Ігрові моменти на уроках математики Кросворди



Сторінка1/8
Дата конвертації19.03.2019
Розмір1.45 Mb.
#84829
  1   2   3   4   5   6   7   8

Ігрові моменти на уроках математики Кросворди

  • Актуалізація пізнавальної діяльності учнів;
  • Розвиток уваги, пам’яті
  • Зацікавленість дітей предметом

Відділ освіти Городищенської райдержадміністрації Районний методичний кабінет

  • Ігрові моменти на уроках математики
  • Кросворди
  • З досвіду роботи
  • вчителя математики
  • Петропавлівського НВК
  • Шелудько О.І.

“ Життя чудове лише двома речами : перша – вивчати математику, друга – навчати математиці” С. Пуассон

  • В праці, в навчанні, у грі, у різній творчій діяльності людині потрібні уважність, вміння логічно мислити – все те, що люди називають одним словом кмітливість.
  • Якщо ви цікавитесь математикою, хочете як найбільше дізнатися про неї, розібратися у її таємницях, зробити її цікавішою, тоді я запрошую Вас до знайомства з одним із видів математичної гри – кросвордами, які , в свою чергу, пов’язані з науково – теоретичним матеріалом.
  • Кросворди навчають без дидактичності, вони, при всій традиційності свого змісту, оригінальні і направлені на досягнення важливої мети – пробудження в учнів самостійного і нестандартного мислення та любові до математики.

“Математика дисциплінує розум, привчає до логічного мислення. Невипадково говорять, що математика – це гімнастика розуму” М.І. Калінін

  • Проста, але необхідна по своїй глибині і значущості ідея про те, що “людина розумна” є в першу чергу “ граюча людина “ і тому навчати , навіть, самим важливим речам потрібно по можливості граючись, приходила в голову видатним педагогам на протязі всієї історії людства.
  • На Заході ще в середні віки педагоги прагнули оживити і зробити більш цікавим викладання “ сухої “ математики.

“ Предмет математики досить складний і не треба втрачати можливості робити його цікавим” Б. Паскаль

  • Викладаючи математику, я зрозуміла, що за формуванням практичних навичок та вмінь часто не вистачає часу на перевірку теоретичного матеріалу.
  • Випадково в дитячому журналі” Дитяча академія” побачила угорський кросворд, тоді зрозуміла, що, складаючи та використовуючи такі кросворди на уроках, можна не лише перевірити знання учнями теоретичного матеріалу, а й активізувати пізнавальні здібності учнів, розвивати їх увагу, пам’ять, мислення.

“ Багато що з математики не лишається в пам’яті, але коли зрозумієш її, тоді легко при нагоді згадати призабуте “ М.В. Остроградський

  • Всі ми знаємо, що увага – це зосередженість і направленість психічної діяльності на певний об’єкт. Саме угорські кросворди дають змогу розвивати такі властивості уваги як:
  • * об’єм (кількість об’єктів, які можуть бути сприйняті і збережені людиною у відносно короткий проміжок часу);
  • * розподіл ( здатність одночасно утримувати у свідомості об’єкти різної діяльності);
  • * переключення ( можливість швидкого переходу уваги з одного об’єкту на інший);
  • Але не можна забувати і про процеси пам’яті, які розвиваються
  • при роботі над кросвордами:
  • * запам’ятовування;
  • * збереження;
  • * відтворення ( впізнання, спогад, власне пригадування).

“ Я не збираюсь відмовитись від смачного обіду лише через те, що мені невідомі всі таємниці травлення” О. Хевісайд

  • Не можна також не відмітити , що включення в навчальний процес кросвордів може бути стимулом, адже вони добре активізують пізнавальну діяльність учнів.
  • Пропоновані кросворди розраховані на учнів різних рівнів знань. Їх можна використовувати під час :
  • Актуалізації опорних знань учнів ( інтерактивна технологія
  • “ Мікрофон “ , метод “ Незакінчені речення”, математичні диктанти, …)
  • Узагальнення та систематизації знань учнів (колективна, індивідуальна, диференційована робота учнів)
  • Підсумок уроку
  • Крім того, розгадування кросвордів – цікава форма проведення вільного часу. За їх допомогою ви зможете розкрити в собі невідомі раніше таланти і підвищити впевненість у своїх можливостях. Я думаю, що ні для кого не секрет, що така впевненість і лежить в основі життєвого успіху.

“ Ще нічого не зроблено, якщо хоч щось залишилось зробити” К. Гаусс Поради щодо використання кросвордів

  • Відшукати в кросворді математичний термін
  • (закреслити його)
  • Можливі завдання учням:
  • - дати означення даного терміну
  • - вказати де він використовується в практичній діяльності
  • - пригадати, де з ним зустрічалися ( крім уроків математики)
  • - запитати в товариша ( оцінити його)

5 клас Закресліть по горизонталі та вертикалі математичні терміни, а з букв, що залишилися складіть слово, яке дасть назву числам, які використовуються під час лічби предметів

  • з
  • м
  • е
  • н
  • ш
  • у
  • в
  • а
  • н
  • е
  • д
  • н
  • у
  • м
  • е
  • р
  • а
  • ц
  • і
  • я
  • о
  • ц
  • и
  • ф
  • р
  • а
  • с
  • у
  • м
  • а
  • д
  • н
  • а
  • +
  • в
  • =
  • в
  • +
  • а
  • о
  • а
  • у
  • а
  • л
  • М
  • М
  • L
  • а
  • т
  • д
  • н
  • р
  • н
  • ь
  • і
  • н
  • у
  • л
  • ь
  • и
  • к
  • в
  • і
  • д’
  • є
  • м
  • н
  • и
  • к
  • н
  • и
  • п
  • о
  • р
  • і
  • в
  • н
  • я
  • т
  • и
  • ч
  • и
  • с
  • л
  • а



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка