Комунальний заклад сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти



Скачати 487.5 Kb.
Сторінка1/6
Дата конвертації20.11.2018
Розмір487.5 Kb.
#65143
  1   2   3   4   5   6

Міністерство освіти і науки України

Сумська обласна рада



Комунальний заклад

СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

вул. Римського-Корсакова, 5, м. Суми, 40007, тел. /факс (0542) 33-40-67

Е-mail: sumy.oippo@gmail.com Код ЄДРПОУ 02139771


05.10.2018780 на № _________ від ___________





Начальникам управлінь (відділів) освіти (освіти і науки; освіти, молоді та спорту) міських рад, міськвиконкомів, райдержадміністрацій,

об’єднаних територіальних громад,

директору Сумської обласної гімназії-інтернат для талановитих та творчо обдарованих дітей, начальнику Державного ліцею-інтернату з військово-фізичною підготовкою «Кадетський корпус» ім. І.Г. Харитоненка





Графік проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад 2018-2019 н.р., методичні рекомендації, критерії оцінювання та завдання щодо підготовки учнів до олімпіад




На виконання пункту 3 наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 23.08.2018 № 504-ОД «Про проведення


І-ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2018-2019 навчальному році» надсилаємо:

  • графік проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2018-2019 навчальному році (додаток 1);

  • методичні рекомендації з проведення ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад, критерії оцінювання робіт, завдання щодо підготовки учнів до предметних олімпіад (додатки 2-17).

Додатки 1-17 до листа на 61 арк.



Проректор І. УДОВИЧЕНКО
Олександра Каленик +38 050-590-67-60




Додаток 1

до листа Сумського ОІППО



від 05.10.2018780


Графік

проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад

у 2018-2019 навчальному році




з/п

Предмет

Термін проведення

Початок проведення

1

Українська мова та література

03.11.2018

09.00

2

Фізика

04.11.2018

09.00

3

Інформаційні технології

10.11.2018

09.00

4

Англійська мова

11.11.2018

09.00

5

Біологія

17.11.2018

09.00

6

Історія

18.11.2018

09.00

7

Географія

24.11.2018

09.00

8

Російська мова та література

25.11.2018

09.00

9

Трудове навчання

01.12.2018

09.00

10

Правознавство

02.12.2018

09.00

11

Інформатика

08.12.2018

09.00

12

Математика

09.12.2018

09.00

13

Німецька мова

14.12.2018

(п’ятниця 745)

09.00

14

Французька мова

14.12.2018

(п’ятниця 1145)



13.00

15

Астрономія

15.12.2018

09.00

16

Хімія

16.12.2018

09.00

17

Екологія

22.12.2018

09.00

18

Економіка

23.12.2018

09.00






Додаток 2

до листа Сумського ОІППО

від 05.10.2018780



Методичні рекомендації та завдання з підготовки школярів

до участі в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури у 2018-2019 навчальному році
Інструктивні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури

у 2018-2019 навчальному році

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури відбудеться 3 листопада 2018 року.

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури беруть участь учні 7-11 класів.

Час роботи над олімпіадними завданнями для учнів 7 класів –


3 астрономічні години, для учнів 8-11 класів – 4 астрономічні години.

Комплект олімпіадних завдань охоплює програмовий матеріал з різних розділів курсу за попередні роки навчання та теми, які учні повинні були опанувати до терміну проведення олімпіади відповідно до чинних навчальних програм для закладів загальної середньої освіти, ураховуючи програми для поглибленого вивчення у 8-9 класах та програми для профільного вивчення в 10-11 класах.

Обсяг і рівень складності олімпіадних завдань мають забезпечити якнайповніше розкриття інтелектуальних можливостей та творчих здібностей учнів. Доцільно пояснити школярам, що вони повинні прагнути виконати якнайбільшу кількість запропонованих завдань, але головною умовою перемоги в олімпіадах є виконання роботи краще за інших, оригінальніше, на високому творчому рівні.

Оскільки олімпіадні завдання за своєю суттю відрізняються від звичайної шкільної контрольної роботи, то обов’язково буде забезпечена різноплановість завдань, що мають перевірити комплексність мовно-літературної підготовки учасників.

Завдання з української мови вибудовуватимуться в такому форматі: творча робота (есе, лист), синтаксичний аналіз речення (9-11 класи), завдання відкритого типу на конструювання мовних одиниць, вибір нормативної форми, редагування речень, тлумачення фразеологізмів тощо.

Звертаємо увагу, що завдання з української літератури для кожного класу мають спільну структуру: відповіді на бліц-запитання, запитання з теорії літератури, творче завдання (ідейно-художній аналіз поетичного тексту, складання ментальної карти або паспорту твору).

Завдання вимагають ксерокопіювання з розрахунку – 2 сторінки
(формату А-4) на учня.

Учням 10-11 класів необхідно додати аркуш паперу для складання ментальної карти.


Продовження додатка 2

Звертаємо Вашу увагу на те, що учням не дозволяється користуватись додатковою літературою (посібниками, довідниками, словниками, текстами художніх творів і статей тощо) та мобільними пристроями.
Критерії оцінювання завдань ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2018-2019 навчальному році
Оцінювання результатів виконання завдань здійснюється за критеріями, указаними безпосередньо в завданнях.

Творча робота учня оцінюється відповідно до таких параметрів: повнота розкриття теми; аргументація власного погляду на проблему; самостійність, оригінальність, парадоксальність думок та оцінок; образність, асоціативність, динамічне чергування полемічних висловів, питань, проблем; лаконічність; активна життєва позиція автора; емоційність, експресивність, яскрава образність, уживання метафор, порівнянь, алегоричних і притчевих образів, символів, коректність у висловленні дискусійних думок.

Критерії оцінювання ментальної карти розробляються самостійно членами журі відповідно до теми завдання.
Завдання та рекомендації щодо підвищення якості підготовки учнів

до ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2018-2019 навчальному році
У процесі підготовки учнів до участі в олімпіаді особливу увагу необхідно приділити таким питанням:


  • підвищення рівня мовної культури школярів, зокрема володіння ними орфографічними, орфоепічними, лексичними, стилістичними нормами;

  • правильне слововживання;

  • синтаксичний розбір речення і словосполучення;

  • ідейно-художній аналіз поетичного твору;

  • правила написання креативного есе;

  • складання ментальної карти та паспорту художнього твору, образу.

Доцільно використовувати можливості міжпредметних зв’язків (історія, світова література, образотворче мистецтво, музика, географія тощо), освітніх електронних ресурсів, зокрема блогів, сайтів провідних науковців України.

З метою якісної підготовки учнів до ІІ етапу олімпіади рекомендуємо під час цього процесу використовувати навчально-методичну літературу, рекомендовану листом Міністерства освіти і науки України від 20.08.2018


№ 1/9-503 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти», інформаційно-аналітичні бюлетені Сумського ОІППО та мовно-літературні сайти:

  1. Електронна бібліотека Національної бібліотеки України імені
    В.І. Вернадського http://www.nbuv.gov.ua.

2. Бібліотека української поезії http://poetry.uazone.net.

Продовження додатка 2

3. UkrLib http://ukrlib.com.ua.

4. Школа української мови Івана Ющука https://ushchuk.wordpress.com/

5. Блог професора О. Пономарева https://www.bbc.com/ukrainian/blog-olexandr-ponomariv-39568290






Додаток 3

до листа Сумського ОІППО

від 05.10.2018780



Методичні рекомендації та завдання з підготовки школярів до участі в

ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики

у 2018-2019 навчальному році
Документом, що визначає мету, завдання, структуру, технологію проведення Всеукраїнських олімпіад є Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099), яким повинні керуватися оргкомітети та журі під час проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики у 2017-2018 навчальному році.
Інструктивні рекомендації щодо проведення
ІІ етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики

у 2018-2019 навчальному році

  1. У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики беруть участь учні 7-11 класів, що стали переможцями І етапу.

  2. Час на виконання завдань з фізики для учнів 7-го класу – 2 години
    (120 хвилин), 8-11 класів – 3 години (180 хвилин).

  3. Оргкомітетами забезпечуються однакові умови виконання запропонованих завдань для всіх учасників та дотримання однакових вимог при перевірці робіт.

  4. Звертаємо увагу, що довільне самостійне корегування змісту завдань неприпустиме. Завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики (відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності) розроблені Сумським інститутом післядипломної педагогічної освіти та є його інтелектуальною власністю.

  5. Оргкомітетами здійснюються всі необхідні заходи щодо забезпечення секретності змісту завдань та публічного оголошення тексту завдань.

  6. Зміст завдань копіюється індивідуально для кожного учня
    (з розрахунку: по 1 аркушу формату А-4 (7, 8, 9, 10, 11 класи) та оприлюднюється безпосередньо перед початком олімпіади.

  7. Під час виконання завдань не дозволяється користуватися довідковою літературою, таблицями. В процесі обчислення учні можуть використовувати калькулятори.

  8. Для виконання завдань кожен учень на початок олімпіади повинен мати: ручку, олівець, лінійку, гумку.

Продовження додатка 3



  1. При виконанні письмових робіт, які підлягають шифруванню, забороняється використання будь-яких позначок, написання розв’язків завдань різними кольорами, які сприяли б дешифруванню роботи.

  2. Журі перевіряє тільки завдання, що записані в чистовик учасника олімпіади. Чернетка членами журі не розглядається.

  3. Перед початком змагання оргкомітет повідомляє учасників про строки подання апеляцій.


Критерії оцінювання завдань
ІІ етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики

у 2018-2019 навчальному році

Критерії оцінювання кожного окремого завдання олімпіади з фізики журі ІІ етапу розробляє самостійно.

При оцінюванні завдань олімпіадних робіт з фізики: максимальна оцінка за кожне правильно розв’язане завдання – 5 балів, максимальна кількість балів, яку може отримати учасник ІІ етапу олімпіади з фізики –
20 балів (8-11 клас), 15 (7 клас).
Методичні рекомендації щодо підготовки учнів
до ІІ етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики

у 2018-2019 навчальному році

Для успішного виконання завдань на момент проведення ІІ етапу олімпіади учні повинні опрацювати:



Клас




7

За програмою 7-го класу: розділи «Фізика як природнича наука. Пізнання природи», «Механічний рух» (крім знань про механічні коливання)

8

За програмою 7-го класу: розділи «Фізика як природнича наука. Пізнання природи», «Механічний рух», «Взаємодія тіл. Сила», «Механічна робота та енергія».

За програмою 8-го класу: розділ «Теплові явища. Теплові машини і механізми» (крім знань про згорання палива та принцип дії теплових двигунів)



9

За програмою 7-го класу: розділи «Фізика як природнича наука. Пізнання природи», «Механічний рух», «Взаємодія тіл. Сила», «Механічна робота та енергія».

За програмою 8-го класу: розділи «Теплові явища», «Електричні явища. Електричний струм».

За програмою 9-го класу: розділи «Магнітне поле», «Світлові явища» (до теми «Заломлення світла на межі поділу двох середовищ).


10

Знання за програмами базової середньої освіти (7-9 клас)

За програмою 10-го класу: розділ «Механіка» (кінематика механічного руху, закони динаміки, рух тіла в гравітаційному полі).


Продовження додатка 3




11

Знання за програмами базової середньої освіти (7-9 клас)

За програмою 10-го класу:

механіка: розділи «Кінематика», «Динаміка», «Закони збереження в механіці», «Механічні коливання та хвилі», «Релятивістська механіка». молекулярна фізики та термодинаміка: розділи «Властивості газів, рідин, твердих тіл», «Основи термодинаміки».

За програмою 11-го класу: розділи «Електричне поле», «Електричний струм» (крім знань про електричний струм у напівпровідниках та вакуумі).


З метою підготовки школярів до участі у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з фізики рекомендуємо використовувати завдання, наведені в літературних джерелах:



  1. Гончаренко С.У. Фізика. Олімпіадні задачі. 7-8 класи/
    С.У. Гончаренко. – Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 1998. – 72 с;

  2. Гончаренко С.У. Фізика. Олімпіадні задачі. 9-11 класи/
    С.У. Гончаренко. – Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 1999. – 200 с;

  3. Алексейчук В. Обласні олімпіади з фізики. / В. Алексейчук,
    О. Гальчинський, Г. Шопа. – Львів: Євросвіт, 2000. – 168 с;

  4. Всеукраїнські олімпіади з фізики. Задачі та розвязки / ред. Кремінський Б. – Львів: Євросвіт, 2003. – 232 с.






Додаток 4

до листа Сумського ОІППО

від 05.10.2018780



Методичні рекомендації та завдання з підготовки школярів

до участі в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади
з інформаційних технологій у 2018-2019 навчальному році

Інструктивні рекомендації щодо проведення ІІ етапу
Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій
у 2018-2019 навчальному році

Порядок організації та проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій у 2018-2019 навчальному році здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України
від 02.08.2018 № 1112 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2018-2019 навчальному році».

Відповідно до Положення про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад в олімпіаді з інформаційних технологій беруть участь учні


8-11 класів. Підсумки олімпіади (визначення переможців) журі підбиває окремо по кожній паралелі класів.

Для виконання завдань олімпіад кожному учасникові необхідно надати в користування окремий комп'ютер.

Під час проведення змагань учасникам олімпіади забороняється взаємодіяти. Рекомендовано, на час проведення олімпіади апаратно відімкнути локальну мережу Інтернет від комп’ютерів учасників. Учасникам олімпіади забороняється користуватися допоміжними друкованими або рукописними матеріалами, засобами комунікації (мобільними телефонами, електронними носіями інформації тощо).

Олімпіаду доцільно проводити на комп’ютерах з операційними системами Windows XP/Vista/7/10. Бажано, на час проведення олімпіади, відімкнути локальну мережу від комп’ютерів учасників, якщо вона не використовується для здачі робіт під час практичного туру та не вжито заходів, що унеможливлюють обмін даними між учасниками олімпіади.

Рекомендуємо запропонувати учасникам олімпіади пакет офісних додатків MS Office (2010 Professional). Звертаємо увагу на те, що пакети MS Office 2010 Professional будуть використані під час ІІІ етапу.

Умови завдань повинні бути роздані учасникам і членам журі олімпіади на початку роботи. Не можна ознайомлювати сторонніх осіб з умовами завдань до закінчення олімпіади.

Учасники олімпіади повинні мати змогу поставити запитання стосовно умов задач, бажано надавати цю можливість лише протягом першої години туру. Якщо за цей час учасники знайдуть помилку або двозначність у формулюванні завдання, тоді до тексту завдання можна ввести поправку та вчасно оголосити про неї усім учасникам.

Продовження додатка 4

Запитання, що ставить учасник, повинні передбачати відповідь «Так» або «Ні». У випадках, коли запитання сформульоване таким чином, що на нього не можна відповісти «Так» або «Ні», відповідь міститься в умові завдання; На запитання, що стосується розв’язання завдання, термінології програмних засобів, які використовуються для виконання завдання олімпіади, член журі повинен відповідати: «Не коментую».

Під час роботи над завданням учасник самостійно обирає послідовність виконання окремих його складових. Додаткове прикладне програмне забезпечення надається учасникам тільки у випадку, якщо його використання передбачається умовами завдання.

Відповідальний за організацію проведення олімпіади до моменту її початку особисто повинен завчасно розкрити конверт з умовами завдань та виготовити достатню кількість копій умов завдань для всіх учасників олімпіади на заздалегідь підготовленому папері формату А4 (з розрахунку
3 аркуші на одного учня). Додатки до практичних завдань необхідно завантажити на комп’ютери учасників.

Рекомендуємо, за наявності технічної можливості, дати учасникам


10-15 хвилин до початку туру випробувати свої робочі місця (комп'ютери).

Усі умови проведення олімпіади необхідно оголосити учасникам до початку туру. Наприклад: початок і закінчення туру; коли можна ставити запитання і в якому вигляді; правила тестування; заборона на можливість використання літератури, друкованих або рукописних матеріалів, засобів комунікації (Інтернет, мобільних телефонів) тощо.

Олімпіада триває 4 години та проводиться в один тур з перевіркою теоретичних знань і практичних навиків.

У день проведення олімпіади відповідальний отримує архівний файл, у якому містяться завдання олімпіади.

Завдання, анкета учасника олімпіади, бланк запитання та пам’ятка учасника повинні бути роздані учасникам і членам журі олімпіади на початку олімпіади.

Не можна знайомити сторонніх з умовами завдань та критеріями оцінювання до закінчення олімпіади.

Одразу після закінчення олімпіади всі файли з роботами учасників необхідно зберегти в двох екземплярах (на комп’ютері учня та на флеш-носії оргкомітету). Учасник повинен бути присутнім при збереженні результатів та копіюванні на флеш-носій, щоб вказати, які файли копіювати та власноручно заповнити поля «Шифр учасника», «Назва файлу», «Розмір», «Контрольна сума файлів», «Час здачі (копіювання) членом журі», «Особистий підпис учня» відомості здачі та шифрування робіт (здача робіт та шифрування.xls).

Оргкомітет повинен здійснити шифрування робіт учасників шляхом перейменування результуючих каталогів та заповнення поля «Шифр», відомості здачі та шифрування робіт. Члени журі повинні оцінювати зашифровані роботи (перейменовані каталоги).

Надаємо приклади анкети учасника та бланку запитання.

Продовження додатка 4


Анкета учасника олімпіади

шифр

ПІБ

Район (місто)

Повна назва навчального закладу



Клас (якщо є - профіль)

ПІБ учителя, який готував до олімпіади

Бланк запитання
Код учасника

Назва задачі

Запитання



Заповнюється членом журі

Час подачі запитання

Відповідь: [ ] Так [ ] Ні [ ] Без коментарів


Каталог: wp-content -> uploads -> 2016
2016 -> Київський національний лінгвістичний університет базові навчально-методичні матеріали
2016 -> Програма навчальної дисципліни аграрне право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс
2016 -> Черкаський інститут банківської справи Університету банківської справи
2016 -> Програма навчальної дисципліни господарське право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс Семестр
2016 -> Методичні Рекомендації Запобігання і виявлення
2016 -> Програма додаткового вступного випробування з фаху для вступників на здобуття ос
2016 -> Кз «Веселівська районна різнопрофільна гімназія» Веселівської районної ради
2016 -> Урок №3 Реферативна робота
2016 -> Лекція №1 Вступна лекція: Екологія як наука Екологія мета, завдання, методи, основні терміни та визначення

Скачати 487.5 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка