Карточки-завдання для інтегрованого навчання в системі освіти для сталого розвитку



Скачати 12.54 Mb.
Сторінка1/36
Дата конвертації23.11.2018
Розмір12.54 Mb.
#67645
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   36


ЗМІСТ

Карточки-завдання для інтегрованого навчання в системі освіти для сталого розвитку…………………………………………………………………………………3

Додатки

Додаток 1. Карточки-завдання для уроків алгебри. 9 клас………………………….6



Додаток 2. Карточки-завдання для уроків англійської мови………………………13

Додаток 3. Карточки-завдання для уроків економіки………………………………19

Додаток 4. Карточки-завдання для уроків «Я і Україна»……………………… …28

Додаток 5. Карточки-завдання для уроків математики…………………………….31

Додаток 6. Карточки-завдання для уроків основ здоров’я…………………………42

Додаток 7. Карточки-завдання для уроків української мови………………………44

Додаток 8. Карточки-завдання для уроків трудового навчання…………………...70

Карточки-завдання для інтегрованого навчання в системі освіти для сталого розвитку
Сучасне життя диктує вимагає певних змін у освіті, для того щоб покращити її якість і створити умови для навчання і виховання конкурентно-спроможної особистості, здатної досягати поставленої мети та впевнено почувати себе у будь-яких сферах соціального життя.

Одним із шляхів для реалізації цієї мети є інтегроване навчання, головна ідея якого полягає у поєднанні та взаємопроникненні навчальних предметів, що веде до створення цілісної системи шкільної освіти. Це дає можливість учням навчити сприймати світ як єдину систему, розуміти взаємозв’язок життєвих явищ, логіку суспільних процесів.

Завдяки інтегрованому підходу до навчання, учень отримує не певну кількість інформації з окремих предметів, а суму знань практичного спрямування, яка необхідна для всебічного розвитку людини і відображає об’єктивні стосунки між різними сферами життя навколишнього світу. Освіта набуває комплексний характер, підвищується мотивація учнів, розширюється їх світогляд, розвивається потенціал.

Питання використання міжпредметних зв’язків у системі навчання стало підніматися ще у 60-ті роки ХХ століття і не тільки не втратило своєї актуальності з часом, а навпаки, отримало нове життя в проекті «Освіта для стійкого розвитку в дії», спрямовану на формування у громадян України сталого, екологічного стилю повсякденного життя у домашньому господарстві, школі та місцевій громаді.

Освіта для сталого розвитку передбачає формування у людини компетенцій, необхідних для ведення способу життя на базі екологічно та економічно врівноважених звичок. Такий спосіб не ставить під загрозу нормальне існування наступних поколінь. Але для цього необхідні знання, що забезпечують інформацією та дають розуміння взаємозалежності соціальних, економічних і екологічних аспектів нашої життєдіяльності. Основними аспектами сталого розвитку є екологічний, економічний та соціальний:


  • екологічний аспект сталого розвитку ставить за мету навчитися керувати взаємодіями між людиною і навколишнім середовищем, спрямувати розвиток суспільства на досягнення екологічно стійкого забезпечення благополуччя людей;

  • економічний – забезпечення переходу на інноваційну модель розвитку економічної діяльності та її структурної перебудови через розвиток високих технологій з урахуванням екологічної складової, створення конкурентоспроможної, соціально орієнтованої ринкової моделі економіки; сприяння макроекономічній стабілізації, нівелювання дисбалансу в економіці та соціально-економічному стані регіонів; 

  • соціальний – забезпечення політичної стабільності та взаєморозуміння; розвиток духовності, культури; гарантування прав та свобод людини на засадах демократії, толерантності та загальновизнаних моральних принципах; поступове стирання суттєвого майнового розшарування населення, подолання бідності та безробіття, покращення демографічного та трудового потенціалу; зміцнення фізичного здоров'я людей; покращення соціальної структури суспільства; встановлення гарантій забезпечення рівних можливостей для досягнення матеріального, екологічного і соціального благополуччя; удосконалення системи освіти.

Саме інтегроване навчання та уроки з використанням міжпредметних зв’язків найкраще забезпечують ці потреби.

На уроках з елементами інтеграції розглядаються багатогранні об’єкти, які є предметом вивчення різних навчальних дисциплін.

Інтеграція дозволяє формувати новий інтерактивний спосіб мислення сучасної молодої людини, дає можливість отримання глибоких різнобічних знань та їх синтезу, допомагає формувати уміння переносити знання з однієї галузі на іншу. В результаті учні вчаться сприймати дійсність як цілісну систему та набувають навичок наукового світосприйняття.

Інтегровані уроки пробуджують зацікавленість у навчанні, знімають напругу та перенавантаження.

Традиційно велика кількість педагогів шукає джерела для проведення інтегрованих уроків, поєднуючи навчальні предмети близьких напрямків: біологія та ОБЖ, література та музичне або образотворче мистецтво, математика та економіка. Проте в умовах сталого розвитку можливо звертатись до одного з вище зазначених аспектів при викладанні предметів будь-якого циклу.

Однією з перешкод на шляху впровадження освіти для сталого розвитку та інтегрованого навчання є відсутність напрацьованої системи планування використання міжпредметних зв’язків та накопиченої інформації, яку можна було б використовувати під час уроків. Саме відсутність такого своєрідного банку інформації стає фактором, який веде до витрат великої кількості часу при підготовці до уроків. Для подолання цієї проблеми буде доречним накопичувати необхідний матеріал за допомогою карточок-завдань

Ці картки допомагають суттєво активізувати роботу в інтересах сталого розвитку під час проведення будь-якого заняття з будь-якого предмету через виконання різних завдань (проблемних завдань, ситуативних та розрахункових задач, читання з метою отримання інформації та інше), пов’язаних з одним з трьох аспектів СР.

Картки мають такий вигляд:



Предмет


Клас

Тема:

Аспект СР

Зміст завдання:

(Проблемні питання, завдання)



Тема СР:



Інформація, ілюстрація




Коментарі




Автор

Каталог: uploads -> editor -> 2850 -> 98349 -> sitepage 76 -> files
files -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
98349 -> Наказ №751 Про проведення районного фестивалю учнівської творчості «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине», присвяченого відзначенню 200-річчя від дня народження Т. Г. Шевченка На виконання Постанови Верховної Ради України від 19
98349 -> Поняття і класифікація доходів сім’ї
files -> Назарова Оксана Пилипівна Крамська Ольга Борисівна Вчителі української мови Криворізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №70 Кривий Ріг 2015 Зміст Всеукраїнський конкурс
files -> Всеукраїнський конкурс-огляд: “Школа сприяння сталому розвитку 2014-2015”
98349 -> Розробка заходу «Я і світ моїх професій»
files -> Всеукраїнський конкурс-огляд: “Школа сприяння сталому розвитку 2014-2015”

Скачати 12.54 Mb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   36




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка