Фразеологія. Поняття про фразеоло-гізм, його лексичне значення. Джерела українських фразеологізмів



Дата конвертації20.11.2018
Розмір1.95 Mb.
#65668
ТипУрок

Тема уроку: фразеологія. Поняття про фразеоло-гізм, його лексичне значення. Джерела українських фразеологізмів.

  • Народ скаже -
  • як зав'яже...
  • зарубати на носі

Складіть фразеологізми.

  • Знайдіть помилку.
  • л
  • стійкість
  • переносне значення
  • цілісність значення
  • відтворюваність
  • пиляти гілку, на якій сидиш

Фразеологізм – це стійке образне сполуче-ння слів, яке найчастіше можна замінити словом-синонімом.

  • робити з мухи слона

Джерела фразеологізмів

  • фольклор,
  • народний побут
  • професійні слова
  • іншомовні запозиче-ння
  • про вовка промовка,
  • дати гарбуза,
  • розбити глека
  • грати першу скрипку,
  • ловити на живця,
  • на ловця і звір біжить
  • водити за носа
  • ахіллесова п'ята
  • http://svitslova.com

Груші на тополі

  • Груші на тополі
  • груші на дереві
  • груші на вербі
  • товкти картоплю в мисці
  • товкти воду в ступі
  • бити байдики
  • бити посуд
  • переливати з відра в миску
  • переливати з пустого в порожнє
  • ТАК
  • НІ
  • НЕ ЗНАЮ
  • НІ
  • ТАК
  • НІ
  • НІ
  • ТАК
  • ТАК
  • НІ
  • НІ
  • ТАК
  • стріляний горобець

1 – пекти раків; 2 – ні пари з вуст; 3 – звестися до нитки; 4 – байдики бити; 5 – баламутити голову; 6 – лити сльози; 7 – молоко на вусах не обсохло; 8 – брати гору; 9 – накивати п’ятами (теп.час); 10 – п’яте колесо до воза; 11 – врізати дуба.

  • 1 – пекти раків; 2 – ні пари з вуст; 3 – звестися до нитки; 4 – байдики бити; 5 – баламутити голову; 6 – лити сльози; 7 – молоко на вусах не обсохло; 8 – брати гору; 9 – накивати п’ятами (теп.час); 10 – п’яте колесо до воза; 11 – врізати дуба.
  • червоніти
  • мовчати
  • збідніти
  • ледарювати
  • морочити
  • плакати
  • молодий
  • перемагати
  • утікати
  • зайвий
  • померти
  • Ф

Установити відповідність

  • 1 народні звичаї, побут A гірка пілюля, шито білими нитками
  • 2 професійна діяльність Б адамові діти, іти
  • на Голгофу
  • 3 давньогрецькі міфи В передати куті
  • меду, заварити кашу
  • 4 Біблія Г троянський кінь, нитка Аріадни
  • Д не знаючи броду,
  • не лізь у воду; один за всіх, усі за одного
  • 1В, 2А, 3Г, 4Б

Звідки речення? Хто автор? Підкреслити фразеологізми, записати значення.

  • 1. Лис Микита жив собі як у Бога за две-рима.
  • 2. Стоять звірі і птахи, тремтять і че-кають, щоб драпака дати.
  • 3. Лис одним духом скочив через пліт на вулицю.
  • добре
  • утекти
  • швидко
  • замітати сліди

Домашнє завдання

  • 1) Вивчити всі записані правила.
  • 2) Виписати зі словника 4 фразеологізми з одним стрижневим словом (наприклад, ніс, рука, голова тощо).
  • щоки горять
  • як баран на нові ворота

Каталог: files
files -> Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни національний університет «юридична академія україни імені ярослава мудрого» На правах рукопису савченко ганна Ігорівна
files -> Методичні рекомендації та завдання з семінарських занять навчального матеріалу та складання звіту Розглянуто і схвалено на засіданні
files -> Правила користування посібником Модуль 1 Модуль 2 Модуль 3 Модуль 4 Залік з дисципліни Додаткова інформація
files -> Міністерство освіти, науки, молоді та спорту україни житомирський державний технологічний університет на правах рукопису довгалюк віта валентинівна
files -> Програма навчального курсу україна в системі міжнародної безпеки І співробітництва
files -> Уважність, дисциплінованість під час роботи на пк
files -> Львівський національний університет імені івана франка на правах рукопису корнійчук валерій Семенович – 14
files -> Урок№65 євген маланюк. Життєвий І творчий шлях поета й літературознавця, яскравого представника «празької школи»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка