Кінетична енергія тіла



Сторінка1/5
Дата конвертації23.03.2019
Розмір0.81 Mb.
#85566
ТипУрок
  1   2   3   4   5
Комбінований урок фізики на тему

«Кінетична енергія тіла»
Мета уроку: дати уявлення учням про особливості енергії тіла при зміні його швидкості, навчитися оцінювати реальні розміри та характеристики фізичних тіл природних та штучних систем.

Тип уроку: комбінований.

Демонстрації: відносність руху тіла (рух візка з тілом відносно землі та рух тіла відносно візка).

План викладу нового матеріалу



  1. Поняття про кінетичну енергію тіла.

  2. Залежність кінетичної енергії від маси рухомого тіла та його швидкості.

  3. Теорема про кінетичну енергію.

І. Перевірка знань по темі «Механічна робота».

Завдання , які частково виконуються біля дошки та як фронтальне опитування:

а) За даними малюнками визначити, які із даних робіт є механічними

(додаток 1-4).

б) Як визначити механічну роботу? За якою формулою?

в) Коли механічна робота максимальна чи мінімальна?

г) Коли, прикладаючи велику силу, ми не виконуємо роботу?

д) Визначити експериментально механічну роботу, яку ви виконуєте під час руху бруска по поверхні стола, якщо пройдений шлях рівний довжині стола, а сила напрямлена горизонтально. (Обладнання: динамометр, брусок, лінійка)



ІІ. Виклад нового матеріалу

Тіла, що рухаються, мають здатність виконувати роботу в разі зміни їх швидкості. Енергія, яку має тіло внаслідок свого руху, називається кінетичною (частина механічної енергії, зумовлена рухом тіла). (До конспекту учня)

Кінетична енергія тіла, що рухається з певною швидкістю, дорівнює роботі, яку потрібно виконати, щоб надати нерухомому тілу цю швидкість.

Нехай до нерухомого тіла масою m прикладено сталу силу F. Тоді Ek=A=Fs, де s –це модуль переміщення. Підставляючи в цю формулу вирази F=ma s=v2/2a, дістанемо, що кінетична енергія рухомого тіла дорівнює половині добутку маси на квадрат швидкості, тобто



Ek= mv2/2.(До конспекту учня)

Необхідно привернути увагу учнів до того, що значення кінетичної енергії залежить від обрання системи відліку. Адже кінетична енергія тіла залежить від його швидкості, а швидкість тіла в різних системах відліку є різною. Якщо система відліку явно не вказується, зазвичай мають на увазі систему відліку зв’язану з землею.

Вчитель демонструє дослід з рухом візочка на якому розташоване якесь тіло. Розглядаємо швидкість тіла відносно землі та відносно візочка і вказуємо на те, що тіло не має кінетичної енергії в системі відліку, пов’язаній з візком, бо його швидкість рівна нулю.

Теоремою про кінетичну енергію описується зміна кінетичної енергії тіла.

Візьмемо тіло, що рухається вздовж осі x під дією сили, напрямленої вздовж тієї ж осі. Позначимо проекції швидкості тіла в початковий і кінцевий моменти v1x і v2x. Тоді з формул:
A=FxSx, F=max, Sx=(v22-v12)/2ах одержуємо, що
A= mxaxSx=m(v22-v12)/2= mv22/2-m v12/2= ∆Ek.

Отже, зміна кінетичної енергії тіла дорівнює роботі, виконаній над цим тілом. A=∆Ek (До конспекту учня)

Кінетична енергія, як і потенціальна, широко використовується людиною в її житті. За рахунок кінетичної енергії води виробляється електроенергія на гідроелектростанціях, працюють водяні млини. Кінетична енергія вітру використовується для роботи вітрових електростанцій, млинів, надає швидкості вітрильним суднам тощо. (Малюнки на дошці або відео на комп’ютері. Додатки 5-10)

ІІІ. Закріплення вивченого.

Усне опитування (відповіді на запитання).



  1. Які з перелічених тіл мають кінетичну енергію: літак, що летить; камінь, піднятий над землею?

  2. Чи залежить кінетична енергія від вибору системи відліку?

  3. Які тіла на вашому шляху до школи мали кінетичну енергію?

  4. Після удару об стіну напрям швидкості м’яча змінився, а модуль швидкості залишився тим самим. Як змінилася кінетична енергія м’яча?

Задачі по новій темі.

  1. За даними малюнками скласти умову задачі та розв’язати її.

(Додатки 11-14)

  1. Визначити швидкість тіла масою 10 кг, яке має кінетичну енергію 0,5кДж?

  2. Куля масою 10г має швидкість 400м/с. З якою швидкістю куля продовжить свій рух після пробиття дошки товщиною 5см, якщо сила опору дошки при цьому дорівнювала 12кН?

Діти, яким були дані задачі за малюнками пояснюють свої умови та способи розв’язування задачі.

IV. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

Вчитель робить підсумок вивченого за записами на дошці та виставляє бали учням, які працювали на уроці.



V. Домашнє завдання (за підручником)

Визначити свою кінетичну енергію, врахувавши середню швидкість руху до школи та свою масу.



Додаток 1
Додаток 2





Каталог: doc -> files -> news -> 507
news -> Тема майстер-класу: використання хмарних технологій у навчанні англійської мови. Мета: Освітня
news -> Різноманітність плодів. Лабораторна робота №10 "Будова і різноманітність плодів."
news -> Учнівська конференція «Чорнобиль – біль і трагедія України» Мета
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
507 -> Урок німецької мови в 5 класі (1-й рік навчання )
507 -> Ознайомлення з життям і творчістю Василя Сухомлинського. Головна думка. В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло»
507 -> Тема. Переосмислення здобутків європейського романтизму російською культурою. О. С. Пушкін – великий російський поет. Жанрово – тематичне розмаїття лірики митця


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка