Інтерактивне навчання як форма організації пізнавальної діяльності учнів І. Формат тренінгу



Скачати 259.94 Kb.
Сторінка1/5
Дата конвертації19.11.2018
Розмір259.94 Kb.
#65127
  1   2   3   4   5
Інтерактивне навчання

як форма організації пізнавальної діяльності учнів

І. Формат тренінгу
Категорія учасників тренінгу:

молоді спеціалісти і молоді вчителі міста.


Кількість учасників тренінгу:

15 – 20 осіб.


Час, необхідний для проведення тренінгу:

5 робочих годин.


Мета тренінгу:популяризація інтерактивних методів навчання як найбільш ефективного засобу формування життєвих навичок.
Завдання тренінгу:

  • ознайомлення із формами організації інтерактивного навчання;

  • опрацювання методичних рекомендацій щодо застосування інтерактивних методик в навчально-виховному процесі;

  • аналіз використання інтерактивних методів і навчальній і виховній діяльності;

  • формування педагогічної культури молодих вчителів.


Кількість тренерів: 2 особи.
Тренінгова кімната:

простора зала, стільці, виставлені у формі кола.


ІІ. Орієнтовний модуль тренінгу

Інтерактивне навчання як форма організації пізнавальної діяльності учнів

Зміст

Орієнтовна тривалість

Сесія 1

Відкриття семінару

10 хв.

Ознайомлення учасників з регламентом роботи

5 хв.

Розв’язання організаційних питань

5 хв.

Презентація мети і завдання тренінгу

5 хв.

Вправа – знайомство «Інтерв’ю»

20 хв.

Визначення очікувань учасників тренінгу за методикою «Повітряний змій»

15 хв.

Прийняття правил роботи групи «Статут шкільного життя»

10 хв.

Сесія 2

Визначення понять

15 хв.

Міні – лекція «Типи організації навчання»

5 хв.

Обговорення в колі «Плюси і мінуси методів навчання»

10 хв.

Вправа на активізацію «Атоми і молекули»

5 хв.

Форми організації інтерактивного навчання – вправа «Мозаїка».

25 хв.

Фронтальні технології інтерактивного навчання – «броунівський рух».

15 хв.

Керована дискусія – вправа «Займи позицію»

15 хв.

Кава-брейк

30 хв.

Сесія 3

Вправа на активізацію «Павучок»

5 хв.

Структура інтерактивного уроку – метод «Кольорових капелюхів»

20 хв.

Вправа «Майстер – клас»

50 хв.

Підведення підсумків. Методика «Нова ідея, мрія, запитання»

10 хв.

Методика «Повітряний змій» (заключна частина методики).

10 хв.

Історія для натхнення «Кожному своє»

5 хв.


ІІІ. Ресурси



Назва

Кількість



Модуль тренінгу

2 шт.



Фліпчарт

1шт.



Альбом для фліпчарту

1 шт.



Папір білий формату А-4

100 арк.



Post-it (4 кольори – жовтий, синій, червоний, зелений)

4 блоки



Маркер чорний

5 шт.



Маркер синій

5 шт.



Маркер червоний

5 шт.



Маркер зелений

5 шт.



Скотч

5 шт.



Ножиці

5 шт.



Клей-олівець

5 шт.



Великий малюнок повітряного змія

1 шт.



Бантики до методики «Повітряний змій»

27 шт.



Картки із визначенням понять «метод навчання», «технологія навчання», «життєві навички»

1 шт



Картки зі схемами типів навчання

3 шт.



Схема «Піраміда навчання»

1 шт.



Таблиця «Порівняльна характеристика методів навчання»

25 шт.



Схема «Форми організації інтерактивного навчання»

1 шт.



Інформаційні пакети «Кооперативне навчання», «Навчання в грі», «Навчання в дискусії»

1 шт.



Інформаційні повідомлення із характеристикою фронтальних технологій інтерактивного навчання для кожного учасника

25 шт.



Сітка із зображенням павучка

1 шт.



Інформаційне повідомлення «Структура інтерактивного уроку»

6 шт.



Кольорові капелюхи із завданнями

6 шт.



Великий малюнок до методики «Нова ідея, мрія, запитання»

1 шт.



Програми семінару

25 шт.

Методика проведення тренінгу


Сесія 1.

  • Відкриття семінару: привітання учасників, загальна інформація щодо тренінгу, представлення тренерів, презентація роздаткових матеріалів.




  • Ознайомлення учасників з регламентом роботи.




  • Розв’язання організаційних питань.




  • Презентація мети і завдання тренінгу.






  • Вправа – знайомство «Інтерв’ю».

Мета: познайомити учасників, сприяти згуртуванню групи, створенню доброзичливої атмосфери та комфорту під час роботи.


Ресурси: бланки формату А – 4, маркери

Хід проведення:

Тренер пропонує учасникам об’єднатися в пари, взяти один в одного інтерв’ю, вказавши наступні дані:



  • прізвище, ім’я;

  • освіта;

  • посада і заклад;

  • стаж педагогічної роботи;

  • педагогічне кредо.

Тривалість виконання завдання – 6 хвилин. По закінченні учасник презентує свого «сусіда». Інформація про учасників вивішується на стенді.

Запитання для обговорення:

  1. Що нам дало виконання цієї вправи?

  2. Які почуття виникали у учасників, коли вони розповідали про партнерів, коли слухали розповідь про себе?

  3. Як можна використовувати цю вправу в роботі з учнями?

  • Визначення очікувань учасників тренінгу за методикою «Повітряний змій».

Мета: сформулювати очікування учасників, визначити основні напрями у подальшій роботі тренінгу.

Тривалість: 15 хв.

Ресурси: бантики (за кількістю учасників), виготовлені із кольорового паперу, плакат із зображенням повітряного змія.

Хід проведення:

Перед початком тренінгу тренери вивішують на стіну паперового повітряного змія, що має кілька стрічок – хвостів.

Кожен учасник отримує кольоровий бантик, на якому впродовж 10 хвили йому пропонується написати власні очікування від тренінгу.

Після того, я учасники заповнили бантики, вони по черзі підходять до змія, зачитують свої очікування й кріплять бантики на кінці стрічок.



В кінці тренінгу змій з бантиками використовуватиметься для визначення досягнень.

  • Прийняття правил роботи групи «Статут шкільного життя».

Мета: сприяти згуртуванню групи, створення доброзичливої атмосфери та комфорту під час роботи.

Тривалість:10 хв.

Ресурси: заздалегідь прикріплений ватман із підписом «Статут шкільного життя», маркери

Хід проведення:

Тренер наголошує на тому, що упродовж роботи, обговорюючи безліч проблем і питань, учасники будуть єдиним великим колективом. І для того, щоб уникнути конфліктів, необхідно виробити і прийняти своєрідний «Статут шкільного життя», що закріплює правила поведінки всіх членів колективу.



Методом мозкового штурму учасники вносять свої пропозиції. Тренер пропонує їх обговорити і якщо всі члени групи погоджується прийняти і записати запропоноване правило.
До уваги тренера:

  1. Необхідно звернути увагу учасників на те, що правила – це певні норми поведінки, дотримання яких можна було проконтролювати.

  2. Орієнтовні правила можуть бути такі:

  • бути толерантним;

  • дотримуватися регламенту;

  • говорити по черзі;

  • бути позитивними до себе та інших;

  • бути активним;

  • обговорювати ідеї, а не людей;

  • говорити від свого імені.

  1. Доцільно після прийняття правил звернути увагу учасників на необхідність їх ретельного дотримування. А, в разі потреби, робити цей й надалі.

Запитання для обговорення:

  1. Навіщо ми приймали правила роботи?

  2. Чому ми не нумерували правила? (всі вони однаково важливі)

  3. Чому спочатку обговорювали правила, затверджували і лише тоді приймали?

  4. Як цю вправу можна використати в роботі із учнями?


Каталог: uploads -> editor -> 1806 -> 204891 -> blog
1806 -> Презентація
1806 -> Закон Кулона. Мета уроку: Освітня: сформувати знання учнів про точкові заряді, про силу взаємодії між зарядами; пояснити взаємодію заряджених тіл існуванням електричного поля навколо них; ознайомити з впливом електричного поля на живі
1806 -> Фізкультхвилинки на уроках
1806 -> Урок з геометрії 9 клас Прямокутна система координат. Відстань між двома точками площини із заданими координатами
1806 -> Розробка години спілкування з гендерного виховання. Підготувала: Прокопюк І. Л., соціальний педагог нвк
1806 -> Сучасно – вокальне мистецтво Європи план оперне мистецтво. Рок – музика. Європейський джаз
1806 -> Правничий слайд: Підготувала: Новосьолова – Стрюк О. В., вчитель права нвк “Дивосвіт ”
1806 -> Підготувала Ейвазова Л. М. Виховна година до Дня Соборності та Свободи України
blog -> Урок 35 Клас 6 Тема. Атмосферний тиск і вітер. Постійні і змінні вітри. Мета : навчальна

Скачати 259.94 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка