Історичний розвиток валторни: інстументознавчий та техніко виконавський аспекти



Сторінка1/7
Дата конвертації23.07.2022
Розмір1.86 Mb.
#92967
ТипДиплом
  1   2   3   4   5   6   7
Історичний розвиток валторни інстументознавчий та техніко викон
вал


Львівська національна музична академія ім. М.В. Лисенка
оркестровий факультет
кафедра духових та ударних інструментів
Дипломна робота для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня “магістр” на тему:
Історичний розвиток валторни: інстументознавчий та техніко виконавський аспекти
Виконав студент спеціальності 8.02020401
“Музичне мистецтво” зі спеціалізації
“валторна” вечірньої форми навчання
Добровольський Тарас Володимирович
Науковий керівник: доцент, кандидат
мистецтвознавства
Олійник Ольга Григорівна
Рецензент: професор, доктор
мистецтвознавства
Зінків Ірина Ярославівна

Львів 2016


ЗМІСТ

ВСТУП………………………………………………………………………


РОЗДІЛ 1 Формування та еволюція валторни у XVII-XIX століттях

  1. Натуральна валторна: різновиди, техніка гри, діапазон та фактура

  2. Пошуки хроматизації валторни

РОЗДІЛ 2 Хроматична валторна: темброві особливості та техніко-виконавські прийоми гри


2.1.Темброві особливості хроматичної валторни та прийоми гри
2.2. Техніка виконання закритих і приглушених звуків

ВСТУП
Еволюція виконавської культури і відродження автентичного виконавства у ХХ столітті, стимулювали зацікавлення фахівців історією валторни, еволюцією її конструктивних, техніко-виконавських та виразових засобів.


Формування валторни припадає на кінець XVII століття, коли сімейство рогів розподілилося на два види – сигнальні та лісові. Лісовий ріг став прототипом сучасної валторни. Його зображення вперше з’являється у XІV столітті. На початку XVІ століття в Німеччині інструменти отримують круглу, закручену у три оберти, форму трубки. Цей інструмент отримав назву “тромпе де шас” або “кор де шас”, що перекладається як “мисливський ріг”.
Протягом першої половини XVIIІ століття рання валторна не зазнала суттєвих конструктивних змін. У цей період відбувається становлення інструмента у функції оркестрового і з’являються перші сольні твори. Ця нова сфера музикування вимагала від інструмента в натуральному строї мелодичних побудов, що суттєво відрізнялися від звичних для інструмента сигнальних зворотів. У цей період виникає та стрімко розвивається нова техніка гри – стиль “кларіно”. Цей стиль у сфері мідних духових інструментів став першим явищем конвертування у сфері мідно-духових інструментів, а для валторни з натуральним строєм – найвищим його вираженням, яке у повній мірі розкрило її можливості.
Для натуральної валторни друга половина XVIII століття стала епохою що передувала інструментальній реформі ХІХ століття. У цей період розпочалися активні пошуки хроматизації інструмента, виникають численні спроби удосконалення валторни. У процесі пошуків виникали нові конструкції та нові прийоми гри. З винайденням вентильної системи відбувається остаточне формування валторни як повноцінного сучасного хроматичного інструмента.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка