Характеристика провідних методів науково-педагогічного дослідження мета заняття



Скачати 33.87 Kb.
Дата конвертації12.07.2017
Розмір33.87 Kb.
СЕМІНАР
ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОВІДНИХ МЕТОДІВ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Мета заняття: формувати у студентів навички адекватного використання методів педагогічного дослідження.

Теми доповідей:

  • Характеристика загальнонаукових методів дослідження.

  • Різновиди спеціальних методів наукового дослідження.
  • Особливості методів емпіричного та теоретичного рівнів дослідження.


  • Чинники добору і використання емпіричних методів у процесі педагогічного дослідження.

  • Значення педагогічного експерименту в удосконаленні навчально-виховного процесу.
  • Підготовка майбутнього вчителя до науково-педагогічної діяльності.

  • Значення і прояв особистісних якостей педагога-дослідника.


Контрольні запитання:
  1. За якими критеріями вчені встановили класифікації методів наукового дослідження?

  2. Наведіть кілька прикладів методів емпіричного дослідження.

  3. Визначити вимоги до методу спостереження.


  4. З якою метою використовують метод експертної оцінки?
  5. У яких випадках доцільно залучати метод експерименту?

  6. Які існують різновиди анкет?


  7. Які вимоги до проведення анкетування?

  8. У чому полягає сутність методу моделювання?

  9. Що спільного й відмінного між методами педагогічного спостереження й педагогічного експерименту?

  10. Які компоненти охоплюють поняття «результати діяльності учня»?

Практичні завдання:

  • Послуговуючись довідковою літературою (словники, енциклопедії), занотувати кілька варіантів визначень понять «індукція» й «дедукція». Яке з них на Вашу думку найбільш вичерпне?

  • Підготувати реферат на тему «Класифікація методів наукового дослідження».

  • Запропонувати кілька (3-4) проблем для наукових спостережень у загальноосвітньому навчальному закладі. Обґрунтувати свій вибір.

  • В осередку студентської групи за допомогою методу опитування дослідити одне з запропонованих нижче питань:

  • Які труднощі відчувають студенти при підготовці до іспитів (заліків)?

  • Які джерела інформації обирають студенти при підготовці до семінарських (практичних) занять?

  • Чи достатньо ознайомлені майбутні педагоги з фаховою пресою?

  • За якими критеріями студенти обирають літературу для читання на дозвіллі?

З метою проведення опитування укладіть запитальник з 4 – 6 питань. Опитайте 15–20 однокурсників. Письмово зафіксуйте й проаналізуйте одержані результати. Визначте наскільки їх відповіді співпадають з Вашою думкою.

  • Послуговуючись методичної літературою, укласти правила й прийоми наукового дискутування. Запропонуйте тему для диспуту за участю студентів педагогічного ВНЗ.

  • Навести приклади форми графічного зображення цифрових даних.

  • Укласти перелік тестових запитань (10 - 15) для визначення в учнів старших класів рівня сформованості уявлень про специфіку навчання у ВНЗ.

  • Запропонувати власне розуміння понять: «актуальність», «концептуальність», «доказовість», «перспективність», «чіткість викладу».



РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА


  1. Грищенко І.М., Григоренко О.М.Основи наукових досліджень: Навч. посіб.— К. , 2001.— 185 с.

  2. Душинський В. В. Основи наукових досліджень. Теорія та практикум з

програмним забезпеченням: Навч. посіб.–К., 2000.– 407 с.

  1. Ковальчук В.В., Моїсєєв Л.М. Основи наукових досліджень: Навч. посіб. – К., 2004.– 206 с.

  2. Кожухова Т.В., Кайдалова Л. Г., Шпалінський В.В. Основи психолого-педагогічного дослідження: Навч. Посібник – Х. : Видавництво НФаУ; Золоті сторінки, 2002. – 240с.

  3. Наумовець А. Г. Ви віч-на-віч з аудиторією: Дещо про «технологію» наукових доповідей, популярних лекцій, дисертаційних промов і конкурсних проектів / НАН України.— К., 2003.–56 с.

  4. Рудницька О.П., Болгарський А.Г., Свистєльнікова Т.Ю. Основи педагогічних досліджень.– К., 1998. – 144 с.

  5. Рузавин Г.И. Методы научного исследования. – М.: Мысль, 2004. –237 с.

  6. Фіцула М. М. Педагогіка. – К., 2000. – 543 с.

  7. Технологія наукових досліджень (схеми та приклади): Навч. посіб. / Дороніна М.С. (уклад.).–Х.., 2006.–104 с.

Каталог: data -> users -> 7874
users -> Лекція Тема Використання новітніх технологій навчання природознавства в початковій школі Мета
7874 -> Положення народознавчої роботи у сучасному українському днз мета заняття: поглибити знання студентів про особливості народознавчої роботи в умовах сучасного дошкільного навчального закладу. Питання для обговорення
users -> Історія української етнографії (електронний збірник статей І матеріалів)
users -> Лекція №3 Тема № святі тайни в християнстві мета лекції
users -> Тема Політична влада Мета заняття: з’ясувати поняття «влада», «політична влада»
users -> Лекція №14 Тема. Поняття про транспорт, лісові дороги та їх технічні елементи. Класифікація лісових доріг
users -> Тема історичні знання україни-руси в IX – XIII ст. Початки літописання в Руси-Україні IX – X ст. «Повість врєменних літ»
7874 -> Глосарій абстрагування
7874 -> Методичні рекомендації до проведення педагогічного експерименту вступ. І. Загальні

Скачати 33.87 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка