Кабан Лариса Василівна, вчений секретар Інституту, ст викладач кафедри педагогічної майстерності



Дата конвертації19.11.2018
Розмір6.97 Mb.
#65120
  • Кабан Лариса Василівна,
  • вчений секретар
  • Інституту,
  • ст.викладач кафедри педагогічної майстерності
  • E-mail: olih@ukr.net
  • КНЗ КОР «Київський обласний інститут
  • післядипломної освіти педагогічних кадрів»
  • Підготовки і подання матеріалів на експертизу науково-методичної ради
  • Київського обласного інституту
  • післядипломної освіти педагогічних кадрів

Об'єкти науково-методичної експертизи

  • Навчальні програми
  • Навчальні видання
  • і засоби навчання
  • Матеріали з досвіду роботи
  • претендентів на
  • педагогічні звання
  • Методичні розробки
  • на обласну виставку
  • “Освіта Київщини”
  • Науково -
  • методична
  • рада
  • інституту
  • Залікова
  • книжка
  • педагога-
  • методиста

Варіанти представлення матеріалів на присвоєння педагогічного звання :

  • опис досвіду з проблеми, над якою працював педагог протягом атестаційного періоду. Опис досвіду здійснюється особою, яка вивчала досвід протягом атестаційного періоду, тому зміст тексту викладається від третьої особи з посиланням на додатки, де певна теза проілюстрована методичною розробкою, рекомендаціями, авторською програмою, публікаціями тощо;
  • методична розробка з проблеми, над якою працює педагог. Текст викладається у формі першої особи множини або з використанням безособових конструкцій з дієслівною формою на -но, -то: (вивчено, розглянуто, проаналізовано, узагальнено тощо);
  • рукопис навчально-методичного видання або навчальної програми, оформлені з дотриманням вимог до певного типу розробок, у супроводі таких документів: характеристика професійної діяльності автора (укладача) та анотація досвіду (!) роботи претендента на присвоєння звання.
  • www.kristti.com.ua /Науково-методична робота/ Науково-методична рада/ Готуємо матеріали до розгляду

Нагадуємо:

  • Оформлення – відповідно до рекомендацій.
  • Термін подачі матеріалів – до 1 лютого.
  • Супровідні документи – за підписом керівника навчального закладу
  • Розгляд – відповідно до Положення про науково-методичну раду інституту.
  • Інформація про реєстрацію та розгляд – у вченого секретаря інституту

ОПИС ДОСВІДУ З ПРОБЛЕМИ

  • ОПИС ДОСВІДУ З ПРОБЛЕМИ
  • МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

Титульний аркуш.

  • Титульний аркуш.
  • Зміст. У змісті передбачена нумерація сторінок (на відміну від плану).
  • Подання, адресоване голові науково-методичної ради, ректору інституту, містить прохання розглянути авторські матеріали з метою експертної оцінки у зв’язку з атестацією на присвоєння педагогічного звання.
  • У поданні також зазначається інформація про автора: прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи, педагогічне звання (якщо є); дається коротка вказівка про те, коли і ким вивчені та розглядались матеріали досвіду.
  • Анотація досвіду (авторська або фахова).
  • Характеристика діяльності автора досвіду.
  • Опис змісту досвіду: вступ, основна частина, висновки, рекомендації.
  • Бібліографія (література).
  • Додатки.
  • www.kristti.com.ua /Науково-методична робота/ Науково-методична рада/ Готуємо матеріали до розгляду

Методична розробка – форма розповсюдження педагогічного досвіду, яка є аналітичним звітом педагога (колективу) про проведення педагогічного заходу (експерименту) на основі вивчення науково-методичної літератури.

  • Методична розробка – форма розповсюдження педагогічного досвіду, яка є аналітичним звітом педагога (колективу) про проведення педагогічного заходу (експерименту) на основі вивчення науково-методичної літератури.
  • Що я,
  • педагог-професіонал,
  • роблю у навчально-виховному процесі особливого,
  • що у моєму досвіді має відмінність від традиційного, масового, загальноприйнятого?

Назва має відображати проблему (основне питання), на розв'язання якої спрямовується зусилля автора досвіду;

  • Назва має відображати проблему (основне питання), на розв'язання якої спрямовується зусилля автора досвіду;
  • Заголовок має відображати мету діяльності і засоби її досягнення;
  • Назва досвіду не повинна бути декларативною, натомість має орієнтувати на отримання конкретного результату;
  • Назва має відображати предметну галузь та «віковий діапазон» учнів, студентів;
  • Формування громадянських якостей особистості школяра засобами історичного краєзнавства на уроках української мови і літератури у 5-8 класах
  • Назва роботи має бути адекватною її змісту (відповідати йому!)

Формування екологічної культури особистості молодшого школяра на основі використання міжпредметних зв'язків

  • Формування екологічної культури особистості молодшого школяра на основі використання міжпредметних зв'язків
  • Інтелектуальний розвиток учнів засобами проблемного навчання на уроках історії у 7-9 класах
  • Розвиток творчих здібностей учнів 9-11 класів у процесі проектної діяльності на уроках хімії та в позакласній роботі
  • Формування громадянських якостей особистості школяра засобами історичного краєзнавства на уроках української мови і літератури у 5-8 класах.
  • Формування навчально-пізнавальної компетенції учнів 9-11 класів у процесі проектно-дослідницької діяльності на уроках інформатики та в позаурочний час
  • Формування ціннісно-смислової та навчально-пізнавальної компетенцій учнів у процесі впровадження блочно-модульної технології на заняттях хімії (…)

Правильно вживайте терміни:

  • Правильно вживайте терміни:
    • технології – упровадження технологій;
    • інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) – використання засобів ІКТ;
    • методи, прийоми – застосування методів; застосування, реалізація прийомів;
    • форми, засоби – використання форм, засобів;
    • особистісно (-)орієнтоване – особистісно зорієнтоване…
  • Уникайте формулювань з мовними штампами: шляхи, через, при, з метою тощо, наприклад:
    • Шляхи активізації пізнавальної діяльності …
    • Розвиток творчого мислення учнів (студентів)при вивченні …(правильно – …у процесі вивчення…).
  • Не вводьте у назву зайві, надлишкові слова, які структурно обтяжують фразу, як-то:
    • Ефективність використання новітніх комп’ютерних технологій
    • …при вивченні… …новітніх інноваційних технологій… або Роль сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання …
    • Організація роботи із формування…
  • Обсяг назви методичної розробки має становити 9-12 слів.

  • РУКОПИС
  • НАВЧАЛЬНОГО ВИДАННЯ

Навчальна програма - навчальне видання, що визначає зміст, обсяг, вимоги до результатів навчання, а також порядок вивчення і викладання певної навчальної дисципліни чи її розділу.

  • Навчальна програма - навчальне видання, що визначає зміст, обсяг, вимоги до результатів навчання, а також порядок вивчення і викладання певної навчальної дисципліни чи її розділу.
  • Підручник – навчальне видання із систематизованим викладом дисципліни (її розділу, частини), що відповідає навчальній програмі та офіційно затверджене як таке (до підручників також належить буквар).
  • Навчальний посібник - навчальне видання, що доповнює або частково замінює підручник та офіційно затверджене як таке.
  • Навчально-методичний або методичний посібник - навчальне видання з методики викладання навчальної дисципліни (її розділу, частини) або з методики виховання (може використовуватися в навчальному процесі за умови схвалення предметною комісією Науково-методичної ради з питань освіти МОН).
  • Хрестоматія - навчальне видання літературно-художніх, історичних та інших творів чи уривків з них, які є об’єктом вивчення.
  • Зібрання творів – однотомне чи багатотомне видання творів одного або декількох авторів, що дає уявлення про його (їхню) творчість у цілому (до зібрання творів належить серія „Шкільна бібліотека”).
  • Словник – довідкове видання упорядкованого переліку мовних одиниць (слів, словосполучень, фраз, термінів, імен, знаків), доповнених відповідними довідковими даними.
  • Енциклопедія – довідкове видання зведення основних відомостей з однієї чи всіх галузей знання та практичної діяльності, викладених у коротких статтях, розташованих за абеткою їхніх назв або в систематичному порядку.
  • Тлумачний словник для школярів та студентів – мовний словник, що пояснює значення слів певної мови, дає граматичну, стилістичну характеристики, приклади застосування та інші відомості (може використовуватися в навчальному процесі за умови схвалення предметною комісією Науково-методичної ради з питань освіти МОН).
  • Термінологічний словник для школярів та студентів - словник термінів та визначень певної галузі знання (може використовуватися в навчальному процесі за умови схвалення предметною комісією Науково-методичної ради з питань освіти МОН).

Довідник для школярів та студентів - довідкове видання прикладного характеру, побудоване за абеткою назв статей або в систематичному порядку.

  • Довідник для школярів та студентів - довідкове видання прикладного характеру, побудоване за абеткою назв статей або в систематичному порядку.
  • Практикум – навчальне видання практичних завдань і вправ, що сприяють засвоєнню набутих знань, умінь і навичок. Різновидом практикумів є збірники задач і вправ, тестових завдань, збірники текстів диктантів і переказів, інструкції до лабораторних і практичних робіт, дидактичні матеріали тощо.
  • Навчальний наочний посібник – навчальне образотворче видання матеріалів на допомогу у вивченні, викладанні чи вихованні.
  • Альбом– книжкове або комплектне аркушеве образотворче видання, що має або не має пояснювального тексту.

Книга - книжкове видання, обсяг якого понад 2 авторські аркуші (48 сторінок).

  • Книга - книжкове видання, обсяг якого понад 2 авторські аркуші (48 сторінок).
  • Навчальний, методичний, навчально-методичний посібник
  • Брошура – книжкове видання, обсяг якого більше за 4, але менше 48 сторінок.
  • Навчальне видання – збірник
  • Методичне видання – методичні рекомендації, методичні матеріали до курсу… тощо
  • Листівка – видання, обсяг якого від 1 до 4 сторінок.
  • Авторський аркуш – одиниця обсягу літературного твору, що дорівнює 40 тис. друкованих знаків. Друкованими знаками вважаються всі видимі друковані знаки (літери, розділові знаки, цифри тощо) та кожен пробіл між словами. У практичній роботі на попередньому етапі автор умовно може брати за один авторський аркуш 24 сторінки машинописного тексту, надрукованого через 2 інтервали на стандартному аркуші формату А. 4.
  • Навчальна книга
  • Апарат книги
  • Навчальний зміст
  • Заголовок,
  • титульні елементи
  • Зміст
  • Передмова
  • Дидактичний матеріал
  • Бібліографічний список
  • Вступ
  • Основна частина
  • Висновки
  • Анотація

  • ЕЛЕКТРОННИЙ ОСВІТНІЙ РЕСУРС

ПОЛОЖЕННЯ про електронні освітні ресурси (ЕОР)

  • ПОЛОЖЕННЯ про електронні освітні ресурси (ЕОР)
  • Під ЕОР розуміють навчальні, наукові, інформаційні, довідкові матеріали та засоби, розроблені в електронній формі та представлені на носіях будь-якого типу або розміщені у комп'ютерних мережах, які відтворюються за допомогою електронних цифрових технічних засобів і необхідні для ефективної організації навчально-виховного процесу, в частині, що стосується його наповнення якісними навчально-методичними матеріалами.
  • // Комп'ютер у школі та сім’ї. – 2012. - №8 (104)

електронний документ - документ, інформація в якому подана у формі електронних даних і для використання якого потрібні технічні засоби;

  • електронний документ - документ, інформація в якому подана у формі електронних даних і для використання якого потрібні технічні засоби;
  • електронне видання - електронний документ, який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, має вихідні відомості й призначений для розповсюдження в незмінному вигляді;
  • електронний аналог друкованого видання - електронне видання, що в основному відтворює відповідне друковане видання, зберігаючи розташування на сторінці тексту, ілюстрацій, посилань, приміток тощо;
  • електронні дидактичні демонстраційні матеріали - електронні матеріали (презентації, схеми, відео- й аудіозаписи тощо), призначені для супроводу навчально-виховного процесу;
  • інформаційна система - організаційно впорядкована сукупність документів (масивів документів) та інформаційних технологій, в тому числі з використанням технічних засобів, що реалізують інформаційні процеси та призначені для зберігання, обробки, пошуку, розповсюдження, передачі та надання інформації;
  • депозитарій електронних ресурсів - інформаційна система, що забезпечує зосередження в одному місці сучасних ЕОР з можливістю надання доступу до них через технічні засоби, у тому числі в інформаційних мережах (як локальних, так і глобальних);

комп'ютерний тест - стандартизовані завдання, представлені в електронній формі, призначені для вхідного, проміжного і підсумкового контролю рівня навчальних досягнень, а також самоконтролю та/або такі, що забезпечують вимірювання психофізіологічних і особистісних характеристик випробовуваного, обробка результатів яких здійснюється за допомогою відповідних програм;

  • комп'ютерний тест - стандартизовані завдання, представлені в електронній формі, призначені для вхідного, проміжного і підсумкового контролю рівня навчальних досягнень, а також самоконтролю та/або такі, що забезпечують вимірювання психофізіологічних і особистісних характеристик випробовуваного, обробка результатів яких здійснюється за допомогою відповідних програм;
  • електронний словник - електронне довідкове видання упорядкованого переліку мовних одиниць (слів, словосполучень, фраз, термінів, імен, знаків), доповнених відповідними довідковими даними;
  • електронний довідник - електронне довідкове видання прикладного характеру, в якому назви статей розташовані за абеткою або в систематичному порядку;

електронний навчальний посібник - навчальне електронне видання, використання якого доповнює або частково замінює підручник;

  • електронний навчальний посібник - навчальне електронне видання, використання якого доповнює або частково замінює підручник;
  • електронний підручник - електронне навчальне видання з систематизованим викладом дисципліни (її розділу, частини), що відповідає навчальній програмі;
  • електронні методичні матеріали - електронне навчальне або виробничо-практичне видання роз'яснень з певної теми, розділу або питання навчальної дисципліни з викладом методики виконання окремих завдань, певного виду робіт;
  • курс дистанційного навчання
  • електронний лабораторний практикум –
  • електронна бібліотека цифрових об'єктів - набір ЕОР різних форматів, в якому передбачено можливості для їх автоматизованого створення, пошуку і використання;

навчально-методичні (навчальні плани, робочі програми навчальних дисциплін, розроблені відповідно до навчальних планів);

  • навчально-методичні (навчальні плани, робочі програми навчальних дисциплін, розроблені відповідно до навчальних планів);
  • методичні (методичні вказівки, методичні посібники, методичні рекомендації для вивчення окремого курсу та керівництва з виконання проектних робіт, тематичні плани);
  • навчальні (електронні підручники та навчальні посібники);
  • допоміжні (збірники документів і матеріалів, довідники, покажчики наукової та навчальної літератури, наукові публікації педагогів, матеріали конференцій, електронні довідники, словники, енциклопедії);
  • контролюючі (тестуючі програми, банки контрольних питань і завдань з навчальних дисциплін та інші ЕОР, що забезпечують контроль якості знань).

  • НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
  • Навчальний план
  • загальноосвітнього навчального закладу
  • Змістове наповнення
  • освітніх галузей визначається
  • Державним стандартом
  • Інваріантна
  • складова
  • Варіативна
  • складова
  • Змістове наповнення формується навчальним закладом з урахуванням особливостей регіону,
  • типу закладу,
  • індивідуальних освітніх потреб учня
  • Навчальний план
  • загальноосвітнього навчального закладу
  • Перелік предметів
  • освітніх галузей
  • Державного стандарту
  • Спецкурси
  • Курси за вибором
  • Факультативні курси
  • Індивідуальні заняття
  • Інваріантна
  • складова
  • Варіативна
  • складова
  • вивчення
  • навчальних
  • предметів
  • освітніх галузей
  • курси
  • за вибором
  • Наказ МОНмолодьспорт України від 10.06.2011 № 572 “Про Типові навчальні плани початкової школи”
  • Варіативна складова
    • індивідуальні
    • консультацій
    • та групові заняття
    • з учнями
  • збільшення годин
  • на вивчення
  • окремих предметів
  • інваріантної
  • складової
  • Варіативна складова
  • Індивідуальні
  • та
  • групові
  • заняття
  • факультативи
  • спецкурси
  • Курси за вибором
  • (середня і старша школа)
  • Спецкурс
  • Курс
  • за
  • вибором
  • Предметне спрямування
  • Усі учні класу
  • Записи у класних журналах
  • Оцінювання в балах
  • У розкладі в першій половині дня
  • За межами тематики навчальних предметів
  • За вибором добровільно
  • Записи у додаткових журналах
  • Не оцінюється
  • У розкладі в другій половині дня
  • Типологія навчальних програм
  • варіативної складової
  • Наповнюваність учнів у групі: 8/4
  • відповідно до Наказу МОН України № 128 від 20.02.2002
  • Факультатив
  • У школі І ступеня тільки курси за вибором (без оцінювання в балах)
  • Профільний зміст
  • За вибором обов'язково
  • Записи у класних журналах
  • Оцінювання в балах
  • У розкладі в першій половині дня
  • За рівнем новизни
  • (способом творення)
  • Типові
  • Авторські
  • Інноваційні
  • Адаптовані
  • Школа
  • ІІІ
  • ступеня
  • Розподіл курсів варіативної складової
  • Школа
  • ІІ
  • ступеня
  • Школа
  • І
  • ступеня
  • 1
  • 2
  • 4
  • 3
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Курси за вибором,
  • індивідуальні
  • заняття
  • Курси за вибором
  • Факультативи
  • Спецкурси
  • Факультативи
  • Спецкурси,
  • Індивідуальні
  • заняття
  • Спецкурси, курси за вибором, факультативні курси:
  • спільне та відмінне
  • ОЗНАКИ
  • ДЛЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ
  • СПЕЦКУРС
  • КУРС ЗА ВИБОРОМ
  • ФАКУЛЬТАТИВ
  • Зв’язок із змістом інваріантної складової
  • Доповнює, пояснює зміст предметів
  • Доповнює зміст, забезпечує зміст допрофільної підготовки, профільного навчання
  • Безпосередньо не пов'язаний із змістом
  • Обов’язковість вибору та відвідування
  • Обирається педагогічним колективом, обов’язковий для відвідування
  • Добровільність вибору, але обов’язковість відвідування
  • Добровільність вибору учнями
  • Спецкурси, курси за вибором, факультативні курси:
  • спільне та відмінне
  • ОЗНАКИ
  • ДЛЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ
  • СПЕЦКУРС
  • КУРС ЗА ВИБОРОМ
  • ФАКУЛЬТАТИВ
  • Розміщення у розкладі
  • Включені до розкладу занять, як інші уроки
  • Заняття фіксуються в окремому розкладі
  • Облік занять
  • Зміст навчальних занять фіксується записами у класних журналах
  • Зміст фіксується записами у Журналі обліку роботи гуртків, факультативів
  • Оцінювання навчальних досягнень
  • Обов’язкове.
  • Виключення становить початкова школа
  • Не оцінюється
  • Специфіка закладу освіти
  • (спеціалізована школа,
  • ліцей, гімназія тощо)
  • Запити учнів
  • і батьків
  • Профільне
  • спрямування
  • Кадрове,
  • матеріально-технічне,
  • навчально-методичне
  • забезпечення
  • Гранично
  • допустиме
  • навантаження
  • Інститут
  • інноваційних
  • технологій
  • і змісту освіти
  • МОН МС України
  • КОІПОПК
  • Районний (міський)
  • методичний
  • кабінет (центр)
  • Загальноосвітній
  • навчальний заклад
  • Програмне забезпечення
  • варіативної складової
  • ВАРІАНТ 1.
  • Педагог обирає програму з переліку,
  • рекомендованих МОН України
  • ВАРІАНТ 2.
  • Педагог розробляє програму,
  • реалізує після експертизи

Положення про навчальні програми для забезпечення варіативної складової навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів Київської області

  • необ’єктивне використання
  • годин варіативної складової
  • розбіжність у трактуванні
  • вихідних понять
  • брак єдиних вимог до структури
  • навчальної програми
  • відсутність документа
  • про порядок розроблення, експертизи,
  • затвердження і використання
  • навчальних програм
  • ПОЛОЖЕННЯ

Додаток до листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти 05.06.2013 р. № 14.1/10-1685 Методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти  

  • Додаток до листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти 05.06.2013 р. № 14.1/10-1685 Методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти  
    • наказ Міністерства освіти і науки України
    • від 17.06.2008 № 537
    • «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України».
  • 5 років
  • Термін дії грифа МОН встановлено документом:
  • За рівнем новизни
  • (способом творення)
  • Типові
  • Авторські
  • Інноваційні
  • Адаптовані

На допомогу вчителю

Дякуємо за увагу!

  • Дякуємо за увагу!

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка