Урок математики
в 6 класі
ТЕМА:
«ДОВЖИНА КОЛА . ПЛОЩА КРУГА»
УРОК№ 64
ДАТА : 12.01.2012
ТЕМА : Довжина кола . Площа круга .
МЕТА :
навчальна :
закріпити знання про геометричні фігури коло і круг , поняття «довжина кола», «площа круга»,уміння розв'язувати задачі на знаходження довжини кола і площі круга за радіусом або діаметром , а також знаходити радіус і діаметр кола за його довжиною ;
розвиваюча :
розвивати навички роботи за комп'ютером , уміння логічно мислити , креслярські навички з циркулем та уміння працювати за відомими формулами ;
виховна :
виховувати любов до математики , наполегливість та старанність в роботі , розуміння прикладного значення математики .
ОБЛАДНАННЯ: підручники Г.П.Бевз,В.Г.Бевз «Математика . 6 клас» , робочі зошити , циркулі , персональні комп'ютери , плакати «Коло . Довжина кола» , «Круг . Площа круга», індивідуальні картки оцінювання , 5 квадратів з круглими вирізами , 5 червоних і 5 зелених карток .
ТИП УРОКУ :урок закріплення знань , умінь , навичок.
ХІД УРОКУ :
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ .
- Інструктаж з БЖД під час роботи за комп'ютером .
- Оголошення теми і мети уроку .
- Видача індивідуальних карток оцінювання і пояснення порядку їх заповнення .
ІІ ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ .
Перегляд сторінок , створених учнями в Microsoft Power Point за такими вимогами , що на них є :
- зображення кола ;
- радіус,діаметр і хорда кола ;
- формула довжини кола ;
- зображення круга ;
- формула площі круга ;
- зображення кругового сектора .
Слово вчителя :
Давайте оцінимо один одного за ці комп'ютерні сторінки , створені вами вдома . Максимум - 2 бала .
ІІІ ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ , УМІНЬ .
Рефлексія .
Знову просигналізуйте картками про свій стан : впевнені в своїх знаннях – підніміть зелену картку , дуже боїтесь диктанту – червону .
Виконаємо такі завдання .
- Відрізок , який сполучає будь-яку точку кола з його центром , називається …
- Діаметр – це відрізок , який сполучає дві точки на колі і проходить через його …
- Скільки радіусів можна провести у колі ?
- В будь-якому колі діаметр від радіуса в 2 рази …
- Число π становить …
Слово вчителя :
Спочатку поставте самі собі оцінку , на яку ви вважаєте знаєте дану тему .
Рефлексія.
А тепер подумайте , як ви налаштовані на урок . Якщо впевнені у собі та не відчуваєте тривоги , то підніміть зелену картку , а якщо вам некомфортно , то – червону .
- Формула довжини кола l=…
- Коло та його внутрішня область – це …
- Площа круга обчислюється за формулою S=…
Слово вчителя :
Зараз перевіримо , як ви виконали завдання диктанту і запишемо набрані бали в індивідуальний бланк . Кожна правильна відповідь в диктанті 0,5 бала . Тобто максимум - 4 бали за математичний диктант .
IV Закріплення знань , умінь учнів .
Слово вчителя :
Звертайте увагу на формули на плакатах . Спочатку розв’язуватимемо задачі разом .
- Фронтальна робота.
- Знайдіть радіус і довжину кола діаметром 10 см .
- Знайдіть діаметр і довжину кола радіусом 50 дм .
- Довжина кола 33 м . Чому дорівнює діаметр кола ? (π)
- Діаметр круга 3 мм . Чому дорівнюють радіус круга та його площа ?
- Знайдіть площу круга радіусом 0,2 м .
- Довжина кола арени цирку 47,1 м . Чому дорівнює площа арени ? ( Результати округлюйте до одиниць ).
- Рефлексія .
- Самостійна робота .
І) Обчисліть довжину кола, зображеного
на малюнку .
ІІ) Обчисліть площу круга , зображеного
на малюнку .
10 см
10 см
ІІІ) Обчисліть площу сектора , зображеного на
малюнку .
0,2 м
IV)
Скільки ви бачите на малюнку :
- кіл;
- кругів ;
- півкіл ;
- трикутників ;
- секторів ?
- Самоперевірка та виставлення балів в індивідуальні бланки .
Слово вчителя :
Кожен з вас отримав картку , на якій вказані правильні відповіді до задач І – IV і бали , які ви отримуєте у разі
правильного виконання . Оцініть виконану самостійну роботу .
- Практична робота .
Слово вчителя :
В промисловості , сільському господарстві часто потрібно виготовити якусь деталь . А для цього потрібно знати її площу , щоб розрахувати , чи вистачить матеріалу на виготовлення .
Кожен з вас отримав фігуру . Це – ваша деталь .
Бесіда у формі інтерактивної гри «Твоє питання»:
- Яка форма деталі ?
- У якій формі зроблено вирізи ?
- Як ви вважаєте , чи однаковими повинні бути площі деталей , які отримав кожен з вас ?
- Чому ?
- Як визначити площу квадрата ?
- Що для цього треба виміряти ?
- Як визначити площу круга ?
- Що виміряти для її визначення ?
- Ми виміряли а – довжину сторони квадрата , ,- довжини діаметрів кругових вирізів . Як визначити ,?
- Якою буде формула для визначення площі фігури ?
V Домашнє завдання .
За складеною формулою визначте площу фігури . Виготовте свою фігуру з одним вирізом та визначте її площу . Повторіть параграф 23 .
VIПідсумок уроку .
Слово вчителя :
Полічить набрані вами бали і оголосіть оцінку .
Рефлексія .
Підніміть зелену картку , якщо ви задоволені уроком та вашою роботою, або – червону картку , якщо – ні .
A
B
O
C
AB – це хорда кола
OC=OB=r – це радіуси кола
BC=d – це діаметр кола d=2r
КОЛО
ДОВЖИНА КОЛА
l=πd
Якщо d=5 см , то l=3,145=15,7 см .
Якщо d=мм , то l= =мм=0,8мм
π3,14 або π
ДОВЖИНА КОЛА
l=2πr
Якщо r=4 м , то l=23,144=25,12 м
Якщо r= м , то l==6 м.
N
M
F
R
O
КРУГ
MF – це хорда круга
ON=OR=r – це радіус круга
NR=d – це діаметр круга
d=2r
ПЛОЩА КРУГА
S
Якщо r= мм , то S==
Якщо r=0,1 м , то S=3,140,10,1=0,0314
Якщо d=0,6 см , то r=0,22=0,3 см і S=3,140,30,3=0,2826
КРУГОВИЙ
СЕКТОР
I
|
II
|
III
|
IV
|
62,8 см або 62см
|
78,5 або 78
|
0,0942
або
|
1)6
2)4
3)2
4)8
5)1
|
0,5 бала
|
1 бал
|
1 бал
|
2,5 бала
(по 0,5 бала)
|
I
|
II
|
III
|
IV
| | | |
1)6
2)4
3)2
4)8
5)1
|
0,5 бала
|
1 бал
|
1 бал
|
2,5 бала
(по 0,5 бала)
|
Картка для перевірки правильності виконання самостійної роботи
Індивідуальна картка оцінювання
Моя оцін-ка
|
За комп'ютер-ну сторінку
|
За матема-тичний
диктант
|
За само-стійну роботу
|
За практи-чну роботу
|
Оцін-ка
за урок
| | | | | | |
Поділіться з Вашими друзьями: |