Деякі аспекти футбольного туризму в контексті проведення Євро-2012



Скачати 65.55 Kb.
Дата конвертації02.06.2017
Розмір65.55 Kb.
Київський університет туризму, економіки і права

Факультет міжнародних економічних відносин і менеджменту



ДОПОВІДЬ

на тему:
Деякі аспекти футбольного туризму в контексті проведення Євро-2012



(поєднання економічного та соціального аспектів)


Студент-виконавець:

Мазур Марія

студентка 3 курсу

факультету МЕВіМ



Науковий керівник:

Горський С.В.


Київ, 2009



Вступ
Спортивyий туризм завжди був невід`ємною, а то й однією з найбільш прибуткових складових посилення економіки будь-якої країни, а особливо якщо мова йде про футбол – вид спорту, який дивляться, за який по всьому світу вболівають усі вікові категорії, незалежно від статі та заробітної плати тощо і в який вкладають капітал чи не найбагатші люди планети, адже це не просто гра. Це бізнес (тим паче надприбутковий), це справа всього життя. Вид спорту номер один вже давно вийшов за межі суто спортивні, і несе в собі додаткове політичне, економічне, соціальне, духовне забарвлення.

Футбольний клуб є візитною карткою кожного європейського міста чи регіону. Нині до розвитку футболу в Україні особлива увага. Українські клуби прагнуть удосконалити свою гру, підняти її на якісно новий рівень, який дозволить конкурувати з провідними європейськими клубами. Усі розуміють, що успіхи клубу мають позитивний вплив не тільки на фанатів та вболівальників команди, а й стимулюють позитивні зміни в тому чи іншому мікросуспільстві. Це поєднання усіх соціально-економічних, політичних та культурних галузей, надвелика інтегрована система, що існує сама по собі, яка є настільки самодостатньою, що від її результатів може залежати не лише інвестування, капіталовкладення в ту чи іншу її сферу, а престиж країни та її світове визнання. Так, наприклад, Італія, Бразилія, Німеччина, Англія, Франція.....Запитайте будь в кого, які асоціації у вас викликає назва тієї чи іншої країни, і вам обовязково скажуть: Італія – піцца, макарони, Падаюча вежа, Венеція, футбол; Бразилія – карнавал, Ріо де Жанейро, футбол; Німеччина – пиво, Дрезденська картинна галерея, футбол; Англія – королева, традиції, Лондон, футбол; Франція – Париж, Єйфелева вежа, Лувр, футбол і так далі. Які б асоціації та відомі місця туристичного призачення не називали, майже в кожному випадку звучить «футбол», що свідчить про його прирівняння, ато й цілковиту рівність з туристичними послугами та місцями призначення. Ще один експеримент: кожному відомо, що за кордоном заради заведення та підтримки бесіди вас завжди запитають ( чи то в магазині, чи то на пляжі – не важливо) звідки ви приїхали. Згадайте, що ви зазвичай чуєте у відповідь на те, що ви приїхали з України. Так, знайомі фрази: «Україна – футбол – Шевченко!!!» Що, без сумніву, не може не радувати – нас знають, нас дивляться і люблять. Але, на жаль, частіше всього згадують і знають лише футбол, деякі політичні події та музику. А нам є що показати і чим здивувати окрім футболу. Тому в передчеканні Євро-2012 ми маємо надзвичайно великий шанс використати футбол не лише як гру та яскраве видовище, а як засіб (досить відомий світу) для розкрутки з його допомогою наба гато глибших аспектів та яскравого неповторного колориту українського туризму, тим самим збільшуючи капіталовливання в українську економіку та посилюючи її позиції не лише на внутрішньому, а й на зовнішньому ринках.

На меті я маю розглянути спортивний туризм у двох аспектах:економічному і соціальному.

Основна частина
Більшість країн Європи (перш за все Швейцарія, Австрія, Франція, Болгарія, Іспанія, Італія та ін.) обрали стратегію, за якою провідну роль у формуванні національного ВВП та доходів бюджету відіграє сфера туризму. Зокрема, в Австрії 8,6% у ВВП країни складають прямі доходи від туризму, в Іспанії – 6,8%, в Хорватії – 8,5%. Для порівняння: в Україні – менше 1%. Економічна сторона заключається в одержанні непоганих прибутків від футбольного туризму, з соціальної сторони це певний престиж країни, її визнаня на міжародному рівні та її популярність у даній сфері, тобто у сфері футбольного турзму.

Візьмемо наприклад прогнозування власних доходів ФК «Карпати» м. Львова:

Ймовірні (прогнозовані) власні доходи клубу на рік такі:

- дохід від продажу квитків та абонементів – 200 000 грн.;

- дохід від рекламної діяльності – 150 000 грн.;

- дохід від видавничої справи – 200 000 грн.;

- дохід від діяльності промислового ринку “Україна” – 480 000 грн.;

- дохід від торгівлі на стадіоні (під час матчів) та продажу атрибутики – 60 000 грн.;

- дохід від продажу футболістів, тренерів, оренди футболістів – 1 600 000 грн.;

- дохід від діяльності фітнес-клубу “Карпати-Софія” – 720 000 грн.;

- дохід від іншої комерційної діяльності – 240 000 грн. Усього – 3 650 000 грн.

Ця сума становить близько 300 000 грн. на місяць, або 22,5% від місячної потреби в коштах. Цифри не досить вагомі, це ве свідчить про те, що прибуток іде і нам є до чого прагнути.

Неможливо, кажучи про грандіозні спортивні події сучасності, оминути тему останньої літньої Олімпіади в Китаї. На свято спорту було витрачено понад сорока мільярдів доларів, що стало рекордом за всю історію ігор. Для порівняння, орієнтовний бюджет Олімпіади в Сочі становитиме приблизно 12 мільярдів. Левова частка цих видатків пішла на розбудову інфраструктури. Так, новий термінал аеропорту Пекіна обійшовся у 3 мільярди, а ще близько десяти було витрачено на екологічну інфраструктуру, зокрема, боротьбу зі смогом.

Суттєві зрушення відбулися і для міжнародного сприйняття Китайської Народної Республіки. Пекінська Олімпіада забезпечила успішне зростання міжнародного іміджу Китаю і його привабливості для туристів усього світу. Такими є підсумки он-лайнового опитування, проведеного всесвітньо відомою дослідницькою компанією “Ей-Сі Нільсен” серед 16 держав і регіонів світу.

Згідно з дослідженням, 80 відсотків опитаних ніколи не бували в материковій частині Китаю. Однак після Олімпіади більше 50 відсотків респондентів висловили намір відвідати Китай. Понад 70 відсотків опитаних визнали, що Пекін виявився “сучаснішим і високотехнологічнішим”, ніж вони очікували. Серед тих, хто побував в Китаї під час Олімпіади, 80 відсотків хотіли б відвідати його ще раз. За прогнозом Всесвітньої туристичної організації, до 2020 року Китай стане найбільшою туристичною Меккою світу і щорічно приваблюватиме 137 млн. зарубіжних туристів. Експерти вважають, що після того, як Пекінська Олімпіада поставила Китай на центральне місце міжнародної арени, цей прогноз збудеться раніше, ніж очікувалося Також значно зросла довіра до Китаю, в нього репутація країни, яка будь що дотримується взятих на себе зобов’язань, попри будь-яки труднощі – природні чи політичні. Така репутація найчастіше стає визначальною для інвестора, який обирає нові регіони для власної активності. Дуже важливим фактором для збереження довіри інвестора є виконання планових зобов’язань, дотримання термінів та умов. Так, нещодавнє відкриття сучасного й класного, навіть за європейськими стандартами стадіону у Дніпропетровську, важить для поліпшення інвестиційного клімату країни набагато більше, ніж численні розмови та заяви про “нашу цілковиту готовність”.

На даний момент підготовка України доЄвро-2012 показує не найкращі показники .Чи готова Україна отримувати прибутки від футбольного туризму, чи достатньо вона викоритсовує свої привілеї, чи на належному рівні підготовлені готелі та місця зупинок футбольних фанів та туристів.Чи готова наша Україна показати свої історичні та культурні здобутки. А нам є багато чого показати , наприклад Крим,Ласточкіне гніздо,Карпати, велику кількість храмів, соборів та багато ін.Нам є чим пишатися, адже нашу багату історію, наші вікові надбання потрібно використати це все не тільки для проведення чемпіонату , а й для заохочення туристів до України.


ВИСНОВОК

Ми отримали реальний шанс це зробити, тільки потрібно зробити все вірно, і тоді нашу Україну полюблять і будуть знати її не тільки з поганої сторони і не тільки по Шеві та Кличку. А зі сторнони відпочинку, подорожей,огляду історичних пам’яток.Потрібно підготовути всі готелі, облаштувати їх хоча б по мініму для початку, придатними для проживання, щоб іноземний турист лишився задоволений, зробити придатними для проживання.Необхідно зацікавти інвесторів, створивши гарний інвестиційний клімат .Для цього потрібно підотовити висококфаліфікований персонал для процвітання нашої країни.



Хай навіть якщо наш перший туристичний прорив ми зробимо завдяки футболу.


Список використаних джерел

  1. Держкомстат України- http://www.ukrstat.gov.ua




  1. Міністерство культури і туризму України http://mincult.kmu.gov.ua-




  1. Міністерство України у справах сім'ї, молоді та спорту http://www.kmu.gov.ua/sport/control




  1. Новини щодо проведення ЄВРО-2012 в Україні http://euro-2012.com.ua




  1. Стаття на тему : Евро-2012: готовясь к последней пересдаче-http://www.day.kiev.ua/279543/




  1. Мотора А. Культура та футбол: гості Євро-2012 мають запам’ятати Україну-http://euro2012.ukrinform.ua







Скачати 65.55 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка