Гриби в природі



Дата конвертації23.03.2019
Розмір43.5 Kb.
#85172
З клас Вчитель Шевченко Г.Ф.

УРОК № 26 Дата проведення_________________
Тема: Гриби в природі

Мета: формувати уявлення про царство грибів, їх різноманітність у природі, значення грибів у природі та житті людини, їх охорону; формувати вміння розпізнавати гри­би в природі; виховувати естетичні почуття; продовжу­вати формувати навички самостійної роботи з підручни­ком і зошитом.

Обладнання: таблиці, малюнки, слайди грибів, гербарії або нату­ральні об'єкти, муляжі.

ХІД УРОКУ

І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Фронтальна перевірка виконання завдань у зошиті на с. 48-49.



2.Фронтальне опитування.

- Що таке довкілля живих організмів?

- Які умови для життя тварин є необхідними?

- Перелічіть ознаки, завдяки яким дикі тварини добувають корм.

- Перелічіть ознаки, завдяки яким тварини захищаються від ворогів.

- Чому багато диких тварин, незважаючи на свої намагання захищатися від ворогів, стають рідкісними?

- Що роблять в нашій країні для збереження дикої природи?

3.Індивідуальне опитування.

Завдання 1. Розкажи про довкілля своєї улюбленої тварини, яку ти намалював у зошиті.

Завдання 2. Розкажи про свої спостереження за тваринами в природі. Які ознаки тварин допомагають їм добувати корм і за­хищатися від ворогів?

Завдання 3. Розкажи про свої спостереження за птахами на годівниці.

Як вони пристосовані до добування корму і захисту від ворогів?



Завдання 4. Розкажи про негативний вплив діяльності люди­ни на довкілля диких тварин у сучасному світі (на прикладах нашої місцевості) і як цьому треба запобігати.

Завдання 5. Покажи на таблицях, малюнках тварин, які за­несені у Червону книгу України, назви їх і поясни, чому вони зникають. Чому треба дбайливо ставитися навіть до тих тварин, яких не занесено до Червоної книги?

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Мета вчителя - не тільки зацікавити дітей новою темою, а й показати практичне значення її вивчення.

Ми закінчили вивчати два великі царства живої природи: царство рослин і царство тварин, і сьогодні помандруємо до тре­тього царства живої природи, яке має спільні ознаки і з рослина­ми, і з тваринами, хоча не належить ні до одного з них. Багато з вас знають представників цього царства, збирали їх у природі, навіть куштували, бо багато з них дуже смачні. Але серед них є й отруйні. Щоб запобігти біді, отруєнню, вам треба навчитися їх добре розрізняти і знати важливі правила щодо їх збирання й приготування.

- Про які живі організми йде мова?



III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Тему повідомляє вчитель , учні проговорюють свої очікування від уроку

( на дошці прикріплений кошик , у який учні приклеюють грибочки -cтіки. На яких записані очікування кожного учня)

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Бесіда.

- Доведіть, що гриби - живі організми.

- Яку будову вони мають? Де вони ростуть?

- Які їстівні гриби ви знаєте?

- Які отруйні гриби ви знаєте?

- Яких правил слід дотримуватися, збираючи гриби в природі?


V. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з текстом підручника «Гриби в природі» на с. 151 і
малюнком шапинкового гриба
.

а) Прочитайте перший абзац, розгляньте малюнок і розкажіть,


яку будову має шапинковий гриб.

б) Прочитайте другий абзац і розкажіть, як гриби розмножуються.
Пригадайте, у яких рослин такий самий спосіб розмноження.

2. Розповідь учителя.

План розповіді



  1. Різноманітність царства грибів, гриби у народному госпо­дарстві, медицині.

  2. Живлення шапинкових грибів, їх симбіоз із деревами (підбе­резник, підосичник - чому так називаються); відмінність із живленням рослин.

  1. Розмноження грибів.

  2. Правила збирання грибів.

3. Робота з текстом підручника «Значення грибів» (с. 151) і зошитом (с. 50).

а) Прочитайте спочатку текст підручника.



б) Випишіть значення грибів у зошит у такій самій послідовності (нижнє завдання на с. 50).

4.Фізкультхвилинка

5. Робота з малюнком і текстом підручника на с. 152.

а) Розгляньте уважно гриби на малюнку, прочитайте, на які двігрупи поділяють шапинкові гриби.



б) Перелічіть, які гриби їстівні, а які - отруйні.

в) Прочитайте текст «Стережись отруйних грибів» і розкажи,про що треба пам'ятати, збираючи гриби.



VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ

Бесіда.

- Яке царство живої природи ми сьогодні вивчали?

- Доведіть, що гриби - живі організми.

- Як живляться гриби?

- Доведіть, що гриби не можуть, як рослини, самі утворювати поживні речовини.

- Як розмножуються гриби?



- Поясни , які умови необхідні для проростання спор і чому гриб­ники завжди з нетерпінням чекають на теплі дощі.

- На які групи поділяють гриби?



- Чому не можна збирати їстівні гриби уздовж транспортних магістралей, на смітниках, у лісових смугах?

VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота в зошиті з виконання завдань 1, 2 (у разі потреби можна ко­ристуватися підручником).

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

- Чи справдились ваші очікування? ( учні промовляють свої враження від уроку)

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати статті підручника «Гриби» (с. 150—152).

  2. Закінчити виконання завдань на с. 50 зошита.

  3. Намалювати малюнки до окремих правил збору їстівних грибів і правил поведінки з отруйними грибами.

  4. Зробити для шкільної колекції один-два муляжі грибів із пла­стиліну, вати або інших матеріалів.

Каталог: files -> 260
files -> Відділ аспірантури та докторантури Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
files -> Про вступний іспит та реферат при вступі до аспірантури Інституту соціології нан україни
files -> Київський національний університет імені Тараса Шевченка
files -> Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності 22. 00. 03 соціальні структури та соціальні відносини Затверджено
files -> Принципи реалізації наукової діяльності університету: активна участь у формуванні та
files -> Портфоліо вчителя
260 -> М. П. Драгоманова архипов О. А., Питомець О. П. Легка атлетика у фізичному вихованні студентів Навчальний посібник
260 -> Урок №21 Дата Тема уроку : Україна незалежна держава Мета: формування ключових компетентностей : вміння вчитися


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка