Херсонський загальноосвітній навчально-виховний комплекс №48 Херсонської міської ради



Сторінка1/5
Дата конвертації19.11.2018
Розмір7.33 Mb.
#64907
  1   2   3   4   5
Херсонський загальноосвітній навчально-виховний комплекс №48

Херсонської міської ради

Використання елементів інфографіки на уроках української мови і літератури

(з досвіду роботи)

Методичне об’єднання

української словесності та історії

м.Херсон

2016




Автор Голокоз Н.В. – учитель української мови і літератури, учитель вищої категорії, методист.

Упровадження інноваційних технологій у навчально-виховному процесі на уроках української мови.

Стаття присвячена науково-методичній проблемі впровадження інноваційних технологій у навчально-виховному процесі. Використання інфографіки на уроках української мови.

Матеріали призначені для вчителів української мови і літератури.



ЗМІСТ
Вступ.

1. Елемент інфографіки на уроках української мови і літератури.

2. З досвіду роботи

2.1. Голокоз Н.В. Іменник як частина мови: загальне

значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

3.Висновок.



ВСТУП

У ХХІ ст. стався перегляд змісту шкільної історичної освіти: звільнення його від усього застарілого, від стереотипів, що склалися, - і це призвело до суттєвих змін у методиці викладання гуманітарних предметів. Ці зміни торкнулися цілей, методів, форм, засобів навчання. Іде активний пошук шляхів, стимулюючих особистісний розвиток учнів у рамках оптимізації всього навчального процесу.

Стратегія сучасної освіти полягає в наданні можливості всім учням проявити свої таланти й творчий потенціал. В основних державних документах про освіту робиться акцент на розвиток креативних здібностей учнів, індивідуалізацію й диференціацію їх утворення з урахуванням інтересів і схильностей до творчої діяльності. Необхідно залучити кожного учня в активний пізнавальний процес, причому не в процес пасивного оволодіння знаннями, а активної пізнавальної діяльності. Це-можливість працювати спільно, у співпраці при вирішенні проблем, вільного доступу до інформації, можливість її всебічного дослідження.

Сьогодні в суспільстві виникла потреба у творчих, діяльних і обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадян. Реформування системи освіти висуває розвиток творчої особистості дитини як одне з пріоритетних завдань. Саме від творчих людей залежить розвиток суспільства. Творчі здібності характеризуються як властивості особистості, що забезпечують успіх у будь-якій діяльності. Так на основі власного педагогічного досвіду дійшли висновку, що ці здібності включають основні чотири компоненти: мотиваційний (допитливість, творчий інтерес, прагнення досягнень); інтелектуально-логічний (уміння аналізувати, виділяти головне, класифікувати); інтелектуально-еврестичний (уміння фантазувати, висувати гіпотези, критично мислити); комунікативний (уміння сприймати усне та письмове мовлення, самостійно будувати висловлювання).


Елемент інфографіки на уроках української мови і літератури
Учитель готується до хорошого уроку все життя.

Така духовна і філософська основа професії і технології

нашого труда: щоб дати учням іскорку знань, учителю

потрібно увібрати ціле море світла.

В.Сухомлинський
Сучасна епоха – це епоха інновацій, епоха інтелекту. Вона диктує свої умови життя, висуває нові вимоги до людини. Щоб іти в ногу з часом, сучасний учитель не може зупинятися на досягнутому.

Якщо знання – це новий капітал, то інновації – нова валюта.

Кевін Келлі

Інноваційне навчання – це процес постійної співпраці вчителя та учня. Воно має характерну рису: навчальний процес зливається з життям, із рішенням реальних життєвих задач.

З педагогічної точки зору успіх – це досягнення результатів у діяльності як окремо взятої особистості, так і колективу в цілому.

Як домогтися того, щоб процес здобуття знань був цікавим, захоплюючим, бажаним?

Ми живемо в час надлишку інформації. Людям для того, щоб упоратися з такою кількістю слів, даних, формул, потрібна маса часу. Нам не раз доводилося не прочитати повністю цікавий для нас текст через те, що не вистачило на це часу. Але якщо лаконічно, яскраво та цікаво донести інформацію, є велика ймовірність, що вона не залишиться непоміченою.

Інфографіка - це нова сучасна послуга.

Але чи настільки сучасна інфографіка? А наскельні малюнки? Але якщо не заглиблюватися так далеко в історію, то можна згадати хоча б, що видавці USA Today ще в 1982 році стали використовувати поєднання графіки - добре промальованих картинок і тексту для того, щоб надати своїм читачам інформацію.

Читачам USA Today сподобалася така подача інформації. Адже один малюнок заміняв кілька сторінок тексту.

Що важливо в інфографіці? Форма і зміст. Тобто ідея одягнена в картинку. Має значення не стільки оригінальність чи досконала якість зображення, скільки зрозумілість інформації. Хто сказав, що інфографіку повинні створювати виключно дизайнери? Інфографіка - це шлях копірайтерів.

Копірай́тинг (англ. copywriting — це сполучення слів «copy» — рукопис, текстовий матеріал та «writing» — написання) — професійна діяльність, написання рекламних і презентаційних текстів (реклама (пряма або прихована) товару, компанії, послуги тощо).

Термін «copywriting» навіть в англійській мові ще є неологізмом, його важко знайти в тлумачних словниках. Спеціаліста, який професійно займається копірайтингом (тобто написанням статей — копірайту: слоганів, текстових креативів), називають копірайтером (copywriter). Назва цієї професії має ще одну трактовку — «письменник рекламних і пропагандистських текстів» (а writer of advertising or publicity copy)[1].Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.



Кластер (англ. cluster) — група однакових або подібних елементів, зібраних разом або близько один до одного; в'я́зка, пучо́к, жмуто́к, па́чка (чогось однорідного) - графічна організація матеріалу, що показує смислові поля того чи іншого поняття. [1]

Дієслово — асоціюватися, збиратися групами, рости ґронами, товпитися.

Іменник — гроно, купа, скупчення, група, пучок, жмуток, рій.

Кластер системологія - (від грец. σύστημα — ціле, системне як неподільне, складне як складене з частин; ло́гос (грецька λόγος — «слово», «думка», «змістовність», «поняття», - як наука), - наукові знання і науково-практична діяльність людини, вивчення та використання системності, сістемогенеза об'єктів, процесів і явищ в науці, техніці, природі, суспільстві, в діяльності людини та психології особистості. [1]

Система – це складний об’єкт, який складається з взаємозв’язаних частин (елементів) і існує як єдине ціле.

Чому б копірайтеру не написати звичний текст? Навіщо одягати його в картинки, формули, графіки, фото?

Є аргументи:

Складання кластера дозволяє учням вільно й відкрито думати з приводу будь-якої теми. Учень записує в центрі листа ключове слово, а від нього малює стрілки - промені в різні боки, які з'єднують це слово з іншими, від яких у свою чергу промені розходяться далі. Може використовуватися на різних стадіях уроку. На стадії виклику - для стимулювання розумової діяльності, на стадії осмислення - для структурування матеріалу. На стадії рефлексії - при підведенні підсумків того, що учні вивчили.



Більше шансів, що людина зверне увагу на інфографіку, ніж на звичайний текст.

Інфографіку легко розміщувати в соціальних мережах.

Інфографіку читатимуть навіть ті, хто не дуже то любить цю справу. Тим більше, що її і не треба особливо читати, можна просто розглядати.



Підведімо підсумки.



Інфографіка - це коли поєднується текст і графіка (малюнок, фото) для того щоб людині було зручно сприймати інформацію. Простіше кажучи - це текстово-графічний спосіб передачі інформації. Завдяки інфографіці навіть складні дані подаються легко і швидко. Інфографіка - модний тренд, котрий успішно увійшов у світ інформації. Я б навіть сказала, що це концентрат інформації.

На уроках української мови і літератури використовую елементи інфографіки.

Провідною


Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка