Іван Багряний Незламний, гордий, вірний син України



Скачати 206.5 Kb.
Дата конвертації22.11.2018
Розмір206.5 Kb.
#66014
ПОЛТАВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ В. Г. КОРОЛЕНКА

НАУКОВА БІБЛІОТЕКА
Інформаційно-бібліографічний відділ
Іван Багряний

Незламний, гордий, вірний син України

Тематичний список
Укладач: Копилець Н. В.

Полтава, 2011






Багряний Іван Павлович
(02.10(19.09).1906 — 25.08.1963)
(справжнє прізвище — Іван Павлович Лозов’ягін)
письменник, поет

Іван Багряний – видатна постать в українській літературі XX століття, хоча тривалий час його в Україні не знали. Причина цього зрозуміла: він був ворогом комуністичної ідеології і пануючого режиму, борцем за вільну Україну. Лише з часу проголошення Україною державної незалежності Іван Багряний в ореолі заслуженої слави повертається на батьківщину як її вірний син. Вже вийшла ціла бібліотека його творів: "Сад Гетсиманський", "Людина біжить над прірвою", "Тигролови", "Огненне коло"... Хоч і були вони опубліковані на Заході ще в 40-50-і роки, але дійти через "залізну завісу" в Україну раніше не могли.

Справжнє прізвище письменника – Іван Павлович Лозов’ягін. Він народився 2 жовтня 1906 року в селі Куземиному, тоді в Зіньківському повіті Полтавської губернії (тепер – Охтирщина, Сумської області). 1923 року Іван закінчив Краснопільську художньо-керамічну профшколу, а з 1926 навчався в Київському художньому інституті.

У 20-х роках Іван Павлович перебрав чимало професій, був навіть політінспектором міліції. Всі ці "ходіння" дали йому великий досвід і розуміння справжньої суті навколишнього життя. З 1926 року, коли в журналі "Глобус" з’явився його перший вірш, він став швидко входити в літературу. Ім’я Багряного зарясніло на сторінках журналів "Червоний шлях", "Всесвіт", "Плужанин", "Гарт", "Кіно"

Дуже активно працював Іван Багряний у 1928 – 30-х роках. У цей час були написані романи і поеми "Батіг", "Собачий банкет", "Вандея", "Гутенберг", епопея "Комета" та інші. 1930 року вийшла збірка оповідань "Крокви над табором".

Влітку 1932 року в Харкові Багряного заарештували. Протягом року відсидів у в’язниці – тривало слідство в справі "політичного самостійницького українського ухилу в літературі". Ні більше, ні менше! 1933 року одержав 5-річний термін, який почав відбувати в таборах БамЛАГУ. 1936 юнак тікає з Далекого Сходу, добирається до рідних місць і... знову потрапляє до харківської в’язниці. За два з половиною роки перебування в ній 83 дні відсидів у камері смертників. Враження цього періоду знайшли пізніше відображення в повісті "Сад Гетсиманський". 1940 року відпустили на волю з підірваним здоров’ям

З початком війни письменник потрапляє в ополчення, та врешті-решт залишається в окупації. Тепер він редактор газети "Голос Охтирщини", сповідує ідеї самостійної України. Але німці прийшли з завойовницькою метою і тому не могли сприяти національно-визвольним настроям і діям українців. 1942 року вони занесли ім’я Багряного в список для страти згідно з курсом щодо української національної інтелігенції. Івану Павловичу пощастило врятуватись.

Згодом НКВД починає всерйоз займатися "зрадником". Захопивши рукописи, Багряний прямує до Києва, а звідти до Львова. Там він займається творчою працею, пише роман "Звіролови" ("Тигролови"), на деякий час пристає до УПА. Влітку 1944 року німці відправляють його в табір остарбайтерів поблизу Берліна. Перед падінням рейху Багряний тікає в Австрію — спершу в Тироль, потім в Інсбрук, звідки в 1946 році перебирається в Баварію, у містечко Новий Ульм, де знаходився великий табір українців, які не бажали повертатись в Україну. Це був кінцевий пункт життєвого шляху Багряного.

У Новому Ульмі Іван Багряний засновує газету "Українські вісті", створює об’єднання МУР (Мистецький Український Рух), очолює УРДП, обирається головою Української Національної Ради. В цей час він пише сотні публіцистичних статей. Великого розголосу набула його брошура "Чому я не хочу повертатись до СРСР?", опублікована в 1946 році. Він писав: "Я є українець, робітник з походження, маю 35 років, уроджений на Полтавщині, зараз живу без сталого житла, в вічній нужді, никаючи, як бездомний пес, по Європі, утікаючи перед репатріаційними комісіями з СРСР, що хочуть повернути мене на "родіну". Я не хочу вертатись на ту "родіну"... Я беру це слово в лапки як слово, наповнене для нас страшним змістом, як слово чуже, з таким незрівнянним цинізмом нав’язуване нам совітською пропагандою. Большевики зробили для 100 національностей єдину "совітську родіну" і нав’язують її силою цю страшну "тюрму народів", звану СРСР". Після цього обгрунтованого виступу І. Багряного західні влади задумались і стали позбуватись ілюзій щодо Сталіна і його "найдемократичнішої" системи.

Перебуваючи в Новому Ульмі, Іван Багряний написав і видав збірку віршів "Золотий бумеранг" (1946), сатиричну поему "Антон Біда, герой труда" (1947), перевидав роман "Тигролови", згодом перекладений на англійську, німецьку, французьку і голландську мови. У 1950 році опублікував "Сад Гетсиманський", 1953 — "Огненне коло", 1957 — "Маруся Богуславка", 1965 — "Людина біжить над прірвою". Написав також .кілька п’єс: "Генерал", "Морітурі" (1947), "Розгром" (1948). Писав твори для дітей. На його вірші бандурист і композитор Г. Китастий створив пісні "За Україну", "Балада про Тютюнника", "Марш українських січових стрільців". Літературний архів І. Багряного з 1990 року знаходиться в Українській Вільній Академії наук у США.

Помер Іван Багряний 25 серпня 1963 року. Похований у місті Новий Ульм (Німеччина).

1992 року Івану Багряному посмертно присуджено Державну премію України ім. Тараса Шевченка.




1. Слоньовська, О. Анатомія національної української ідеї в " Огненному колі" Івана Багряного / О. Слоньовська // Дивослово. – 2004. – № 1. – С. 5–13.





2. Мащенко, Л. В. Роман І. Багряного "Тигролови": урок-бесіда за змістом твору. 11 кл. / Л. В. Мащенко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2004. – № 4. – С. 10–11.





4. Сотник, Л. І. Іван Багряний "Аве Марія" / Л. І. Сотник // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2004. – № 8. – С. 10–12.





5. Святовець, В. Художня деталь і вся палітра (до вивчення роману Івана Багряного "Тигролови ") / В. Святовець // Урок української. – 2004. – № 3. – С. 45–47.





6. Фурсова, Л. Трагедія ідеальної "природної" особистості в антиприродних умовах існування. Компаративний аналіз роману І. Багряного "Сад Гетсиманський" та оповідання О. Солженіцина "Один день Івана Денисовича" / Л. Фурсова // Українська література в загальноосвітній школі. – 2004. – № 3. – С. 32–33.





7. Балаклицький, М. Риси образу сильної особистості у творчості Івана Багряного / М. Балаклицький // Від бароко до постмодерну. – Х., 2003. – Т. 2. – С. 3–12.





8. Дятленко, Т. До проблеми формування в старшокласників уміння аналізувати пейзаж у прозових творах різних художніх систем. На прикладі роману І. Багряного "Тигролови" / Т. Дятленко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2004. – № 7. – С. 16–20.





9. Бондар, В. В. Урок-дискусія за романом І. Багряного "Тигролови" / В. В. Бондар // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2004. – № 34. – С. 11–12.





10. Балаклицький, М. Григорій Сковорода та Іван Багряний: типологічна подібність постатей / М. Балаклицький // Українська мова та література. – 2004. – № 48. – С. 5–7.





11. Кодак, М. Викрадання людини (психологізм "Саду Гетсиманського" Івана Багряного) / М. Кодак // Слово і час. – 2005. – № 6. – С. 25–32.





12. Лілік, О. "Нуль, що кинув виклик вічності": історичні коментарі до роману Івана Багряного "Сад Гетсиманський" / О. Лілік // Українська література в загальноосвітній школі. – 2005. – № 10. – С. 51–53.





13. Купченя, Д. Рецепція біблійних образів та сюжетів у романі І. Багряного "Сад Гетсиманський" / Д. Купченя // Літературознавчі студії. – Полтава, 2005. – Вип. 2. – С. 42–48.





14. Шугай, О. Іван Багряний: "Ходи тільки по лінії найбільшого опору – і ти пізнаєш світ" / О. Шугай // Літературна Україна. – 2006. – № 3. – С. 1, 7. ; № 4. – С. 7.




Напередодні 100-річчя від дня народження Івана Багряного.





15. Мащенко, Л. В. Традиції родинного виховання у романі І. Багряного "Тигролови" / Л. В. Мащенко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2006. – № 4. – С. 32–36.





16. Білоус, Н. Вивчення роману Івана Багряного "Тигролови" на тлі історичних подій та явищ із застосуванням інтерактивних методів навчання / Н. Білоус // Українська література в загальноосвітній школі. – 2006. – № 1. – С. 28–31.





17. Дятленко, Т. Розвиток мовлення старшокласників у процесі аналізу пейзажу в прозових творах різних художніх систем / Т. Дятленко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2006. – № 2. – С. 33–36.




На прикладі романа І. Багряного "Тигролови" та оповідань Григора Тютюнника.



18. Дзюба, І. Громадянська снага і політична прозорливість (Про публіцистику Івана Багряного) / І. Дзюба // Пам'ять століть. – 2006. – № 2. – С. 210–215.





19. Привалова, С. Вивчення мови художнього твору на уроці літератури в старших класах. На матеріалі роману "Тигролови" І. Багряного / С. Привалова // Українська література в загальноосвітній школі. – 2006. – № 5. – С. 32–36.




Мова роману Івана Багряного "Тигролови".



20. Коновал, О. Постать, якою треба пишатися / О. Коновал // Літературна Україна. – 2006. – № 35. – С. 7.




Про Івана Багряного.



21. Горячок, Ш. "Хай не повернеться засуджене повік, хай не відновиться закопане, зарите..." / Ш. Горячок // Українська література в загальноосвітній школі. – 2006. – № 8. – С. 20–21.




До вивчення памфлета І. Багряного "Чому я не хочу вертатись до СРСР". 11 клас.



22. Лілік, О. "Страшний документ комуністичної доби". Інтегрований урок за романом Івана Багряного "Сад Гетсиманський" / О. Лілік // Українська література в загальноосвітній школі. – 2006. – № 9. – С. 28–30.





23. Яценко, Т. Вивчення творчості Івана Багряного в 9 класі: компетентнісний підхід / Т. Яценко // Українська мова і література в школі. – 2006. – № 5. – С. 39–45

.





24. Зотиков, О. Сад Гетсиманський для Тигролова / О. Зотиков // Україна молода. – 2006. – № 180. – С. 8–9.




До 100-річчя від дня народження І. Багряного.



25. Нестеренко, П. Овіяний романтикою героїзму / П. Нестеренко // Урядовий кур'єр. – 2006. – № 184. – С. 12.





26. Шугай, О. "...Своє завдання виконав" / О. Шугай // Літературна Україна. – 2006. – № 39. – С. 1, 7.




Іван Багряний.





27. Костюк, Г. До 100-річчя Івана Багряного / Г. Костюк // Наша віра. – 2006. – № 9–10. – С. 8–19.





28. Бендер, В. Багряний зблизька / В. Бендер // Березіль. – 2006. – № 9. – С. 136–156.





29. Нестор, син Багряного // Літературна Україна. – 2006. – № 43. – С. 7.




Для відзначення століття Івана Багряного до батьківської оселі з Німеччини прибув його син – Нестор Багряний.



30. Качуровський, І. Для бою народжений / І. Качуровський // Дзеркало тижня. – 2006. – № 42. – С. 12. ; Сучасність. – 2006. – № 10. – С. 96–103.




Про Івана Багряного.



31. Шугай, О. Він розвінчав сталінщину на 20 років раніше за Солженіцина / О. Шугай // Українська культура. – 2006. – № 10. – С. 30–31.




До 100-річчя Івана Багряного.



32. Коцарев, О. Наша правда від Івана Багряного / О. Коцарев // Літературна Україна. – 2006. – № 46. – С. 6.





33. Лущій, С. Романи Івана Багряного "Тигролови" та "Сад Гетсиманський": за архівними матеріалами Юрія Лавріненка / С. Лущій // Слово і час. – 2006. – № 10. – С. 21–31.





34. Сверстюк, Є. До 100-річчя Івана Багряного / Є. Сверстюк // Українська мова і література в школі. – 2006. – № 7. – С. 69.





35. Немченко, І. До проблеми дослідження драматургії Івана Багряного / І. Немченко // Література. Театр. Суспільство : зб. наук. пр. – Херсон, 2005. – С. 100–107.




Художня своєрідність комедії-сатири "Генерал".




36. Білоус, Н. Роман І. Багряного "Тигролови" на історичному тлі: методика вивчення твору / Н. Білоус // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2007. – № 1. – С. 13–15.





37. Сосновська, Т. Іван Багряний в дзеркалі бібліографії / Т. Сосновська, В. Ярошик // Бібліотечний форум України. – 2006. – № 4. – С. 39–41.





38. Сухорукова, А. А. Іван Багряний "Тигролови". Версія шкільного аналізу / А. А. Сухорукова // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2007. – № 2. – С. 22–28.





39. Лілік, О. Роман І. Багряного "Сад Гетсиманський": вивчення в школі / О. Лілік // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2007. – № 2. – С. 12–14.





40. Лущій, С. "Тигролови" та "Сад Гетсиманський" у контексті еміграційної періодики / С. Лущій // Київ. – 2007. – № 1. – С. 166–173.





41. Дзюба, І. Громадянська снага і політична прозорливість (Про публіцистику Івана Багряного). Святосвіт українського календаря: Іван Багряний (1906-1963) / І. Дзюба // Освіта і управління. – 2006. – № 3–4. – С. 39–44.





42. Багряний, І. Чому я не хочу вертатись до СРСР? Ми стоїмо плечима до плечей і світ відкриємо, як двері! / І. Багряний // Освіта і управління. – 2006. – № 3–4. – С. 45–56.





43. Овдійчук, Л. Естетичні уподобання українських письменників .Узагальнюючі таблиці: Григорій Косинка, Іван Багряний, Микола Куліш / Л. Овдійчук // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2006. – № 9–10. – С. 85–88.





44. Волошина, Н. Іван Багряний / Н. Волошина // Українська література в загальноосвітній школі. – 2007. – № 3. – С. 2–5.





45. Осадчук, І. "Я хочу бути тільки людиною..." Життєвий і творчій шлях Івана Багряного / І. Осадчук // Українська мова та література. – 2007. – № 12. – С. 21–24.





46. Шугай, О. "Благословен цей день і час" / О. Шугай // Літературна Україна. – 2007. – № 16. – С. 1, 7.




Про Івана Багряного.



47. Мюллер, Д. "Краще вмерти, ніж бути рабом!" / Д. Мюллер // Літературна Україна. – 2007. – № 16. – С. 7.




Про Івана Багряного. Пам'ятник письменнику у Новому Ульмі.



48. Пономарьова, Т. Дослідження мовного багатства роману "Тигролови" Івана Багряного / Т. Пономарьова // Дивослово. – 2007. – № 4. – С. 26–31.





49. Приходченко, К. І. Сумління нації. Есеї про письменників / К. І. Приходченко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2007. – № 11. – С. 31–35.




Яр Славутич. Іван Багряний.





50. Радзієвський, В. "Місячна соната" Бетховена як виражальний засіб у романі Багряного "Сад Гетсиманський" / В. Радзієвський // Дивослово. – 2007. – № 6. – С. 15–20.





51. Бойко, Л. Життя і творчість Івана Багряного : тести / Л. Бойко // Дивослово. – 2007. – № 6. – С. 21–22.





52. Захарчук, І. Друга світова війна і художній досвід української еміграційної літератури / І. Захарчук // Дивослово. – 2007. – № 9. – С. 54–58.




Друга світова війна у творчості Юрія Косача, Івана Багряного, Уласа Самчука.



53. Слоньовська, О. Міфопоетична парадигма незалежної України в ліриці Івана Франка, Євгена Маланюка, Івана Багряного та Олега Ольжича / О. Слоньовська // Дивослово. – 2007. – № 9. – С. 59–64 ; № 10.– С. 56–60.





54. Ковалів, Ю. Лабіринтами сталінського пекла / Ю. Ковалів // Київ. – 2007. – № 10. – С. 168–173.




Творчість І. Багряного.



55. Чонка, Т. Між світлом і темрявою. Як дослідження семантики кольору допомагає у шкільному вивченні "важкої" літератури / Т. Чонка // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2007. – № 8. – С. 94–103.




Про вивчення творчості Є.Гуцала, І. Багряного, М. Хвильового, В. Барки.



56. Шпак, Н. Г. Пізнавальна діяльність старшокласників на уроках словесності. Завдання для 11 класу / Н. Г. Шпак // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2007. – № 35. – С. 5–10.




Завдання з української літератури про життєвий і творчий шлях письменників ХХ ст. ( І.Багряний, О.Гончар, В.Симоненко).



57. Художній наратив прозових текстів Івана Багряного // Наративні моделі українського письменства. – Тернопіль, 2007. – С. 365–383.





58. Літвінюк, О. В. Інтерактивні технології навчання на уроках літератури / О. В. Літвінюк // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2008. – № 4. – С. 8–15.




Тема:"Іван Багряний - лицар духу".





59. Ханас, Й. А. "Розстріляне відродження" в Україні. Інтегрований урок. 10 клас / Й. А. Ханас // Історія та правознавство. – 2008. – № 9. – С. 17–22.





60. Гриневич, В. Іван Багряний – митець і особистість. Матеріали до вивчення життя і творчості підрадянського періоду / В. Гриневич // Українська література в загальноосвітній школі. – 2008. – № 5. – С. 8–11. – № 6.– С. 19–23.




Про творчість українського письменника Івана Багряного (1907-1963), який жив у Німеччині.






61. Волошина, Н. Незабутній Іван Багряний / Н. Волошина // Всесвітня література та культура в навчальних закладах України. – 2008. – № 12. – С. 10–13.





62. Зозулинський, Т. Людина у "межовій ситуації". До 45-річчя від дня смерті Івана Багряного / Тарас Зозулинський // Дзвін. – 2009. – № 1. – С. 148–150.





63. Галкін, О. Супутниці життя Івана Багряного / Олександр Галкін // Березіль. – 2009. – № 3–4. – С. 113–121.




Про дружин українського письменника Івана Багряного Антоніну Дмитрівну Зосимову та Галину Єлізарівну Багряну.





64. Слоньовська, О. Мистецтво – завжди національне! / Ольга Слоньовська // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2009. – № 5. – С. 96–106.




Міфопоетична парадигма переваги окупованої нації у повісті-вертепі Івана Багряного "Розгром".








65. Стефак, О. Безкомпромісний і творчо багатогранний / Оксана Стефак // Педагогічна думка. – 2009. – № 2. – С. 32–41.




Сценарій позакласного заходу за творчістю І. Багряного.






66. Попільнюх, М. Незламний, гордий, вірний син України / Михайло Попільнюх // Українське слово. – 2009. – № 33. – С. 11.




Іван Багряний: охтирський етап життя та літературної творчості періоду Другої світової війни.






67. Подобєд, О. Д. Ініціатор створення Української Головної Визвольної Ради / О. Д. Подобєд // Історія та правознавство. – 2009. – № 22–24. – С. 38–41.




Про українського письменника, громадського та політичного діяча Івана Багряного (1907-1963).






68. Бондаренко, А. Екзистенціальна концептосфера в художньому мовомисленні роману Івана Багряного "Людина біжить над прірвою" / Алла Бондаренко // Слово і час. – 2009. – № 10. – С. 85–92.




Українська художня мова в романі українського письменника Івана Багряного "Людина біжить над прірвою". Словесно-художня концепція перебування людини на межі життя і смерті.






69. Подобєд, О. Кіносценарні задуми Івана Багряного / Олена Подобєд // Історія України. – 2010. – № 1. – С. 7–8.





70. Сітало, О. Гуманістична ідея перемоги добра над злом у авантюрно-пригодницькому романі Івана Багряного "Тигролови". 9 клас / Олена Сітало // Українська література в загальноосвітній школі. – 2010. – № 2. – С. 20–23.




Про роман "Тигролови" українського письменника Івана Багряного.






71. Сухорукова, А. А. Шкільна версія аналізу роману І. Багряного "Тигролови" / А. А. Сухорукова // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2010. – № 13. – С. 20–25.




Вивчення в школі романа українського письменника І. Багряного "Тигролови".








72. Логвіненко, Н. У сміливих доля завжди прекрасна. Вивчення роману І. Багряного "Тигролови" / Наталія Логвіненко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2010. – № 6. – С. 19–22. – № 7–8.– С. 32–36.




Про роман українського письменника Івана Багряного "Тигролови".







73. Коновал, О. Як "Тигролови" Івана Багряного стали "Звіроловами" ? / Олексій Коновал // Літературна Україна. – 2010. – № 34. – С. 6.




Про роман українського письменника Івана Багряного "Тигролови".






74. Слабошпицький, М. Вижити й розповісти світові. Іван Багряний / М. Слабошпицький // 25 поетів української діаспори. – К., 2006. – С. 436–476.





75. Приходченко, К. І. Іван Багряний / К. І. Приходченко // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2010. – № 33. – Вкладка.





76. Мисевич, М. Іван Багряний – письменник-емігрант / М. Мисевич // Українська мова та література. – 2010. – № 46–47. – С. 15–22.




Розробка уроків за романом І. Багряного «Тигролови»





77. Королюк, Н. Філософське осмислення величі людського духу (за пригодницьким романом Івана Багряного "Тигролови") Урок-дослідження в 11-му класі / Н. Королюк // Українська мова та література. – 2010. – № 46–47. – С. 23–28.





78. Котляр, С. Проблематика роману "Тигролови" Івана Багряного / С. Котляр // Українська мова та література. – 2010. – № 46–47. – С. 29–34.





79. Коновал, О. Чому Іван Багряний не хотів повертатися до СРСР ? / О. Коновал // Літературна Україна. – 2011. – № 1. – С. 11.





80. Шаповаленко, М. Українські письменники у публіцистиці Івана Багряного / М. Шаповаленко // Історико–літературний журнал. – 2008. – № 15. – С. 74–81.





81. Соснова, В. У кожного своє щастя? / В. Соснова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 1–2. – С. 47–53.




Урок-дискусія в 11 класі за романом І. Багряного "Тигролови".






82. Мосейчук, Н. І. "Людина – це найвеличніша з усіх істот". Літературна композиція пам'яті Івана Багряного / Н. І. Мосейчук // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2011. – № 8. – С. 23–25.





83. Костенко, Л. Сфери духовного сприйняття твору / Л. Костенко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 3. – С.125–126.




Про роман "Тигролови" Івана Багряного.






84. Жила, С. Вивчення роману Івана Багряного "Тигролови" з використанням живописних і графічних полотен / С. Жила // Мозаїка мистецтв на уроках української літератури : посіб. для вчителя / С. Жила. – Х., 2010. – С. 104–118.





85. Жук, С. Вивчення повісті Івана Багряного "Огненне коло" у взаємозв'язках з музикою, живописом, графікою / С. Жук // Мозаїка мистецтв на уроках української літератури : посіб. для вчителя / С. Жила. – Х., 2010. – С. 255–266.




86. Пестрецова, О. М. Іван Багряний. "Б'є крильми птах" (Методичні поради щодо вивчення тексту) / О. М. Пестрецова // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2011. – № 16–18. – С. 61–68.






87. Киниця, К. І. "Сміливі завжди мають щастя". Урок за романом І. Багряного "Тигролови" / К. І. Киниця // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2011. – № 22–24. – С. 37–45.





88. Шугай, О. Іван Багряний або Через терни Гетсиманського саду : роман-дослідження / Олександр Шугай. – К. : Рада, 1996. – 480 с. : портр.





89. Багряний, І. Тигролови : біографія письменника. Стислий переказ твору : аналіз тексту : зразки учнівських тв. : посіб. для 11 кл. / І. Багряний. – Х. : Ранок, 1999. – 80 с. – (Літературна крамниця.).





90. Турута, Т. Вивчення творчості Івана Багряного в школі : посіб. для вчителя / Тетяна Турута. – Тернопіль : Підручники і посібники, 1999. – 80 с.





91. Турута, Т. Вивчення творчості Івана Багряного в школі : посіб. для вчителя / Тетяна Турута. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2000. – 80 с. – (На допомогу вчителю).





89. Багряний, І. Тигролови : біографія письменника. Стислий переказ твору : аналіз тексту : зразки учнівських тв. : посіб. для 11 кл. / І. Багряний. – Х. : Ранок, 2001. – 80 с. – (Літературна крамниця.). – Бібліогр.: с.75.





93. Ярова, А. Г. Мова художніх творів Івана Багряного : дієслівна синоніміка / А. Г. Ярова. – Суми : ВВП Мрія-1, 2002. – 112 с. – Бібліогр.: с.103-110.





94. Турута, Т. Вивчення творчості Івана Багряного в школі : посіб. для вчителя / Тетяна Турута. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2003. – 80 с. – Бібліогр.: с.53.





95. Слабошпицький, М. 25 поетів української діаспори / Михайло Слабошпицький. – К. : Ярославів Вал, 2006. – 728 с.





96. Михайлин, І. Л. Журналістика як всесвіт : вибрані медіадослідження / Ігор Леонідович Михайлин. – Х. : Прапор, 2008. – 512 с.




Каталог: files -> tem
tem -> Орієнтовне тематичне планування навчального матеріалу та деякі зауваження щодо викладання фізики за новою програмою
tem -> Рішення Аудиторської палати України 27. 09. 2007 №182/4 зі змінами згідно рішення Аудиторської палати України 30. 06. 2011 №232/9 27. 11. 2014 №303/13 положення з національної практики контролю якості аудиторських послуг 1
tem -> Тема 10 нОрмаТиВно-правова баЗа циВільного заХисту навчально-виховна мета
tem -> Анна Ахматова (А. А горенко, 1889-1966)
tem -> Тематика науково-дослідницьких робіт учасників ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2008 році Фізико-математичне та економічне відділення Секція фізики
tem -> Уроку з курсу "Енергоефективні школи" Тема Урок 3: Як виробляється та подається тепло. Паливо, його види. Паливно-енергетичні ресурси України Мета уроку
tem -> Тема: М. Булгакова «Майстер і маргарита» Проблематика твору: питання співвідношення добра й зла, морального вибору, справедливості й відповідальності, взаємини особистості з владою, покликання мистецтва
tem -> Синельниківської міської ради (до 80-ої річниці створення Дніпропетровської області)

Скачати 206.5 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка