Формування еколого-етичної компетентності та активної екологічної позиції особистості в умовах позашкільного навчального закладу еколого-натуралістичного напряму



Скачати 26.92 Kb.
Дата конвертації06.11.2016
Розмір26.92 Kb.
#926

Департамент освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації

Управління освіти виконавчого комітету Шепетівської міської ради

Шепетівський міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді

Формування еколого-етичної компетентності та активної екологічної позиції особистості в умовах позашкільного навчального закладу еколого-натуралістичного напряму

Основною метою діяльності Шепетівського міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді є створення умов для інтелектуального, творчого розвитку та формування еколого–етичної культури особистості, забезпечення рівного доступу до позашкільної освіти для всіх категорій дітей, задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до її інтересів і здібностей.


Музей кімнатних

рослин

Музей народних промислів України

Виставковий зал з акваріумістики

Виставковий зал з орнітології

Куточок живої природи

Навчально-дослідна земельна ділянка

Дендрологічний парк “Шепетівський”

Підвищення педагогічної майстерності педагогів – запорука результативної організації навчально-виховного процесу в закладі


Самоосвітня діяльність

Семінари, методоб’єднання,

майстер-класи тощо

Атестація педагогічних працівників



ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ

Участь в методичних, педагогічних конкурсах

Впровадження передового педагогічного досвіду

Курсова перепідготовка



Створення позитивних емоцій вчинків

Відчуття необхідності

Справедливість, оптимізм

Заохочення до праці

Атмосфера підтримки та взаємопорозуміння

Створення безпечного середовище

Відчуття власної гідності

Всі учасники навчально-виховного процесу

(вихованці, батьки, педагоги)

Основа психологічного комфорту

Забезпечення психологічного комфорту учасників

навчально-виховного процесу

СТРУКТУРА ЕКОЛОГІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

В ШЕПЕТІВСЬКОМУ МІСЬКОМУ ЦЕНТУМ

РЕАЛІЗАЦІЯ СОЦІАЛЬНИХ ПРОЕКТІВ.

ВОЛОНТЕРСТВО

СУСПІЛЬНО-КОРИСНА ПРИРОДООХОРОННА РОБОТА УЧНІВ ЦЕНТУМ

ЗВ’ЯЗКИ З ПРИРОДООХОРОННИМИ УСТАНОВАМИ, ОРГАНІЗАЦІЯМИ, НАВЧАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ, ВЧЕНИМИ

УЧАСТЬ У МІСЬКИХ, ОБЛАСНИХ, ВСЕУКРАЇНСЬКИХ, МІЖНАРОДНИХ КОНКУРСАХ, АКЦІЯХ

ЕКСКУРСІЇ, ЕКСПЕДИЦІЇ І ПОХОДИ ПО РІДНОМУ КРАЮ

ЕКОЛОГО-ПРОСВІТНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА ЗА НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНІЙ ЗЕМЕЛЬНІЙ ДІЛЯНЦІ В КУТОЧКУ ЖИВОЇ ПРИРОДИ

РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ В МАН

ГУРТОК – ОСНОВНА ФОРМА ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ

Відповідно до потреб та запитів дітей та учнівської молоді

у 2014-2015 н.р. організована робота гуртків за 24 напрямами:
  • абетка природи;
  • юні охоронці природи;
  • юні орнітологи;
  • декоративне птахівництво;
  • захисти себе від ВІЛ;
  • писанкарство;
  • флористика та фітодизайн

  • інтер’єру;
  • плетіння з верби;
  • я пізнаю світ;
  • гурток народної творчості;
  • юні майстри народних ремесел;
  • цікавий тераріум;
  • заповідними стежками рідного краю;
  • любителі домашніх тварин;
  • за гуманне ставлення до тварин;
  • юні квітникарі
  • квіткове аранжування;
  • школа юного акваріуміста;
  • валеологія з елементами

  • аніматерапії;
  • юні кінологи;
  • юний хендлер;
  • юні кролівники;
  • лікарські рослини.

ОСОБИСТІСНО -ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ

Технології навчання і виховання

Особистісно-орієнтовані технології

Метод проектів

Тренінгові технології

Створення ситуації успіху

Ігрові технології

Сучасні ІКТ

Спільна творча діяльність

Музейна педагогіка

ЕФЕКТИВНІСТЬ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ

Мета:

створення умов для інтелектуального, творчого розвитку, формування еколого-етичної культури особистості та забезпечення рівного доступу до позашкільної освіти для всіх категорій дітей

Модернізація та соціалізація навчально-виховного процесу.

Підвищення іміджу закладу.

Створення цілісної системи навчання і виховання.

Задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні.



Програма “Обдарована дитина”

Програма

“Від екології довкілля - до здоров’я особистості”

Розвиткова програма “Еколялька”

Проект “Аніматерапія- лікування душі та тіла”

Програма “Родинний дім”

СТРУКТУРА ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОЇ СИСТЕМИ

ВИХОВНОЇ РОБОТИ

Створення банку даних «Обдарована дитина»

Програма “Обдарована дитина”

Всеукраїнські конкурси, акції, виставки

Робота в науковому осередку «Паросток» МАН

Лісознавство

Зоологія, ботаніка

Мистецтвознавство

Загальна біологія

Міські та обласні конкурси, виставки, акції

Пошук обдарованих дітей

Науково-дослідницька робота в гуртках

Міжнародні виставки, конкурси

Екологія

Охорона довкілля та раціональне природокористування

Ветеринарія та зоотехнія

Структура роботи з обдарованими дітьми

Реалізація соціального проекту

“Аніматерапія – лікування душі та тіла”. Волонтерство

Гурток-основа формування системи

еколого-етичних цінностей

Залучення вихованців до практичної та дослідницької діяльності,

участі у обласних, всеукраїнських природоохоронних конкурсах, акціях

Еколого-просвітницька діяльність

Виступи агітбригади “Юний хендлер”

Реалізація комплексної програми «Від екології довкілля–

до здоров’я особистості»

СОЦІАЛЬНО-

ПЕДАГОГІЧНА

СИСТЕМА

ЕКОЛОГІЧНОГО

ВИХОВАННЯ

Розвиткова робота за програмою “Еколялька”

Розробка та випуск методичних посібників, навчальних програм

Реалізація програми “Родинний дім”

Співпраця з дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами,

громадськими організаціями, центром соціальної реабілітації дітей-інвалідів

Громадські організації

Педагоги



ЗМІ

Батьки

Формування

інформаційної культури особистості

Педагогічна підтримка

Особистісний підхід у навчанні та вихованні

Благодійні акції

Волонтерство

Моніторинг якості освіти

Координація навчально-виховної діяльності родини

Соціально-педагогічна виховна система

Проекти і програми



Складові соціально-педагогічної виховної системи Шепетівського міського ЦЕНТУМ

Реалізація програми «Родинний дім» в рамках співпраці з міським відділом у справах сім’ї , молоді та спорту

Реалізація програми «Родинний дім» в рамках співпраці з міським відділом у справах сім’ї , молоді та спорту


Волонтерська та громадська діяльність

Відпочинок та оздоровлення в профільному комплексному таборі “Екос”

Реалізація проекту «Аніматерапія – лікування душі та тіла»

Реалізація проекту «Аніматерапія – лікування душі та тіла»


Робота за розвитковою програмою “Еколялька” з елементами лялькотерапії

Шепетівський міський центр еколого – натуралістичної творчості учнівської молоді

Організація гурткової роботи відповідно до валелогічних вимог



Комплексна програма «Від екології довкілля –

до здоров’я особистості

Охорона праці та безпека життєдіяльності під час навчально – виховного процесу

Проект «Аніматерапія – лікування душі та тіла»

Навчання та виховання дітей з особливими потребами

Діагностична та корекційна діяльність практичного психолога

Музейна педагогіка

Програма «Родинний дім»

Розвиткова робота за програмою “Еколялька”

Організація літнього оздоровлення

Графічна модель діяльності Шепетівського міського ЦЕНТУМ

із впровадження здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих освітніх технологій

СИСТЕМА ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ В ШЕПЕТІВСЬКОМУ МІСЬКОМУ ЦЕНТУМ

Дитячий садок – школа І-ІІІ ступенів-позашкільний навчальний заклад

МЕТА І ЗАВДАННЯ

Створення умов для інтелектуального, творчого розвитку особистості. Формування екологічної культури і навичок здорового способу життя

ПРИНЦИПИ

Науковість, конкретність, наступність, єдність слова і діла, зв'язок з життям, індивідуальний підхід, співробітництво

СУБ’ЄКТИ ЕКОЛОГІІЧНОЇ ОСВІТИ, ВИХОВАННЯ І ПРОПАГАНДИ

Дошкільнята, школярі, підлітки, педагоги, актив громадських організацій

УМОВИ

Матеріально-технічна база, кадри

ОРГАНІЗАЦІЯ

Гуртки, навчально-виховний процес в закладах освіти

ФОРМИ І МЕТОДИ

Навчальні заняття, екскурсії, походи, дослідницькі роботи, практичні роботи по охороні і збагаченню рідкісних і зникаючих видів

ОБ’ЄКТИ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ, ВИХОВАННЯ І ПРОПАГАНДИ

Особистість із своїми нахилами, здібностями, інтересами, захопленнями

РЕЗУЛЬТАТ

Рівень екологічної освіти

З метою забезпечення системності екологічної освіти та наступних перспективних зв’язків закладом налагоджено співпрацю з дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами міста, в рамках якої проводяться тематичні заходи, майстер – класи, екскурсії, виставки



Формування реалістичних уявлень про явища природи, елементів екологічного світорозуміння

Прищеплення практичних вмінь доцільного природокорис-тування

Розвиток позитивного емоційно-ціннісного, дбайливого ставлення до довкілля

ЕКОЛОГО-ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

РЕЗУЛЬТАТ:

поглиблення екологічних знань, усвідомлення їх значення для практичного використання природи і її охорони

формування активної життєвої і екологічна позиції, розуміння цінності і краси природи,

розвиток практичних навичок і вмінь, прагнення до раціонального використання природних багатств

формування навичок самостійної роботи з довідковою і науково-популярною літературою, різними вимірювальними й обчислювальними приладами

Структура державно – громадської моделі управління закладом

Зміст державно-громадського управління

Збори трудового колективу



Державні органи управління

Органи

громадського

самоврядування

Управління освіти

Директор

Рада закладу

Педагогічна рада

Методична рада

Дитячий екологічний парламент

Батьківські збори закладу

Батьківські збори творчих об’єднань, гуртків

Батьківський комітет закладу

Батьківський комітет творчих об’єднань, гуртків

Розробка та реалізація відповідних програм, спрямованих на модернізацію закладу

Вдосконалення змісту, форм і методів навчально-виховної діяльності

Участь у підготовці, прийнятті та реалізації нормативно-правової бази

Демократизація управлінського процесу та інтеграція громадських організацій в систему надання освітніх послуг

Загальні збори

(учнівська конференція)



Ради музеїв

(музею кімнатних рослин, музею народних промислів України)



Молодіжна громадська кінологічна організація «Фенікс»

Дитячий екологічний парламент

Центр сприяння здоров’ю

Центр етичного виховання

Центр цікавих і користних справ

Прес-центр

Структура дитячого самоврядування

в Шепетівському міському ЦЕНТУМ

Алгоритм інноваційної діяльності Шепетівського міського ЦЕНТУМ

Стратегія маркетингу закладу

Організація реклами освітніх послуг


  • маркетингове середовище;
  • структура та діяльність закладу;
  • існуючий та потенційний попит на освітні послуги;
  • ринок освітніх послуг.

Визначення функцій і напрямків маркетингу

Організація та стимулювання реалізації навчальних програм та освітніх послуг


  • управлінсько – корекційні функції;
  • науково – дослідницька діяльність;
  • навчально – методичне забезпечення, нові освітні програми, проекти;
  • імідж закладу;
  • перспективне планування, програма розвитку закладу;
  • додаткові джерела фінансування.
  • засоби масової інформації;
  • друкована рекламна продукція;
  • виставкова діяльність;
  • зовнішня реклама;
  • дні відкритих дверей:
  • “Клуб сімейного дозвілля”;
  • природоохоронні та просвітницькі акції;
  • діяльність волонтерських загонів”
  • виступи агітбригад.
  • веб-сайт закладу.

Додаток 20

Стратегічний план розвитку Шепетівського міського ЦЕНТУМ на 2013-2017 рр.

Стратегії розвитку

Управління позашкільним навчальним закладом.

Кадрова політика

Організаційно – методична робота в закладі

Навчально –виховний процес

Впровадження здоров’язберігаючих технологій

Організація роботи з обдарованими дітьми

Навчання і виховання дітей з особливими потребами

Виховання екологічно компетентної особистості

Психологічний супровід навчально-виховного процесу



Матеріально - технічне забезпечення закладу

Наша адреса:

30400, вул. Ватутіна, 59

місто Шепетівка,

Хмельницька область

E-mаil: zhentum@yandex.ua
Скачати 26.92 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка