Харківська загальноосвітня школа І ступеня №176 харківської міської ради харківської області олімпіадні завдання



Скачати 295.81 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації20.06.2018
Розмір295.81 Kb.
  1   2
ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

І СТУПЕНЯ № 176

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ОЛІМПІАДНІ ЗАВДАННЯ
ШКІЛЬНИЙ ЕТАП

3 – 4 КЛАС




ХАРКІВ – 2016
\

ВСТУП


Джерела здібностей і даровання дітей на кінчиках їхніх пальців. Від пальців йдуть найтонші струмочки, які надувають джерело творчої думки. Чим більше впевненості й винахідливості в дитячій руці, тим тонша взаємодія із знаряддям праці, чим складніші рухи, тим глибше входить взаємодія руки з природою в духовне життя дитини. Іншими словами: чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина.

В.О. Сухомлинський
Завдання сучасної початкової школи – розвивати кожну дитину як неповторну індивідуальність, формувати творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності, вміння ставити й вирішувати проблеми. Проведення олімпіади серед учнів 3-4 класів спрямовано на вирішення наступних завдань:

  • виявити і підтримати талановитих та здібних до інтелектуальної праці учнів;

  • розкрити та розвинути індивідуальні пізнавальні інтереси учнів початкових класів;

  • цілеспрямовано формувати життєву та соціальну компетентності здібних та обдарованих дітей;

  • виробити в початковій школі позитивне та свідоме ставлення до процесу пізнання, стимулювання творчого самовдосконалення, саморозвитку, самоосвіти;

  • здійснити моніторингові спостереження та забезпечити психологічний супровід загального розвитку і предметних навчальних досягнень, виявлених під час проведення олімпіад;

  • активізувати діяльність педагогічних працівників щодо впровадження індивідуалізації та диференціації початкового навчання як на уроках, так і позаурочний час.

Олімпіадні завдання

з української мови для 3 класу

шкільний етап

І варіант
1. Виконати математичні дії і записати слово:

КОР-О+И+НИ+ЦКЯ-К (криниця)


2. Скласти ланцюжок слів (6слів), де останній склад

попереднього слова є першим складом наступного.

__________________________________________________________
3. До слів – назв предметів дібрати слова назви ознак:

Осінь-


Слово-
4. Написати хто (що) чим славиться:

Соловейко -

Колос –

Джерельце –

Сонце –
5. Скласти з окремих слів речення так, щоб підмет стояв на

початку речення:

а) На, звила, кущ, пташка, гніздо. _________________________________

б) В, дзюрчить, канавки, вода. _________________________________

Підкреслити підмет і присудок. _________________________________
6. До виділених слів дібрати протилежні за значенням так, щоб похмура картина природи змінилася на протилежну. Дібрати заголовок.

Важкі чорні хмари пливли по небу.

Сердитий вітер гойдав віти дерев.

Жовте листя сумно тріпотіло од вітру.

Настала пізня осінь.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7*. Розв’язати ребуси і прочитати скоромовку:

Запиши скоромовку:



РІ__ ВІ__

ДВО ТРА.. ТРА ДРО..

__________________________________________________________________
8. Продовжіть міркування (6-8 речень)

Ліси треба охороняти, тому що ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



ІІ варіант
1. Поставити наголос в словах:

Запитання, завдання, предмет, ознака, листопад, шофер,

читання, виразно.
2. Скласти ланцюжок слів (10 слів), де останній склад

попереднього слова є першим складом наступного солова:

Калина - ____________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Доповнити речення, щоб кожне наступне речення було більше на одне слово:

Ми працюємо.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


4. До слів дібрати іменники:

Пливе –


Біжить –
5. Вставити антоніми:

У великої річки був брат … струмок.

Близькі родичі, вони були, як рідні.

Струмок вузький, а річка … .

Струмок швидко мчав з гори, а річка … несла свої води.

Та все ж мілководний струмок і … річка були вірними друзями.

6. Скласти текст, дібрати заголовок:

Як тільки спаде надвечір’я, солов’ї тут змагаються співочим хистом. Зійди у травні на Тарасову гору. І слухають цю солов’їну хвалу Кобзареві Дніпро, українське широке поле і вся Україна. І тебе зачарують співом солов’ї. З кожного гаю лине своя полум’яна пісня.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Продовжити прислів’я

а) Не відкладай на завтра те, що …

б) За двома зайцями побіжиш …

в) праця людину годує, а …


8. Скласти твір – мініатюру (6-8 речень) на тему ”Без книг не

уявляю свого життя”

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ІІІ варіант


  1. Дописати букви, щоб вийшли три різні слова

. ак, ..ак, …ак.


  1. Виписати слова, в яких звуків і букв однаково.

Дзиґа, пам’ять, ялинка, щоденник, дощик, заєць, подія, пам’ятник, коридор, волосся.

__________________________________________________________________




  1. Утворити нові слова з слів, переставляючи букви.

Волога –

Ватра –


Синок –

Слово –


Коні –

  1. Записати 6 (шість) слів, у яких після букви ”р” не ставиться апостроф. Кожне слово ввести в речення.

__________________________________________________________________


  1. У кінці речень поставити потрібні розділові знаки.

Скоро зимові канікули (.)

Скільки днів вони тривають (?)

А скільки свят під час канікул (!)

Як цікаво (!)

Ми всі любимо відпочивати (.)

Яка чудова пора року зима (!)




  1. Замінити вислови одним словом – синонімом

Бити байдики –

Пекти раків –

Закарбовувати на носі –

Кивати п’ятами –

Тримати язик за зубами –

Як дві каплі води –




  1. Дописати казку. Придумати заголовок.

___________________________________________________

У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень,Травень. Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, то __________________________________________________

Середній брат Квітень був __________________________________________________________________А травень __________________________________________________________________

ІV варіант


  1. Виписати слова, в яких звуків менше

Щавель, плаття, юннати, їдальня, пам’ять, яблуко, дзюрчать, Юрась.

____________________________________________________________

2. Записати приклади слів до поданих звукових моделей (по 1 слову)

[- 0 = : 0], [- 0 – 0 = : 0], [- 0 - - 0 – 0 = : 0 ]

3. Доповнити вірш влучними словами.

Люблю я українську … ,

Що розквітає на вустах,

Бо наймиліше – рідне … ,

Воно із … пророста.

4. Утворити слова, змінивши одну букву




н

о

г

а
















































(нора)

(пора)


(гора)

(кора)


5. Перебудувати текст – розповідь у текст-міркування.

Птахи наші друзі. Вони знищують шкідників лісу. А ще вони радують нас своїм співом. Бережіть птахів!

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. До сполучення слів, вжитих у переносному значенні, дібрати сполучення слів у прямому значенні.

Ліс дрімає –

Золота осінь –

Сонна пустеля –

Солодкі слова –

Срібний голос –

Суха мова -



  1. Записати прізвища в алфавітному порядку. Виберіть з кожного слова другу букву і запишіть вислів, що утворився.

Гамалія, Чубинський, Заньковецька, Єжицький, Січинський, Кухаренко, Кальченко, Кметь, Івченко, Зюрчишин, Абраменок, Ухніцький, Опанасу, Мстиславець.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



  1. Написати твір-мініатюру (6-8 речень) на тему ”Портрет моєї мами”

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

V варіант

1. Перебудувати спонукальне речення в розповідне

Бережіть книги – джерело знань!

_______________________________________________________________

2. Замінити речення словосполученнями прикметника й іменника.

а) Вітер, який проникає до тіла через весь одяг - …

б) Проміння, яке засліплює очі своїм сяйвом - …

в) Чоловік, який надзвичайно високий - …

3. Утворити нові слова з слів, переставляючи букви.

фара -


салат –

Марія –


товар –

4. В кінці кожного речення поставити потрібний розділовий знак. Слова, що в дужках записати у формі звертання.

- Що ти, (донечка), шепочеш

І чому це ти не спиш

- Я (матуся), спати хочу, але треба вчити вірш

5. Дібрати і записати протилежні за значенням слова

Тихе читання –

Тихий голос –

Тиха вулиця –

Тихе море –

Тиха погода –

6. Прочитати текст. Вставити пропущенні орфограми. Дібрати до нього влучний заголовок.

Світає. Куди щез місяць? І зірочки пірнули у синю безодню неба, .ого край запалав рожевим полум.ям. То сонечко прокинулось! За.веніла піснями земля. Вона .иро вітає новий день.

7.Утворити нове слово додавши одну букву (на початку, всередині або в кінці)

Ім’я, уха, сова, буря, порт, тир, метр.

__________________________________________________________________

8. Із слів кожного рядка скласти речення і записати їх в такому порядку, щоб вийшов текст. Дібрати до тексту заголовок.

4. На, лежить, хитра, снігу, лисиця.

2. Над, кружляють, нею, ворони.

5. Лисиця, ноги, очі, і, витягнула, закрила.

1. Одна, клюнула, хвіст, в, лисицю, ворона.

3. Тут, спіймала, ворону, і, побігла, в, лисиця, ліс.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Олімпіадні завдання з української мови

для учнів 4 класу

шкільний етап

Варіант 1

1. Записати слова. У кожному слові позначити наголос:

Черговий, урочистий, чарівний, дрова, корисний, випадок.

__________________________________________________________________


2. Перетворити прикметники на іменники:

Радий –


тихий –

сумний –


хоробрий –

добрий –


зелений –
3. Дібрати до слів синоніми:

Плекати –

горизонт –

парубок –

швидкий –
4. До кожного іменника дібрати і записати по 3 прикметники:

Ніч …


Учениця …
5. Списати, поставити, де потрібно, розділові знаки:

Навесні слов’яни заготовляли соки – березовий та кленовий але не калиновий.

На зиму квасили і капусту і яблука і журавлину з материнкою. Сушили різніягоди гриби.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


6. Списати слова, поставити їх умісцевому відмінку.

Тайга –


фабрика –

дядько –


горох –

Марія –


піч –
7. Замінити кожен вислів одним словом:

Пальчики оближеш –

Закарбувати на носі –

Пустити червоного півня –


8. З поданих слів скласти і записати речення, підкреслити в ньому основу:

Проміння, дає, берези, сонце, життя, щедре, білокорі.

____________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Розмістити речення так, щоб вийшов зв’язний текст.

Дібрати заголовок і записати текст.

Температура тіла його знижується іноді до шести градусів тепла.

Але у великі морози їжачкові доводиться прокидатися й «зігріватися».

Згорнувшись у клубок, він спить усю зиму.

Восени їжак стягує у затишну місцину сухе листя і траву.

На це витрачаються запаси нагромадженого за осінь жиру, а тому морозів він не боїться.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




  1. Написати в газету замітку про шкільне життя.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Варіант 2

1. Списати слова, вставивши потрібні букви чи знаки:

Пісн*ю, ніч*ю, задач*ю, меж*ю, любов*ю, радіс*ю.

_________________________________________________________________


2. До поданих іменників дібрати і записати споріднені слова

Мир –


праця -

зелень -

дружба –
3. Придумати словосполучення, щоб слово свіжий вживалося у прямому і переносному значенні.

________________________________________________________________

4. Дібрати кілька слів, будова яких відповідає такій схемі:

­­­
________________________________________________________________


5. Записати речення, замінивши виділене слово однорідними членами речення.

Птахи відлітають у теплі краї.

_________________________________________________________________


6. Із поданих слів скласти і записати речення, визначити граматичну основу.

В’ється, між, швидка, береги, зелені, річка.

________________________________________________________________
7. Пояснити, як розумієш такі вислови:

Майстер на всі руки –

Слів на вітер не кидає –

На вербі груші ростуть –


8. Прочитати текст. Визначити який це текст – художній чи науковий? Чому?

Дібрати і записати заголовок до тексту. Визначити тему тексту.



Польові цвіркуни вміють відважно захищати свій дім. Б’ються вони своєрідно. Спочатку повідомляють про свій напад звуковими сигналами.

Потім обидва противники починають штовхатися і намагаються вкусити один одного.

Нарешті хтось один перемагає. Він кусає того, хто зазнав поразки, і перекидає його на бік.
9. Скласти і записати речення за схемою:
що робить?

яка? хто? коли? куди?

… … …



  1. Скласти і записати твір-міркування “Наше місто у майбутньому”

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Варіант 3
1. Дані слова записати у давальному відмінку:

Муха –


татко –

поріг –


Київ –
2. Записати словосполучення, дописавши закінчення.

Визначити рід прикметників:

Несподіван__ щастя, висок__ калина, надійн__ товариш.
3. До підкреслених слів дібрати і записати антоніми:

Молодий чоловік –

Суха мова –

Стара газета –

Сухий одяг –
4. Вид поданих слів утворити і записати дієслова в незакінченій формі.

Спів –


гра –

синь –


біг –

хвала –


мир-
5. Дібрати і записати кілька слів, будова яких відповідає такій схемі:

­­­


6. Вставити пропущені букви. Позначити суфікси в іменниках та прикметниках.

Поблискують черешен_ки

в листі з_л_ненькім

Черешен_ки ваблять очі

діточкам маленьким.

Ой вишен_ки, черешен_ки

червонії, спілі!
7. Скласти і записати питальне речення із дієсловом минулого часу.

_________________________________________________________________


8. Списати, поділивши текст на окремі речення. Дібрати до нього заголовок.

Наше село розташоване на березі Дніпра літом по річці пливуть великі й малі пароплави часто пробігають моторні рибальські човни легенький вітерець рябить воду за річкою видно дніпровські луки вони вкриті густою травою і квітами під час сінокосу на луках працюють сінокосарки чути голоси і сміх людей великі копиці сіна виростають там.

9. Розташувати рядки вірша, в такому порядку, щоб вийшов зв’язаний текст. Списати складений вірш.

Твоя земля _________________________

Розтанула зоря досвітня, _______________________________________

лежить навкіл твоя земля. _______________________________________

росою вкрилися поля. _______________________________________

Ласкава, щедра і привітна _______________________________________

Твоя це Мати-Батьківщина, _______________________________________

тобі лежать в широкий світ. _______________________________________

твій дім з малих дитячих літ. _______________________________________

Звідсіль дороги і стежини. _______________________________________
10. Продовжити за даним зачином.

Червона калина

Споконвіку любили українці калину. Садили її коло хати, в садку, на березі річки.

У калини гарний білий цвіт, пахучий, рясний. _________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________

_________________________________________________________________




Варіант 4
1. Поставити наголос:

Попереду, ярина, кілометр, посередині, сантиметр, комбайнер.


2. Виписати слова, в яких звуків більше, ніж букв:

Пам’ять, яблуко, насіння, Київ, подвір’я, щавель, Юлія.

__________________________________________________________________
3. Дані слова записати в орудному відмінку:

Чесність –

ніч –

кров –


груша –
4. До поданих іменників дібрати і записати по 3 дієслова:

Дівчинка …

Машина …
5. Скласти 2 словосполучення, щоб слово кипить було вжите в прямому і переносному значенні.

________________________________________________________________

________________________________________________________________
6. Доповнити речення порівняннями і записати:

Тоненькі берізки взялися за руки і пішли в танок, наче …

Сонце ніжно голубило землю, як …
7. Дібрати і записати кілька слів, яким будова яких відповідає такій схемі:

8. Списати текст, розкривши дужки. Визначити рід іменників.

Сопілка – відомий на (Україна) музичний інструмент. Це дерев’яна трубка з (отвір) для (пальці) і свистком на (денце). Її можна зробити з (верба), (клен), (калина), (груша), (бузина).

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


9. З поданих слів скласти і записати речення змінюючи при необхідності закінчення.

Українські, здавна, гостинність, славилися, господині.

____________________________________________________________________________________________________________________________________
Складене речення доповнити своїми словами, щоб у ньому були однорідні члени речення. Записати речення з однорідними членами.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. За даним зачином і кінцівкою скласти і записати оповідання.

Дібрати і записати заголовок до оповідання.

_________________________________

Хлопчики йшли лісовою стежкою. Вечоріло. Гарно в лісі: тиша, запахи трав, квітів!

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Хлопчики щиро подякували лісникові за гостинність.

Варіант 5
1. Записати 3 слова, в яких після р перед я ставиться апостроф, і 3 слова, в яких після р перед я не ставиться апостроф.

________________________________________________________________________________________________________________________________


2. Записати приклади слів до звукової моделі.

о =

о

= о

__________________________________________________________________


3. До поданих слів дібрати і записати синоніми:

Ввічливий –_____________________

веселий – _____________________

злий – _____________________

зазирнути – _____________________
4. З поданих слів виписати спільнокореневі. Позначити в них корінь.

Плавець, плавник, розплавлений, плавати, поплавок.

__________________________________________________________________
5. З поданих слів виписати тільки слова з ненаголошеними [е], [и] в корені слова, які перевіряються наголосом. Розібрати їх за будовою.

Диван, гречаники, ведмідь, диктант, селянин.

__________________________________________________________________
6. Замінити одне із слів речення однорідними членами. Записати речення із однорідними членами.

У вересні опадає листя з дерев. На уроках учні вчаться.

____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Скласти і записати речення із слів. Встановити зв’язок між словами речення.

на, жив, хлопчик, далека, маленький, планета.

________________________________________________________________
8.Запишіть п’ять слів, у яких два останні звуки позначаються однією буквою.

З одним словом складіть речення.

____________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Із слів кожного рядка скласти речення.

Із речень скласти і записати текст.

До тексту дібрати заголовок.

З, був, Дружок, хлопцями, собачка.

Хлопчики, білченя, біля, знайшли, ялинки, мале.

Теплий, день, сонячний, був. Гарно, там, весело, було, і. так, день, хлопчики, провели.

Його, і, на, Василько, посадив, взяв, дерево. Ліс, пішли, і, Василько, в, Петрик.

________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. За даною кінцівкою скласти і записати оповідання.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Бабуся щиро подякувала дітям за допомогу.

Шкільний етап «Путівка в науку»


  1. Згрупуй подані слова по колонках:

а) у яких однакова кількість звуків і букв;

б) у яких звуків більше, ніж букв;

в) у яких звуків менше, ніж букв.

М’яч, свято, щастя, дзвенить, щодня, день, синіє, квітень, лялька, весна, кущ, зоря, пісня, гай, джерело.

________________ ___________________ _____________________



________________ ___________________ _____________________

________________ ___________________ _____________________



________________ ___________________ _____________________

________________ ___________________ _____________________

  1. Постав правильно наголос у словах:

Читання, фартух, ознака, вірші, помилка, байдуже, завдання, алфавіт, подруга, кропива.

  1. Розподіли іменники за відмінами:

Соловей, Незнайко, мати, лоша, ніч, ліс, козеня, Україна, батько, верба, собака, радість, дівча, книга, море, любов, ім’я, синиця, мазь, плем’я.

_____________ ______________ ________________ __________________

_____________ ______________ ________________ __________________

_____________ ______________ ________________ __________________

_____________ _______________ ________________ __________________

_____________ _______________ ________________ __________________



  1. Узгодь числівники з іменниками, записавши числівники словами:

з 93 учнями, у сестри 4 ( брат), у 65 хлопців, на 800 стільцях.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. З’єднай схеми будови слів з відповідними словами:

підсніжник

¬ ^

увечері

^ □

квітень

¬ ^ □

ольха

¬

щодень


6. Віднайди і познач речення, що відповідає поданій схемі:

а) Пригріває весняне сонце.

б) У рівчаках стрімко біжать струмки.

в) За вікном метушаться клопітливі ластівки.


=


7. Напиши п’ять прислів’їв з числівниками.


___________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Переклади слова українською мовою

насекомое – _________________

муравей – ___________________

пчела – _____________________

стрекоза – ___________________

бабочка – ___________________

кузнечик – __________________

божья коровка – _____________

9. Встанови відповідність між словосполученнями та їх відмінками.

1. Малювати кольоровими олівцями а) Місцевий

2. Малювати яскраве сонечко б) Орудний

3. Сидіти на зеленій гілці в) Знахідний


1-____, 2 -____, 3 -____.
10. Встав пропущені орфограми.

Ш_рокі, бе_краї простори! Ле_ке, м_яке повітр_я напоєне сонячним промі_ням. Воно ніби хв_люється, пер_л_вається ясною блакит_ю. П_янкий ар_мат ст_пових трав освіжає увесь простір. Біля нев_личкої водойми _ел_очуть _уси.


11. Коли так кажуть?

Буде й на нашій вулиці свято -

Переливати із пустого в порожнє -

Ведмежа послуга -

Як вареник у маслі –
12.Які слова вжито неправильно. Виправте помилки

Тарасику повезло: визвали до дошки.___________________________________________________________


У кімнаті стало уютно.__________________________________________
Оленка замовила стакан чаю і пирожене._________________________________________________________
Матуся вигладила рубашку.________________________________________
13.Утворіть форму кличного відмінка від поданих слів:

Максим - _____________________

Марічка - _____________________

козак - ______________________

друг - _______________________
14. Написати твір-мініатюру на тему «Найулюбленіший куточок мого міста» за поданим початком (5 - 7 речень).
Моє місто дуже красиве. В ньому багато цікавих місць. Тому дуже складно визначитись, яке місце найулюбленіше.

Але найчастіше я люблю бувати ______________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________
Олімпіадні завдання з

математики для 3 класу

шкільний етап

І варіант

1. Записати всі двоцифрові числа, сума цифр кожного з яких дорівнює 6.

2. У Юри і в Олі було порівну марок. Юра дав Олі 5 марок. На скільки марок більше стало в Олі, ніж у Юри?

3. Між деякими цифрами 1,2,3,4,5 постав знаки дій і дужки так, щоб можна було отримати число 40.

4. У двох братів 6 гривень У старшого брата удвічі більше, ніж у молодшого. Скільки гривень у кожного?

5. Скільки татові років? Якщо від найбільшого двоцифрового числа відняти 7 десятків і додати 3 одиниці, то дістанемо вік тата.

6. З дроту зробили два рівносторонні трикутники та один квадрат. На усі фігури витратили 6дм дроту. Знайди периметр трикутника, якщо сторони фігур рівні.

7. Дві планки, кожна з яких завдовжки 85 см поклали на метрову лінійку: одну від початку відліку, а другу від кінця. Яку довжину має здвоєна частина планок?

8. Шість дерев посадили в ряд. Відстань між сусідніми деревами 4м. яка відстань між крайніми деревами?

9. Андрій зірвав 36 горіхів

- Дай мені третину від третини твоїх горіхів – сказала сестра.

- Візьми половину від половини всіх горіхів – сказав брат.

Скільки горіхів попросила сестра?

ІІ варіант

1. Від квадрата відрізали 1 кут. Скільки кутів залишилось?

2. Скільки нулів стоїть в кінці добутку всіх натуральних чисел від 10 до 25?

3. Три хлопчики Мишко, Сергійко і Тарас живуть в одному під’їзді на різних поверхах – 5,7,8. Мишко живе не нижче Тараса, а Сергійко не вище Тараса. Хто де живе?

4. Коли зібрати один приклад, то в усіх інших прикладах буде однаковий результат. Який це приклад?

40+8-3 40+(8-3)

40-8+3 40-3+8

(40+8) -3 40+3-8

5. Які цифри потрібно вставити у віконечках в діленому і в остачі, якщо у відповідь одержимо найбільшу із можливих остач?

6 ڤ :7 = 8 (ост ڤ)

6. Заповни магічний квадрат числами 1,2,3,6 так, щоб в усіх рядках та по діагоналі суми чисел були однакові і числа не повторювалися.

















































7. Три брати спіймали 41 карасів. Коли один брат відклав для юшки 7 карасів, другий – 3 карасі, а третій – 4 карасі, то в кожного брата залишилася однакова кількість рибин. Скільки карасів спіймав кожен брат?

8. Маса манної крупи в столовій ложці 25г, а в склянці – 200г. Як за допомогою склянки і столової ложки відсипати 300 г манної крупи?

9. Хлопчик допомагав батькові пиляти дрова. Кожну колоду вони розпилювали на 5 частин. Один розпіл тривав 3хв. Скільки їм знадобиться часу, щоб розпиляти 4 колоди?

ІІІ варіант

1. До годівнички прибігло 10 курочок, а потім півники. Курочок було на 4 більше, ніж півників. Скільки всього птахів прибігло до годівнички?

2. Сергій задумав одноцифрове число і приписав до нього справа цифру. До отриманого числа додав 19 і одержав 72. Яке число задумав Сергій?

3.Поділіть п’ятикутник за допомогою трьох ліній так, щоб утворилося 8 трикутників і 1 чотирикутник.



4.Знайдіть периметр фігури.

1м 3м



5.Змішли 2 кг цукерок по 9 гривень за кілограм та 6 кг по 5 гривень. Скільки коштує 1 кг суміші?



6. Одна банка 3 літрова, а друга – 5-ти літрова. Як за допомогою цих банок налити в глечик 4л води з водопровідного крана?

7.По стовпі висотою 6м рухався равлик. За день він піднімався на 4м, а за ніч опускався на 3м. скільки днів йому потрібно, щоб доповзти до вершини?

8. Вздовж ділянки, периметр якої дорівнює 20м, розставили на відстані 5м один від одного стовпчики. Після цього ще 10 стовпчиків залишилось. Скільки стовпчиків було спочатку?

9.Діти вирішили посадити 24 саджанці. Дубів має бути стільки, скільки лип, а тополь – у 2 рази більше, ніж дубів. Скільки саджанців кожного виду посадили?



ІV варіант

1.Три лелеки стали в ряд. Відстань між лелеками 8м. Яка відстань між крайніми лелеками?

2. Шість дерев посадили в ряд. Відстань між сусідніми деревами 4м. яка відстань між крайніми деревами?

3.Оленка і Іринка однакового росту. Оленка вища за Олю, а Таня вища за Іру. Хто вищий: Таня чи Оля?

4.Вмсота будинку 12м, а висота тополі 10м. На скільки метрів потрібно підрости тополі, щоб вона була вищою за будинок на 3 метри?

5. Заповни магічний квадрат



45




42




30




18




15

6.Мамі 38 років, а дочці 18 років. Через 12 років вік дочки і сина буде дорівнювати віку мами. Скільки років синові зараз?

7.Із поштового ящика листи виймають 5 разів на день. Перший раз – о 7 годині ранку, а останній раз – 0 7 годині вечора. В які часи виймаються листи протягом дня, якщо це відбувається через рівні проміжки часу?

8.Перший потяг проїде відстань між двома містами за 6год. За скільки годин проїде більшу в 4 рази відстань другий потяг, якщо його швидкість у 2 рази більша, ніж першого потяга?

9. На складі є 5 бочок олії (15л, 25л, 215л, 16л, 18л). Усю олію продали заводу і їдальні, причому завод взяв олії у два рази більше, ніж їдальня. Які бочки дістались заводу і які їдальні?



Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка