„Фізична складова здоров’я



Дата конвертації19.03.2019
Розмір86.5 Kb.
#84872
7 клас
Узагальнення й систематизація знань № 2

Тема: „Фізична складова здоров’я”

І рівень – початковий

Виберіть одну правильну відповідь.

1. Фактори ризику це:

а) фактори, які негативно впливають на здоров’я і можуть його розруйнувати; б) фактори, які підвищують тебе в очах однолітків;

в) фактори, які покращують твої відносини з батьками.

2. Основною ознакою статевого дозрівання підлітків є:

а) різкий стрибок зросту; б) значне збільшення маси тіла; в) велике коло друзів.


  1. Фактором ризику для гармонійного розвитку підлітків є:

а) навантаження при підготовці домашніх завдань; б) відмова від паління; в) уживання алкоголю.

  1. Дії, які негативно впливають на фізичну складову здоров’я людини:

а) палити, вживати алкоголь під час футбольного матчу; б) заняття спортом; в) гіподинамія.

  1. Які косметичні засоби можуть і повинні використовувати хлопці?

а) гель, лак для нігтів, туш, помада; б) шампунь від лупи, дезодорант, міло; в) лак для волосся, гігієнічну помаду, вологі салфетки.

  1. Позначте чинники ризику, яких людина може уникнути:

а) недостатня рухова активність; б) вік; в) спадковість; г) стать.

ІІ рівень – середній

  1. Позначте те, що негативно впливає на стан шкіри:

а) неправильне харчування; б) повноцінний сон; в) порушення травлення; г) недосипання; д) куріння, вживання алкоголю; е) нервове перенапруження; ж) надмірна сухість повітря.


  1. Встановіть відповідність між негативними факторами та деякими їх наслідками:

а) нераціональне харчування




1. Викривлення хребта

б) неправильне сидіння за партою




2. Зниження працездатності

в) конфлікти




3. Поганий настрій

г) порушення режиму дня




4. Зайва вага

ІІІ рівень – достатній


  1. Складіть пам’ятку для тих, хто опинився в екстремальній ситуації.

а) опинившись в екстремальній ситуації, намагайся _____________________;

б) скажи собі, що боятися вже пізно, треба _____________________________;

в) пригадай усе, що ти колись ____________ по телевізору про людей, які опинилися в подібному становищі;

г) реально оціни _____________ і свої фізичні __________________________;

д) склади ___________________ і намагайся дотримуватися його;

е) ніколи не втрачай ___________________ на порятунок.

Використовуйте слова для довідок: чув, читав, бачив; план дій; надії; ситуацію, можливість; діяти; заспокоїтися.


  1. Заповніть таблицю.

Спосіб розв’язання конфлікту

Суть способу

Уникнути








Поступитися





Агресивно боротися





Домовлятися






IV рівень – високий

  1. Докажіть, що насичене подіями життя неможливе без стресів. Чому?

  2. Оксана знайшла в школі на підвіконні мобільний телефон. Вона знає, що треба знайти власника і повернути, однак вагається, чи не взяти телефон собі. Допоможи дівчині прийняти правильне рішення.

  3. На уроці біології Мишко, відповідаючи на запитання: “У чому особливості рослин?” – сказав: “Вони зелені”, – і замовк. Відповідь його однокласника Кирила була такою: “Усі особливості рослин пов’язані зі способом їхнього живлення. Вони живляться за допомогою фотосинтезу. Для них характерне також мінеральне живлення і транспірація”. Оцініть інтелектуальні здібності цих двох однокласників.

Оцінка ____________


Дата ______________ КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3

З «Основ здоров'я»

УЧНЯ(УЧЕНИЦІ) 7 КЛАСУ

___________________________________________


7 клас
Узагальнення й систематизація знань № 3

Тема: „Соціальна складова здоров’я”.
І рівень – початковий

Виберіть одну правильну відповідь.

1. Соціальні фактори ризику, які негативно впливають на здоров’я підлітків є:

а) зацікавленість точними науками; б) читання детективних історій;

в) компанії підлітків, в яких люблять азартні ігри, вживають алкоголь та тютюн.

2. До типових ознак наркотичної залежності належить:

а) байдужість до всього, апатія; б) гарне самопочуття впродовж дня;

в) взаємопорозуміння між членами родини.



  1. Збудник туберкульозу довго зберігає свою життєздатність в таких умовах:

а) у вологих, не освітлюваних сонцем місцях; б) у сухих, добре освітлених сонячним промінням місцях.

  1. Пасивне паління – це:

а) паління іноді, тільки в колі друзів; б) явище, коли людина змушена вдихати дим від цигарок інших курців.

  1. Позначте те, у чому містяться наркотичні речовини:

а) алкогольні напої; б) усі медикаменти; в) тютюновий дим.

  1. Причинами вживання наркотиків підлітками можуть бути:

а) наполегливі поради батьків; б) рекомендації з боку підлітків і старшокласників із небезпечних компаній.

ІІ рівень – середній

Визначте рівень ризику щодо інфікування ВІЛ і поставте знак “+” у відповідному стовпчику:



Твердження


Високий ризик

Низький ризик

Без ризику

  1. Потискати руку людині, яка хвора на СНІД.










  1. Стати жертвою згвалтування.










3. Користуватися спільною зубною щіткою, манікюрними ножицями.










4. Сидіти за однією партою з ВІЛ – інфікованим.










5. Робити пірсинг в нестерильних умовах.










  1. Обмінюватися верхнім одягом з

ВІЛ – інфікованим.










7. Читати спільні книги з ВІЛ – інфікованим.










8. Укуси комарів.










9. Користуватися громадським транспортом.










10. Відвідування басейну.









ІІІ рівень – достатній


  1. Познач правильні твердження “ + ”, а знаком “ – “ твердження з помилками.

а) туберкульоз діагностують за допомогою проби Манту;

б) за законом України, ВІЛ – інфіковані люди мають бути ізольовані від суспільства з метою запобігання поширенню хвороби;

в) людей, котрі розповсюджують наркотики, притягають до кримінальної відповідальности;

г) відмова від відвідування молодіжних вечірок, нічних дискоклубів, залів ігрових автоматів є фактором ризику для соціального розвитку підлітків;

д) уживання ін’єкційних наркотиків різко підвищує ризик зараження СНІДом;

е) туберкульоз – класичний приклад “хвороб цивілізації”.



  1. Відкресли однією рискою права, які мають ВІЛ – інфіковані люди в Україні, двома рисками – дії, які є протиправними й караються законом:

одержання освіти; здача донорської крові; медичне обслуговування; передача ВІЛ – інфекції; приховування інформації про своє захворювання під час улаштування на роботу.

  1. Закінчити визначення.

а) хімічні речовини рослинного або синтетичного походження, які здатні викликати зміну психічного стану людини й систематичне вживання яких призводить до фізичної залежності, називають _______________________________________________________________;

б) хвороби людини, які виникли внаслідок негативного впливу промислової й науково – технічної революції на навколишнє середовище й саму людину, називають _______________________________________________________________;

в) мікроорганізм, бацілу, яка викликає розвиток такого тяжкого захворювання, як туберкульоз легенів, називають ______________________________________________________________ ;

г) надлишкове відкладання жиру в органах та тканинах при переїданні, низьку рухову активність, називають ______________________________________________________________ .



IV рівень – високий

  1. Розібрати ситуацію, найти вірну відповідь.

“Приятель запропонував Сергію наркотик, але той відмовився. Тоді приятель попросив, щоб Сергій просто залишив цей наркотик у себе на якийсь час. Сергій погодився, думаючи, що це йому нічим не загрожує. А як думаєшь ти?”

2. Поясніть вислів: “Пити й палити – здоров’я губити”.


Оцінка ____________

Дата ______________ КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4

З «Основ здоров'я»

УЧНЯ(УЧЕНИЦІ) 7 КЛАСУ

___________________________________________

7 клас
Узагальнення й систематизація знань № 4

Тема: „Психічна й духовна складові здоров’я”

І рівень – початковий

Виберіть одну правильну відповідь.



  1. Ознакою стресу є:

а) відчуття небезпеки; б) сонливість у денний час; в) постійне відчуття голоду;г) бажання навчатися.

  1. Причинами виникнення негативних емоцій є:

а) розчарування в близькій людині; б) прагнення до вивчення нового матеріалу; в) взаємопорозуміння в шкільному колективі; г) спортивні змагання.

  1. Помірний стрес, який є корисним для здоров’я – це:

а) загартування; б) бійка між однокласниками; в) голодування;

г) відстоювання своєї точки зору, не зважаючи на оточуючих.



  1. До психологічних особливостей підліткового періоду належить прагнення до:

а) пізнання навколишнього світу; б) успішної кар’єри; в) спроби всього, що зацікавить; г) без стресового життя.

  1. Стресогенні ситуації повсякденного життя – це:

а) складання екзамену; б) відвідування бібліотеки; в) прибирання власної кімнати; г) користування електроприладами.

  1. Конфліктна ситуація – це:

а) відвідування стоматологічного кабінету; б) непорозуміння між товаришами; в) підготовка до контрольної роботи; г) хвороба одного із учасників футбольної команди.

ІІ рівень – середній

А. Постав знак “+” де правильні твердження, а знак “ – “ де помилкові твердження.




  1. При ушкодженні людського організму може виникнути больовий стрес.

  2. Небезпечна компанія – фактор ризику для нормального психічного розвитку підлітка.

  3. Існують спеціальні вправи, спрямовані на розвиток інтелектуальних здібностей.

  4. Сварки з батьками сприяють нормальному психічному розвитку підлітка.

Б. Підкресли однією рискою умови, які сприяють нормальному психічному розвитку підлітка, двома рисками – умови, які можуть призвести до неправильного психічного розвитку:

– шанобливе ставлення до думки батьків; беззаперечна довіра старшому товаришеві; доброзичливі стосунки з однокласниками; прагнення до пізнання навколишнього світу; часті сварки з другом.

В. Закінчи визначення.


  1. Розумові здібності людини, її розум, розсудок, свідомість називають _______________________________________________________________ .

  2. Універсальну реакцію організму на небезпеку, комплекс пристосувальних реакцій до будь-яких складних умов називають ______________________ .

ІІІ рівень – достатній

1. Складіть пам’ятку для тих, хто опинився в екстремальній ситуації.

а) опинившись в екстремальній ситуації, намагайся _________________________________________________________________ ;

б) скажи собі, що боятися вже пізно, треба _________________________________________________________________ ;

в) пригадай усе, що ти колись ____________ по телевізору про людей, які опинилися в подібному становищі;

г) реально оціни _____________ і свої фізичні _________________________________________________________________ ;

д) склади ___________________ і намагайся дотримуватися його;

е) ніколи не втрачай ___________________ на порятунок.

Використовуйте слова для довідок: чув, читав, бачив; план дій; надії; ситуацію, можливість; діяти; заспокоїтися.

2. Заповніть таблицю.



Спосіб розв’язання конфлікту

Суть способу

Уникнути







Поступитися






Агресивно боротися






Домовлятися








IV рівень – високий

1. Докажіть, що насичене подіями життя неможливе без стресів. Чому?



2. Оксана знайшла в школі на підвіконні мобільний телефон. Вона знає, що треба знайти власника і повернути, однак вагається, чи не взяти телефон собі. Допоможи дівчині прийняти правильне рішення.

  1. На уроці біології Мишко, відповідаючи на запитання: “У чому особливості рослин?” – сказав: “Вони зелені”, – і замовк. Відповідь його однокласника Кирила була такою: “Усі особливості рослин пов’язані зі способом їхнього живлення. Вони живляться за допомогою фотосинтезу. Для них характерне також мінеральне живлення і транспірація”. Оцініть інтелектуальні здібності цих двох однокласників.


Оцінка ____________


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка