Конкурс для вчителів початкових класів «Сучасний урок природознавства»



Скачати 26.74 Kb.
Дата конвертації19.09.2018
Розмір26.74 Kb.
#49996
ТипКонкурс
Відділ освіти, молоді та спорту Гуляйпільської районної державної адміністрації

Районний конкурс для вчителів початкових класів «Сучасний урок природознавства»

Номінація: «Рослини. Тварини. Середовища їхнього існування»

Охорона рослинного і тваринного світу

(конспект уроку в 3 класі)

Автор: Журавльова Валентина

Петрівна,

вчитель початкових класів

вищої кваліфікаційної категорії

комунального закладу

«Гуляйпільський колегіум «Лідер»

Гуляйпільської районної ради

2016
Тема. Охорона рослинного і тваринного світу
Мета:

  • ознайомити учнів із засобами збереження й охорони рослин і тварин, навчати бачити красу навколишнього світу, вчити працювати з підручником та іншими джерелами інформації;

  • розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, розвивати допитливість, вміння оцінювати свою роль в охороні природи;

  • виховувати милосердя, співчуття до всього живого, готовність прийти на допомогу природі, охороняти її скрізь і завжди.


Тип уроку: урок формування нових знань
Обладнання та матеріали до уроку: презентація до уроку «Охорона рослинного і тваринного світу», телевізор, відеоролик «Охорона довкілля», роздатковий матеріал для роботи в групах: правила «Як треба поводитися в природі, фотоматеріали про те, що завдає шкоди природі та допомагає їй, підручник «Природознавство. 3 клас» /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. Видавництво «Генеза»2013р., музичний матеріал для фізкультхвилинки, зошити з друкованою основою.
Хід уроку:

І. Організаційний момент (1хв)

Ось дзвінок вже пролунав

До роботи погукав.

Тож і ми часу не гаймо

Працювати починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань(4хв)

- Що таке природа?

- Що відноситься до живої природи?

1. Перегляд відеоматеріалу


  • Перегляньте уважно сюжет і подумайте, про що у ньому розповідається. (Діти переглядають відео).

  • Про що ви дивилися фільм? (Відповіді дітей)

  • Чи здогадалися вже, про що ми будемо сьогодні говорити на уроці? (Передбачення дітей)

  • Що означає «охороняти»?

  • Чи потрібно охороняти наше довкілля? Чому? (Відповіді дітей)

(Оцінювання)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності(2хв)

Сьогодні на уроці ми дізнаємося чому потрібно охороняти рослинний і тваринний світ та як необдумане втручання людини у природу може змінити обличчя нашої планети.



  • Чи потрібно в школі вивчати дану тему? Чому?

(Відповіді дітей)

ІV. Вивчення нового матеріалу (6хв)



1. Еврістична бесіда.

- Ми вже знаємо, що і рослини, і тварини, і люди – це частини живої природи. А без чого не може існувавти жива природа, а отже і сама людина? (Відповіді дітей)

- Так, але все, без чого ми не можемо жити, сьогодні руйнується самою людиною. Ми часто чуємо, що природу потрібно охороняти. Та навіть не замислюємось над значенням цього заклику.

2. Робота в парі (3хв)

- Прочитайте текст на с.129 - 130 і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

- Про що ви дізналися з матеріалу підручника?

(Оцінювання)

3. Побудова таблиць (4хв)

- Чому зникають рослини?

Зміна умов Зривають для букетів

життя


Зникнення рослин Витоптують

люди і тварини
Знищують при будівництві Використання у промисловості
(Оцінювання)
- Чому зникають тварини?
Зміна умов Знищення заради м’яса та хутра

життя



Зникнення тварин Зникнення рослин

Захворювання, спричинені

забрудненням середовища



(Оцінювання)

4. Музична фізкультхвилинка (1хв)

5. Робота в групах (3 хв)

- А зараз попрацюємо в групах. Розділимося на 3 групи по рядах. Прослухайте уважно завдання для кожної групи.



І група

  • Складіть правила про те, як треба поводитися в природі, щоб не завдати шкоди рослинам.


ІІ група

  • Складіть правила про те, як треба поводитися в природі, щоб не завдати шкоди тваринам.


ІІ група

  • Відкрийте конверт і уважно розгляньте фотографії. Розділіть їх на дві групи: ті, на яких зображено що завдає шкоди довкіллю та ті, на яких зображено заходи з охорони природи.


Перевірка роботи в групах. Оцінювання (6хв)

- А зараз прослухаємо результати роботи кожної групи. Запрошую до дошки оратора 1 групи. Всі інші уважно слухають, щоб потім сказати,чи згодні ви з відповіддю та що нового дізналися? Який висновок можна зробити?(аналогічно 2 та 3 групи).



V. Узагальнення й систематизація знань (5хв)

1. Хвилинка ерудита

- На попередньому уроці ви отримали завдання підготувати інформацію про зникнення рослин і тварин внаслідок необдуманого втручання людини в природу. Яку інформацію ви відшукали та які використали для цього джерела? ( Діти діляться результатами своїх досліджень)



- Який висновок можна зробити?

(Оцінювання)

VІ. Домашнє завдання (2хв)

  • Опрацювати матеріал підручника с. 129 – 131

  • Виконати завдання у зошиті с.47

VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія (4хв)

  • Про що ми сьогодні на уроці говорили?

  • Чому потрібно охороняти рослинний і тваринний світ?

  • Як вам працювалося на уроці?

  • Що вам найбільше сподобалося на уроці?

  • Що ви візьмете для себе з цього уроку?

  • Тож який висновок ми повинні зробити?

  • Сьогоднішній урок я хочу закінчити словами, якими б могли до нас звернутися рослини та тварини якби вміли говорити:

Все на землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті, ти – лише її частинка.

Так, частка – невелика і залежна,

Цю істину сприймай беззастережно.

Якщо береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

  • Тож бережімо природу! Бережімо наш завтрашній день!

Скачати 26.74 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка