Електрична і магнітна взаємодії. Взаємодія провідників зі струмом. Індукція магнітного поля. Потік магнітної індукції



Скачати 40.42 Kb.
Дата конвертації07.09.2018
Розмір40.42 Kb.
#48565
ТипУрок
Урок №31

Тема: Електрична і магнітна взаємодії. Взаємодія провідників зі струмом. Індукція магнітного поля. Потік магнітної індукції.

Мета уроку:

  • навчальна: довести учням існування електричних та магнітних полів, акцентувати їх увагу на взаємозв'язку змінних електричного та магнітного полів; ввести магнітну індукцію як характеристику магнітного поля;

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати та пояснювати фізичні явища;

  • виховна: формувати матеріалістичні уявлення учнів про навколишній світ.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання та наочність: установки для демонстрації взаємодії паралельних струмів, досліду Ерстеда,дії магнітного поля на струм, демонстрація магнітного поля постійного магніту за допомогою металевих ошурків, портрети У. Гілберта, X. Ерстеда, М. Тесли, М. Вебера, презентація про вчених.

Методи уроку: бесіда, пояснювально-ілюстративний, робота з книгою, метод демонстрації, проблемно-пошуковий, фронтально-групова робота.


ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

Привітатися з учнями, зробити перекличку, наголосити на початку уроку й попросити налаштуватися до роботи на уроці.

  1. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань.

  1. Які дослідження виконував у фізиці Гілберт?

  2. Що вам відомо про Курську магнітну аномалію?

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема сьогоднішнього уроку: «Електрична і магнітна взаємодії. Взаємодія провідників зі струмом. Індукція магнітного поля. Потік магнітної індукції.

  1. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності.

Ми з вами вже вивчили природу електричного струму та знаємо умови, необхідні для виникнення електричного струму. А сьогодні розглянемо з вами механізми поводження електричного струму у різних речовинах і дізнаємося про природу різноманітних електричних явищ.

  1. Вивчення нового матеріалу.

План:

Взаємодія магнітів.

Дослід Ерстеда.

Взаємодія провідників зі струмом (дослід Ампера).

Одиниця сили струму.

Взаємодія котушок зі струмом.

Визначення магнітного поля.

Індукція магнітного поля.

Напрямок індукції магнітного поля.

Правило правого гвинта (свердлика).

Обчислення модуля магнітної індукції.

Одиниця магнітної індукції.

Лінії магнітної індукції.

Змінні електричні та магнітні поля.

Опорний конспект.

Заповнюють разом з учнями.



Дослід

Рисунок

Пояснення

Ерстеда







Гіпотеза Ампера










Магнітне поле прямого провідника зі струмом

Рисунок

Пояснення

Правило свердлика













Магнітне поле прямої котушки зі струмом

Рисунок

Пояснення

Правило правої руки










Магнітне поле — де вид матерії, що виникає навколо рухомих електричних зарядів (провідників зі струмом) та спричиняє дію на рухомі електричні заряди (провідники зі струмом)



IV. Закріплення нових знань та умінь

• Порівняйте електричну та магнітну взаємодії: що в них спільного та чим вони відрізняються?

• Порівняйте властивості ліній напруженості електричного поля та ліній індукції магнітного поля.

• Чи можна отримати магніт з одним полюсом?

• Що називається магнітною індукцією?

• Що називається магнітним потоком?



Розв'язування задач

Магнітний потік через контур площею поперечного перерізу 60 см2 дорівнює 0,3 мВб. Визначте індукцію поля. Поле вважати однорідним. Площина контуру розташована під кутом 30° до вектора індукції.



V. Підбиття підсумків уроку

VI. Домашнє завдання

Знайти інформацію про магнітне поле Землі. Заповніть таблицю.



Магнітне поле Землі

Рисунок магнітного поля Землі

Розташування полюсів, відмінність від розташування географічних полюсів

Характеристики магнітного поля Землі

Значення наявності магнітного поля Земля для життя

Причини виникнення магнітних бур
















Каталог: wp-content -> uploads -> 2016
2016 -> Київський національний лінгвістичний університет базові навчально-методичні матеріали
2016 -> Програма навчальної дисципліни аграрне право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс
2016 -> Черкаський інститут банківської справи Університету банківської справи
2016 -> Програма навчальної дисципліни господарське право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс Семестр
2016 -> Методичні Рекомендації Запобігання і виявлення
2016 -> Програма додаткового вступного випробування з фаху для вступників на здобуття ос
2016 -> Кз «Веселівська районна різнопрофільна гімназія» Веселівської районної ради
2016 -> Урок №3 Реферативна робота
2016 -> Лекція №1 Вступна лекція: Екологія як наука Екологія мета, завдання, методи, основні терміни та визначення

Скачати 40.42 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка