Капуста білоголова



Сторінка1/14
Дата конвертації23.03.2019
Розмір2.5 Mb.
#85341
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   14
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Тема: " Капуста білоголова "

Предмет : плодоовочівництво.
Тема програми : «Овочеві культури відкритого ґрунту»

Тема уроку : " Біологічні особливості овочевих культур групи капуст. Види і сорти капуст. Особливості вирощування капуст. "
Мета : Ознайомити учнів з сортами, технологією вирощування капусти білоголової;розвивати в учнів пам'ять , логічне мислення, зв'язне мовлення , вміння аналізувати, порівнювати, творчий підхід до організації виробничого процесу, самостійно робити висновки і узагальнення; виховувати інтерес до процесу пізнання. Виховувати в учнів любов до майбутньої професії,

дбайливе відношення до навколишнього середовища, інтерес до природничих наук,самостійність в прийнятті рішень.



Тип уроку : комбінований.

Обладнання : таблиця " Вирощування овочів " (робоча таблиця по догляду), ілюстрації, малюнки, картки - завдання, кросворд : " Технологія вирощування капусти", натуральні зразки капусти (різні види капусти), опорні конспекти, опорні сигнали, презентаційний матеріал у програмі Power Point.

Основні поняття і терміни: F1( гетерозисний гібрид першого покоління, у яких батьківські якості різко примножуються. Дають дуже високі врожаї з великими плодами,але при повторному вирощуванні з насіння втрачають усі сортові якості.)

Учні повинні вміти: складати календарний план вирощування капусти

білоголової.



Учні повинні застосовувати : користуватися рекомендованою

довідковою літературою, таблицями , конструкторсько - технологічною

документацією.

Форми роботи : фронтальне опитування, робота в групах, робота в малих групах , парах , робота з роздавальним матеріалом ,рішення кросвордів.

Література: Барабаш О.Ю., Цизь О.М. " Овочівництво і плодівництво Київ. " вища школа ". 2000р.

Болотських О.С., Бондаренко Г. Л.,. Шитова Л.Т " Азбука садовода "

Урожай. 1993р.

Болотских А.С. "Капуста" Харьков: Фолио, 2002.-286с, (4) л. ил. -(Дом. б-ка).




ПЛАН УРОКУ

I. Організація навчальної діяльності учнів.

а) Об'явлення теми, мети, задач уроку.

б) План організації навчальної діяльності учнів на уроці.

II. Контроль за рівнем освоєння матеріалу вивченого на попередньому уроці. ( перевірка домашнього завдання ).

1. Фронтальне опитування, (інтерактивна дошка )

Бесіда:(інтерактивна дошка )

а) Які культури називають однорічними ( привести приклад).

б) Які культури називають дворічними ( привести приклад).

в) Які культури називають зимостійкими , теплолюбними.( привести приклади)



III. Актуалізація опорних знань. ( інтерактивна дошка) Мозковий штурм.

(складання ботаніко-біологічної характеристики капусти) .

Збирання інформації.

(дворічна; холодостійка; родина капустяних; квітки капусти жовті, зібрані в

китицю; плід - стручок; корінь великий і розгалужений ).

Опорні сигнали ( сонце - світлолюбна рослина, хмарка — вологолюбна,

сніжинка - холодостійка рослина)

Висновки і узагальнення.



IV. Повідомлення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

2. Мотивація учбової діяльності.

3. Методичні рекомендації викладача до організації самостійної роботи з навчальним матеріалом.

4. Самостійна робота учнів з навчальним матеріалом: схемами, таблиця " Вирощування овочів " (робоча таблиця по догляду).

5. Узагальнення і висновки.



V. Закріплення нового матеріалу.

Складання календарного плану вирощування капусти білоголової (Використання опорних сигналів. )



VI. Контроль за рівнем засвоєння нових знань.

Розв'язування кросворду: " Технологія вирощування капусти "



VII. Узагальнення теми уроку, оцінювання досягнень учнів.

VIII. Домашнє завдання :

Опрацювати підручник п. 2.1.1. Білоголова капуста с. 72-75.



Календарний план вирощування капусти білоголової


Місяць

Заходи , які проводяться у цьому місяці

березень




квітень




травень




червень




липень




серпень




вересень




жовтень




листопад





Слово викладача:

Білоголова капуста - найбільш урожайна серед овочевих культур. При належній агротехніці врожайність її становить 600 — 800 ц/га і більше. За тривалістю вегетаційного періоду (від сходів до технічної стиглості) капусту поділяють на ранньостиглу , середньостиглу, середньопізню і пізньостиглу. Тривалість вегетаційного періоду залежить від погодних умов року, удобрення та догляду за рослинами і при розсадній культурі ранніх сортів становить 103— 130 днів, середніх — 131 — 145, середньопізніх — 146—160 і пізніх — 161—185 днів.

В Україні поширені такі сорти: ранньостиглі — Веснянка, Димерська 7, Іюньська, Дитмаршер фрюєр, Скоростигла; середньостиглі — Жозефіна, Слава 1305; середньопізні - Єленовська, Столична, Можарська місцева; пізньостиглі — Амагер 611, Білосніжка, Віоланта, Ліка, Харківська зимова, Лангедейкер децема, Українська осінь, Ярославна та інші.

Технологія вирощування.

Капусту вирощують в овочевих, овочекормових і польових сівозмінах. Ранню капусту розміщують на південних схилах або на вирівняних площах. Південні схили порівняно швидко звільняються від снігу і добре прогріваються, що дає змогу раніше висаджувати на них розсаду.

Середні і пізні сорти вирощують на площах з пониженим рельєфом ( у заплавах річок) і на ґрунтах з високою родючістю — наносних, чорноземних, а також на окультурених торфовищах.

Кращими попередниками для капусти є багаторічні трави, картопля, огірки, цибуля, помідор, озима пшениця і бобові. Не слід вирощувати її після капусти, редьки та інших культур з родини капустяних раніше ніж через 3 — 4 роки.

Підготовку ґрунту під ранню капусту починають відразу після збирання попередника, проводячи осінній напівпаровий обробіток. Під зяблеву оранку вносять органічні добрива з розрахунку 40 — 60 т/га.

Навесні на легких ґрунтах, а також у центральних і південних районах проводять закриття вологи важкими боронами, а па перезволожених — культивацію на глибину 6 — 8 см з одночасним боронуванням. Культивація сприяє кращому провітрюванню і прогріванню верхнього шару ґрунту. Через 3-5 днів площу готують до висаджування ранньої капусти. Найбільш ефективно розпушувати грунт під висаджування розсади фрезерними культиваторами.

Під ранню капусту вносять повне мінеральне добриво залежно від типу і родючості ґрунту. Фосфорно-калійні добрива в південних і центральних районах вносять восени під зяблеву оранку або культивацію, а азотні - навесні. У районах достатнього зволоження всі види мінеральних добрив доцільніше вносити навесні під культивацію.

Під середні і пізньостиглі сорти капусти після попередників, які рано звільнили площу, проводять також напівпаровий осінній обробіток ґрунту. При збиранні врожаю попередника пізно восени з метою подрібнення рослинних решток і знищення значної кількості шкідників проводять дискування і глибоку зяблеву оранку. Пожнивні рештки і шкідливу мікрофлору загортають на глибину 25 — 30 см. Зяблева оранка плугом з передплужником сприяє кращому їх загор­танню,


Рано навесні на легких ґрунтах, де під зяблеву оранку вносили органічні добрива, закривають вологу, а на важких і перезволожених проводять культивацію на глибину 6—8 см з одночасним боронуванням. Ґрунти, які запливають, а також ті, на яких не вносили восени органічних добрив, культивують в 1 —2 сліди, вносять органічні добрива (40-60 т/га) і переорюють на глибину 18-20 см.

До висаджування розсади ґрунт підтримують у чистому від бур'янів і розпушеному стані. Під капусту, залежно від родючості ґрунту, вносять повне мінеральне добриво, також мікродобрива з розрахунку 25 — 30 кг/га мідного купоросу або 4 — 5 ц/га піритних недогарків. Ефективне також внесення під капусту цинкових і молібденових, а на карбонатних ґрунтах — і марганцевих добрив. Кислі ґрунти вапнують.

Перед висаджуванням розсади проводять культивацію ґрунту на глибину 10—16 см залежно від його типу та умов вирощування (на богарних мілкіше, на зрошуваних глибше). Під передпосівну культивацію вносять гербіциди: бутизан 400 (1,75 — 2,5 кг/га), семерон (1,0 -2,0 кг/га), стомп (3,0 — 6,0 кг/га препарату), На легких ґрунтах дозипрепарату дещо зменшують, а на важких — збільшують. Найбільш ефективно загортати гербіциди в ґрунт на глибину 2 — 6 см.
Картка № 1

За відношенням до тепла овочеві культури поділяються на 5груп :

морозостійкі, холодостійкі, напівхолодостійкі, теплолюбні, жаростійкі. Дайте визначення даній групі , наведіть приклади овочевих культур

морозостійкі:_______________________________________________________



Картка № 2
За відношенням до тепла овочеві культури поділяються на 5груп :

морозостійкі, холодостійкі, напівхолодостійкі, теплолюбні, жаростійкі. Дайте визначення даній групі , наведіть приклади овочевих культур


холодостійкі:_______________________________________________________

Картка № 3
За відношенням до тепла овочеві культури поділяються на 5груп :

морозостійкі, холодостійкі, напівхолодостійкі, теплолюбні, жаростійкі. Дайте визначення даній групі , наведіть приклади овочевих культур


напівхолодостійкі:__________________________________________________

Картка № 4
За відношенням до тепла овочеві культури поділяються на 5груп :

морозостійкі, холодостійкі, напівхолодостійкі, теплолюбні, жаростійкі. Дайте визначення даній групі , наведіть приклади овочевих культур


жаростійкі:_________________________________________________________

Картка № 5
За відношенням до тепла овочеві культури поділяються на 5груп :

морозостійкі, холодостійкі, напівхолодостійкі, теплолюбні, жаростійкі. Дайте визначення даній групі , наведіть приклади овочевих культур


теплолюбні:_______________________________________________________

Картка № 6

За тривалістю життєвого циклу культури поділяють

Однорічні

( Дайте визначення , наведіть приклади однорічних овочевих культур )



Картка № 7

За тривалістю життєвого циклу культури поділяють

Багаторічні:____________________________________________________

(Дайте визначення , наведіть приклади багаторічних овочевих культур )



Картка № 8

За тривалістю життєвого циклу культури поділяють Дворічні:______________________________________________________ ( Дайте визначення , наведіть приклади однорічних овочевих культур )



Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   14




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка