Диференціація звуків [С] [Ш]



Скачати 19.13 Kb.
Дата конвертації20.11.2018
Розмір19.13 Kb.
#65413
Логопедичний урок на тему Диференціація звуків

[С] – [Ш]

Лекційна тема «Фрукти»

Вчитель-логопед

Пасека А.В.

ЗОШ І – ІІІ ст. ім.О.Кошового

Ржищів 2013р.

Тема: диференціація звуків [С] – [Ш]

Мета: уточнити правильну вимову звуків [С] і [Ш]; вчити розрізняти ці звуки в усному мовленні і визначати наявність і місце обумовленого звука в словах; узгоджувати іменник з прикметником; утворювати множину іменника; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, силу голосу, дикцію, мовну і загальну моторику, мислення, пам’ять, увагу; удосконалювати вміння читати словами; збагачувати словник; закріпити знання дітей про фрукти: їх колір та форму; продовжувати зацікавлювати дітей мовленнєвими іграми з інтелектуальним навантаженням; виховувати культуру мовлення та толерантне ставлення до оточуючих.

Обладнання:набірне полотно, предметні малюнки, кольорові олівці, чисті аркуші, маркери, іграшки (фрукти), дзеркала, серветки.
Хід уроку

І Організаційна частина

- Доброго дня діти. Сьогодні чудовий день і сьогодні у нас логопедичне заняття. Сьогодні ми відправимось з вами в подорож правильної вимови звуків. А ось на чому ми з вами відправимось ми зараз з вами вирішимо.



1. «Подорож»

Попливемо на пароплаві у – у – у – у

Поїдемо на потязі чух – чух – чух

Поїдемо на мотоциклі дринь – дринь – дринь

Чи поїдемо на конику клацання язиком

А давайте на велосипеді дзинь – дзинь


ІІ Повідомлення теми і мети уроку

- А що ми сьогодні будемо вивчати, які букви , ви здогадаєтесь самі. Послухайте вірш і виділіть той звук який ви чуєте найчастіше.



1.Виділення звуку.
Шило шубку Шурі шило

Шовком шерстю шви обшило

Вийшла шубка прехороша

Нашій Шурі на порошу

Спить старий вусатий сом

Сниться сому сьомий сон

Сонце пестить поплавок

Сом сопе на весь ставок


ІІІ Основна частина

- А зараз ми з вами пригадаємо як звучать і вимовляються звуки [С] і [Ш]



1. Артикуляційні вправи

а) вимовляти по черзі звуки О И О И…

б) вимкнути звук і вимовляти ці звуки беззвучно

в) тепер звук увімкнувся і получились звуки С Ш С Ш…



2. Скласти звук [Ш] з паличок.

- Як виглядит буква Ш? перед вами олівці викладіть букву Ш із них.


Буква ША стоїть в саду

Три штахетки у ряду


- А на що схожа буква С , чи зможемо ми її скласти з олівців?

3. Написання букв Ш і С.

Сіра гуска їсть овес

І сичить сердито: Ес –с-с-с!

Сіра гуска не сварись!

Ось ця буква Ес дивись!

Як пиріг маківничок

Наче місяця ріжок

Раз, два, три, написали букву ми

Три гачки до купи склали

Букву ША ми написали


4. Сигнальні картки

- А зараз я буду називати слова , а ви підніміть ту букву яку чуєте в слові С або Ш. Вам будуть допомагати ваші букви які ви написали.


Сад, шумить, лист, стовбур, запашний, сухий смачний, кошик, пташка, соняшник.

5. Фізкультхвилинка

Два прихлопи, два притопи,

Їжачки, їжачки, накували, накували,

Ножиці, ножиці, біг на місці, біг на місці,

Зайчики, зайчики, нумо діти нумо разом:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш(с-с-с-с-с-с-с-с-с-с)


6. Завдання «Склади слова»

- Коли ми їхали з вами на велосипеді, наші букви розлетілись і тепер нам потрібно скласти слова з них

МИШКА МИСКА ШАПКА САПКА

- А тепер підберіть до вашого слова малюнок. Подивіться які малюнки залишились. Що таке КАСКА? Складіть речення.



7.Завдання « Встав пропущену букву»

…СЛИВА ГРУ…А ВИ…НЯ АПЕЛЬ…ИН АБРИКО…. ПЕР…ИК АНАНА…



8.Узгодження іменника з прикметником

- Діти ви любите варення або джем чи, можливо, сок? Зараз кожен скаже яке варення він хоче з’їсти чи випити сок. Для допомоги використовуйте слова на дошці.



9. Завдання «Утвори множину»

- Назвіть фрукти що на дошці в множині уявіть, що їх багато. ОДИН - БАГАТО



10 Гра «Фруктовий магазин»

- Ось наш магазин. Спочатку ми виберемо продавця. Але перед тим як почати грати давайте з вами пригадаємо слова ввічливості і як правильно поводити себе в магазині.

- Магазин у нас незвичайний, щоб купити той чи інший фрукт, не можна називати його, а описати за кольором та формою, сказати який чується звук і де він знаходиться.

Наприклад: подайте мені будь ласка фрукт жовто-червоного кольору, овальний за формою. У цьому слові є звук [С] в середині слова.



IV Підсумок уроку

- Які букви ми з вами сьогодні розрізняли?

- Назвіть будь яке слово щоб починалось на звук [С] або [Ш].

- Що найбільше вам сподобалось на уроці?



- Дякую за гарну поведінку.

V Домашнє завдання
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 19.13 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка