Кіслощаєва Ірина Романівна
7-95П 1 ПС
Варіант №15
Завдання №1
Особливості поведінки особистості з групи ризику дошкільників
Діти, які мають різні психологічні, фізичні, фізіологічні та соціальні проблеми у навчанні, спілкуванні та вихованні – це діти із групи ризику. Психологічна служба проводить діагностичну та корекційно-відновлювальну роботу з такими дітьми і виділяє серед них гіперактивних, агресивних, тривожних, сором’язливих і аутичних дітей.
Гіперактивні діти
Гіперактивність - синдром дефіциту уваги з гіперактивністю. Вона виявляється у дітей з не властивою для нормального розвитку імпульсивністю, руховою розторможеністю, неможливістю зосередитись, неуважністю. Такі діти, як правило, не можуть зосередитися на одному предметі протягом більш-менш тривалого часу, не здатні завершити виконання поставленої задачі, недбало ставляться до її виконання. Продуктивність виконання завдання зазвичай низька та спостерігається підвищена стомлюваність. Розумова діяльність дітей із СДУГ циклічна, наприклад: продуктивна праця протягом 5–15 хвилин, після чого «відпочинок» 3–7 хвилин. Стан стомлюваності супроводжується безпричинним роздратуванням, плаксивістю, істериками. Можуть спостерігатись порушення просторової координації, що проявляється в руховій незграбності. Ці показники це - специфічна особливість психіки, обумовлена як фізіологічними , так і психосоціальними чинниками.
Особливості поведінки гіперактивних дітей:
Дефіцит активної уваги
Непослідовна, їй важко довго утримувати увагу.
Не слухає, коли до неї звертаються.
З великим ентузіазмом береться за завдання, але так і не завершує їх.
Зазнає труднощів у самоорганізації.
Часто губить речі, забудькувата.
Уникає завдань, які вимагають розумових зусиль.
Рухова розторможеність
Непосидюча та говірка.
Проявляє ознаки стурбованості (барабанить пальцями, совається в кріслі, бігає, залазить куди-небудь).
Спить набагато менше за інших дітей.
Імпульсивність
Починає відповідати, недослухавши запитання.
Не здатна дочекатися своєї черги, часто втручається, перериває.
Погано зосереджує увагу.
Не може дочекатися винагороди (якщо між діяльністю і винагородою є пауза).
Не може контролювати і регулювати свої дії. Поведінка слабо керована правилами.
Під час виконання завдань поводиться по-різному і показує дуже різні результати (на деяких заняттях дитина спокійна, на інших — ні, на одних уроках вона успішна, на інших — ні).
Поділіться з Вашими друзьями: |