«Гіпотези походження життя на планет і Земля»



Скачати 176.5 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації20.11.2018
Розмір176.5 Kb.
#65581
ТипУрок
  1   2
УРОК БІОЛОГІЇ 11 КЛАС
Тема: «Гіпотези походження життя на планеті Земля »


Мета: вивчити основні аспекти сучасної теорії виникнення життя на Землі



Завдання уроку:
1. Сформувати в учнів систему знань об умовах та етапах виникнення життя на Землі в ході біохімічної еволюції.
2. Удосконалювати в школярів уміння порівнювати та аналізувати різні гіпотези, правильно визначати їх сутнісних характеристик.
3. Пробудити в учнів інтерес і позитивне ставлення до біологічної науки та пошуку всеохоплюючої теорії з проблеми виникнення життя на Землі.
4. Переконати учнів у неповторності життя як способу існування.

І.Організаційний етап


IІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Вчитель: Життя існує на Землі мільярди років. Вона заповнює всі куточки нашої планети. Озера, річки, моря, океани, гори, рівнини, пустелі, навіть повітря – населені живими істотами. Передбачається, що за всю історію життя на Землі, існувало близько 4,5 млрд. видів тварин і рослин. Як виникла і розвивалася життя на нашій планеті? У всі епохи історії Землі рослинний і тваринний світ був таким, як зараз? (повідомлення теми уроку, визначення завдань уроку)
II. Етап актуалізації знань.
Вчитель: А що ж таке життя? Що асоціюється у вас з цим поняттям? ( Кожному учню в класі пропонується вимовити тільки одне слово. З'являється набір слів: зростання, гамета, квітка, розвиток, ембріон, запилення, проросток, харчування, дитина, старіння, сім'я, любов і навіть смерть, ненависть, хвороба тощо).
Давайте спробуємо сформулювати поняття "життя" з точки зору біології. Потім на кожен стіл лунають і аналізуються листи з визначенням життя мислителями різних епох.
«Життя – це вічне пізнання. Бери свій посох і йди».
Життя – це
1. "харчування, ріст і постаріння" (Аристотель)
2. "стійка однаковість процесів при розходженні зовнішніх впливів"
3. "сукупність функцій, що чинять опір смерті" (М. Біша)
4. "хімічна функція" (А. Лавуазьє)
5. "складний хімічний процес" (В. П. Павлов)
6. "особлива, дуже складна форма руху матерії" (А. В. Опарін)

Вчитель: У різні часи в різних народів існували свої гіпотези про виникнення життя. Питання: Що таке гіпотеза? Ніж гіпотеза відрізняється від теорії або закону? З якими гіпотезами ви знайомі? (відповіді дітей).
Вчитель: Сьогодні на уроці я пропоную вам познайомитися з основыми гіпотезами виникнення життя на Землі.
III. Вивчення нового матеріалу:
1. Самостійна робота в групах з вивчення тексту (Додаток).
Завдання: На основі аналізу тексту розкрити відмінності в підходах з релігійних і наукових позицій.
2.Фронтальний опитування:
Завдання: 1. Назвіть основні ідеї, що пояснюють походження життя на Землі?
Відповідь: Метафізична (життя створене Богом).
Теорія панспермії (життя занесене з космосу).
Теорія самозародження.
Біохімічна гіпотеза А. В. Опаріна.
Гіпотеза геологічну вічність життя
Заповнення схеми (в ході бесіди)

2. Все різноманіття гіпотез зводиться до двох взаємовиключних точок зору. Яким? Назвіть їх. (Відповідь: Биогенез-«живе з живого». Абиогенез-« живе з неживого».)
3. Як довго існували уявлення про самозародження організмів. В чому заслуга Франческо Реді в цьому питанні? Відповідь: Уявлення зберігалися до 19 століття. Але в 17-18 століттях вчені намагалися з допомогою дослідів довести неможливість самозародження життя. У 17 столітті Франческо Реді виконав досліди: (Мал. № 1.)

1. Сире м'ясо в закритому горщику.
2. Сире м'ясо в чотирьох склянках було відкрито, 4х-прикрите серпанком. Серпанок - це легка напівпрозора бавовняна тканина. Результат: у відкритих посудинах завелися личинки м'ясної мухи, а в закритих самозародження не сталося.
4. У 1859 році Паризька академія наук заснувала премію за спробу висвітлити по-новому питання про зародження життя на Землі. Хто і коли отримав цю премію? У чому була його заслуга?
Відповідь: Премія була заснована за спробу висвітлити по-новому питання про зародження життя на Землі. Премію отримав у 1862 році Луї Пастер. Досвід Пастера: в посудині з S - подібним горлечком бульйон зберігався тривалий час і залишався стерильним, так як мікроорганізми осідали на стінках зігнутої трубки і в бульйон не потрапляли. Однак варто було обмити вигин трубки бульйоном, як починалося гниття, викликана мікроорганізмами. Л. Пастер довів неможливість самовільного зародження життя.





5. Хто автор гіпотези біохімічної еволюції? Коли вона була сформульована? Яка її основна думка?
Відповідь: В20-ті роки хх ст. Російський учений А. В. Опарін і англієць Дж.Холдейн висловили гіпотезу про виникнення життя у процесі біохімічної еволюції вуглецевих сполук, яка і лягла в основу сучасних уявлень. Ця гіпотеза завоювала багато прихильників, т. к. отримала експериментальне підтвердження.

Стенлі Міллер змоделював умови, що приблизно існували в первинній атмосфері Землі і у створеній ним установці отримав амінокислоти і т. д.

Установка С. Міллера


Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель

Скачати 176.5 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка