Із досвіду роботи вчителя музичного мистецтва Рибаківської



Скачати 15.29 Kb.
Дата конвертації23.03.2017
Розмір15.29 Kb.
#13087

Із досвіду роботи вчителя музичного мистецтва Рибаківської

  • Із досвіду роботи вчителя музичного мистецтва Рибаківської
  • ЗОШ І-ІІІ ступенів
  • Калкутіна Олександра Олексійовича
  • РОЗВИТОК
  • ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Загальні відомості

  • Калкутін Олександр Олексійович
  • закінчив Миколаївський державний університет ім. В.Сухомлинського у 2006 році
  • Педагогічний стаж роботи – 6 років, як вчителя музичного мистецтва – 3 роки
  • Проблемне питання: “Розвиток творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва”

Закономірності музичного навчання і виховання

  • Музика може виконати свою естетичну, пізнавальну і виховну роль тільки тоді, коли діти навчаються по - справжньому чути її й роздумувати над нею.
  • Мета музичного виховання реалізується тільки при цілеспрямованій взаємодії вчителя й учнів.
  • Ефективність музичного навчання залежить від ставлення до особистості учня як до основної ланки педагогічного процесу.
  • Педагогічний вплив учителя залежить від уміння зацікавити дітей музикою, обрати доцільну форму спілкування.

Завдання музичної освіти та розвитку творчості школяра - це

  • введення учнів у світ добра й краси
  • розвиток чуттєво-емоційного сприйняття навколишнього світу крізь призму музичного мистецтва,
  • прилучення учнів до животворного джерела людських почуттів і переживань, втілених у музиці;
  • збагачення емоційно-естетичного досвіду учнів,
  • підведення їх до осягнення художньо-образної суті музичного мистецтва в його найпростіших втіленнях;
  • сприяння розвитку образного мислення, уяви, загальних та музичних здібностей учнів;
  • формування здатності до різних видів активної музично- творчої діяльності,
  • опанування елементарними практичними вміннями та навичками;
  • формування універсальних (духовних, моральних, громадянських, естетичних) якостей творчої особистості;
  • виховання ціннісного ставлення до музичного мистецтва.

Структура здібностей до музичної діяльності

  • Здібності до музичної діяльності
  • Здібність сприймання
  • Виконавські здібності
  • Творчі здібності

Засоби розвитку музичної творчості - це

  • Уроки музичного мистецтва
  • Гурткова робота
  • Позакласна робота (концерти, конкурси, вечори)

Уроки розвитку творчості

  • типи уроків:
  • комбінований урок;
  • урок уведення в тему;
  • урок поглиблення теми;
  • урок узагальнення теми;
  • синтетичний урок (бінарний, інтегрований)
  • форми уроків:
  • урок-екскурсія;
  • урок-вистава;
  • урок-гра;
  • урок-концерт;
  • урок-дискусія;
  • урок-диспут;
  • урок-вікторина;
  • урок-монографія.

ДИТЯЧА ТВОРЧІСТЬ НА УРОКАХ МУЗИКИ. ЗВІСНО, НЕ МИСТЕЦТВО, А ПІЗНАВАЛЬНО-ПОШУКОВА ПРАКТИКА. ВОНА ЦІНУЄТЬСЯ ЗА ТЕ, ЩО УЧНІ САМІ ВІДКРИВАЮТЬ ЩОСЬ НОВЕ ДЛЯ СЕБЕ В СВІТІ МУЗИКИ.

  • Творчість - це розгорнутий процес створення нового, який складається з обмірковування задуму, засобів його втілення, удосконалення й оцінка результату.
  • Початкова школа
  • у відтворенні голосом нескладних мотивів;
  • у виразних рухах під музику;
  • у створенні ритмічного супроводу до музики;
  • в оцінних судженнях про почуту музику;
  • в осмисленні виконання пісень з елементами самостійної інтерпретації

ХУДОЖНЬО-ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ СПРЯМОВАНА ПЕРЕДУСІМ НА РОЗВИТОК АСОЦІАТИВНОГО МИСЛЕННЯ ДИТИНИ, ПОШУК НИМ ТАКИХ ВИРАЗНИХ ЗАСОБІВ У ІНШИХ ВИДАХ МИСТЕЦТВА, ЯКІ Б ДОПОМОГЛИ УСВІДОМИТИ ЗМІСТ МУЗИЧНИХ ОБРАЗІВ

  • Підбір або написання віршів до музики
  • Написання творів (вражень, творів на музично-естетичні теми,
  • казок)
  • Складання програми концерту
  • Літературні творчі завдання
  • Завдання образотворчого мистецтва
  • створення сюжетних малюнків музичних творів
  • створення ескізів костюмів для героїв муз.твору

Стоп - кадр

  • Інсценізація музичного твору
  • у
  • у
  • Написання віршів до музики
  • Вернісаж:
  • Співацька перекличка

Засоби розвитку творчої активності

  • Творчі завдання ( за О. Гумшською)
  • Творчі завдання на основі ритму - ритмічні імпровізації:
  • "луна": учень проплескує ритмічний рисунок , а інший - повторює ритмічний рисунок і додає новий;
  • ритмізація слів, словосполучень, віршиків, загадок, лічилок, примовок, приказок тощо:
  • підбір слів до заданого ритмічного рисунка (наприклад, назви рослин на "та-ті-ті-та");
  • "ритмічні загадки": впізнати пісню, вивчену вправу ; на дошці записано ритмічну вправу з пропущеними тактами - учні проплескують та записують ритмічний рисунок, якого не вистачає; ритмічний канон;

Творчі завдання на основі мелодій - мелодичні імпровізації:

  • Творчі завдання на основі мелодій - мелодичні імпровізації:
    •  мелодика слів, словосполучень, віршів... (наприклад, "сильний вітер", "легенький вітерець"; "сонечко сходить", "сонечко заходить");
    •  імпровізування на задані звуки, заданий ритм;
    •  домислити вступ, закінчення;
    • імпровізований (речитативний) діалог учителя й учнів:
    • "співацькі переклички": один учень чи учитель загадує мелодію (фразу, інтонацію), а інший повторює, змінивши темп, тембр, динаміку, ритмічний рисунок;
    • "запитання-відповідь": відповідь має мати чітке завдання (наприклад, відповідь на одному звуці, на стійких здогори, вниз, зі збереженням ритмічного рисунка, з новим ритмом і т.п.);
    • "пропущені місця": у вправі (поспівці), записаній на дошці, пропущено такти, які треба самому скласти;
    • ритмічно-мелодичні імпровізації (наприклад, у народному, джазовому стилі):
    • імпровізація пісні або п'єси.
  •  
  •  

  • Терентюк Сніжана – І місце в районному конкурсі “ Червона рута ” 2009 р.
  • Лауреат конкурсу “ Таланти багатодітних родин” в номінації “ Патріотична пісня ” -2009 р.
  • “Обдаровані діти України” – нагороджена путівкою в “Артек”
  • “ Щасливі долоньки” (Артек) – ІІ місце, 2012р.
  • Логіна Олена - ІІ місце в районному конкурсі “Миколаївські дзвіночки” -2009р.
  • Соловйова Анна – ІІ місце в районному конкурсі “Червона рута ” 2010 р.

Висновок

  • Формування та розвиток творчих здібностей учнів є важливою проблемою музичної педагогіки й одним з її головних пріоритетів, що відображено у найвагоміших здобутках педагогічної науки.
  • Розвиток творчих здібностей учнів відбувається шляхом їх залучення до активної музично-творчої діяльності, розвитку художньо-образної уяви, організації різноманітної художньо-змістовної та емоційно наповненої діяльності на уроці музичного мистецтва.

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!


Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 15.29 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка