Електричний двигун. Гучномовець. Електровимірювальні прилади



Скачати 81.08 Kb.
Дата конвертації30.10.2017
Розмір81.08 Kb.
ТипПлан-конспект
УРОК № 50

Тема: Електричний двигун. Гучномовець. Електровимірювальні прилади

Мета:

Навчальна: ознайомити учнів з принципом роботи і будовою електродвигуна, гучномовця. Ознайомити учнів з магнітоелектричним, електромагнітним та електродинамічним принципом роботи вимірювальних приладів, звернути увагу на подібність і відмінність їх роботи та точність вимірювань.

Розвиваюча: розвивати логічне та критичне мислення, творчу уяву, практичні навички вимірювання фізичних величин та визначення ціни поділки.

Виховна: виховувати почуття відповідальності, працелюбність, самостійність, уважність.

Обладнання: плакати, підручник.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
План-конспект уроку

1. Організаційна частина

• Перевірка присутніх.



2. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Які тіла називають магнітами?

2. Які частини магніту називають полюсами?

3. Що називають магнітним полем?

4. Які магніти ви знаєте?

5. У чому відмінність вихрового електричного поля від електростатичного?



4. Вивчення нового матеріалу.

Електричні двигуни перетворять електричну енергію в механічну. Вони широко використовуються в промисловості (верстати і механізми), на транспорті (електровози, трамваї, тролейбуси, метро), у будівництві (піднімальні крани), у сільському господарстві (молотарки й ін.), у побуті (пилососи, пральні і швейні машини, магнітофони, дитячі іграшки й ін.).

Електродвигун складається з двох основних частин: статора і ротора.

Статор — нерухома частина електродвигуна. В електродвигуні статором служить електромагніт.

Ротор — обертова частина двигуна. Він складається з якоря з обмоткою з ізольованого проводу і колектора, що забезпечує проходження по обмотці електричного струму від джерела. Коли по обмотці якоря йде електричний струм, ротор під дією електромагніта обертається. Виводи обмотки якоря з'єднані з колектором. Сердечник якоря зібраний зі сталевих пластин.

Для охолодження обмоток служить вентилятор, що встановлюється на валові ротора.

Електродвигуни мають великі переваги в порівнянні з іншими видами двигунів (паровими, внутрішнього згоряння): вони екологічно чисті — при роботі не виділяють шкідливих газів, диму або пари; економічні — для них не потрібний запас палива і води їх легко установити в будь-якому доступному місці (на стіні, під підлогою трамвая, тролейбуса, у корпусі магнітофона і т.д.).

Для потреб народного господарства промисловість випускає велику кількість різноманітних електродвигунів: від мініатюрних, наприклад для іграшок і моделей, до двигунів величезних розмірів — для кораблів, електровозів. Електродвигуни розрізняються не тільки розмірами, але і призначенням, конструкцією, частотою обертання ротора.

На електротехнічних підприємствах виготовленням електродвигунів займаються робітники різних професій. Намотування котушок статора і ротора, з'єднання окремих їхніх частин здійснюють електромонтери-обмотники. Збирають електродвигуни слюсарі-збирачі. Вони повинні володіти навичками виконання не тільки електромонтажних, але і слюсарних робіт.


Гучномовець

Дія магнітного поля на провідник зі струмом використовується в будові гучномовців - приладів для збудження звукових хвиль під дією електричного струму, сила якого змінюється із звуковою частотою.




В електродинамічному гучномовці (динаміку) використовують дію магнітного поля постійного магніту на змінний струм у рухомій котушці. Звукова котушка 2 (рис. 80) з мідного дроту, з'єднана з гнучкою мембраною 1 і конічним дифузором (3), розміщена у зазорі сильного кільцевого постійного магніту (4).

Під час проходження змінного електричного струму котушка під дією змінної сили Ампера коливається з частотою коливань сили струму і змушує коливатися з такою самою частотою мембрану і дифузор. Ці коливання створюють коливання тиску повітря, тобто звукові хвилі. Загальним недоліком усіх гучномовців є малий ККД. Вони випромінюють лише 1 - 3% усієї підведеної до них енергії.



Магнітоелектричні прилади.

Дія магнітного поля на рамку зі струмом використовується в електровимірювальних приладах (амперметрах і вольтметрах) магнітоелектричної системи (рис. 76). Між полюсами постійного магніта знаходиться котушка (1), намотана на циліндр (2) із м'якого заліза. На кінцях осі рамки закріплені стрілка та дві спіральні пружини (3), що утримують стрілку і рамку в певному положенні.



По цих пружинах до рамки підводиться струм. Коли по витках рамки проходить струм, на неї діє сила Ампера, рамка повертається і стрілка відхиляється. Чим більша сила струму в рамці, тим сильніше відхиляється стрілка. Рамка повертається доти, доки сила Ампера, що діє на неї, не буде зрівноважена силою пружності пружинок. Після припинення проходження струму в рамці сила Ампера не діятиме і сила пружності повертає рамку в положення, коли стрілка вказує нуль на шкалі приладу (рис. 77а). Прилади магнітоелектричної системи чутливі й точні. На приладах цієї системи стоїть умовне позначення, зображене на рис. 77 б.

Електромагнітні прилади.

Принцип дії приладів електромагнітної системи ґрунтується на ефекті втягування залізного осердя котушкою, якою проходить струм. Такий прилад (рис. 78) складається з нерухомої котушки зі струмом (1), залізної пластинки (2), що обертається на осі, де закріплено пружинку (3), яка утримує пластинку, і стрілки (4).



Внаслідок проходження через котушку електричного струму будь-якого напряму залізна пластинка втягується в котушку, повертається на своїй осі і обертає стрілку. Для зменшення коливань стрілки застосовується «заспокоювач» (5), що складається з циліндра, в якому рухається поршень, з'єднаний із залізною пластинкою. Електромагнітні прилади менш точні, ніж магнітоелектричні, але простіші за конструкцією і придатні для вимірювання як постійного, так і змінного струму.


Електродинамічні прилади.

Принцип дії приладів електродинамічної системи - це взаємодія провідників зі струмом. Такий прилад (рис. 79) складається з двох котушок (1, 2) у вигляді рамок, підвішених на спільній осі, одна - нерухомо, друга - на підшипниках. Обидві рамки зв'язані двома пружинами, якими до рамок підводиться струм. У результаті проходження струму рухома рамка повертається на осі тим більше, чим більша сила струму, а з'єднана з нею стрілка дає показання на нерухомій шкалі.

Електродинамічними приладами можна користуватися для вимірювання постійного і змінного струмів (сили струму і напруги). Шкала цих приладів нерівномірна.

5. Закріплення матеріалу

1. Назвати основні складові електродвигунів.

2. Де використовують електродвигуни?

3. Які переваги електродвигунів?

4. Що називають якорем в електродвигуні?

5. Яка деталь є спільною для колектора і якоря?

6.Чому вона зроблена із сталі?

7.Яке її призначення?

8.З яких частин складається якір?

9.Які елементи його основи?

10.Для чого вони використовуються?

11.Чому під обмоткою в кожному секторі є ізоляційна прокладка?

12. З яких деталей складається колектор?

13.Чому його основу зроблено з пластмаси?

14.Чому пластинки (сегменти) колектора зроблено з міді?

15. Яка дія використовується в будові гучномовців?

16. Назвати основні складові гучномовця.

17. Дія якої сили використовується в роботі гучномовця?

18. Завдяки чому утворюються звукові хвилі в гучномовці?

19. Назвати принципи роботи вимірювальних приладів.

20. Пояснити принцип роботи магнітоелектричних приладів.

21. Навести приклади магнітоелектричних приладів.

22. Будова магнітоелектричних приладів.

23. Яка різниця між магнітоелектричними і електромагнітними приладами?

24. Які прилади вважаються найбільш точними, чому?

25. Якими приладами користуються для вимірювання постфйного і змінного струму?


7. Домашнє завдання.

§ 37.



Каталог: wp-content -> uploads -> 2017
2017 -> Програма навчальної дисципліни підготовки бакалавра спеціальності 010101 «Дошкільна освіта» 2016
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи Львів 2016 Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи
2017 -> План роботи обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів
2017 -> Галицько-Волинське князівство
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи студентів 3,4 курсу з дисципліни Іноземна мова
2017 -> Вплив струму на організм людини. Заходи техніки безпеки під час роботи з електричними пристроями
2017 -> Картка самооцінювання
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни «Проблеми вищої освіти» галузь знань 06 «Журналістика»
2017 -> Філософія Середньовіччя
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни соціальна педагогіка Галузь знань: 0101 «Педагогічна освіта»


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка