«Графічні схеми базових структур алгоритмів»



Сторінка1/11
Дата конвертації02.11.2018
Розмір3.56 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11
Міністерство освіти і науки України

Державний начальний заклад

«Кременчуцький професійний ліцей нафтопереробної
промисловості»

Методична розробка уроку

з предмету «Інформатика»

Розділ навчальної програми: «Моделювання. Основи алгоритмізації»
(5 годин)
Тема уроку: «Графічні схеми базових структур алгоритмів»

Виконала


викладач спеціаліст

Безклинська К.С.


Кременчук 2013

Анотація
Методична розробка складена за програмою «Інформатика 10-11 класи. Рівень стандарту, академічний рівень». Тема програми з інформатики № 1 «Моделювання. Основи алгоритмізації» - 5 годин. Тема уроку «Графічні схеми базових структур алгоритмів».

Запропонований конспект уроку містить досвід роботи викладача інформатики Безклинської К.С., щодо використання на уроках при поясненні нового матеріалу презентацій, елементів гри та логічних головоломок. При формуванні практичних умінь і навичок, під час виконання практичного завдання учні вчаться самостійно використовувати отриману інформацію, розвивати логічне мислення та вміння орієнтуватися в інформаційному просторі.

Ці форми роботи розвивають ініціативу та самостійність учнів. Навчальна діяльність учнів відбувається більш успішно, бо розвивається пізнавальний інтерес. Є потреби в одержанні умінь і навичок.
Вступ
Алгоритмізація як розділ інформатики, який вивчає процеси створення алгоритмів, традиційно відноситься до теоретичної інформатики внаслідок свого фундаментального характеру.

Завдяки розвитку інформаційних технологій, і зокрема технологій програмування, з'являється можливість у межах розділу "Моделювання. Основи алгоритмізації" ознайомити учнів з загальнонауковими поняттями інформатики і в той же час формувати та розвивати вміння та навички, необхідні користувачеві під час роботи з сучасним програмним забезпеченням, тобто з'являється можливість зробити цей розділ містком між теоретичною та практичною інформатикою.

Розділ "Моделювання. Основи алгоритмізації" шкільного курсу інформатики має неабияке методологічне значення. Він розкриває важливість алгоритмів, їх роль у функціональному зв'язку понять "інформація-алгоритм-комп'ютер", що визначають процес автоматичного опрацювання інформації. На прикладах демонструється можливість формального виконання алгоритму, елементарність дій, що задаються на виконання виконавцеві за кожною вказівкою алгоритму. Тим самим підкреслюється можливість передавання виконання формально описаного алгоритму виконавцеві-машині, тобто можливість автоматизації діяльності людини на основі алгоритмів. Враховуючи вище наведене, обрана тема відкритого уроку «Графічні способи подання алгоритмів» є актуальною повсякчас.

Варто також звернути увагу і на міжпредметні зв'язки - алгоритм можна трактувати як повідомлення про те, як слід розв'язувати задачу, подану у вигляді формально описаного впорядкованого набору вказівок, про те, які і в якому порядку слід виконувати операції для того, щоб розв'язати задачу. Володіння поняттям алгоритму та одним із найважливіших компонентів інформаційної культури.

Урок №3 Група №23 (Оператор технологічних установок. Приладист)

Розділ навчальної програми: Моделювання. Основи алгоритмізації.

Тема уроку: Графічні схеми базових структур алгоритмів

Тип уроку:

за дидактичною метою - урок вивчення нового матеріалу;

за способом проведення - комбінований урок.

Вид уроку: лекція з елементами практичних занять.

Методи і методичні прийоми: розповідь з елементами ілюстрування, логічні головоломки, індивідуальні завдання, фронтальне опитування, використання різного роду аналогій, формування практичних навичок і вмінь.

Мета методична: Використання інтерактивних методів навчання під час викладення нового матеріалу.

Мета освітня:

Навчальна - розглянути базові структури алгоритмів – слідування, розгалуження; навчити створювати алгоритми у графічному вигляді.

Розвиваюча - розвивати логічне та самостійне мислення, вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, абстрагуватися, використовувати знання, отримані під час вивчення інших предметів.

Виховна - виховувати інтерес до предмету.



Матеріально-технічне забезпечення уроку: учительська презентація, роздатковий матеріал, ПК для учнів, програмне забезпечення MS Power Point та MS Word, проектор, картки-завдання.

Міжпредметні зв'язки: алгебра, геометрія, біологія.
Хід уроку


  1. Організаційний момент. 1 хв

  • Привітання з учнями.

  • Перевірка присутніх.

  1. Актуалізація опорних знань 10 хв

    • Індивідуальне завдання (робота з картками)

Картка №1

  1. Пояснити властивість алгоритму «Масовість».

  2. Скласти словесно-формульний алгоритм знаходження довжини та площі кола, якщо відомо радіус кола.

Картка №2

        1. Пояснити властивість алгоритму «Результативність».

        2. Скласти словесний алгоритм приготування кави.

Картка №3

  1. Пояснити властивість алгоритму «Визначеність».

  2. Скласти словесний алгоритм реєстрації на поштовому сервері.

Фронтальне опитування

2.1 Викладач: Яке слово зашифроване в ребусі?

(Очікувана відповідь: Модель)



Дайте відповідь на запитання:

  • Що таке модель? (Очікувана відповідь: Модель об'єкта — це новий об'єкт, який має властивості даного об'єкта, суттєві для певного дослідження. Процес створення та дослідження моделей називається моделюванням.)

  • Які є типи моделей за способом подання? (Очікувана відповідь: Інформаційні та матеріальні)

Викладач: Яке слово зашифроване в ребусі?

(Очікувана відповідь: Алгоритм)

Дайте відповідь на запитання:


  • Що таке алгоритм? (Очікувана відповідь: Алгоритм - чітко задана послідовність дій, спрямованих на досягнення певної мети або розв'язування поставленої задачі)

  • Хто може бути виконавцем алгоритму? (Очікувана відповідь: людина, комп’ютер)

  • Назвіть властивості алгоритмів? (Очікувана відповідь: Скінченність, результативність, формальність, визначеність, масовість, зрозумілість)


Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка