Історичні відомості про способи класифікації хімічних елементів



Дата конвертації08.03.2019
Розмір44.5 Kb.
ТипКонспект
Конспект уроку 73

Тема: Історичні відомості про способи класифікації хімічних елементів.
Мета: ознайомити учнів з історичними відомостями про перші спроби класифікації хімічних елементів;

повторити першу класифікацію елементів, їх поділ на метали і неметали, фізичні властивості

металів і неметалів; ознайомити учнів з природними родинами елементів: лужні метали, інертні

елементи, галогени.


Обладнання: Періодична система хімічних елементів,зразки металів і неметалів ( Zn, Al, Mg, Fe, S, C)
Тип уроку: засвоєння нових знань
Форми роботи: бесіда, лекція, складання схеми, „ Хімічна мозаїка”, прийом „Учитель- учень”
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Бесіда


  • На які групи можна поділити всі хімічні елементи?

  • За якими ознаками елементи поділяють на метали і неметали?

  • Наведіть приклади металів і неметалів.

  • Яку ще групу елементів можна додати в цю класифікацію?

Далі проводимо гру „ Хімічна мозаїка”

На дошці заздалегідь написані слова, з яких треба скласти схему класифікації хімічних елементів і згадати їх фізичні властивості.



М
етали, сірка, залізо, амфотерні елементи, срібло, блиск, крихкі, пластичні, високі температури плавлення, не мають блиску, алюміній, низькі температури плавлення, кисень, електро – і теплопровідні, ковкі, не проводять тепло і електрику, цинк, неметали.

Тепер складаємо схему. Один з учнів класу іде до дошки і малює цю схему.

Коли схема готова, треба доповнити її прикладами і властивостями відповідних груп елементів, тобто скласти мозаїку з слів.
IV. Мотивація навчальної діяльності.

Складаючи схему ви використали 20 понять, прикладів і властивостей речовин і класифікували їх за спільними ознаками. Така сама задача стояла і перед хіміками науковцями.

З курсу хімії 7 го класу вам відомо, що хімія історично молода наука. Хочя хімічні поняття і використовували в давні часи, коли виготовляли ліки, фарбували тканини, добували метали, займались гончарством, хімії як науки не існувало. Алхіміки в пошуках філософського каменя відкрили велику кількість хімічних сполук, їх властивостей і коли відбулось в 19 ст. становлення хімії як науки, виникла необхідність класифікувати відомі на той час елементи.

Сьогодні ми з’ясуємо які були перші спроби класифікації хімічних елементів.


V. Вивчення нового матеріалу.

  1. Спроби класифікації хімічних елементів.

1804р – шведс. Хімік Я.Берцеліус – здійснив першу спробу класифікації хімічних елементів (він поділив відомі на той час 32 хімічні елементи на Ме і неМЕ за властивостями їх простих речовин).

Але ця класифікація виявилась не придатною, так як вона не врахувала властивості перехідних металів з амфотерними властивостями, які посідають проміжне місце між Ме і неМе

Далі були відкриті природні групи, які мали спільні властивості.

Група лужні метали:



  • валентність І;

  • Ме вл;

  • Ме блиск;

  • М’які, легко ріжуться ножем;

  • Проводять ел. Струм і тепло;

  • Хімічно активні – взаємодіють навіть з водою.

Група галогени:



  • Прості речовини неме;

  • Хімічно активні Вз. З усіма речовинами і з ме і з неме;

Група інертні гази – сполуки, хімічно пасивні;


Група лужноземельних металів;
Група Нітроген, Оксисену і Карбону.

Але такі групи елементів розглядались відособлено і як їх поєднати між собою не зна ніхто. Але спроби об’єднати їх були, так як знали, що між ними існує взаємозв’язок.


В 1864 році нім. Хім.. Лотар Мейє склав таблицю в якій об’єднав елементи за властивостями. Але із 63 відомих на той час елементі в розмістити в цю таблицю зміг лише – 27. Ці 27 елементів він розмістив в порядку збільшення атомних мас. А маси інших елементів були ще невідомі тому він не зміг їх розмістити в таблиці.

Відкрив закон який об’єднує всі елементи в систему в 1869 році рос. Вч. Д.І.Менделєєв..

На вдміну вуд усіх свої попередників Менделєєв був був переконаний, що між усіма хім.. ел як подібними за властивостями, так і відмінними існує загальний зв’язок., який об’єднує елементи в єдину систему.

За основу класифікації хімічних елементів Менделєєв взяв їх відносну атомну масу, але він не вважав, що це єдина характеристика, велике значення він надавав і властивостям елементів.


VI. Закріплення вивченного.

  1. З даного переліку виберіть окремо лужні, інертні елементи і галогени:

Na, Cl , He , K, Cs, F , Ar , Br, Kr , Fr.

  1. Чому лужні метали називають – лужними?

  2. Чому галогени називають – галогенами?

  3. Чому молекули інертних газів одноатомні?

  4. Яка валентність лужних металів і галогенів у сполуках?


VII. Підведення підсумків уроку.
VIII. Домашнє завдання &17, повідомлення учнів
Каталог: download -> version -> 1423688276 -> module
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів
module -> Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини
module -> Поняття про амфотерні оксиди і гідроксиди
module -> Конспект уроку 10. Тема: Молярна маса
module -> Будова атома. Модель атома Е. Резерфорда
module -> Поняття про галогени


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка