Досвід роботи викладача Ізюмського професійного ліцею Терновської Тетяни Іванівни



Дата конвертації22.11.2018
Розмір7.71 Mb.
#66104
  • Досвід роботи
  • викладача Ізюмського
  • професійного ліцею
  • Терновської Тетяни Іванівни
  • Процвітай, українська мово,
  • Заохочуй красою нас:
  • Що багатший твій слів запас, -
  • Легше вибрати влучне слово.
  • Дмитро Білоус

Завдання вивчення фразеології

Навчання лексики і фразеології підпорядковано таким завданням: - формування в учнів системного погляду на лексику і фразеологію; - удосконалення вмінь різними способами визначати і тлумачити лексичне значення слова; - усвідомлення сутності синонімії, антонімії, багатозначності в лексиці; - удосконалення вмінь у точному, доцільному, виразному вживанні слів в усному та писемному мовленні.

Методи і прийоми навчання лексики і фразеології

  • Методи
  • Прийоми
  • слово вчителя (розповідь, пояснення);
  • бесіди (евристичної бесіди);
  • спостереження, аналіз мовних явищ (з елементами проблемного програмованого навчання);
  • робота з підручником;
  • вправи;
  • проблемне навчання
  • лінгвістичний, лексичний, лексико-стилістичний, риторичний аналіз тексту;
  • семантизація мовних одиниць;
  • пояснення значення слів (нових слів);
  • конкретизація абстрактних понять;
  • урахування тематичного кола слів;
  • диференціація лексичних явищ;
  • конструювання власних висловлювань;
  • словникова робота
  • Слово – найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розжареним залізом, і брудом».
  • В. А. Сухомлинський

Лексика

Словниково-вибіркова робота. Запишіть слова, які можна використати в офіційно-діловому стилі. Обґрунтуйте свою думку, складіть з ними речення. Безсмертя, дитячий, нотаріально завірений бланк, задрімати, сивовусий, пташки, дипломатична аудієнція, акламація, авізо, злоба, віза, стягнення, акт, файний, директива, скарга, нікчемний, гарант. Творче редагування Відредагуйте словосполучення. Поясніть свій вибір. Ведучий фахівець, винести подяку, виписка із протоколу, вільна вакансія, всезагальні збори, вступний взнос, діючі правила, міри перестороги, жила площа, налоговий прес, заключити угоду. Тренувальні вправи Виправте допущені помилки в написанні слів. Координаційна рада при призеденті україни, Народний артист України, Національна українська Академія, академік Національної академії Наук України, Доктор філологічних наук, Лауреат державної премії імені Т. Г. Шевченка, Федерація Незалежних профспілок України.

Диктант з коментуванням. Підкресліть в реченні синоніми. Блакитна зірка сходить із орбіти, а пам'ять крутить швидкісне кіно: віками людство вчилось говорити – до чого ж добалакалось воно? І дивно так в мені усе мовчить, як може німувати лиш каміння. Я тут живу, чи то так животію – встрягаю то в спірки, то в якусь затію. Вибірково-розподільний диктант. Визначте групу і розподіліть слова за сферою вживання. Мешкати, збільшувати, плай, земля, хлібина, вулиця, файний, космос, лазер, зустріч, квартет, соліст, лібрето, сестра, брат, машина, операція, ракета, яхта, освіта, наука. Тестове завдання У якому рядку всі слова є термінами? А) Суцвіття, святиня, мудрість, біль; Б) Україна, коваль, щастя, рука; В) сокіл, майстер, решето, журі; Г) морфема, суглоби, мікстура, фразеологія; Д) двері, мрія, портфель, неділя.

  • Які асоціації викликає у вас слово «мудрість»? (спробуйте створити асоціативно-синонімічний ряд; чи лексичне значення усіх слів зрозуміле вам?)
  • Синоніми – розум, мудрість, інтелект, розсудок.
  • Асоціації – інтелігентність, знання, пізнання, мислення, думка, ерудиція, досвід.
  • Асоціативний кущ
  • Мудрість
  • Асоціації
  • Синоніми

Креативний пошук (спроба вибрати правильну відповідь) 1. Праця + мовлення + мислення = (розум) 2. Абстрактне мислення + виховання + навчання = (інтелект) 3. Досвід + розум = (мудрість) 4. Знання + практика = (ерудиція) 5. (Інформація + інформація) х пам'ять = (знання)

Фразеологія

Розподільний диктант Розподіліть подані фразеологізми у три стовпчики: фразеологічне зрощення, фразеологічна єдність, фразеологічне сполучення. Усно пояснити значення фразеологізмів. Розводити антимонії; мілко плавати; брати близько до серця; покласти зуби на полицю; врізати дуба; насупити брови; товкти воду у ступі; покласти край. Дослідження-відновлення Доберіть відповідний до змісту висловлювання фразеологізм. З’ясуйте його стилістичну роль. „Схованки” Знайти в наведеному тексті фразеологізми , пояснити їх значення (за необхідності звертатися до фразеологічного словника).

  • Возний. Коли другії облизня піймали, то і ми остерігаємося. Наталка многим женихам піднесла печеного кабака; глядя на сіє, і я собі на умі.
  • Виборний. А вам що до Наталки? Будто всі дівки на неї похожі? Не тільки світу, що в вікні; сього дива повно по всьому світу . Та за такого пана, як ви, у іншої жижки задрижать.
  • Змінений текст
  • Возний. Коли другим не повезло, то і ми остерігаємося. Наталка многим женихам одмовила; дивлячись на це, і я боюся. Виборний. А вам що до Наталки? Ніби всі дівки на неї схожі? Таких багато скрізь. Та за такого пана, як ви, кожна захоче.
  • Учні порівнюють, де висловлювання стилістично нейтральне, а де яскраве, виразне, образне.
  • Інтерактивні вправи
  • «Спіймай помилку»
  • На дошці – фразеологізми, у яких допущені помилки. Потрібно знайти їх, а також пояснити фразеологізми.
  • « Дотепні фразеологізми »
  • Розкрити зміст знайдених у дотепах фразеологізмів
  • Хто віддав останню сорочку, той не носить камінь за пазухою.
  • Першими у чорні списки потрапляють світлі голови.
  • Ми завжди все робимо правильно, і навіть лікті потім кусаємо як слід.
  • Яке коротке життя: не встигне людина навчитися тримати язик за зубами, як вони вже випадають.
  • Хіба у нас очі бачать, що купують, як вони від цін на лоба полізли?
  • Гра «Я – тобі, а ти – мені»
  • Робота в парах. Доберіть синоніми до поданих фразеологізмів

Словники

Позакласна робота

Позакласна робота з української мови – важлива складова частина навчально-виховного процесу. Вона є продовженням тієї роботи, яка проводиться на уроці. Позакласні заняття поглиблюють знання, отримані на уроках, підвищують інтерес в учнів до мови і літератури, розвивають творчі здібності учнів, виробляють культуру наукової роботи.

Тиждень української мови та літератури

Відвідування Ізюмського краєзнавчого музею

Дякую за увагу!


Каталог: wp-content -> uploads -> 2017
2017 -> Програма навчальної дисципліни підготовки бакалавра спеціальності 010101 «Дошкільна освіта» 2016
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи Львів 2016 Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи
2017 -> План роботи обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів
2017 -> Галицько-Волинське князівство
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи студентів 3,4 курсу з дисципліни Іноземна мова
2017 -> Вплив струму на організм людини. Заходи техніки безпеки під час роботи з електричними пристроями
2017 -> Картка самооцінювання
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни «Проблеми вищої освіти» галузь знань 06 «Журналістика»
2017 -> Філософія Середньовіччя
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни соціальна педагогіка Галузь знань: 0101 «Педагогічна освіта»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка