- Кабан Лариса Василівна,
- вчений секретар
- Інституту,
- ст.викладач кафедри педагогічної майстерності
- E-mail: olih@ukr.net
- КНЗ КОР «Київський обласний інститут
- післядипломної освіти педагогічних кадрів»
- Підготовки і подання матеріалів на експертизу науково-методичної ради
- Київського обласного інституту
- післядипломної освіти педагогічних кадрів
Об'єкти науково-методичної експертизи - Навчальні видання
- і засоби навчання
- Матеріали з досвіду роботи
- претендентів на
- педагогічні звання
- Методичні розробки
- на обласну виставку
- “Освіта Київщини”
- Науково -
- методична
- рада
- інституту
- Залікова
- книжка
- педагога-
- методиста
Варіанти представлення матеріалів на присвоєння педагогічного звання : - опис досвіду з проблеми, над якою працював педагог протягом атестаційного періоду. Опис досвіду здійснюється особою, яка вивчала досвід протягом атестаційного періоду, тому зміст тексту викладається від третьої особи з посиланням на додатки, де певна теза проілюстрована методичною розробкою, рекомендаціями, авторською програмою, публікаціями тощо;
- методична розробка з проблеми, над якою працює педагог. Текст викладається у формі першої особи множини або з використанням безособових конструкцій з дієслівною формою на -но, -то: (вивчено, розглянуто, проаналізовано, узагальнено тощо);
- рукопис навчально-методичного видання або навчальної програми, оформлені з дотриманням вимог до певного типу розробок, у супроводі таких документів: характеристика професійної діяльності автора (укладача) та анотація досвіду (!) роботи претендента на присвоєння звання.
- www.kristti.com.ua /Науково-методична робота/ Науково-методична рада/ Готуємо матеріали до розгляду
Нагадуємо: - Оформлення – відповідно до рекомендацій.
- Термін подачі матеріалів – до 1 лютого.
- Супровідні документи – за підписом керівника навчального закладу
- Розгляд – відповідно до Положення про науково-методичну раду інституту.
- Інформація про реєстрацію та розгляд – у вченого секретаря інституту
ОПИС ДОСВІДУ З ПРОБЛЕМИ - ОПИС ДОСВІДУ З ПРОБЛЕМИ
- МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Титульний аркуш. - Титульний аркуш.
- Зміст. У змісті передбачена нумерація сторінок (на відміну від плану).
- Подання, адресоване голові науково-методичної ради, ректору інституту, містить прохання розглянути авторські матеріали з метою експертної оцінки у зв’язку з атестацією на присвоєння педагогічного звання.
- У поданні також зазначається інформація про автора: прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи, педагогічне звання (якщо є); дається коротка вказівка про те, коли і ким вивчені та розглядались матеріали досвіду.
- Анотація досвіду (авторська або фахова).
- Характеристика діяльності автора досвіду.
- Опис змісту досвіду: вступ, основна частина, висновки, рекомендації.
- Бібліографія (література).
- Додатки.
- www.kristti.com.ua /Науково-методична робота/ Науково-методична рада/ Готуємо матеріали до розгляду
Методична розробка – форма розповсюдження педагогічного досвіду, яка є аналітичним звітом педагога (колективу) про проведення педагогічного заходу (експерименту) на основі вивчення науково-методичної літератури. - Методична розробка – форма розповсюдження педагогічного досвіду, яка є аналітичним звітом педагога (колективу) про проведення педагогічного заходу (експерименту) на основі вивчення науково-методичної літератури.
- Що я,
- педагог-професіонал,
- роблю у навчально-виховному процесі особливого,
- що у моєму досвіді має відмінність від традиційного, масового, загальноприйнятого?
Назва має відображати проблему (основне питання), на розв'язання якої спрямовується зусилля автора досвіду; - Назва має відображати проблему (основне питання), на розв'язання якої спрямовується зусилля автора досвіду;
- Заголовок має відображати мету діяльності і засоби її досягнення;
- Назва досвіду не повинна бути декларативною, натомість має орієнтувати на отримання конкретного результату;
- Назва має відображати предметну галузь та «віковий діапазон» учнів, студентів;
- Формування громадянських якостей особистості школяра засобами історичного краєзнавства на уроках української мови і літератури у 5-8 класах
- Назва роботи має бути адекватною її змісту (відповідати йому!)
Формування екологічної культури особистості молодшого школяра на основі використання міжпредметних зв'язків - Формування екологічної культури особистості молодшого школяра на основі використання міжпредметних зв'язків
- Інтелектуальний розвиток учнів засобами проблемного навчання на уроках історії у 7-9 класах
-
- Розвиток творчих здібностей учнів 9-11 класів у процесі проектної діяльності на уроках хімії та в позакласній роботі
- Формування громадянських якостей особистості школяра засобами історичного краєзнавства на уроках української мови і літератури у 5-8 класах.
- Формування навчально-пізнавальної компетенції учнів 9-11 класів у процесі проектно-дослідницької діяльності на уроках інформатики та в позаурочний час
- Формування ціннісно-смислової та навчально-пізнавальної компетенцій учнів у процесі впровадження блочно-модульної технології на заняттях хімії (…)
Правильно вживайте терміни: - Правильно вживайте терміни:
- технології – упровадження технологій;
- інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) – використання засобів ІКТ;
- методи, прийоми – застосування методів; застосування, реалізація прийомів;
- форми, засоби – використання форм, засобів;
- особистісно (-)орієнтоване – особистісно зорієнтоване…
- Уникайте формулювань з мовними штампами: шляхи, через, при, з метою тощо, наприклад:
- Шляхи активізації пізнавальної діяльності …
- Розвиток творчого мислення учнів (студентів)при вивченні …(правильно – …у процесі вивчення…).
- Не вводьте у назву зайві, надлишкові слова, які структурно обтяжують фразу, як-то:
- Ефективність використання новітніх комп’ютерних технологій
- …при вивченні… …новітніх інноваційних технологій… або Роль сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання …
- Організація роботи із формування…
- Обсяг назви методичної розробки має становити 9-12 слів.
- РУКОПИС
- НАВЧАЛЬНОГО ВИДАННЯ
Навчальна програма - навчальне видання, що визначає зміст, обсяг, вимоги до результатів навчання, а також порядок вивчення і викладання певної навчальної дисципліни чи її розділу. - Навчальна програма - навчальне видання, що визначає зміст, обсяг, вимоги до результатів навчання, а також порядок вивчення і викладання певної навчальної дисципліни чи її розділу.
- Підручник – навчальне видання із систематизованим викладом дисципліни (її розділу, частини), що відповідає навчальній програмі та офіційно затверджене як таке (до підручників також належить буквар).
- Навчальний посібник - навчальне видання, що доповнює або частково замінює підручник та офіційно затверджене як таке.
- Навчально-методичний або методичний посібник - навчальне видання з методики викладання навчальної дисципліни (її розділу, частини) або з методики виховання (може використовуватися в навчальному процесі за умови схвалення предметною комісією Науково-методичної ради з питань освіти МОН).
- Хрестоматія - навчальне видання літературно-художніх, історичних та інших творів чи уривків з них, які є об’єктом вивчення.
- Зібрання творів – однотомне чи багатотомне видання творів одного або декількох авторів, що дає уявлення про його (їхню) творчість у цілому (до зібрання творів належить серія „Шкільна бібліотека”).
- Словник – довідкове видання упорядкованого переліку мовних одиниць (слів, словосполучень, фраз, термінів, імен, знаків), доповнених відповідними довідковими даними.
- Енциклопедія – довідкове видання зведення основних відомостей з однієї чи всіх галузей знання та практичної діяльності, викладених у коротких статтях, розташованих за абеткою їхніх назв або в систематичному порядку.
- Тлумачний словник для школярів та студентів – мовний словник, що пояснює значення слів певної мови, дає граматичну, стилістичну характеристики, приклади застосування та інші відомості (може використовуватися в навчальному процесі за умови схвалення предметною комісією Науково-методичної ради з питань освіти МОН).
- Термінологічний словник для школярів та студентів - словник термінів та визначень певної галузі знання (може використовуватися в навчальному процесі за умови схвалення предметною комісією Науково-методичної ради з питань освіти МОН).
Довідник для школярів та студентів - довідкове видання прикладного характеру, побудоване за абеткою назв статей або в систематичному порядку. - Довідник для школярів та студентів - довідкове видання прикладного характеру, побудоване за абеткою назв статей або в систематичному порядку.
- Практикум – навчальне видання практичних завдань і вправ, що сприяють засвоєнню набутих знань, умінь і навичок. Різновидом практикумів є збірники задач і вправ, тестових завдань, збірники текстів диктантів і переказів, інструкції до лабораторних і практичних робіт, дидактичні матеріали тощо.
- Навчальний наочний посібник – навчальне образотворче видання матеріалів на допомогу у вивченні, викладанні чи вихованні.
- Альбом– книжкове або комплектне аркушеве образотворче видання, що має або не має пояснювального тексту.
Книга - книжкове видання, обсяг якого понад 2 авторські аркуші (48 сторінок). - Книга - книжкове видання, обсяг якого понад 2 авторські аркуші (48 сторінок).
- Навчальний, методичний, навчально-методичний посібник
- Брошура – книжкове видання, обсяг якого більше за 4, але менше 48 сторінок.
- Навчальне видання – збірник
- Методичне видання – методичні рекомендації, методичні матеріали до курсу… тощо
- Листівка – видання, обсяг якого від 1 до 4 сторінок.
- Авторський аркуш – одиниця обсягу літературного твору, що дорівнює 40 тис. друкованих знаків. Друкованими знаками вважаються всі видимі друковані знаки (літери, розділові знаки, цифри тощо) та кожен пробіл між словами. У практичній роботі на попередньому етапі автор умовно може брати за один авторський аркуш 24 сторінки машинописного тексту, надрукованого через 2 інтервали на стандартному аркуші формату А. 4.
- Заголовок,
- титульні елементи
- ЕЛЕКТРОННИЙ ОСВІТНІЙ РЕСУРС
ПОЛОЖЕННЯ про електронні освітні ресурси (ЕОР) - ПОЛОЖЕННЯ про електронні освітні ресурси (ЕОР)
- Під ЕОР розуміють навчальні, наукові, інформаційні, довідкові матеріали та засоби, розроблені в електронній формі та представлені на носіях будь-якого типу або розміщені у комп'ютерних мережах, які відтворюються за допомогою електронних цифрових технічних засобів і необхідні для ефективної організації навчально-виховного процесу, в частині, що стосується його наповнення якісними навчально-методичними матеріалами.
- // Комп'ютер у школі та сім’ї. – 2012. - №8 (104)
електронний документ - документ, інформація в якому подана у формі електронних даних і для використання якого потрібні технічні засоби; - електронний документ - документ, інформація в якому подана у формі електронних даних і для використання якого потрібні технічні засоби;
- електронне видання - електронний документ, який пройшов редакційно-видавниче опрацювання, має вихідні відомості й призначений для розповсюдження в незмінному вигляді;
- електронний аналог друкованого видання - електронне видання, що в основному відтворює відповідне друковане видання, зберігаючи розташування на сторінці тексту, ілюстрацій, посилань, приміток тощо;
- електронні дидактичні демонстраційні матеріали - електронні матеріали (презентації, схеми, відео- й аудіозаписи тощо), призначені для супроводу навчально-виховного процесу;
- інформаційна система - організаційно впорядкована сукупність документів (масивів документів) та інформаційних технологій, в тому числі з використанням технічних засобів, що реалізують інформаційні процеси та призначені для зберігання, обробки, пошуку, розповсюдження, передачі та надання інформації;
- депозитарій електронних ресурсів - інформаційна система, що забезпечує зосередження в одному місці сучасних ЕОР з можливістю надання доступу до них через технічні засоби, у тому числі в інформаційних мережах (як локальних, так і глобальних);
комп'ютерний тест - стандартизовані завдання, представлені в електронній формі, призначені для вхідного, проміжного і підсумкового контролю рівня навчальних досягнень, а також самоконтролю та/або такі, що забезпечують вимірювання психофізіологічних і особистісних характеристик випробовуваного, обробка результатів яких здійснюється за допомогою відповідних програм; - комп'ютерний тест - стандартизовані завдання, представлені в електронній формі, призначені для вхідного, проміжного і підсумкового контролю рівня навчальних досягнень, а також самоконтролю та/або такі, що забезпечують вимірювання психофізіологічних і особистісних характеристик випробовуваного, обробка результатів яких здійснюється за допомогою відповідних програм;
- електронний словник - електронне довідкове видання упорядкованого переліку мовних одиниць (слів, словосполучень, фраз, термінів, імен, знаків), доповнених відповідними довідковими даними;
- електронний довідник - електронне довідкове видання прикладного характеру, в якому назви статей розташовані за абеткою або в систематичному порядку;
електронний навчальний посібник - навчальне електронне видання, використання якого доповнює або частково замінює підручник; - електронний навчальний посібник - навчальне електронне видання, використання якого доповнює або частково замінює підручник;
- електронний підручник - електронне навчальне видання з систематизованим викладом дисципліни (її розділу, частини), що відповідає навчальній програмі;
- електронні методичні матеріали - електронне навчальне або виробничо-практичне видання роз'яснень з певної теми, розділу або питання навчальної дисципліни з викладом методики виконання окремих завдань, певного виду робіт;
- курс дистанційного навчання –
- електронний лабораторний практикум –
- електронна бібліотека цифрових об'єктів - набір ЕОР різних форматів, в якому передбачено можливості для їх автоматизованого створення, пошуку і використання;
-
навчально-методичні (навчальні плани, робочі програми навчальних дисциплін, розроблені відповідно до навчальних планів); - навчально-методичні (навчальні плани, робочі програми навчальних дисциплін, розроблені відповідно до навчальних планів);
- методичні (методичні вказівки, методичні посібники, методичні рекомендації для вивчення окремого курсу та керівництва з виконання проектних робіт, тематичні плани);
- навчальні (електронні підручники та навчальні посібники);
- допоміжні (збірники документів і матеріалів, довідники, покажчики наукової та навчальної літератури, наукові публікації педагогів, матеріали конференцій, електронні довідники, словники, енциклопедії);
- контролюючі (тестуючі програми, банки контрольних питань і завдань з навчальних дисциплін та інші ЕОР, що забезпечують контроль якості знань).
- Навчальний план
- загальноосвітнього навчального закладу
- Змістове наповнення
- освітніх галузей визначається
- Державним стандартом
- Змістове наповнення формується навчальним закладом з урахуванням особливостей регіону,
- типу закладу,
- індивідуальних освітніх потреб учня
- Навчальний план
- загальноосвітнього навчального закладу
- Перелік предметів
- освітніх галузей
- Державного стандарту
- Спецкурси
- Курси за вибором
- Факультативні курси
- Індивідуальні заняття
- вивчення
- навчальних
- предметів
- освітніх галузей
- Наказ МОНмолодьспорт України від 10.06.2011 № 572 “Про Типові навчальні плани початкової школи”
- індивідуальні
- консультацій
- та групові заняття
- з учнями
- збільшення годин
- на вивчення
- окремих предметів
- інваріантної
- складової
- Індивідуальні
- та
- групові
- заняття
- Предметне спрямування
- Усі учні класу
- Записи у класних журналах
- Оцінювання в балах
- У розкладі в першій половині дня
- За межами тематики навчальних предметів
- За вибором добровільно
- Записи у додаткових журналах
- Не оцінюється
- У розкладі в другій половині дня
- Типологія навчальних програм
- варіативної складової
- Наповнюваність учнів у групі: 8/4
- відповідно до Наказу МОН України № 128 від 20.02.2002
- У школі І ступеня тільки курси за вибором (без оцінювання в балах)
- Профільний зміст
- За вибором обов'язково
- Записи у класних журналах
- Оцінювання в балах
- У розкладі в першій половині дня
- За рівнем новизни
- (способом творення)
- Розподіл курсів варіативної складової
- Курси за вибором,
- індивідуальні
- заняття
- Курси за вибором
- Факультативи
- Спецкурси
- Факультативи
- Спецкурси,
- Індивідуальні
- заняття
- Спецкурси, курси за вибором, факультативні курси:
- спільне та відмінне
- ОЗНАКИ
- ДЛЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ
| | | | - Зв’язок із змістом інваріантної складової
| - Доповнює, пояснює зміст предметів
| - Доповнює зміст, забезпечує зміст допрофільної підготовки, профільного навчання
| - Безпосередньо не пов'язаний із змістом
| - Обов’язковість вибору та відвідування
| - Обирається педагогічним колективом, обов’язковий для відвідування
| - Добровільність вибору, але обов’язковість відвідування
| - Добровільність вибору учнями
| - Спецкурси, курси за вибором, факультативні курси:
- спільне та відмінне
- ОЗНАКИ
- ДЛЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ
| | | | | - Включені до розкладу занять, як інші уроки
| | - Заняття фіксуються в окремому розкладі
| | - Зміст навчальних занять фіксується записами у класних журналах
| | - Зміст фіксується записами у Журналі обліку роботи гуртків, факультативів
| - Оцінювання навчальних досягнень
| - Обов’язкове.
- Виключення становить початкова школа
| | | - Специфіка закладу освіти
- (спеціалізована школа,
- ліцей, гімназія тощо)
- Кадрове,
- матеріально-технічне,
- навчально-методичне
- забезпечення
- Гранично
- допустиме
- навантаження
- Інститут
- інноваційних
- технологій
- і змісту освіти
- МОН МС України
- Районний (міський)
- методичний
- кабінет (центр)
- Загальноосвітній
- навчальний заклад
- Програмне забезпечення
- варіативної складової
- ВАРІАНТ 1.
- Педагог обирає програму з переліку,
- рекомендованих МОН України
- ВАРІАНТ 2.
- Педагог розробляє програму,
- реалізує після експертизи
Положення про навчальні програми для забезпечення варіативної складової навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів Київської області - необ’єктивне використання
- годин варіативної складової
- розбіжність у трактуванні
- вихідних понять
- брак єдиних вимог до структури
- навчальної програми
- відсутність документа
- про порядок розроблення, експертизи,
- затвердження і використання
- навчальних програм
Додаток до листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти 05.06.2013 р. № 14.1/10-1685 Методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти - Додаток до листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти 05.06.2013 р. № 14.1/10-1685 Методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти
- наказ Міністерства освіти і науки України
- від 17.06.2008 № 537
- «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України».
- Термін дії грифа МОН встановлено документом:
- За рівнем новизни
- (способом творення)
На допомогу вчителю Дякуємо за увагу!
Поділіться з Вашими друзьями: |