Християнська етика в українській культурі



Дата конвертації20.11.2018
Розмір0.82 Mb.
#65753
  • Інноваційні методи й форми
  • навчання та виховання у викладанні курсу “Християнська етика
  • в українській культурі ”
  • НАУКОВО - МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ДЕСНЯНСЬКОГО РАЙОНУ м. КИЄВА
  • Виступ методиста НМЦ Управління освіти
  • Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації
  • Г.І.Красікової
  • (з досвіду роботи НМЦ Деснянського району)
  • на міському науково-методичному семінарі
  • “Курс «Християнська етика в українській культурі»
  • в системі навчання і виховання ЗНЗ”
  • 14 грудня 2011 року

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ

  • принцип науковості
  • принцип доступності
  • принцип свідомості та активності
  • принцип наочності
  • принцип міцності знань
  • принцип систематичності та послідовності
  • принцип зв’язку теорії з практикою
  • принцип єдності навчання та виховання
  • принцип відповідності навчання віковим та індивідуальним особливостям учнів

ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ

  • ЕТАПИ УРОКУ
  • І. Розминка
  • ІІ. Мотивація
  • __________________________________________________
  • Вправи “Здивуй”, “Лови помилку”, “Створи ланцюг”, мозковий штурм, робота над епіграфом уроку,
  • переказ притчі, рольові ігри,
  • дидактична гра.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ

  • асоціювання (гроно, асоціативний ряд)
  • багаторівневе опитування
  • створення проблемної ситуації
  • аналіз історії, ситуації

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ V. ОСМИСЛЕННЯ ЗМІСТУ

  • отримання інформації з елементами бесіди, з опорою на життєвий досвід учня
  • формування позитивного ставлення
  • до предмета
  • взаємне навчання
  • формування стійких переконань щодо правильності обраної моделі поведінки
  • бажання та внутрішня потреба наслідувати зразки християнської моралі
  • аналіз історій і ситуацій
  • втілення в життя отриманих знань

VІ. РЕФЛЕКСІЯ

  • взаємне навчання
  • опитування
  • рольові ігри
  • складання сенкану

Упровадження розминки як етапу уроку в системі інноваційної педагогічної діяльності

  • Розминка – структурний елемент уроку (етап), що замінює організаційний момент, сприяє підготовці учнів до сприйняття матеріалу, позитивно налаштовує на роботу, створює сприятливий психоемоційний клімат на уроці.

КЛАСИФІКАЦІЯ РОЗМИНОК ЗА ЗАСТОСУВАННЯМ

  • універсальні
  • спеціальні

ФУНКЦІЇ РОЗМИНОК

  • розвиток логічного мислення
  • розвиток пізнавального інтересу
  • розвиток уяви, пам’яті
  • розвиток критичного мислення
  • розвиток інтелекту
  • розвиток екологічної культури
  • актуалізація опорних знань
  • мотивація навчання
  • відновлення психологічної рівноваги
  • формування навичок спілкування
  • створення проблемної ситуації
  • створення ситуації успіху

“ Переключення на різні кола уваги ”

  • Прислухайтесь до свого серцебиття, закрийте очі ( внутрішнє коло уваги).
  • Відкрийте очі, озирніться довкола
  • ( середнє коло).
  • Розгляньте свої долоні (мале коло).
  • Закрийте очі. Уявіть себе парашутистом під хмарою (велике коло).
  • Уявіть пролісок, що пробивається з-під снігу (мале коло). Відкрийте очі.

КОЛЬОРОПИС

  • Червоний – радісний, захоплений.
  • Оранжевий – радісний, теплий.
  • Жовтий – світлий, приємний.
  • Зелений – спокійний, врівноважений.
  • Синій – незадовільний, сумний.
  • Фіолетовий – тривожний,напружений.
  • Чорний – повний занепад, зневіра.
  • Білий – символізує …?

Символічне значення кольорів на писанках

  • Червоний – радість, весілля.
  • Жовтий – сонце, зірки, місяць.
  • Чорний – земля, ніч, буря.
  • Білий – сніг, зима, день, світло.
  • Коричневий – врожай, земля.
  • Блакитний – небо, повітря, здоров’я.
  • Зелений – воскресіння природи, її багатство.

СЛОВА ЗА ХВИЛИНУ

  • Назвіть якомога більше слів до певної теми ( чесноти, вади, гарні вчинки, погані вчинки).
  • Працюйте в парах: один учень рахує слова, інший називає.
  • Поміняйтесь ролями.

ВПРАВА “ЛОГІКОН”

  • Як християни називають
  • Святого Миколая?
  • Знайди зайве слово:
  • щедрий
  • великий
  • сяйноликий
  • чудотворець
  • розумний
  • заступник

ЕПІГРАФ ДО УРОКУ

  • Немає нічого упорядкованішого, ніж природа.
  • Ціцерон

Чому дерево плаче?

  • Я зірвав квітку – і вона загинула.
  • Я упіймав метелика – і він умер у мене на долоні.
  • І тоді я зрозумів, що торкнутися природи можна тільки серцем…

Мотивація – ключ до пізнання. Людина, що не знає нічого, може навчитися, справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися.

  • Д. Дідро, французький філософ

У сучасній інтерпретації процес навчання – це взаємодія вчителя та учнів, у якому учні з допомогою та під керівництвом учителя осягають мотиви своєї пізнавальної діяльності, оволодівають системою наукових знань та формують їх.

Викладання – цілеспрямована діяльність учителя щодо формування в учнів позитивних мотивів навчання, організації сприйняття, осмислення фактів та явищ, забезпечення вміння користуватись отриманими знаннями.

Різні способи мотивації залежать від дидактичної мети та типу уроку

Вправа “Здивуй”

  • Чудо Воскресіння Христового

Вправа “Лови (знайди) помилку ”

  • Апостол Андрій приносить подарунки дітям 19 грудня.
  • Марія – перша княгиня Київської Русі, що стала християнкою.
  • Ясний Місяць – так називали князя Володимира кияни.

РОЗПОВІДЬ ПРИТЧІ

  • Притча – повчальна оповідь, яка дає нам мудрі поради для життя.
  • Притча несе в собі величезний зміст і змушує людей задуматися про багатьох сторонах свого життя й своїх учинків.

ПРИТЧА ПРО ЖАДІБНОГО БАГАТІЯ

  • ПРИТЧА ПРО ЖАДІБНОГО БАГАТІЯ
  • Багатий чоловік в один рік зібрав щедрий врожай і вирішив побудувати великі стодоли, щоб було де зберігати весь свій достаток. Він сподівався чимало років їсти, пити, веселитися. Але Господь звернувся до нього з такими словами: "Безумний! Цієї ж ночі буде забране твоє життя. Кому залишиться все, що ти приготував для себе?.. Так буде з кожним, хто збирає багатство для себе і не збирає багатства Божого".
  • Чого вчить притча?
  • Господь засуджує жадібність. Завжди допомагайте тим, хто бідний. Будьте милосердні до ближнього свого.

Упровадження сучасних інтерактивних методів навчання: робота в парах; робота в групах; 2+2=4; велике коло; мікрофон; мозковий штурм; незакінчені речення.

РЕФЛЕКСІЯ

  • РОЗБІР КЛЮЧОВИХ СЛІВ
  • ВЕЛИКДЕНЬ
  • ВЕЛИКИЙ ДЕНЬ
  • ПАСХА
  • ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОВЕ
  • СВІТЛЕ ВОСКРЕСІННЯ
  • ВОСКРЕСНУТИ
  • ВЕЛИКИЙ ПІСТ
  • ДУХОВНИЙ СОН
  • РОЗГОВІТИСЯ

АНАЛІЗ ІСТОРІЙ І СИТУАЦІЙ

  • Ця форма роботи допомагає проаналізувати і обговорити ситуації, з якими учні, дорослі можуть зіткнутися в житті. Учасники можуть пропонувати варіанти, як насправді міг би вчинити той чи інший персонаж.

РОЛЬОВІ ІГРИ

  • Учитель пропонує зіграти сценки в ролях.
  • Для цього учнів об’єднують у групи й дають випереджальне завдання: вивчити текст ролей, виготовити костюми.
  • На уроці діти демонструють сценки.

Основні принципи організації роботи з батьками:

  • 1) комплексний підхід (спільна робота суспільних організацій церкви, сім’ї, школи)
  • 3) обернений зв’язок (взаємопотреба та взаємодопомога сім’ї та школи)
  • 2) Варіативність (різні форми роботи)
  • 4) Результативність (вибір форм, що дають результат)

Правила організації роботи з батьками

  • Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення.
  • Робота з батьками повинна бути цілеспрямованою, планомірною й систематичною.
  • Методи цієї роботи повинні бути взаємозалежні з методами виховання дітей.
  • Психолого-педагогічні методи повинні бути різноманітні, застосовуватись у комплексі.

Форми роботи з батьками:

  • батьківські лекторії сімейні ради, батьківські
  • конференції
  • анкетування, сімейні проекти
  • тестування (спільні роботи дітей і батьків)
  • активне слухання (бесіди, сімейні свята, виставки
  • заохочення батьків до
  • прийняття власних рішень) презентації успішних
  • родин
  • батьківські тренінги
  • (моделювання ситуацій)

Каталог: files -> новини -> ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> 1218
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Борис Грінченко в українському суспільно-політичному русі кінця ХІХ ст
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Мови і літератури
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Науково-методичні засади аналізу художнього тексту як явища художнього стилю Ніна Головченко
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Програма «Українська мова 10-11 класи Рівень стандарту»
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> На допомогу класним керівникам До Дня партизанської слави та партизанського руху в Україні Мета
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Література до теми «Логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку»
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Організація самоосвіти педагогічних працівників у міжатестаційний період
ОСТАННІ НОВИНИ 2011 -> Унікальні скарби Києва мають неповторну історію Володимирський собор
1218 -> Математика – це велетенський пінцет наукової логіки Дж. Голстед


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка