Конкурс на кращу серію цифрових ресурсів для навчально-методичного забезпечення



Дата конвертації17.11.2018
Розмір150 Kb.
Додаток 1

до наказу відділу освіти

Черкаської райдержадміністрації

07.12.2017 № 304
П О Л О Ж Е Н Н Я

про конкурс на кращу серію цифрових ресурсів

для навчально-методичного забезпечення

освітньої діяльності навчальних закладів району

(у рамках обласної виставки «Інноваційний пошук освітян Черкащини»)
І. Загальні положення
1.1. Конкурс на кращу серію цифрових ресурсів для навчально-методичного забезпечення навчально-виховної діяльності дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів (далі – Конкурс) проводиться з метою підвищення ефективності впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес навчальних закладів.

1.2. Завданнями Конкурсу є:

- виявлення творчих доробків педагогічних працівників з упровадження інформаційно-комунікаційних технологій в організацію навчально-виховного процесу;

- наповнення «Колекції цифрових ресурсів» на Черкаському освітянському порталі;

- максимально повне забезпечення навчально-виховного процесу освітніх закладів області додатковими ресурсами – наочними засобами та інформаційними матеріалами;

- підвищення якості, доступності та конкурентноспроможності освітніх послуг у навчальних закладах області;

- створення умов для системного впровадження та активного використання інформаційно-комунікаційних технологій всіма учасниками освітньої галузі у власній педагогічній діяльності.
ІІ. Оформлення
Заявка на участь у Конкурсі подається за формою (кожна навчальна дисципліна – окремо):

Назва навчального предмету

з/п

Прізвище, ім’я,

по батькові вчителя

Фах, посада, категорія

Місце роботи (повна назва навчального закладу)

Назва серії цифрових ресурсів

Перелік

ресурсів, які ввійшли до серії
















1.

2.

3.






Назва наступного навчального предмету

з/п

Прізвище, ім’я,

по батькові вчителя

Фах, посада, категорія

Місце роботи (повна назва навчального закладу)

Назва серії цифрових ресурсів

Перелік

ресурсів, які ввійшли до серії
















1.

2.

3.






Всього учасників:







Всього серій:

Всього ресурсів:


ІІІ. Учасники Конкурсу
Учасниками Конкурсу можуть бути як окремі педагогічні працівники, так і творчі колективи (методичні об’єднання, творчі групи тощо).
ІV. Вимоги до конкурсних матеріалів
4.1. Серія цифрових ресурсів розробляється лише до визначених розділів та тем.

4.2. Серія цифрових ресурсів розробляється відповідно до затверджених МОН України (оновлених) навчальних програм, підручників і посібників. До певного розділу чи теми навчального курсу розробляються декілька типів ресурсів (як мінімум до 4-5 занять).

4.3. Серія цифрових ресурсів має бути представлена у вигляді електронного навчального посібника, електронного підручника або педагогічного програмного засобу, до якого входять статичні, динамічні та інтерактивні електронні навчальні ресурси, а саме: презентації, звукові й музичні файли, мультимедійні проекти, авторські відеофільми, відеоуроки, відеомайстер-класи, навчально-методичні, художні і наукові тексти, дидактичні матеріали, авторські інтерактивні вправи, інтерактивні плакати, дидактичні матеріали на онлайн-сервісах, веб-квести, тестові завдання, комп’ютерні тренажери, розробки уроків, цікаві фрагменти уроків, графічні зображення, таблиці, графіки, картографічні схеми, моделі природних і фізичних явищ, соціальних процесів, інформаційні довідки тощо.

4.4. Електронні навчальні посібники, електронні підручники та педагогічні програмні засоби можуть бути розроблені у різних форматах комп’ютерних програм.

Наприклад:

Microsoft Power Point (зразки оформлення на сторінках:

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21742,

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21568,

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21584,

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21931,

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21934,

- http://oipopp.ed-sp.net/node/22013),

AutoPlay Media Studio (зразки оформлення на сторінках:

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21721,

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21720,

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21745),



Autoplay Menu Builder, Visual Autorun, SunRav BookEditor (зразок оформлення на сторінці:

- http://oipopp.ed-sp.net/node/14767),



AutoRun Pro Enterprise, Master Tool (зразок оформлення на сторінці:

- http://oipopp.ed-sp.net/node/17677),



Easy School Book, 3D PageFlip Reader (зразок оформлення на сторінці:

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21583),



формат HTML у вигляді Web-сторінок (зразок оформлення на сторінках:

- http://oipopp.ed-sp.net/node/17544,

- http://oipopp.ed-sp.net/node/22082,

- http://oipopp.ed-sp.net/node/21723) та ін.



4.5. До всієї серії цифрових ресурсів (електронного посібника, електронного підручника, програмного засобу) окремим текстовим файлом додається одна загальна «Картка опису цифрового ресурсу» за такою схемою:


Картка опису цифрового ресурсу



Назва ресурсу

Назва серії цифрових ресурсів



Анотація

2-5 речень, у яких висвітлюється до якого підручника розробки, які теми занять розроблені та їх основний зміст



Тип ресурсу(ів)

перелік ресурсів відповідно до пункту 5.3.

(розробки уроків, презентації, відео файли...)



Автор(и)

указати прізвище, ім’я та по-батькові, місце роботи, посаду автора роботи; якщо ресурс не є авторським, а запозичений і впорядкований з інших джерел, необхідно зазначити «Укладач: ПІБ»



Навчальна дисципліна

Дошкільна освіта

Початкова освіта Українська мова

Загальна середня освіта Українська мова

Позашкільна освіта → Художньо-естетичний профіль

Управлінська діяльність

Виховна робота

Інклюзивна та спеціальна освіта

Практична психологія

Соціальна педагогіка

Шкільна бібліотека

Позашкільна освіта



Клас, розділ, тема

вказується за чинними програмами, відповідно до назв поданих у додатку Положення про конкурс



Аудиторія

учителі, учні, вихователі…



Рік видання ресурсу

2018



Кількість сторінок, слайдів






Джерело

повна назва навчального закладу, де працює автор



Адреса джерела

вказуються адреси сайтів, звідки скачані аудіо та відео файли запозичені із мережі Інтернет, в інших випадках пишеться «Авторська розробка»



Мова ресурсу






Ключові слова

вказуються теми розроблених уроків чи занять

4.6. До всієї серії цифрових ресурсів (електронного посібника, електронного підручника, програмного засобу) окремим текстовим файлом додається одна загальна «Пояснювальна записка», у якій докладно висвітлюється: до якої програми та підручника розроблена серія цифрових ресурсів; які теми уроків розроблені, які види завдань вміщені в розробки; яким чином можна використати цей електронний матеріал у навчально-виховному процесі, а також обов’язково додається інструкція щодо запуску електронного посібника чи програмного засобу.

4.7. Розмір серії цифрових ресурсів (електронного посібника, електронного підручника, програмного засобу), до яких додається картка опису та пояснювальна записка, не повинен перевищувати 250 Mb. Якщо розробка більш об’ємна, ділимо її на частини (Частина1, Частина 2, Частина 3…). Всі частини записуються на один диск.

4.8. Серія цифрових ресурсів (електронний посібник, електронний підручник, педагогічний програмний засіб) формується на комп’ютері однією папкою яка має назву серії цифрових ресурсів та класу (наприклад: Речення. 4 клас); у цій папці розміщується загальна папка із розробками цифрових ресурсів (або Частинами), файл для запуску електронного посібника, підручника, програмного засобу, пояснювальна записка та картка опису цифрового ресурсу (окремими текстовими файлами); у загальній папці розміщуються окремо папки до кожного уроку.

4.9. Серія цифрових ресурсів подається на Конкурс в електронному вигляді (диск CD/DVD-R).

Зразок оформлення обкладинки до диска (естетично оформлена, кольорова обкладинка друкується на диску або чисто-білий диск, без зайвих написів підписується маркером від руки):

Забороняється клеїти обкладинки на диск.



Зразок оформлення обкладинки до диска (обкладинка кольорова, естетично оформлена, розмір коробки 13х19 см):




4.10. Вимоги до оформлення електронного навчального посібника, електронного підручника, педагогічного програмного засобу:

- створюється із застосуванням гіпертекстової технології, мультимедійних компонентів, об’єднаних єдиним програмним середовищем;

- повинен обов’язково містити назву, інформацію про автора (авторів), зміст із гіперпосиланнями на розроблені цифрові ресурси та список використаних джерел (оформлений відповідно до пункту 4.11);

- повинен містити мінімум текстової інформації;

- повинен містити доцільну кількість ілюстративного матеріалу, що активізує розумову діяльність учня і забезпечує практичну наочність навчання;

- повинен містити презентації, відео фрагменти або анімації які дозволяють передати в динаміці процеси і явища, що вивчаються;

- повинен містити гіперпосилання між елементами посібника і мати посилання на розроблені цифрові ресурси (відповідно до пункту 5.3), що забезпечується застосуванням різноманітних програмних засобів навігації;

- електронний засіб повинен бути виконаний у форматі, який дозволяє редагувати розробки самих цифрових ресурсів.

4.11. Вимоги до оформлення списку використаних джерел:
Література:
Дудюк Д.Л. Електричні вимірювання: Навч. посіб./ Дудюк Д.Л., Максимов В.М., Оріховський Р.Я. – Львів.: Афіша, 2003. – 260 с. (книга трьох авторів).
Скворчевська О.В. Ігрові методики роботи з дітьми 1-4 класів/ Скворчевська О.В. – Харків.: Основа, 2009. – 207 с. (книга одного автора).
Проблеми типологічної та квантитативної лексикології: [зб. наук. праць/ наук. ред. Каліущенко В. та ін.]. – Чернівці: Рута, 2007. – 310 с. (книга без автора).
Цеков Ю.І. Підтекст художнього твору і світовідчування письменника// Проблеми сучасного літературознавства. – Одеса, 1998. – С. 149-180. (збірник).
Географія: словник-довідник/ [авт.-уклад. Ципін В.Л.]. – Харків.: Халімон, 2006. – 175, [1] с. (словник).
Іванішена С. Форми та методи інтерактивного навчання// Початкова школа. –2006. – №3. – С. 2-6. (стаття із журналу).
Королько Л.М. Голодомор 1932-1933 на Сватівщині. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://svatovo.ws/famine/index.html. (електронне джерело).

Інтернет-ресурси

(скачані фото, відео, аудіо файли):


URL: http://www.botany.kiev.ua/uk/node/967.
URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html.
4.12. Вимоги до оформлення текстових матеріалів:

- редактор Word. формат doc;

- шрифт Times New Roman, кегль 14;

- міжрядковий інтервал – 1,5, абзац – 1,25;

- параметри сторінки: верхнє і нижнє поле – 2см; праве – 1,5см; ліве – 3см;

- вирівнювання тексту по ширині;

- заголовки та підзаголовки виділяємо жирним шрифтом;

- зберігаємо у форматі «Документ Word 97-2003, 2007».

4.13. Вимоги до оформлення презентацій:

1) Формат слайдів:

- розмір слайдів має відповідати розміру екрана;

- орієнтація слайда – альбомна;

- перегляд презентації в звичайному режимі;

- графічний і текстовий матеріали розміщуються на слайдах так, щоб ліворуч і праворуч від краю слайда залишалося чисте поле шириною не менше 0,5см.

2) Фон слайдів:

- використання єдиного стилю оформлення;

- відповідність стилю оформлення презентації (графічного, звукового, анімаційного) змісту презентації;

- використання для фону слайда психологічно комфортних тонів;

- фон повинен бути елементом заднього (другого) плану: виділяти, відтіняти, підкреслювати інформацію, розміщену на слайді, а не затуляти її;

- відповідність шаблону представленій темі (у деяких випадках може бути нейтральним);

- доцільність використання анімаційних ефектів;

- контрастність кольору фону і кольору тексту (фон темний, текст – світлий і навпаки).



3) Структура презентації:

- титульний слайд;

- інформаційні слайди;

- завершальний слайд.



4. На титульному слайді вказуються:

- назва роботи (по центру);

- дані про автора: ПІБ, посада, повна назва навчального закладу (по центру або справа).

5. Інформаційні слайди:

- можуть містити текстову інформацію, марковані та нумеровані списки, зображення, діаграми, графіки, таблиці, звукові та відео файли;

- зміст презентації повинен відповідати поставленим дидактичним цілям і завданням;

- інформація подається привабливо, оригінально, привертає увагу учнів;

- заголовки, основні терміни і поняття, дати виділяються більшим шрифтом, іншим кольором.

6. Зміст інформації:

- дотримання прийнятих правил орфографії, пунктуації, скорочень і правил оформлення тексту (відсутність крапки у заголовках і т.д.);

- відсутність фактичних помилок, достовірність представленої інформації;

- завершеність (зміст кожної частини текстової інформації логічно завершено);

- об᾽єднання семантично пов'язаних інформаційних елементів у групи, схеми.

7. Розташування інформації на слайді:

- найбільш важлива інформація повинна розташовуватись у центрі екрана;

- обов’язкове форматування тексту за шириною.

8. Шрифт:

- єдиний стиль шрифту для всієї презентації;

- розмір шрифту не повинен бути дрібним. Для заголовків – не менш 24 пунктів, для інформації – не менш 18 пунктів;

- відстань між рядками усередині абзацу – 1,5, між абзацами – 2 інтервали;

- для виділення інформації варто використовувати жирний шрифт, курсив або підкреслення.

9. Обсяг інформації:

- не варто заповнювати один слайд занадто великим обсягом інформації;

- рядок на слайді має містити не більше 6-8 слів;

- всього на слайді має бути не більше 6-8 рядків;

- загальна кількість слів на одному слайді не повинна перевищувати 50.

10. Звук:

- музичний супровід слайдів має бути ненав’язливим, доцільним та якісним (відсутність сторонніх шумів);

- аудіо файли обов’язково зберігаються у папці з презентацією.

11. Розміщення зображень (фотографій):

- використання малюнків, фотографій лише високої якості;

- використання тільки оптимізованих зображень (зменшення малюнків з допомогою програм Microsoft Office, Adobe Photoshop та ін.);

- відповідність зображень змісту презентації;

- відсутність «зайвих» деталей на зображеннях;

- малюнки та фототографії мають бути підписані знизу.



12. Вставка відео:

- використання відеороликів лише високої якості;

- відеоролики прикріплюються до слайдів презентації;

- відеоролики обов’язково зберігаються у папці з презентацією.



13. Анімаційні ефекти:

- анімація – ненав’язлива;

- відсутність звукових ефектів зі стандартного набору звуків програми;

- в інформаційних слайдах анімація об’єктів допускається лише у випадку, якщо це необхідно для відображення змін і якщо черговість появи анімованих об’єктів відповідає структурі заняття або уроку.



14. Збереження презентації:

Остаточний варіант презентації може бути збережений у форматі «Презентація Power Point 97-2003, 2007, «Impress», «Prezi» та ін.



15. Вимоги до ефективності використання презентації:

- забезпечення всіх рівнів комп'ютерної підтримки: індивідуальної, групової, фронтальної роботи учнів;

- педагогічна доцільність використання презентації;

- врахування санітарних вимог до використання технічних засобів (тривалість безперервної роботи за комп᾽ютером для учнів 1 класів не більше 10хв., 2-4 класів – 15хв.; тривалість безперервного перегляду презентації – не більше 20хв.);



- творчий, оригінальний підхід до створення презентації;

- презентація не повинна бути монотонною і громіздкою (оптимально –20-40 слайдів).
Каталог: arhiv -> doc
doc -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
doc -> Конкурсу серед учнів загальноосвітніх шкіл «Світ моїх прав»
doc -> Наказ №68 Про стан та заходи щодо удосконалення Цивільної оборони Міністерства Освіти і науки України
doc -> Інтернет-семінар за темою: «Акмеологічні стратегії розвитку логічного мислення, або як навчити учнів мислити» Мета семінару
doc -> “Хто володіє інформацією, той володіє світом.”
doc -> Методичні рекомендації щодо забезпечення кабінетів фізики загальноосвітніх навчальних закладів
doc -> Навчально–методичне забезпечення вивчення інформатики в 5-7 кл та 9-11 класах
doc -> Перелік тем для участі у Конкурсі
doc -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. К. Вид дім «Освіта», 2013
doc -> Керівникам органів управління освітою, завідуючим районними, міськими методичними кабінетами


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка