Гра «Математичний ярмарок» Зал прибрано, як ярмаркову площу: поділено на торгові лавки “Рахункова”, “Ігрова”, “Числова”, “Жартівлива”, «Народних мір»



Скачати 33.57 Kb.
Дата конвертації05.12.2018
Розмір33.57 Kb.
Гра «Математичний ярмарок»

Зал прибрано, як ярмаркову площу: поділено на торгові лавки “Рахункова”, “Ігрова”, “Числова”, “Жартівлива”, «Народних мір»,які прикрашено вишитими рушниками, виробами учнів.За лавками стоять господині.



І ведуча.

Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!

Господарі й гості – глядіть, не минайте.

ІІ ведуча.

На ярмарок прошу гуртом, поодинці!

Чекають на вас тут чудові гостинці!

І ведуча.

На ярмарку нашім веселім, багатім

Є чим дивуватись, і є що придбати.

ІІ ведуча.

Тут щедрі дарунки ,

Тут пісня і жарти усім в нагороду.

(Заходить група дітей і співає пісню)

Пісня “Ой там на веселім базарі”

Ой там на веселім базарі

Лежебоку молодого продавали.

Стали думать і гадать,

Що за нього можна дать.

Ой радилися ми, говорили,

Та й на тому усі разом порішили:

Лежебоку не продать,

Бо не хочуть купувать, купувать.

Ой там на веселім базарі,

Продавали, купували, жартували.

Із покупками по тому

Повертаємось додому, додому.

І ведуча.

Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими, багатими ярмарками. Землероби, народні умільці, крамарі виставляли й продавали кращі свої набутки. Люди з’їжджалися на ярмарок, як на свято, своєрідну виставу і видовище.



ІІ ведуча.

Але сьогодні, як ви вже здогадались, ярмарок незвичний, а математичний. І тому на нашому ярмарку присутня цариця – Математика.



1ведуча.Ти визнана давно главою всіх наук.

Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.

Без математики ми нині, як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.



ІІ учень.

Освоївши тебе, рвемося у політ,

Створили вже розумні ми машини.

Штурмуємо космічний світ

Із різних фактів пізнаєм причини.

3 учень.

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою підкоряємо природу.

Твої досягнення віддаємо

На благо будівничого народу.

І учень. У нас математику люблять усі,

І це не спроста,

Бо програма у нас незвичайна-нова!

Вона усіх навчає нас.

Уважнішими бути,міркувать.

За всім спостерігати,Все підмічати,виміряти та спів ставляти.

А ще й аналізувати,доводити,

І все перевіряти.

Та різні досліди робити.

Спочатку ми за всім спостерігали,

Все прикладали,порівнювали,

Та виміряли.

І довжину,і ширину,і висоту.

Ще кількість,об’єм ,площину і навіть вагу!

Потім формули писали

Потім мірки ми вивчали.

Спробуй все,збагни!

Звідки і як до нас прийшло число?

І яким воно було?

П’ятіркову,сімкову,шісткову системи

Подолали ми.

І до десяткової прийшли.

Тут зітхнули наші всі батьки

Ось вже грамотні які!

А цариця Математика сказала:

Ну,дружок,

Цього ще мало!

І знову у нас закипіла робота

І навчились ми великі величини Виміряти,будувати.

І з числовою прямою подружились!

Кожну точечку на ній

Ми знайдем і побудуєм

Навіть в будь-якій системі числення!

Задачі рішаєм і креслимо схеми

Та формули пишем,

Порівнюєм числа у різних системах.

І вираз ми ладні тепер записати,

І числові результати в позиційній формі подати.



Пісня « Вчать у школі»

Додавати ,віднімати,

І писати ,і читати

Вчать у школі(3)

Щоб і множив і ділив,

Щоб ніхто не обдурив,

Вчать у школі(3)

Два до трьох-то буде п’ять,

В коридорах не ганять

Вчать у школі(3)

Їсти кашу і котлети,

Не палити сигарети,

Вчать у школі(3)

Три й чотири-буде сім,

Не тулитися до стін

Вчать у школі.

Ноги також піднімать.

Ними дверей не відчинять,

Вчать у школі.(3)

Жуйки в школі не жувать,

І в кишені не ховать

Вчать у школі.(3)

Все виконувати в строк,

Чути дзвоник на урок

Вчать у школі.(3)

Малюків не ображать,

Друзям завжди помагать.

Вчать у школі.(3)

І не плутати ніколи

В математиці фігури

Вчать у школі(3)

Міцно,міцно всім дружити,

Дружбу учням всім цінити

Вчать у школі(3).



Математика.'>Математика.

Запрошую вас в цікаву подорож по нашому ярмарку. Ось ми і підійшли до першої лавки.



І господиня. Моя лавка рахункова,

Чітка, вміла і сувора.

Праця тут іде завзято,

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим з відповіддю бути.



Математика(читає питання)

1.Через 2 роки Сергійко буде вдвічі старший,ніж він був два роки тому?Скільки років буде тоді Сергійкові? (8 років)



2.У 7 братів по одній сестрі. Скільки всього дітей у родині? (8)

3..Якщо курка стоїть на одній нозі,то вона важить 3 кг. Скільки буде важити курка,якщо вона стане на дві ноги? (3 кг)

4.. В якому числі стільки цифр, скільки й букв?(3)

5. Три різних числа спочатку додали, потім їх перемножили. Суми виявились рівними. Які це числа?(1,2,3)

6. Одне число в 4 рази більше від другого. Сума цих чисел 20. Знайди менше число.(4)

2 господиня. Добрий день, шановні гості!

Прошу завітати до моєї лавки.

Подивіться на цю таблицю.

Це таблиця народних мір маси.

Народні міри маси:

- золотник – 4 г

- гривня – 400 г

- пуд – 40 гривень

- корець – 1 ц

- ласт – 72 пуда

- гилетка – 25 кг

- фунт – 400 г

Ними користувалися наші діди і прадіди. В нашій країні ввели нову грошову одиницю – гривню. В давнину гривня була вагою і грошовою одиницею. Це був злиток срібла, вага якого один фунт,тобто 400 грам. Майже 200 років тому гривню почали розрубувати, новий злиток одержав назву – рубль.

А тепер хочу запропонувати вам декілька завдань із своєї лавки.

1.Що важче:кілограм вати чи заліза? (однакові)

2.Одиниця маси коштовних каменів(карат)

3.Чому дорівнює 1 пуд?(16 кг)

(Господиня передає запитання цариці Математики. Вона зачитує їх, а учні, присутні в залі, відповідають. За правильну відповідь одержують приз).



ІІ господиня.

Лавка в мене ігрова

В кого свіжа голова.

Підходіть мерщій сюди

Й вигравайте ці призи.

Ми хочемо запропонувати вам цікаві ігри.



Математика.

Гра І.

Використовуючи геометричні фігури (трикутник, коло, відрізок) намалювати лівою рукою математичного хлопчика (4 учасники).



Гра ІІ Покладіть на стіл монету. Кожному з присутніх дали порядковий номер:1,2,3,.. Потім пропонуєм , щоб хто-небудь із них взяв монету,коли ведучий відвертається. Звертаючись до присутніх,говоримо,що той,хто взяв монету,повинен свій номер подвоїти і до добутку додати число 5,отриману суму він повинен знову помножити на 5.Після цього оголошують результат запропонованих дій та ведучий називає порядковий номер учасника. У чому секрет фокуса?

Відповідь: Для того,щоб взнати,хто з присутніх взяв монету,потрібно після оголошення результату відняти з нього число 25 і отриману різницю розділити на 10.



Гра « Задумай число»

Запрошується двох учнів до дошки. Задумай число,менше за 10,і запиши його на листку так,щоб його бачили тільки глядачі. Вони перевірятимуть правильність твоїх підрахунків. Помнож задумане число на 3,до результату додай 2,знайдену суму помнож на 3,до результату додай задумане число. Тепер закресли першу цифру і до числа ,що залишилося ,додай 2.Знайдену суму поділи на 4 і до результату додай 8.У тебе вийшло 10.

ІІІ господиня.

Лавка моя числова

Про число і слова.

Чисел в світі є багато

І про всіх них треба знати.

Нуль.

Є число, що зветься нуль.

Знають його всюди.

Відніми його, додай –

Що було, те й буде!

Як помножити його,

А чи поділити,

В результаті пишуть нуль

І дорослі, й діти!

Та ділить на нього – зась!

І під час уроку

Хто про це забуде з вас,

Матиме мороку!

Поділивши ж нуль на нуль,

В частку, що й казати,

Можна будь – яке число,

Крім нуля писати!

Он які з нулем діла!

Знайте, добрі люди!

Вже про це ніхто із вас,

Мабуть, не забуде!

Гімн одиниці.

Знайте всі, без одиниці,

Хоч вона таки й мала,

Не могло б на світ з’явитись

Ні єдиного числа.

Числам тісно, їх немало,

Збільшенню межі нема,

Та всі числа, щоб ви знали,

Одиниця нам дала.

Щоб дізнатись потужність вала,

Швидкість птаха, вітру міць,

Треба взяти нам чимало

Різнойменних одиниць.

Наша славна одиниця

Міря небо й океан.

Наша скромна одиниця

Чисел славний капітан.

Математика А зараз дайте відповідь на питання:

Два кільця і без кінця,

У середині немає цвяха,

Якщо я перевернуся,

То і зовсім не змінюся.

Ну,яка я цифра?

(8)

Що за цифра-акробатка?



Якщо на голову встане,

Рівно на три більшою стане.

(6)

Що є спільного у дня тижня,нотах,кольорах веселки і чудесах світу? (7)



Записане на листку число 666 потрібно збільшити у півтора рази,не проводячи над цим числом ніяких арифметичних дій. Як це зробити?(Листок паперу ,на якому записано число повернути на 180 градусів).

Як можна записати число 5 трьома п’ятірками(5+5-5; 5*5:5)



IV господиня.

Моя лавка жартівлива,

І весела, і кмітлива.

Ви не обминайте,

Жартувати починайте.

Пісня(на мотив пісні „ТОЛИ ЕЩЕ БУДЕТ...?)

Завантажувати нас

Стали всі чомусь то

В школі в нас 5 клас

Ніби в інституті.

Нам учитель задає

Конкурсні задачі

І усі такі важкі,

Аж над ними плачем.

Приспів:

Довго чи це буде,

довго чи це буде,

довго чи це буде ой-ой-ой

А у нас тепер біда -

Математика вже знову

Навіть Гаусс у житті

Не рішав такого.

Я лягаю в північ спать

Сняться лиш системи

Як контрольну написать

Й всю засвоїть тему.

(Приспів той же)

Надоїли степені,

Й многочлени, й змінні,

От якби щодня мені

Дивитись мультфільми.

Не розв'язувать систем,

Дихати озоном

Й замість нудних теорем

Відпочити вдома.

(Приспів той же )



Гумореска1

Викликає вчитель Люду,

Слабшу серед дітвори,

І питає:


- Скільки буде:

Десять поділить на три?

Розв’язать вона не може,

Звісно знітилась, мовчить...

Вчитель каже:

- Так не гоже,

Прості дроби треба вчить.

Хай картоплі є десяток, -

Вчитель далі річ веде,

Розділи на трьох дівчаток,

То по скільки припаде?

Люда каже:

- Зайвий клопіт

І навіщо мені це знать?

Я зварю їм ту картоплю,

Потовчу і хай їдять.



Частушки.

Ми –веселії подружки

Із баяном- братиком.

Заспіваємо частівку

Вам про математику.

Розв’язав Назар задачу,

Тільки мінуса не бачив,

От і стало,що лимон

Важить майже 8 тонн.

На контрольній ловив гав,

Одиницю упіймав,

Підглядав в усі книжки,

Переплутав сторінки.

Біля дошки він стояв

І придумав чудо-

В теоремі прирівняв

До квадрата куба.

Хто задач не полюбляє,

Тим така і дяка-

Весь рік «двійки «заробляє

Й вийде лобуряка.

Ми веселі дві подружки

Із баяном-братиком.

Заспівали ми частівки Вам про математику.



Гумореска

Марія Михайлівна запитує у Колі:

-Ти чому спізнився? -

- По дорозі в школу на мене напали бандити й пограбували.

-І що ж вони в тебе взяли?

- Зошит із математики із домашнім завданням.



Пісня

Ой хтось до школи там іде,

З математики зошит він несе,

Гей,то Андрійко,наше славне товариство,

Гей,марширує-раз,два,три!

Гей,то Андрійко йде сюди,

Він математик-хоч куди,

Жде його дуже наше славне товариство,

А він крокує-раз,два,три!

Розв’язав задачі він усі

І нам списати дасть усім,

А нам за теє,наше славне товариство,

Вчитель поставить –один,два,три!

Гумореска(Виходять два учні)

- Як ти вважаєш, що важче – алгебра чи геометрія?

- Я думаю (дістає підручник, зважує), що геометрія.

- А на мій погляд, алгебра важча.

- Та ні, геометрія важча!

- А давай перевіримо.

(Б’є другого по голові підручником з геометрії).

-Ти що робиш?

- Як що? Експеримент проводжу. Це була геометрія. А тепер спробуємо алгебру.

(Б’є підручником алгебри.)

Ну, то що важче?

- Алгебра…

- От бачиш!

(Бабуся звертається до онука – другого учня, який грав у частині І .)

- Ох,діточки,ви чого такі сумні?

- Та ні… Просто від алгебри голова розколюється…

- Ох ви, сердешні… Та невже в школі нічого легшого від алгебри немає?

- Є і легше… Геометрія, наприклад.

Математика

Звичайно, питання про те , що легше – алгебра чи геометрія, -кожний вирішує для себе сам і, сподіваємося, не таким методом, як у жартівливі сценці.

Чому тебе не розумію,

Задач і прикладів

Чом розв’язать не вмію?

Тому,напевно,

Що на уроках я дрімаю,

Я математику

Лише на низькі бали знаю.

Вірш «Думка» Сиджу на уроці і думку гадаю:

Чого геометрію цю я вивчаю?

Трикутники, кола, квадрати й кути,

Навіщо, навіщо явились мені?

Сиджу на уроці - квадрати малюю

і тихо про себе хвилини рахую,

Коли вже настане та бажана мить

І довго чеканний дзвінок продзвенить?

Аж раптом я чую голос знайомий

Який нам, задуманим, теорему доводить.

Напружуюсь я і до слів прислухаюсь.

О, Боже, нарешті і я надихаюсь.

Рівні кути, паралельні прямі,

Стає геометрія ближча мені.

І сонце на небі стало тепліше

Й повітря навколо для мене чистіше.

Іду я додому - в портфелі десятка

І та геометрія вже не загадка!



Пісня_„ЗАДАЧА"_(на_мотив_пісні_„Смерека")'>Пісня „ЗАДАЧА" (на мотив пісні „Смерека")

ДІВЧИНА: Всі задачі розв’язали

І зошити поздавали.

Я сиджу і ледь не плачу –

Не зміг розв’язати задачу.

Приспів: Ой, задачо!

Розв’яжись мені задачо!

Чом я над тобою плачу?

Ох важка ж оця задача! (2 рази)

Чи у хлопців запитати,

Чи в дівчат її списати,

Як же мені з нею бути

Ви nopaдьте, менi люди!

Приспів:

Ой, юначе!

Розв'яжи мені задачу!

Бо сиджу і ледь не плачу

Ох важка оця задача!

ЮНАК:

Свого лоба я напружив



В голові усе там збужив

І мені тут прояснилось

Чом раніше не ділилось.

Приспів разом:

Ой задачо!

Розв'язали цю задачу!

І тепер ми вже не плачем:

Бо це зовсім легка задача

А тепер похвалимося,

Що задач не боїмося,

Що усіх ми їх рішаєм

І 12 балів маєм.

Приспів:

Ой, задачі!

Ви такі легкі, задачі,

І коли вас знову бачим,То ніхто з нас вже не плаче! (3 рази)



Математика.

Бачу,що з гумором,дорогі діти, у вас все в порядку.А зараз пропоную вашій увазі жарт – задачі.

Три, три, три. Що отримаєш?(дірку)

Без чого не може обійтися математик,барабанщик,мисливець? (Без дробу)

Сухе,ребрами світить,а лічбу веде. (Рахівниця)

Математика.

На ярмарку веселому ви побували,

Задач багато розв’язали.

За що призи вам дали.

Співали, сміялись і рахували

З математики знань ви чимало придбали.



Пісня

(На мотив пісні „ЛИСТЬЯ ЖЕЛТЬІЕ").

Математику ми любим, математику ми любим,

Вірте нам, вірте нам,

І її ми не забудем , і її ми не забудем,

Кажем вам, кажем вам.

Приспів:

Теореми на уроках розбирали,

Не страшні нам логарифми й інтеграли,

Вчителям від нас нікуди не подітись,

Їм 11 наш ще довго буде снитись.

Не прожити в класі цьому, не прожити в класі цьому

Без задач, без задач.

Долю вибрали таку ми, долю вибрали таку ми

Тож не плач, тож не плач.

Приспів:

Хай завжди горить вогонь у душах наших

Щоб могли рішать проблеми легко завше,

І від синусів нікуди нам не дітись,

А знаннями всі ми будемо гордитись.

Математику ми любим, математику ми любим

Вірте нам, вірте нам,

І її ми не забудем, і її ми не забудем,

Кажем вам, кажем вам.

Приспів: (повторюється перший).



1 дівчинка. Наук на світі є багато ,

Їх навіть важко полічити

Та нам їх треба добре знати,щоб Всесвітом оволодіти.

До різних ми наук охочі

Нехай ведуть нас до вершин,

Та зараз ми сказати хочемо:Наш математиці уклін!

Всім вам скажем на прощання,

Щоб знання ви здобували,

Неуцтво перемагали.

Щоб у навчанні і в роботі

Менш за все було клопотів.

2 дівчинка.

Запам’ятай,що Гаусс всім сказав:

« Є математика царицею наук»

І недаремно він заповідав

Творити в вогнищі робіт і мук.

Безмежна роль її у відкритті законів,

У створенні машин-повітряних земних.

І було б важко нині без Ньютонів.

Що дала нам історія до наших днів.

Нехай не станеш Піфагором ти,

Яким у мріях вирости бажаєш.

Та будеш ти людиною завжди

І Україну прославиш добрими ділами.

(Учасники ярмарку, йдучи співають пісню.)

Ой там на веселім базарі,

Продавали, купували, жартували.

Із покупками по тому



Повертаємось додому.
Каталог: doc -> metodychka
doc -> Уточнення щодо оформлення документів та питання, які вступники до аспірантури задають найчастіше
doc -> Відділ аспірантури та докторантури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
doc -> Правила прийому на навчання до аспірантури Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського
doc -> Положення про аспірантуру Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського І загальні положення
doc -> Київський національний університет імені Тараса Шевченка
doc -> Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності 22. 00. 03 соціальні структури та соціальні відносини Затверджено
metodychka -> Свято. «О, хімія, найкраща із наук» Мета
metodychka -> Завдань для мовно- літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
metodychka -> Кам’янська загальноосвітня школа I


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка