Гаївська зш І-ІІ ступенів Розробка олімпійського уроку



Сторінка1/5
Дата конвертації20.11.2018
Розмір3.7 Mb.
#65635
  1   2   3   4   5


Гаївська ЗШ І-ІІ ступенів


Розробка олімпійського уроку

для учнів 6 класу









Підготувала класний керівник 6 класу

Поліщук С.М.


Мета: сприяння гармонійному розвитку особистості дитини та розповсюдження гуманістичних ідеалів олімпізму.

Обладнання: плакати з олімпійської тематики, мультимедійна апаратура для демонстрації слайдів.

У стародавні далекі часи

Біля священного підніжжя Олімпу,

Де славнозвісні всемогутні боги

Із Зевсом на чолі творили раду,

У тихім місті, вздовж ріки Алфей,

Олімпія знайшла притулочок собі.

І саме тут, свято миру, сили і краси

На Зевса честь славетно відбувалось.
Слово вчителя: Олімпійські ігри зародились у Стародавній Греції ще у УПІ ст. до н.е. і регулярно проводились понад тисячу років. Безпосередньо зародження Олімпійських ігор пов’язують із іменами легендарного грецького героя Геракла, царя Пелопса, спартанського законодавця Лікурга та еллінського царя Іфіта.

Вважають, що Олімпійські ігри Стародавньої Греції почали свій відлік у 776 р. до н.е., коли офіційно було зафіксовано ім’я першого переможця Ігор Коройба, який за професією був пекарем.

 Ігри у Стародавній Греції проводились кожні чотири роки на честь батька богів і людей Зевса. Всі змагання та конкурси проходили у давньогрецькому поселенні Олімпія, що було розташоване у північно-західній частині півострова Пелопоннес на півдні Еллади.

 Під час Ігор дотримувались священного миру. Будь-які військові конфлікти та сутички в регіоні, де відбувались Олімпійські ігри, заборонялись.

Учасниками Ігор могли бути вільні греки – чоловіки та юнаки. Для жінок у Греції проводились Герії – Ігри на честь богині Гери.

Перші Олімпійські ігри тривали один день, а програма включала лише один вид спорту – біг. Із розквітом і зростанням популярності Ігор їх програма змагань поступово розширювалась. У період розквіту вони проходили протягом п’яти днів. Програма змагань включала біг на різні дистанції, панкратіон (поєднання боротьби з кулачним боєм), пентатлон (п’ятиборство, до нього входили стрибки у довжину, біг, метання диска, метання списа і боротьба), кулачний бій, перегони на колісницях.

Нагородження переможців відбувалося у п’ятий день оліммпійських святкувань. Переможців Олімпійських ігор увінчували вінком з гілок оливи, а також пов’язували вовняними стрічками навколо голови, рук.

Учень: На світ олімпіоніки являлись

І перемогами своїми прославлялись,

Оливи гілку на чолі несли.
Учень: Проіснували Ігри декілька віків,

А потім римський імператор Феодосій

Заборонив їх існування, а роки,

І варвари й стихії

Знесли, прибрали з пам’яті людської

Славетне місто ритуалів і споруд.

І ось людина – П’єр де Кубертен,

Французький педагог, барон, спортсмен,

З палким натхненням взявся за роботу,

Щоб відродити славу давніх днів,

Щоб олімпійське гасло засіяло всім.
У червні 1894 р. П’єр де Кубертен скликав у Парижі жнародний конгрес для вирішення питання про відновлення Олімпійських р. Це був історичний Конгрес, тому що на ньому було ухвалено рішення про введення Ігор І Олімпіади сучасності та створення Міжнародного мпійського комітету на чолі з Деметріусом Вікеласом, представником Греції, П’єром де Кубертеном як секретарем.

Ігри І Олімпіади сучасності відбулись в Афінах 1896 року. В них взяли участь 245 спортсменів із 14 країн світу, які змагались у 9 видах спорту.

І сталося диво!

Вже друге століття

Священний вогонь олімпійський палає.

Мільйони атлетів з усіх континентів

На форум спортивний всіх разом збирає.

Щоб мірятись силою, знать, хто найшвидший,

Хто вищу за інших планку здолав.
Учитель: Олімпійські ігри проходять кожні чотири роки, щоразу у них містах світу. Зимові Олімпійські ігри також проводяться кожні чотири роки. На них представлені види спорту, для яких потрібен сніг або лід. Перші офіційні зимові Олімпійські ігри відбулися у французькому містечку Шамоні 1924 року. В них узяли участь 258 спортсменів із 16 країн світу. З 1994 року зимові Олімпійські ігри та Ігри Олімпіад проводяться з інтервалом у два роки.

До олімпійської символіки належать олімпійська емблема, олімпійський прапор, олімпійське гасло, олімпійський гімн, олімпійський вогонь та олімпійський смолоскип.

Символом Олімпійських ігор є п’ять переплетених кілець, що символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь в Олімпійських іграх, з п’яти континентів нашої планети.

Гаслом Олімпійських ігор є слова «Citius. Altius. Fortius», що означає «Швидше. Вище. Сильніше».

Олімпійська емблема визначена Олімпійською Хартією, правовим документом олімпійського руху. Основним елементом емблеми є п’ять кілець у поєднанні з іншими елементами.

П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене на білому полотнищі – це олімпійський прапор. Він урочисто піднімається на головній спортивній арені міста-організатора на церемонії відкриття Олімпійських ігор.



Учень : Олімпійський вогонь запалюють в Олімпії. За допомогою естафети олімпійського вогню він закінчує свою подорож у великій чаші олімпійського стадіону, в якій палає протягом усіх олімпійських змагань.

 Під час церемонії відкриття Олімпійських ігор атлет, представник країни-організатора Ігор, підходить до щогли, бере краєчок Олімпійського прапора, здіймає праву руку і виголошує Олімпійську присягу: «Від імені всіх учасників я обіцяю, що ми будемо брати участь у цих Олімпійських іграх, поважаючи та дотримуючись правил, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі, в ім’я слави спорту та честі наших команд».


Гра «прибери зайве»

1.Волейбол, баскетбол, гандбол, плавання, футбол, регбі,софтбол.

2. Веслування академічне, веслування на байдарках і каное,настільний теніс, веслувальний слалом.

3. Велогонки на треку, на шосе, хокей, маунтенбайк, ВМХ-трек

4. Стрибки у довжину, стрибки з жердиною, кросовий біг,стрибки у висоту, потрійний стрибок.

5. Художня гімнастика, бокс, синхронне плавання.

6. Хокей із шайбою, біатлон, бобслей, легка атлетика, фігурнекатання.
Вікторина

2. Що символізують олімпійські кільця?

(об’єднання в олім-пійському русі п’яти континентів)

3. В якій послідовності розташовані кільця, що уособлюютьсобою олімпійський символ?

(синє, чорне та червоне – у верхньому ряду, жовте та зелене – в нижньому)

4. Які континенти символізують олімпійські кільця, відповіднодо послідовності їх розташування?

(Європа, Африка, Америка,Азія, Австралія)

5. Спортсмени якої країни завершують колону учасниківпід час церемонії відкриття Олімпійських ігор?

(країни міста –організатора Олімпійських ігор)

6. В якій послідовності на церемонії закриття Олімпійськихігор виходять команди країн-учасниць?

(спортсмени виходять неяк представники держав, а як члени однієї олімпійської сім’ї –разом)

7. Як називається основний нормативно-правовий документсучасного олімпійського руху?

(Олімпійська Хартія)

8. Що є вищим керівним органом сучасного олімпійського руху?

(Міжнародний олімпійський комітет)

9. Що означає термін Олімпіада?

(4-річний проміжок часу,що починається з Ігор Олімпіад і завершується відкриттям Ігор наступної Олімпіади)

10. За скільки років до початку проведення олімпійських змагань обирається місто-організатор Олімпійських ігор?



Учень: А зараз мова піде про те…

Про те, що спорт – чесність,

Про те, що спорт – сила,

Про те, що спорт – миру посол на Землі,

Про те, що він – радість і справедливість,

І плідність, і виклик, й могутній прогрес.

Що він – благородство,

Що він – будівничий,

Що він – насолода для тіла й душі!

До спорту і ти приєднатись спіши!

Давайте пригадаємо тих людей, які ціною неймовірних зусиль і старань здобували перемоги на Олімпійських іграх (перегляд відео слайдів з коментуванням)

Учитель: А зараз перевіримо вправність наших учнів та визначимо рівень їх фізичної підготовки

Естафета з кеглями

Гравці розділяються на дві-три однакові за кількістю команди так само, як і в попередній естафеті. Напроти кожної команди на відстані 10-15 м від лінії старту креслять у ряд два-три невеликі кола.

За командою (свистком) капітани з кеглями (по одній в руці) добігають до своїх кіл, ставлять кеглі, повертаються назад, торкаються витягнутої руки гравця, який стоїть попереду, і стають у кінець своєї колони. Наступні гравці підбігають до кеглів, забирають їх, передають наступним гравцям і т.д. Виграє команда, яка раніше закінчить естафету.

Вказівки до гри. Якщо ви поставили кеглю в коло, а вона впала, треба спочатку її підняти і поставити на місце, а потім продовжувати біг.



Естафета з паличками (малими м’ячами)

Естафета з обміном

Гравців розподіляють на дві команди. Діти шикуються в колони по одному. Проводять стартову лінію. На відстані 10-15 м від неї (напроти кожної команди) ставлять стійку або кладуть гімнастичний обруч зі скакалкою. Капітанам дають по малому м’ячу. За командою (свистком) вони підбігають до стійок або гімнастичного обруча, обмінюють м’ячик на скакалку, повертаються до своєї команди і передають скакалку гравцеві, який стоїть попереду. Гравець, який отримав скакалку, біжить вперед і виконує те саме, що перед цим робив капітан.



Естафета парами

Гравців розподіляють на дві команди. Кожна з них шикується в колону по два перед лінією старту. Перед кожною колоною ставлять у ряд 6-8 кеглів на відстані 1-1,5 м. За командою (свистком) вчителя пари, які стоять у колоні першими, тримаючись за руки, пробігають між кеглями “змійкою”, намагаючись не збити їх, і повертаються на свої місця. Потім біжить наступна пара і т.д.

Виграє та команда, пари якої раніше за інші виконають завдання.

Під час бігу учасники тримають один одного за руки. Якщо гравець ненароком зіб’є кеглю, то мусить сам її поставити на місце, і лише після цього пара продовжує біг.



Естафета “Передача м’яча над головою”

Учнів розподіляють на команди. Вони шикуються за лінією старту в колони по одному і стають один від одного на відстані витягнутих уперед рук. Капітани кожної команди тримають по м’ячу.

За сигналом капітани передають м’яч над головою гравцям, які стоять позаду, а ті передають його далі гравцям, які стоять у кінці колони. Останні гравці, отримавши м’яча, оббігають з правого боку свою колону, стають першими і знову починають передавати м’яча над головою. І так доти, доки всі учасники не пробіжать із м’ячем. Коли капітан, який почав гру останнім, отримає м’яча, то мусить стати попереду своєї команди і підняти його.

Варіанти гри:

а) м’яч передають між ногами;

б) м’яч передають правою (лівою) рукою;

в) м’яч передають сидячи.

Учитель: Дорогі друзі! От і закінчився наш олімпійський урок. Сподіваємось, що ви отримали нові знання, познайомилися з досягненнями наших спортсменів, дізнались про те, скільки необхідно докласти сил, здійснити важкої щоденної роботи для того, щоб завоювати медаль, особливо – олімпійську. Пам’ятайте, у кожного є своя олімпійська сходинка, своя олімпійська висота, і щоб її досягти потрібно мати велике бажання, віру у свої сили і щоденно докладати зусиль для здійснення своєї мрії. Бажаємо кожному із вас обов’язково її досягти! До нових зустрічей.

Усі медалі збірної України на Олімпіаді-2012. ФОТО









Українські спортсмени на Олімпійських іграх у Лондоні завоювали 20 медалей.

Ми пропонуємо згадати всіх, а саме 18, представників України, які у Великобританії піднімалися на п'єдестал пошани.



Додамо, що на цій Літній Олімпіаді Україна здобула найменшу кількість нагород за історію незалежності. До цього найменше було по 23 - в Афінах у 2004 році, у Сіднеї у 2000-ому та в Атланті у 1996-ому.


Каталог: uploads -> editor -> 4044 -> 342588
editor -> Конкурс «Учитель року 2016»
editor -> Індивідуальний характер перевірки
editor -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
342588 -> «Мотивація навчальної діяльності учнів початкової школи» Підготувала: Вчитель початкових класів Примак В. В


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка