Дитина, яка терпить менше образ, виростає людиною, яка більше усвідомлює свою гідність



Дата конвертації25.10.2018
Розмір6.3 Mb.
  • Дитина, яка терпить менше образ, виростає людиною,                                   яка більше усвідомлює свою гідність                                                           
  •     Микола Гаврилович Чернишевський
  • ШКОЛА БЕЗ НАСИЛЛЯ

Від агресивності не застрахована ні одна людина, бо всі ми люди, і агресія закладена у нашій підсвідомості як інстинкт, вона є одним із захисних механізмів людини, за допомогою якого вона намагається якимсь чином скинути негативні емоції і пристосуватися до навколишніх обставин. Але цей шлях не є найоптимальнішим, і тому слід знаходити інші шляхи виходу зі складних життєвих ситуацій. І тому, агресивна поведінка може «захопити» будь-який колектив, в тому числі і педагогічний.

  • Від агресивності не застрахована ні одна людина, бо всі ми люди, і агресія закладена у нашій підсвідомості як інстинкт, вона є одним із захисних механізмів людини, за допомогою якого вона намагається якимсь чином скинути негативні емоції і пристосуватися до навколишніх обставин. Але цей шлях не є найоптимальнішим, і тому слід знаходити інші шляхи виходу зі складних життєвих ситуацій. І тому, агресивна поведінка може «захопити» будь-який колектив, в тому числі і педагогічний.

Насильство – це дії або бездіяльність, які застосовуються примусово однією людиною над іншою з метою фізичного, психічного, сексуального задоволення.

  • Насильство – це дії або бездіяльність, які застосовуються примусово однією людиною над іншою з метою фізичного, психічного, сексуального задоволення.
  • Насильство – це прояв агресії чи жорстокості по відношенню до іншої людини  або людей. Агресія є природженою якістю будь-якої живої істоти. У жорстокості тільки одна оцінка – негативна.     

Чинники, які дають поштовх до зародження агресивності у педагогів:

  • Психологічна і моральна несумісність.
  • Високе психологічне напруження.
  • Перевага рольової позиції вчителя.
  • Невідповідність настрою, негативні емоції.
  • Порушення взаємодії у «сови» і «жайворонка». Вчитель «сова», як правило, зранку має знижену працездатність, пригнічений настрій, він млявий, дратівливий, а тому може агресивно відреагувати на зауваження, які могли б бути зовсім інакше сприйнятими дещо пізніше. «Жайворонок» навпаки – втомлений, дратівливий в другій половині дня.
  • Великий вплив на формування агресивності мають сімейні негаразди та родинні проблеми, які ведуть до викиду негативної енергії.
  • Існує вид таких людей як «агресивісти» – люди, які висловлюються дошкульно, роздратовуються, якщо їх не слухають
  • Також агресивність може бути спричинена синдромом «професійного вигорання», який проявляється у ворожому ставленні до роботи. Педагог легко впадає в гнів, дратується і заздалегідь налаштований надзвичайно негативно до усіх подій

Форми прояву жорстокості педагогів по відношенню до учнів:

  • 1. Залякування і погрози - навіювання страху криком, жестами, мімікою; загрози фізичного покарання міліцією, спецшколи, богом;
  • 2. Фізичне покарання - побиття, ляпаси, катування, тягання за волосся, щипання та інше.
  • 3. Емоційне (психічне) насильство - не тільки залякування, погрози, а й приниження почуття власної гідності і честі, словесні образи, грубість; навіювання думки, що дитина - найгірша, приниження в присутності інших людей.

Діти – це майбутнє кожної держави. А тому фізичні та емоційні травми, які вони переживають, обкрадають суспільство та усіх його членів зокрема.

  • Діти – це майбутнє кожної держави. А тому фізичні та емоційні травми, які вони переживають, обкрадають суспільство та усіх його членів зокрема.
  • Наслідки:
  • дитина вчиться насильству;
  • дитина стає тривожною;
  • має низьку самооцінку ;

дитина не впевнена, що може перерости в депресію, фобії, смуток, викликати думки про самогубство, помсту.

  • дитина не впевнена, що може перерости в депресію, фобії, смуток, викликати думки про самогубство, помсту.

Поради для подолання негативних емоцій:

  • під час спалаху агресії намагайтесь зосередитись на чомусь приємному;
  • мій розум, потім мої емоції;
  • допомагає рахунок до ста;
  • важливо навчитись говорити «стоп»!
  • Виявляйте свій гнів у кольорі, потім перетворюйте його на більш світлий, веселий;
  • допомагає розуміння, що негативні емоції руйнують психіку;
  • лише добро породжує хороші емоції.
  • Коли мовчиш – мовчи з любові,
  • Коли говориш – говори з любові,
  • Коли виправляєш – виправляй з любові,
  • Коли вибачаєш – вибачай з любові,
  • Май завжди в глибині серця корінь любові.
  • З того кореня виростуть тільки добрі справи.
  • Святий Августин

Конструктори

  • не, людей, Світ добрих, без.
  • прийде, а, треба, саме, Добро, зло, шукати.
  • кінчається, Все, що, добре, добре.
  • чути, ще, Добре, зле, далеко, далі, а.
  • “Добро все переможе ”
  • (народна мудрість)

Модель спілкування педагогів з дітьми.

  • Учитель “Я – сама” (головний ініціатор учнівського процесу, але знищує всі форми учнівської ініціативи).
  • Учитель ”Китайська стіна” (виставляє дистанцію між собою і учнями, головне завдання – повідомити, а не навчити).
  • Учитель “Тетерук” (чує тільки себе, не налаштований на учнів).
  • Учитель “Ангел” (не нервує, не критикує, встановлює з усіма дружні стосунки).
  • Учитель “Шоу -мен”(урок нагадує спектакль, а результати мінімальні).
  • Учитель “Тиран” (Я – цар і Бог).
  • Учитель “Робот” (діє на основі надуманого алгоритму, не звертаючи увагу на обставини, що потребують змін при спілкуванні. Наприклад, не підемо на перерву, якщо не виконаємо вправу).
  • Учитель “Гамлет” (характеризується постійними сумнівами, не має чіткої позиції, захищається чужим авторитетом)
  • Учитель “Локатор” (спрямовує роботу на одну групу дітей – сильних, слабких або обдарованих).

Як БУТИ гарним учителем? Що для цього потрібно? Талант? Можливо, й талант. Мистецтво? Так, і мистецтво. Майстерність? І майстерність також.

  • Як БУТИ гарним учителем? Що для цього потрібно? Талант? Можливо, й талант. Мистецтво? Так, і мистецтво. Майстерність? І майстерність також.
  • Щоб стати справжнім вихователем дітей, треба віддати їм своє серце.
  •  (В. Сухомлинський);

У кожному вчительському Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гордість і суворість Обов'язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, посмішка Радості, піднесеність Відданості, іскра Щирості, легкість Покаяння, нива Благородства...

  • У кожному вчительському Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гордість і суворість Обов'язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, посмішка Радості, піднесеність Відданості, іскра Щирості, легкість Покаяння, нива Благородства...
  • На останок хочу зачитати легенду про янгола, який хотів віддати янголя до школи.
  • Одного разу вирішив янгол віддати своє янголятко до школи. Взяв він його, і полетіли вони до величез­ної будівлі. «Треба вибрати вчителя від Серця і з величезним терпінням, адже янголятко моє ще зовсім не янгол, воно — невгамовний пустун з непокірним характером...».
  • У класній кімнаті вчителька сиділа перед учнями, заклавши ногу на ногу, милувалася своїми нігтями. На кожному з них було намальоване маленьке сер­дечко. У той же час пильно слідкувала за учнями, які виконували контрольну роботу, і павиним криком припиняла будь-яку спробу списування.
  • «Ханжа... Не від Серця вона...».
  • У наступному класі учень записував на дошці ре­чення, яке диктував учитель: «Найголовнішого очима не побачиш, пильне тільки Серце». Учень помилився і написав «Сердце».
  • —  Скільки разів тобі пояснювати!.. Дай щоден­ник... Двійка!
  • «Неук... Не від Серця він...». Заглянув янгол до наступного класу — там учитель проводив урок математики.   
  • —  Порахуйте, скільки разів постукає Серце про­тягом доби, якщо за одну хвилину воно стукає 56 ра­зів.
  • Один учень, не вираховуючи, зразу вигукнув:
  • —80 640 разів... А за тиждень — 564 480 разів.
  • Діти ахнули. А вчитель грубо перебив учня:
  • —  Як ти смієш викрикувати з місця, та ще й без мого дозволу!
  • «Грубіян... Не від Серця він».
  • Янгол сумно подумав, залишаючи будівлю шко­ли: «Усі згадують про Серце, але жити Серцем не хочуть...».
  • Засумували вчителі.
  • —  Можливо, врятує Мудрість? — сказали вони. І знайшли Мудреця, який сидів у печері.
  • —  О, Мудрецю, — почали благати вони, — вкажи нам шлях до Сердець наших учнів!
  • Сказав їм Мудрець:
  • —  Дам вам шлях до Сердець ваших учнів, але від­дайте мені натомість дар ваш!
  • Учителі перезирнулися: якого дару від них вима­гає Мудрець?
  • Тоді Мудрець сказав:

На стікерах зазначаєте ваш “дар”

  • Якщо в когось є роздратування, дай мені роздратування.
  • Якщо в когось є гнів, дай мені гнів.
  • Якщо в когось є жорстокість, дай мені жорстокість.
  • Якщо в когось є грубість, дай мені грубість.
  • Якщо в когось є сумнів, дай мені сумнів.
  • Якщо в когось є ненависть, дай мені ненависть.
  • Якщо в когось є злоба, дай мені злобу.
  • Якщо в когось є страх, дай мені страх.
  • Якщо в когось є зрада, дай мені зраду.
  • Якщо в когось є забобони, дай мені забобони.
  • Якщо в когось є погані  думки, дай мені погані  думки.

І нехай кожен педагог скаже:

  •  Я — Вчитель  Любов і Відданість, Віра і Терпіння.
  • Я — Радість і Співрадість, Страждання і Спів-страждання.
  • Я — Істина і Серце, Совість і Благородство.
  • Я — Той, хто Шукає і Дарує, Вбогий і Багатий.
  • Я — Вчитель і Учень, Вихователь і Вихованець.
  • Я — Той, хто Прокладає Шлях, і Художник Життя.
  • Я — Захисток Дитинства і Колиска Людства.
  • Я — Посмішка Майбутнього і Факел Сущого.
  • Я — Вчитель від Бога і Співробітник у Бога.
  • Молюсь тобі, серце моє, дай мудрості осягати моменти істини в житті дітей!

ДІЇ КОЛЕТИВУ З ПРОФІЛАКТИКИ НАСИЛЛЯ

  • 1. Не допускати випадків фізичного і психологічного насильства, образ, недбалого і жорстокого поводження з дітьми.
  • 2.Проводити інформаційно-просвітницьку роботу з розповсюдженням різних буклетів, плакатів та ін.
  • 3. Створювати атмосферу взаємоповаги та взаєморозуміння
  • ДЯКУЮ!

Каталог: uploads -> ppt
ppt -> Злоякісні пухлини м'яких тканин і кісток
ppt -> Пантелеймон Куліш Виростайте, дітки, в щасливу годину, Ой рятуйте-визволяйте Ще раз Україну!
ppt -> Ураження електричним струмом Перша медична допомога при електротравмах
ppt -> «Глобальне потепління клімату»
ppt -> Рішення обласної ради по приєднанню лікарсько-фізкультурногодиспансера Рівненський обласний клінічний лікувально
ppt -> Немов відтворення серпанку з паперу вирізано все, Ось перед нами витинанки Зразки чудової краси
ppt -> Роль слова в діяльності медика Підготували: студенти групи сс 9-2-1
ppt -> Вчитель – логопед Мовчан Н. М


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка