювальне устаткування».

Тема програми № 11: «Устаткування для смаження їжі».

4

              1. Гігієна та санітарія виробництва

Тема програми № 5: «Особиста гігієна працівників підприємств харчування».

Тема програми № 6: «Гігієнічні вимоги до утримання підприємств харчування».

Тема програми № 7: «Гігієнічні вимоги до обладнання, інвентарю, посуду та пакувальних матеріалів».

Тема програми № 9: «Санітарні вимоги до кулінарної обробки харчових продукті».

5

Облік, калькуляція і звітність

Тема програми № 1: «Нормативно-технологічні документи: призначення, використання».

6

Охорона праці

Тема програми № 2: «Основи безпеки праці у галузі. Загальні відомості про потенціал небезпек».

Тема програми № 3: «Основи пожежної безпеки. Вибухонебезпека виробництва і вибухозахист».

Тема програми № 5: «Основи гігієни праці. Медичні огляди».

7

Виробниче навчання

Тема програми № 2: «Приготування напівфабрикатів з м'яса та сільськогосподарської птиці».

Тема програми № 4: «Приготування соусів».

Тема програми № 6 :«Приготування страв і гарнірів з овочів та грибів».

Тема програми № 10: «Приготування страв з м’яса, сільськогосподарської птиці»

Урок 1. «Інструктаж за змістом занять, організації робочого місця, безпеки праці. Устаткування, інструмент, інвентар, посуд для приготування страв з м’яса, сільськогосподарської птиці та субпродуктів. Робота із збірником рецептур. Перерахунок сировини».



Список основної та допоміжної літератури




з/п



Автор, назва, рік видання

Сторінки, на яких наведено навчальний матеріал з теми

Основна навчальна література

1

Л.І. Антонець. Лабораторний практикум з предмета «Технологія приготування їжі»: Навчальний посібник для професійних закладів освіти – К.: «Факт», 2003. – 302 с.

с. 236-352


2

Доцяк В.С. Українська кухня: Підручник. – Л.: «Оріян а-Нова», 1998. – 547 с.

с. 151 – 152

с. 341-342



3

Л.Я. Старовойт. «Кулінарія» Підручник. – К.: «Вища школа», 1994. – 266 с.

с. 54-60

Допоміжна навчальна література:

1

Саєнко Н.П., Волошенко Т.Д. «Устаткування підприємств громадського харчування» підручник. К.:ЛДЛ, 2005. – 317 с.

с. 178.

с. 243-245

с. 202


2

В.В. Архіпов, Т.В. Іванникова, А.В. Архіпова «Ресторанна справа: асортимент, технологія і управління якістю продукції в сучасному ресторані» навчальний посібник. – К: «Центр учбової літератури», 2008. – 384 с.

с. 34-46

с. 53-62


3

Васильчик М.В., Вінокурова Л.Е., Тесленко М.Я. «Основи охорони праці». Підручник для учнів професійно-технічних училищ. К.: Просвіта,1997. – 198 с.

с. 105

4

Шумило Г.І. «Технологія приготування їжі».Навчальний посібник. К.: Кондор. 2003. – 506 с.

с. 300-320


Епіграф до уроку

Людина, що не знає нічого,

може навчитися; справа тільки в тому,

щоб запалити в ній бажання вчитися.

(Д. Дідро, французький філософ)

Хід уроку
І. Організаційна частина 3-5 хв.

  • підготовка кухні-лабораторії до уроку;

  • взаємне вітання;

  • перевірка наявності учнів у групі та причини їх відсутності (черговий здає рапорт);

  • зовнішній вигляд учнів (наявність форми, змінного взуття);

  • перевірка наявності щоденників;

  • налаштування психологічного настрою учнів на продуктивну плідну роботу.

ІІ. Вступний інструктаж 45 хв.

Структурні елементи уроку і їх зміст


Зміст діяльності

майстра

учня

(очікувана відповідь)

2.1. Повідомлення теми уроку.
«Приготування смажених, страв з птиці: філе смажене в сухарях, котлета по-київськи, Розподіл на порції. Вимоги до якості. Підбір гарнірів, соусу. Відпуск».
2.2.Повідомлення цілей уроку.
На уроці ми з вами вивчимо технологічно правильно робити розрахунок сировини для приготування філе курячого панірованого в сухарях, котлети по-київськи, вивчимо вимоги до якості страв, відпуску страв, підбору гарніру, соусу до даної страви.

Записує тему на дошці, повідомляє цілі заняття.


Записують в зошит тему уроку, слухають ціль уроку.



Продовження таблиці

1

2

3

    1. Мотиваційний момент.

Страви з птиці і дичини характеризуються високою поживною цінністю і добрим смаком, легко засвоюються організмом. Вони містять велику кількість повноцінних, легкозасвоюваних білків жирів, а також вітамінів і екстрактивна речовин. За вмістом азотистих речовю найціннішим є філе птиці. Порівняй з м'ясом свійських тварин сполучне тканини у м'ясі птиці менше, вона більш ніжна і пухка. Страви з нежирної птиці широко використовуються у лікувальному харчуванні. Гарніри з круп картоплі доповнюють ці страви вуглеводами, а овочеві — збагачують їхній вітамінний і мінеральний склад.

Сьогодні ми, будемо готувати страви з домашньої птиці, які користуються попитом в закладах ресторанного господарства, а саме: філе куряче, паніроване в сухарях, котлета по -київськи.

Цей урок максимально наблизить Вас до реальних умов виробництва, котлет по-київськи, філе курячого панірованого в сухарях.

Розповідає про важливість теми, використовуючи демонстрацію наочних виробів страв, а також з використанням презентації на мультимедійному проекторі.



(Презентація на електронному носії)

Слухають, сприймають, спостерігають



    1. Актуалізація знань учнів.

  • Перевірка знань учнів проводиться за допомогою фронтального опитування.

  • Виявлення знань учнів з використанням картки-озвучування. (Додаток №1)

1. Чим відрізняється котлета по-київськи від звичайної котлети?


1. Котлета по-київськи готується з курячої грудки на кісточці, фаршированою маслом вершковим.

Продовження таблиці

1

2

3



2. З якого м’яса готують котлету по-київськи?


2. Котлета по-київськи готується з курячого м’яса.

3. Яку використовують паніровку для приготування котлети по-київськи?


3. Для приготування котлети по-київськи використовують подвійну білу палу паніровку та льєзоні.

4. На якому маслі смажать філе, куряче смажене в сухарях?

4. Філе куряче смажать на вершковому маслі.

5. З якої частини курки використовується м’ясо для приготування напівфабрикату котлети по-київськи.

5. Для приготування напівфабрикату використовують філе грудки з кісточкою.


6. На які частини потрібно розібрати куряче філе для приготування котлети по-київськи.


6. Філе складається з двох частин: великої (зовнішньої) і малої (внутрішньої).

Спочатку відокремлюють мале філе видаляють з нього сухожилки і відбивають.



Продовження таблиці



1

2

3



7. Як приготувати напівфабрикат філе курячого смаженого в сухарях.

7. Велике розкрите філе злегка відбивають, підрізують сухожилки в двох-трьох місцях, щоб при тепловій обробці вироби не деформувались.

8. Назвіть технологію приготування льєзону.

8. Для приготування льєзону беремо 30 грамів яйця та 10 грамів молока, 2 г. солі ретельно змішуємо та збиваємо.

9. Який гарнір використовують при відпуску філе курячого панірованого в сухарях.

9. Для відпуску цієї страви використовують картоплю фрі або складний гарнір.


Учні з двох бригад підготували домашнє завдання коротку доповідь «Історія виникнення котлет по-київськи».

(Додаток № 2)


Виступають з доповіддю

    1. Інструктування учнів по матеріалу уроку.

Використання:



  • технологічних карток (Додаток № 3);

  • алгоритмів приготування страв (Додаток № 4)



Пригадаємо техніку безпеки праці під час роботи в гарячому цеху. Чому розглядаємо гарячий цех?


Ця страва готується в гарячому цеху.




Продовження таблиці

1

2

3



Розкажіть вимоги до техніки безпеки праці перед початком роботи в гарячому цеху.


  1. Одягаємо спецодяг і застібаємо на всі ґудзики.

  2. Прибираємо волосся під головний убір.

  3. Перевіряємо заземлення у обладнання, яке буде використовуватись.

  4. Перевіряємо наявність гумових килимків.

  5. Перевіряємо наявність тяги в витяжних камерах.

  6. Перевіряємо відсутність тріщин на поверхні електроплит.

  7. При наявності недоліків повідомити майстра, не починаючи роботу.

Назвіть вимоги безпеки під час роботи.


1. Не допускати роботи обладнання без потреби.

2. Переміщати посуд по поверхні плити обережно без ривків та великих зусиль.

3. Заливати жир в сковорідку до її включення.

4. Розлитий жир на плиту чи в жаровій шафі прибирати після



Продовження таблиці



1

2

3






відключення обладнання.

5. Викладайте напівфабрикати на розігріту сковорідку та пекарські листи рухом «від себе».




Назвіть вимоги безпеки по закінченню роботи.

  1. Вимкнути обладнання і тільки тоді приступати до його прибирання.

  2. Не охолоджувати поверхню плит чи сковорідок водою.

Прибрати робоче місце і здати його майстру.

Назвіть вимоги безпеки праці в аварійних ситуаціях.

  1. Негайно відключити від електромережі.

  2. Не допускати в небезпечну зону сторонніх осіб.

  3. Повідомити про те, що сталося керівника робіт.

  4. Якщо стався нещасний випадок, необхідно надати потерпілому першу медичну допомогу, а в разі потреби викликати «швидку допомогу».

  5. Якщо сталася пожежа, викликати

пожежну частину та приступити до гасіння підручними

Продовження таблиці



1

2

3





засобами пожежегасіння.

  1. В усіх випадках виконувати вказівки керівника робіт по усуненню небезпечного стану.

2.6. Формування орієнтовної основи діяльності.

Пояснення послідовності виконання операцій по приготуванню страв: філе куряче, смажене в сухарях; котлета по-київськи.


Приготування філе курячого, смаженого в сухарях:
1. Приготування напівфабрикату філе, куряче паніроване в сухарях.

2. Приготування льєзону.

3. Підготовка білої паніровки.

4. Підготовка готового напівфабрикату для смажіння.


Приготування котлети по-київськи:
1. Підготовка напівфабрикату курячого філе з кісточкою.

2. Приготування «зеленого масла» для начинки.

3. Формування напівфабрикату колети.

4. Подвійна біла паніровка котлети.

5. Смажіння страви.

6. Доведення до готовності.

7. Відпуск.


Пояснює технологічну послідовність приготування котлет: філе куряче, паніроване в сухарях, котлета по-київськи,

застосовуючи:

- презентацію на мультимедійному проекторі;

- натуральні наочні зразки:

1) готова котлета філе куряче паніроване в сухарях в оформленні ресторанної подачі;



2) готова котлета по-київськи в оформлені ресторанної подачі.

Слухають, сприймають,

вивчають етапи приготування страв: філе куряче паніроване в сухарях, котлета по-київськи, записують основні етапи в щоденник.

Продовження таблиці



1

2

3

2.7. Розгляд можливих дефектів при приготуванні страв: філе куряче паніроване в сухарях, котлета по-київськи.

        1. Вказує на можливі помилки, способи їх уникнення, використовуючи:


- натуральні наочні зразки:

готові котлети в оформленні ресторанної подачі: 1) філе куряче паніроване в сухарях;



2) котлета по-київськи;

- таблицю дефектів, які виникають в процесі приготування напівфабрикатів та страв (Додаток №5)


Слухають, спостерігають, сприймають.



    1. Демонстрація прийомів виконання операцій.


Приготування напівфабрикату котлети по-київськи:
І етап: «Приготування з тушки курки заготовки для котлети по-київськи»:
- Знімаємо шкіру з напівтушки. Якщо ціла курка, знімаємо шкіру з цілої курки. Це потрібно зробити для того, щоб було зрозуміло в якому місці потрібно буде робити розрізи.

- Зрізаємо з кістки гомілки, після чого акуратно вирізаємо хребет разом з шиєю.

- Отримуємо курячу грудку з крильцем.


Інструктує з демонстрацією особистого показу прийомів роботи.


Показ супроводжується демонструванням презентації.

Виконують поточне спостереження за діяльністю майстра виробничого навчання.



Продовження таблиці

1

2

3

- По згину відрізаємо крильце.

- Акуратно вирізаємо грудну кісточку.



- До стану голої кісточки обрізуємо культяшку від крильця.

- Отримуємо куряче філе з кісточкою. Це і є основа котлети по-київськи.

- Відокремлюємо від великого філе мале філе. Воно досить легко відокремлюється навіть без ножа.

- Отримуємо два шматочки грудки: велике філе з кісточкою і мале філе.

- Загортаємо велике філе в харчову плівку. Далі потрібно відбити обидва філе до потрібного розміру та товщини. - Особливу увагу приділіть тому місцю, де знаходиться культяшка від крильця. Не потрібно сильно відбивати те місце. У першому випадку кісточка може відвалитися від філе, а в другому – не зможете загорнути котлету з не відбитим місцем.

- Викладаємо обидва відбитих філе на тарілку посипаємо невеликою кількістю чорного перцю і сіллю.


ІІ етап: «Приготування «зеленого масла»:
- Зелень кропу дрібно нарізати.

- Нарізану зелень змішати з маслом кімнатної температури.

- Сформувати невеличкі ковбаски з масла і поставити у холодильну камеру.








Продовження таблиці

1

2

3

ІІІ етап «Приготування напівфабрикату котлети»:
- Покласти зелене масло на мале філе та загорнути філе так, щоб масло не витекло при смаженні.

- Сформувати котлету, загорнувши її великим філе.
ІV етап «Панірування сформованого напівфабрикату у подвійній паніровці»:
- Сформований напівфабрикат котлети змочити у льєзоні.

- Запанірувати в білій сухарній паніровці.


V етап «Смаження страви, доведення її до готовності»:
- Смажити котлету у фритюрі при температурі 170-180 ° С

та доводити до готовності у жаровій шафі.

- Для того, щоб виявити, чи готова котлета необхідно її проткнути кухарською голкою, якщо сік не буде кров’яний, то котлета готова.
VІ етап «Гарнірування, оформлення страви, відпуск»:
- Приготувати гарнір.

- Оформити страву.

- Відпустити страву згідно технологічній картці.












Продовження таблиці

1

2

3

Приготування філе курячого панірованого в сухарях:
І етап «Приготування напівфабрикату філе курячого панірованого в сухарях»:
- Куряче філе нарізати на порційні шматки, злегка

відбити, посолити, поперчити.


ІІ етап «Підготовка напівфабрикату для смаження»:
- Замочити куряче філе у льєзоні, потім запанірувати в білій паніровці.
ІІІ етап «Доведення напівфабрикату до готовності»:
- Обсмажити запаніроване філе з обох боків до утворення золотистої скоринки.

- Відправити філе в жарову шафу, при температурі 180 ͦ С.
ІV етап «Гарнірування, оформлення страви, відпуск»:
- Приготувати гарнір.

- Оформити страву.

- Відпустити страву, поливши розтопленим вершковим маслом.


Інструктує з демонстрацією особистого показу прийомів роботи.

Показ супроводжується демонструванням презентації.



Виконують поточне спостереження за діяльністю майстра виробничого навчання.

Продовження таблиці

1

2

3

2.9. Перевірка рівня засвоєння навчального матеріалу вступного інструктажу.
Майстер виробничого навчання пропонує деяким учням вирішити сканворд (Додаток № 6). На це завдання відводиться 6 хвилин. Після закінчення відведеного часу на екрані з’являються правильні відповіді для перевірки завдання.

З усіма іншими учнями проводиться фронтальне опитування.

Далі майстер виробничого навчання пропонує учням відтворити практичні прийоми приготування філе курячого

панірованого в сухарях та котлета по-київськи.



Слідкує за виконання завдання учнями.

Задає питання, коректує відповіді, слідкує за їх правильністю:
1. Який гарнір використовують для відпуску страви «котлета по-київськи»?

Учні виконують завдання з вирішення сканворду.

Відповідають на питання, доповнюють відповіді один одного:
1. Для відпуску цієї страви гарнірують тарілку складним гарніром з овочів, а саме зелений горошок, картопля фрі, капуста цвітна відварна.


2. На що кладуть при відпуску котлету?


2. При відпуску на тарілку кладуть крутон, а зверху кладуть котлету, поливаючи її вершковим маслом.

3. Якої температури повинен бути фритюр для смаження ?

3. Фритюр для смаження повинен бути 170-180 ͦС.

4. Відтворити алгоритм приготування котлети по-київськи.

4. Учень відтворює алгоритм на дошці.

Продовження таблиці

1

2

3



5. Відтворити алгоритм приготування філе курячого панірованого в сухарях.

5. Учень відтворює алгоритм на дошці.

6. Яка технологія приготування зеленого масла?


6. Зелень кропу дрібно нарізати та змішати з маслом кімнатної температури. Сформувати невеличкі ковбаски з масла і поставити у холодильну камеру.

2.10. Пояснення способів раціональної організації робочого місця. Пояснення техніки безпеки роботи в:

  • овочевому цеху;

  • холодному цеху;

  • гарячому цеху.


Нагадує способи раціональної організації робочого місця і правила техніки безпеки при виконанні практичних робіт, задає питання учням.



Нагадують про способи організації робочого місця і правила техніки безпеки, відповідають на питання.



2.11. Підсумок вступного інструктажу. Видача завдань учням і розподіл їх по робочим місцям.


Підводить підсумки, націлює учнів безпосередньо на самостійність виконання робочого завдання, яке видає за допомогою картки «Робоче завдання» (Додаток № 7) та пропонує записати його у свої щоденники.


Учні записують робоче завдання у щоденники та займають робочі місця. Перевіряють увесь необхідний інвентар, посуд і починають працювати.




  1. Поточний інструктаж ( 180 хв.):




Вправи або самостійна робота учнів

Поточне інструктування учнів майстром

Методи поточного інструктажу

1

2

3

3.1. Самостійна робота

при приготуванні наступних страв: філе куряче паніроване в сухарях, котлета по-київськи.


Обхід 1. Перевірка дотримання правил безпеки.

Обхід 2. Підготовка та організація робочих місць кухаря в овочевому цеху, м’ясному цеху, гарячому цеху, для приготування котлети по-київськи, філе курячого панірованого в сухарях.

Обхід 3. Перевірка дотримання технологічної послідовності приготування страви: філе куряче паніроване в сухарях та котлета по-київськи.

Обхід 4: Перевірка дотримання правил самоконтролю.

Обхід 5: Допомога учням, які відстають шляхом нагадування, показом і за допомогою картки поетапного приготування страв (Додаток № 8).



Поточне спостереження, повторний показ майстром прийомів роботи, вказівки, поради, бесіди.



  1. Заключний інструктаж (45 хв.):




Структурні елементи уроку і їх зміст

                  1. Зміст діяльності

Майстра

Учня

1

2

3

4.1. Робота учнів в бригадах.

Об’єднує учнів в дві бригади, призначає бригадира. Роздає інструкційно – технологічні картки (Додаток № 3), таблиці дефектів, які виникають в процесі приготування філе курячого панірованого в сухарях, котлети по-київськи.

Слухає інформацію учнів, аналізує, корегує та доповнює.



Учні об’єднуються в бригади, обмінюються приготованими стравами та аналізують їх.

Визначаючи помилки та переваги страв, кожна бригада дає власну оцінку виконаній роботі товаришів.



4.2. Прийоми і оцінка виконаних робіт.

Перевіряє і оцінює роботу учнів.

Віддають роботу майстру виробничого навчання.

4.3. Аналіз поточних помилок.

Дає зауваження, вказівки, пояснює причини виникнення дефектів.

Слухають, аналізують, приймають до уваги зауваження майстра виробничого навчання.

4.4. Підведення підсумків уроку.

Відмічає хороші результати роботи, повідомляє про типові помилки, виставляє оцінки. Дякує за участь в роботі активних учнів.

Слухають, отримають оцінки, порівнюють виконані роботи.

4.5. Домашнє завдання.

І рівень. Доцяк В.С. Українська кухня: с. 151-152, 341-342.

Відтворити фрагменти трудових прийомів з приготування виробів: котлета по-київськи, філе куряче паніроване в сухарях.



ІІ рівень. Відтворити комплексні трудові прийоми з приготування виробів: котлета по-київськи, філе куряче паніроване в сухарях.

ІІІ рівень. Скласти сканворд, кросворд з малюнками з теми уроку «Приготування холодних страв і закусок».

ІV рівень. Створити презентацію з теми: «Приготування холодних страв і закусок».



Записують зміст домашнього завдання в щоденник, задають питання по ходу уроку.


Список використаної літератури



  1. Антонець Л.І. Лабораторний практикум з предмета «Технологія приготування їжі»: Навчальний посібник для професійних закладів освіти – К.: «Факт», 2003. – 302 с.

  2. Архіпов В.В., Іванникова Т.В., Архіпова А.В. «Ресторанна справа: асортимент, технологія і управління якістю продукції в сучасному ресторані» навчальний посібник. – К: «Центр учбової літератури», 2008. – 384 с.

  3. Доцяк В.С. Українська кухня: Підручник. – Л.: «Оріяна-Нова», 1998. – 547с.

  4. Васильчик М.В., Вінокурова Л.Е., Тесленко М.Я. «Основи охорони праці». Підручник для учнів професійно-технічних училищ. К.: Просвіта,1997. – 198 с.

  5. Саєнко Н.П., Волошенко Т.Д. «Устаткування підприємств громадського харчування» підручник. К.:ЛДЛ, 2005. – 317 с.

  6. Старовойт Л.Я. «Кулінарія» Підручник. – К.: «Вища школа», 1994. – 266 с.

  7. Шумило Г.І. «Технологія приготування їжі».Навчальний посібник. К.: Кондор. 2003. – 506 с.






Каталог: wp-content -> uploads -> 2012
2012 -> України «київський політехнічний інсттут» кафедра охорони праці, промислової та цивільної безпепки зацарний В. В
2012 -> Програма для вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів
2012 -> О. Ю. Карпенко (Одеса) Асоціативний словник шлях до сутності власної назви Реферат
2012 -> Наказ №20 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 березня 2005 р за №306/10586 579 Про затвердження Правил охорони праці в деревообробній промисловості
2012 -> О. Ю. Карпенко (Одеса) асоціативне визначення семантичного наповнення онімічних концептів реферат
2012 -> Програма для вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів
2012 -> Методичні рекомендації з підготовки та критерії оцінювання курсових робіт для слухачів (студентів) 2 курсу нніздн


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка