- Не просто слухати, а чути, Не просто дивитись, а й бачити, Не просто міркувати, а відповідати. Дружно й плідно працювати.
Фонетична зарядка “Р” - Ступінчаста піраміда ацтеків
Встановіть відповідність: - Ельдорадо укріплена
- Імперія невідома
- Відкриття колоніальна
- Америка великі
- Факторія казкове
Складіть речення з цих слів. Правила роботи в групі: - Працювати злагоджено й оперативно;
- Обрати лідера;
- Говорити по черзі, не перебиваючи одне одного;
- Не заважати працювати іншим;
- Користуватися “правилами підведеної руки”
| | | | | | | | - Хронологічна послідовність
| | | | | | | | | | | | | | Відгадайте загадки. Я росла в темній темниці, Як зросла – взяли в світлиці. З мене шкуру всі деруть, Мене варять, мене труть, Пироги з мене печуть, Відгадайте, хто ж я є, Скажіть ім'я ви моє. - Я росла в темній темниці, Як зросла – взяли в світлиці. З мене шкуру всі деруть, Мене варять, мене труть, Пироги з мене печуть, Відгадайте, хто ж я є, Скажіть ім'я ви моє.
- Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла.
- Печуть мене, варять мене, Їдять мене, хвалять мене; А як буде моя ласка, То буде з мене і паска.
Що за країна, де видно міста, ріки і - Що за країна, де видно міста, ріки і
- моря, гори і озера; але моря, озера і
- ріки всі без води, гори і міста без землі.
- Країна без будинків, місто без людей,
- море без води, ліс без дерев. Що це таке?
- Де суть села без хат, ріки без води,
- гори без лісів, а міста без людей.
Тема уроку: - “Великі географічні відкриття”
Задачі уроку: - Закріпити, систематизувати знання з теми «Великі географічні відкриття».
- Вчитися аналізувати події, факти, робити висновки.
- Вчитися працювати у групі.
- Контролювати вимову звуку«р».
«Снігова куля» - словникова робота | | | | | - Ступінчаста піраміда - храм племені ацтеків.
| | | - Колоніальна імперія Португалії
| | | - Конкістадори - жорстокі завойовники Америки
| | | - Колонія - залежна від іншої держави територія.
| | | - Метрополія - держава - володар колоній.
| | | - Мануфактура - підприємство, де використовували ручну працю і був розподіл праці між робітниками
| Заповніть таблицю, використовуючи наведені положення. - «Передумови і причини Великих географічних відкриттів».
Бажання збагатитися на торгівлі з Індією. - Бажання збагатитися на торгівлі з Індією.
- Утворення в Європі держав, які виділили кошти для спорядження морських мандрівок.
- Потреба в золоті і сріблі, з яких карбували гроші.
- У результаті Реконкісти виникло багато дворян, військовий досвід яких поєднувався з прагненням наживи.
- Технічні винаходи: каравела, астролябія, компас, портолан (Морська компасна карта).
- Бажання позбутися посередників у торгівлі зі Сходом.
- Визнання твердження, що земля має форму кулі.
- Загарбання турками – османами морських шляхів Середземного і Червоного морів.
- Перевірте правильність
- заповнення таблиці
| | - Утворення в Європі держав, які виділили кошти для спорядження морських мандрівок.
| - Бажання збагатитися на торгівлі з Індією.
| - У результаті Реконкісти виникло багато дворян, військовий досвід яких поєднувався з прагненням наживи.
| - Потреба в золоті і сріблі, з яких карбували гроші.
| - Технічні винаходи: каравела, астролябія, компас, портолан (Морська компасна карта).
| - Бажання позбутися посередників у торгівлі зі Сходом.
| - Визнання твердження, що земля має форму кулі.
| - Загарбання турками – османами морських шляхів Середземного і Червоного морів
| Установіть хронологічну послідовність діяльності мореплавців. - Х. Колумб
- Б. Діаш
- Ф. Магеллан
- Васко да Гама
Б. Діаш 1488 - Б. Діаш 1488
- Х. Колумб 1492
- Васко да Гама 1498
- Ф. Магеллан 1519-1522
Бартоломеу Діаш (Португалія) - Маршрут Бартоломеу Діаша під час плавання 1487-1488 р.р.
- В 1492 г. відкрив Америку
Маршрути экспедицій Х. Колумба 12 жовтня 2012 року - 520 років з дня відкриття Америки Х. Колумбом - 12 жовтня 2012 року - 520 років з дня відкриття Америки Х. Колумбом
- відкрив морський шлях в Індію навколо Африки
- в 1498 - 1499 р.р.
Відкриття морського шляху в Індію Маршрут кругосвітньої подорожі Ф. Магеллана - Великі географічні відкриття
Графічний диктант. - Графічний диктант.
- Колумб організував своє плавання під іспанським прапором, проте народився в Італії.
- Колумб володів латиною, був знайомий з геометрією, астрономією та умів креслити географічні карти.
- Відкриття Колумба справило на короля і королеву Іспанії величезне враження.
- Ф. Магеллан, здійснивши навколосвітню подорож, повернувся до Португалії.
- Син Колумба Дієго після смерті батька сімнадцять років керував іспанськими колоніями в Америці.
- Фантастична «золота країна» Ельдорадо існує і сьогодні.
- Васко да Гама привіз у Лісабон вантаж, який у 60 разів перевищив витрати на організацію його експедиції.
- Кораблі для експедиції Васко да Гами підготував Б. Діаш.
- Б. Діаш у 1488 р., обігнувши Африку досяг Індії.
+ 1. Колумб організував своє плавання під іспанським прапором, проте народився в Італії. - + 1. Колумб організував своє плавання під іспанським прапором, проте народився в Італії.
- + 2. Колумб володів латиною, був знайомий з геометрією, астрономією та умів креслити географічні карти.
- + 3. Відкриття Колумба справило на короля і королеву Іспанії величезне враження.
- - 4. Ф. Магеллан, здійснивши навколосвітню подорож, повернувся до Португалії.
- + 5. Син Колумба Дієго після смерті батька сімнадцять років керував іспанськими колоніями в Америці.
- - 6. Фантастична «золота країна» Ельдорадо існує і сьогодні.
- + 7. Васко да Гама привіз у Лісабон вантаж, який у 60 разів перевищив витрати на організацію його експедиції.
- + 8. Кораблі для експедиції Васко да Гами підготував Б. Діаш.
- - 9. Б. Діаш у 1488 р., обігнувши Африку досяг Індії.
Які риси характеру притаманні цим мореплавцям? - Бартоломеу Діаш (Португалія)
- Хрістофор Колумб
- (Іспанія)
- Васко да Гама
- (Португалія)
- Фернан Магеллан
- (Португалія)
Відкрийте підручник на сторінках 15, 19-21 і виділіть наслідки Великих географічних відкриттів кінця XV - середини XVII ст. Виникнення колоніальних імперій Іспанії, Португалії, Нідерландів, Франції. - Виникнення колоніальних імперій Іспанії, Португалії, Нідерландів, Франції.
- Работоргівля.
- Перший колоніальний поділ світу між Іспанією і Португалією.
- Перервано розвиток доколумбових цивілізацій майя, інків, ацтеків.
- «Революція цін» - знецінення грошей унаслідок падіння вартості золота і зростання цін на товари першої необхідності.
Унаслідок подорожі Ф.Магеллана було вперше доведено, що земля є кулею і отримано загальні відомості про її розміри. - Унаслідок подорожі Ф.Магеллана було вперше доведено, що земля є кулею і отримано загальні відомості про її розміри.
- Європейці пізнали нові культури: кукурудзу, картоплю, какао, томати, соняшник, квасолю, чай,прянощі, запозичили звичку палити тютюн, грати з каучуковим м'ячем (попередник баскетболу і волейболу)
- Індіанці – жителі Америки – колесо, плуг, вогнепальну зброю, коней.
- Виникла світова торгівля.
- Виникли мануфактури.
Тестування Сенкан Тур Хейердал (Норвегія) Подорожі норвезького дослідника Тура Хейердала на плотах, папірусних і очеретяних човнах довели, що древні моряки могли переміщатися між островами й материками через Світовий океан. Федір Конюхов (Россія) Карта маршрута Гордієнко Сергій (Україна) Владіслав Кетов (Україна) Федір Конюхов (Россія) - Гордієнко Сергій (Україна)
- Владіслав Кетов (Україна)
Які риси притаманні сучасним мандрівникам? Скажіть, а людині, яка - Скажіть, а людині, яка
- хоче бути успішною в
- житті знадобляться ці
- риси характеру?
- Використовуючи наведені факти, складіть коротку біографію кожної з указаних у таблиці осіб.
- Був сином бідного італійського ткача.
- Придворний португальського короля Маноеля.
- Португальський моряк із небагатих дворян.
- Командував флотилією з трьох каравел («Санта-Марія», «Пінта», «Нінья»),яка через 33 дні після відплиття підійшла до острова Сан-Сальвадор («Святий рятівник»)
- Перетнув Атлантичний океан
- Досяг індійського порту Калікут
- Дав назву океану – «Тихий».
- Відкрив північне узбережжя південної та східної частин Центральної Америки
- Переселився до Іспанії й став адміралом. Очолив експедицію з п'яти іспанських кораблів, яка тривала три роки.
- Керував чотирма подорожами до нового континенту.
- На чотирьох кораблях вперше обігнув південь Африки та вийшов в Індійський океан.
- Організатор і керівник першої навколосвітньої подорожі, досяг Філіппінських островів.
- Оселився в столиці Португалії Лісабоні.
- Відкрив протоку, яку згодом назвали його ім'ям.
- У 1485 році переселився до Іспанії.
- Обігнув Південну Америку.
- Чи виконали ми задачі уроку?
На уроці ми: - На уроці ми:
- закріпили, систематизували знання з теми “Великі географічні відкриття”;
- вчилися аналізувати події, факти, робити висновки;
- вчилися працювати у групі;
- контролювали вимову звуку “р”.
- Гей, нові Колумби й Магеллани! Напнемо вітрила наших мрій. Кличуть нас у мандри океани, Гасла вже відомі і нові. Кораблі! Шикуйтесь до походу! Мрійництво! Жаго наша! Живи! І веди всіх нас у невідоме, Клич гучніш вперед ти нас завжди!
Поділіться з Вашими друзьями: |