Іван Багряний життєвий і творчий шлях. Роман «Тигролови» як зразок пригодницького роману (повторення)



Дата конвертації22.11.2018
Розмір44.5 Kb.
#66015
ТипУрок
Тема уроку: Іван Багряний життєвий і творчий шлях. Роман «Тигролови» як зразок пригодницького роману (повторення)
Мета уроку: розглянути життєвий і творчий шлях Івана Багряного,

повторити вивчене про роман «Тигролови»;

розвивати критичне мислення, вміння аргументувати власну

думку;


виховувати патріотизм, почуття гідності, спадкоємність

волелюбних ідей українців.



Обладнання: мультимедійна дошка, портрет Івана Багряного.

Тип уроку: комбінований
І. Початок уроку

Вчитель : Діти, ви вже вивчали роман Михайла Булгакова «Мастер і Маргарита»? А чи знаєте ви, що в образі Воланда Булгаков зашифрував своє розуміння історичної ролі Сталіна. Визнати публічно, або офіційно, або зробити записи документально на папері, що Воланд, тобто Сатана – це і є Сталін, було рівнозначно в 1920- х роках винести собі вирок.

  У ті роки за набагато менш образливі висловлювання щодо Сталіна розстрілювали і саджали людей на великі терміни, з яких ніхто не повертався. Через незрозумілу відсутність в НКВД наказу заарештовувати Булгакова чекісти і оточуючі письменника знайомі робили вигляд, що не здогадуються про те, хто такий Воланд. Це була в ті роки така гра. Булгаков перебував під захистом самого Сталіна. 


  У цьому причина того, що ніде не збереглося жодної прямої вказівки ні від автора, ні від кого б то не було з його близьких людей і чекістів, що Воланд - це Сталін.  Сталіну самому дуже подобалося порівняння своєї персони зі світовим Злом, яке творить Благо. 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Не відомі точні дані щодо кількості репресованих українських інтелігентів у часи сталінських репресій періоду Розстріляного відродження. За деякими даними це число сягало 30000 осіб.

Натомість, досить просто визначити приблизну кількість репресованих осіб серед письменників: за наявністю їх публікацій на початку і наприкінці 



1930-х. Так, за оцінкою Об'єднання українських письменників «Слово» (організації українських письменників у еміграції), яку було надіслано 20 грудня 1954 року Другому Всесоюзному з'їздові письменників, 1930 року друкувалися 259 українських письменників, а вже після 1938 року — з них друкувалися лише 36 (13,9%). За даними організації, 192 із «зниклих» 223 письменників були репресованими (розстріляними чи зісланими в табори з можливим подальшим розстрілом чи смертю), 16 — зникли безвісти, 8 — вчинили самогубство.

Це число в понад два рази перевищує загальну кількість згаданих українських письменників репресованих іншими режимами, зокрема періодом нацистської окупації (55), брежнєвської епохи (29), російської імперії (11), австро-угорщини (3). За іншими даними, з 260 українських письменників було репресовано 228.

Правління Йосипа Сталіна було періодом терору, масових страт, брутальної колективізації та найжахливішої з усіх воєн, які коли-небудь бачило людство.

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

 Вчитель: Діти, сьогодні на уроці ми разом з вами захопимося глибокими знаннями, а для цього проведемо невелике усне опитування, спробуємо відповісти на питання, в чому трагізм долі Івана Багряного, потренуємо мозок за допомогою інтерактивних вправ, і нарешті виймемо із скарбників пам’яті все цінне про роман «Тигролови»


IY. Робота над темою уроку.

Розповідь про життєвий і творчий шлях Івана Багряного проводиться у формі конференції. Учень отримав попереднє індивідуальне завдання опрацювати біографічні відомості про письменника.

Клас ділиться на три групи. Діти слухають доповідача і кожна група готує питання:

  • 1 група – репродуктивні

Наприклад: Яку другу назву має памфлет І.Багряного «Чому я не хочу вертатися до СРСР?» ? (Документ доби.)

  • 2 група – розширюючі

Наприклад: Яка ідея памфлету«Чому я не хочу вертатися до СРСР?»?

(Висвітлення становища українських емігрантів і засудження більшовицького терору у поневоленій Україні.)

  • 3 група – розвиваючі

Наприклад: Як Іван Багряний в памфлеті пояснював своє небажання повертатись до СРСР? («Совєтська родіна» - це тюрма народів. Не вона є справжньою батьківщиною – «ми воліємо вмерти тут на чужині, але не вертатись на ту « родіну»).

Після виступу доповідача групи задають питання і відповідають на них.

Вчитель: Багато українських письменників просто були змушені кинути батьківщину і їхати на чужину. Але і там вони не припиняли творити. Після звернення В. Винниченка до письменників української діаспори з настановою писати на теми, заборонені в СРСР, з’являються неперевершені твори: «Марія» Уласа Самчука, «Жовтий князь» Василя Барки, «Тигролови», «Сад Гетсиманський» Івана Багряного.

Ми з вами вже ознайомились з романом «Тигролови». Тому давайте пригадаємо, що нам відомо про даний твір. Для цього виконаємо вправу «Лови помилку»

(На мультимедійній дошці висвітлені основні дати, тези, назви. Учні повинні виписати в зошити те, що стосується роману «Тигролови».

Наприклад: "Звіролови", трагічний кінець, 14 днів, пригодницький роман, події відбуваються в 30-их роках ХХ ст., зображення трагічної долі людини-особистості в радянському тоталітарному режимі, «Сірки», вплив сталінських репресій на долю людини, історичний роман, пригодницька сюжетна лінія та сталінських репресій, happy end — щасливий кінець, події відбуваються в роки громадянської війни, Григорій Многогрішний. «Тигролови»

Після виконання завдання на екрані висвітлюються правильні відповіді, учні виконують самоперевірку.)
Вчитель: Діти, образ Григорія Многогрішного об’єднує сюжет роману «Тигролови» в одне ціле. Григорій – правнук гетьмана Дем’яна Многогрішного, який боровся проти окупації України московськими царями, через що був засланий на каторгу до Сибіру. У боротьбі за право на життя і щастя він перемагає. Знайдіть в тексті твору фрази, які підкреслюють спадкоємність волелюбних ідей українців і є актуальними на сьогоднішній день.

(Діти зачитують цитати і пояснюють їх зміст.

Наприклад:

- Ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи.

  • Сміливі завжди мають щастя.

  • Стрибнув у смерть, але не здався.)



Вчитель: Саме з Григорієм Многогрішним Іван Багряний пов’язує свої сподівання щодо майбутнього України, історія якої нагадує замкнене коло. Ми повинні про це пам’ятати і зробити все можливе, щоб трагедія розстріляного відродження ніколи не повторилася.
Y. Підсумок уроку.

Учні дають відповіді на питання алгоритму, висвітленому на мультимедійній дошці:



  • Що було на уроці головним?

  • Що було цікавим?

  • Що візьму для себе за приклад в житті?


YІ. Домашнє завдання.

1 рівень - обов’язковий мінімум: скласти асоціативний кущ до характеристики Григорія Многогрішного;

2 рівень – тренуючий: скласти тести до ЗНО на тему: «І.Багряний. Роман «Тигролови»;

3 рівень - творче завдання: створити ескіз оригінального пам’ятника письменнику, враховуючи його характер та події життя.







Каталог: doc -> files -> news -> 531
news -> Учнівська конференція «Чорнобиль – біль і трагедія України» Мета
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
531 -> Урок з української мови 6-й клас Тема уроку : Пісні зимового циклу. Січень крокує свята дарує.
531 -> Тема: Оксиген. Кисень. Добування та фізичні властивості кисню
531 -> Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові
531 -> Загадка як вид усної народної творчості мета уроку
531 -> Урок №1 Тема: Поняття про речення. Розповідні, питальні, спонукальні речення. Окличні речення
531 -> В. Ю. Якубенко учитель англійської мови


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка