Конкурсу «учитель року 2010»



Сторінка1/7
Дата конвертації20.03.2017
Розмір1.28 Mb.
ТипКонкурс
  1   2   3   4   5   6   7
Відділ освіти

Петрівської районної державної адміністрації

МАТЕРІАЛИ

УЧАСНИКА РАЙОННОГО ТУРУ

ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ

«УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2010»

Володимирівської загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів

Лазарчук

Галини Олександрівни

з проблеми:

«Формування вмінь і навичок самостійної роботи на уроках математики – одна з важливих умов розвитку навчальної діяльності»
Оргкомітету

конкурсу «Учитель року – 2010»

вчителя математики

Володимирівської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Петрівського району

Кіровоградської області

Лазарчук Галини Олександрівни
Заява

Прошу дозволити мені взяти участь в районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2010» в номінації «Математика».

З умовами конкурсу ознайомлена і погоджуюся.

02.11.2009 р. __________________



АНКЕТА

учасника І туру Всеукраїнського конкурсу

"Учитель року - 2010"
1. Прізвище, ім'я, по батькові Лазарчук Галина Олександрівна

2. Дата народження 03.01.1960 року

3. Домашня адреса, телефон Кіровоградська область, Петрівський район, село Володимирівка, вулиця Леніна, 7/1

4. Паспортні дані ЕА № 399107; Ідентифікаційний код № 2191717166

5. Які навчальні заклади закінчила, у якому році Кіровоградський педагогічний інститут ім.. О.С.Пушкіна, 1981 рік

6. Місце роботи (повна назва закладу, адреса), телефон Володимирівська загальноосвітня школа І - III ступенів, вулиця Леніна, 51;



тел. 9-42-94

7. Педагогічний стаж роботи 28 років

Тривалість роботи в цьому навчальному закладі 21 рік

8. Кваліфікаційна категорія, звання вища кваліфікаційна категорія, «Старший вчитель»

9. Нагороди, відзнаки Почесна грамота Міністерства освіти і науки України, 2007 рік

10.Інформація, яку б Ви хотіли повідомити про себе голова міжшкільного методичного об'єднання вчителів фізико – математичного циклу, керівник опорної школи вчителів математики, керівник районної творчої групи вчителів математики.


Дата заповнення ___________________ Підпис______________


3


Фотографії вчителя

Лист - представлення
Вчителем математики Лазарчук Галина Олександрівна працює вже 28 років. З них - 21 рік у Володимирівській загальноосвітній школі І - III ступенів.

Ерудована, обізнана з нормативно - правовими документами про школу. Постійно працює над підвищенням свого фахового рівня шляхом перебування на курсах післядипломної педагогічної освіти, районних та обласних семінарах, роботи у міжшкільному та районному методичних об'єднаннях учителів фізико - математичного циклу та шляхом самоосвіти.

Галині Олександрівні притаманний самобутній стиль роботи. Кожен її урок має чітку структуру, де вона чільне місце відводить самостійній роботі, систематизації знань, підбиттю підсумку уроку, домашньому завданню та оцінці роботи окремих учнів і класу в цілому.

Вчителька домагається, щоб усі учні досягли обов’язкового рівня підготовки з предмета. Використовує різні форми і методи перевірки знань, тренувальні вправи і задачі. Вчить учнів логічно мислити, самостійно робити висновки, виводити правило. Своїм творчим підходом, педагогічним мисленням вчителька активізує пізнавальну діяльність учнів, посилює розумовий розвиток школярів, підвищує їх творчу самостійність і, як результат – у них глибоке і міцне засвоєння матеріалу навчальної програми та широкий світоглядний діапазон усіх складових частин виховного процесу. Різні види навчальної діяльності реалізуються на різних етапах уроку, що дає змогу учням брати активну участь у навчальному процесі, виробляти вміння самостійно здобувати знання, узагальнювати, порівнювати, робити висновки, застосовувати знання на практиці.

Лазарчук Галина Олександрівна користується авторитетом серед учнівського й учительського колективів та серед жителів села.

5


Висновок

про педагогічну та методичну

діяльність

вчителя математики

Володимирівської загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів

Петрівського району

Кіровоградської області

Лазарчук Галини Олександрівни

6
Лазарчук Галина Олександрівна закінчила Кіровоградський державний педагогічний інститут імені О.С.Пушкіна в 1981 році. У Володимирівську загальноосвітню школу І - III ступенів прийшла працювати в 1988 році вчителем математики. Має 28 років педагогічного стажу.



За час своєї діяльності у даному навчальному закладі Галина Олександрівна проявила себе як талановитий педагог, який досконало знає свій предмет та методику його викладання. Уроки, які вона проводить, свідчать про високу професійну майстерність вчительки. Без доброти, милосердя немає педагога. Як немає його без любові і поваги до дитини. Ця любов повинна виходити з глибини душі, поширюватись на всіх учнів і обов'язково бути розумною, вимогливою і принциповою. Слід запам'ятати, що педагог існує для дітей, він повинен відчувати священний трепет перед кожною дитячою душею, не порушувати її світ. Тому і принцип професійної діяльності вчителя Лазарчук Галини Олександрівни: математика для дітей, а не діти для математики. Вчити всіх учнів на уроці, вчити кожного з них вчитися - головне її завдання. Саме тому педагогічна проблема, над якою вона працює: «Формування вмінь і навичок самостійної роботи учнів на уроках математики – одна з важливих умов розвитку навчальної діяльності». На своїх уроках намагається раціонально використовувати кожну хвилину, розвиває пізнавальний інтерес і активність учнів, формує уміння в дітей самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці. На уроках використовує різні форми їх проведення, уникає одноманітних, нецікавих. Адже нове в педагогічній діяльності, вважає Галина Олександрівна, не лежить під руками, його відразу не візьмеш, як книжку з полиці. Нове досягається глибоким аналізом уже відомого, а педагогічне кредо Галини Олександрівни якраз і полягає в тому, щоб жодного дня не задовольнятися досягнутим, постійно збагачувати свої професійні знання і потім передавати їх своїм вихованцям. І її праця має свої результати. Учні, яких вчила і вчить Галина Олександрівна , неодноразово займали призові місця на районних предметних олімпіадах:

2006 – 2007 н.р. – Коваленко Олег ( 11 клас) - ІІ місце на районній предметній олімпіаді з математики.



2007 – 2008 н.р. – Тузніченко Ольга (9 клас) - ІІІ місце на районній предметній олімпіаді з математики.

2008 – 2009 н.р. – Боднарчук Тетяна ( 6 клас) – ІІІ місце на районній предметній олімпіаді з математики.

У вищих навчальних закладах Києва, Дніпропетровська, Кривого Рогу, Кіровограда навчаються її учні, більшість з них навчаються на державній основі.

Кожен урок Галини Олександрівни по – своєму неповторний. Учні знають: помилитися біля дошки зовсім нестрашно. Галина Олександрівна поправить, навчить думати, вона уміє користуватися «секретами» педагогіки та психології, а ще вірить у кожного учня і прагне, щоб кожен повірив у себе.

7

Сьогодні, працюючи над своєю проблемою, Галина Олександрівна знаходиться у постійному пошуку своєї нетрадиційної методики викладання, яка б дозволяла створити умови для кожної дитини, її творчих здібностей, формування як особистості. І не дивно, що девізом вчительки є слова: «Вчитися повсякденно, безперервно».

У процесі роботи з учнями вона прийшла до висновку, що найпотужніша вдумлива самостійність учнів виявляється під час проблемного навчання. У пошуках розв'язання проблеми здобуваються не лише нові знання, а й удосконалюється мислення, відбувається так звана «мозкова атака».



Збільшення розумового навантаження на уроках математики змусили її задуматися над тим, як підтримати в учнів інтерес до тієї теми, яку вивчають, як активізувати їх протягом всього уроку. У зв'язку з цим вчителька в постійному пошуку нових ефективних методів навчання, які б активізували критичне мислення учнів, стимулювали б їх до самостійного отримання знань. Велику перевагу надає різним дидактичним іграм, інноваційним технологіям, сучасному і всім признаному методу навчання і виховання. У своїй педагогічній діяльності вона використовує різні форми і методи роботи. Так, під час перевірки знань, умінь і навичок учителька практикує усні розв’язки задач за малюнком, що дає змогу перевірити знання теоретичного матеріалу та застосування цих знань на практиці. Створення проблемних ситуацій дає змогу вчителю активізувати розумову діяльність учнів. Викладання предмета пов’язує із фізикою

(наприклад, при вивченні теми «Похідна», «Інтеграл» та ін. ), з історією, коли зміст уроку передбачає використання історичної довідки. Узагальнення та систематизацію знань, умінь та навичок Галина Олександрівна проводить у різних формах: робота в групах, колективна робота та в парах, самостійна робота, а також впроваджує і такий інтерактивний метод як «навчаючи вчуся», де і учень і вчитель є суб’єктами. Усі ці форми вчителька уміло поєднує при проведенні кожного уроку. Педагогічна майстерність вчителя проявляється і у оптимальності вибору таких методів роботи, як репродуктивні та словесні – для учнів, які мають низький та середній рівень підготовки, а також логічні, проблемно-пошукові – для здібних школярів. Усі форми і методи навчання, які обирає Галина Олександрівна для проведення уроку, застосовуються з використанням диференційованого навчання. Вчитель виховує у школярів наполегливість, самостійність, уміння працювати в колективі, почуття відповідальності. Пам’ятаючи настанови В.О. Сухомлинського про те, що одним з кращих вихователів є праця, вчителька відкриває перед дітьми «трудовий корінь» життєвих радощів, прищеплює уміння і навички самостійно здобувати знання.



Хочеться відмітити, про ще один напрямок роботи вчителя Лазарчук Г.О., це робота з учнями, які є слухачами Малої Академії Наук. Галина Олександрівна підготовила трьох учнів, які


8

вступили до МАНу, допомагає їм готуватися до занять, до письмових робіт, у підготовці і

написанні наукових проектів. З Петрівського району у МАНі за спеціальністю математика навчаються лише її учні. Уже кілька років учні Лазарчук Г.О. є активними учасниками і переможцями Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру».

Слід відзначити, що саме більшість її учнів приймає активну участь у цьому конкурсі. Цьому передує громіздка робота. Спочатку проводить агітацію серед учнів, їх батьків, серед учителів. У своїй школі вона працює з різними віковими групами учнів. Починає з найменших учасників - це учні других класів. Для них вона проводить математичну вікторину, після якої діти самі виявляють бажання спробувати свої сили. Учні старших класів, які хоча б один раз прийняли участь у конкурсі, обов'язково приймають участь і на наступний рік.

Галина Олександрівна приймає активну участь в удосконаленні методичної роботи як у школі, так і в районі. Вона є керівником районної творчої групи вчителів математики, які працюють над особливостями викладання математики в аспекті переходу на 12-річний термін навчання. Як досвідчений фахівець керує роботою міжшкільного методичного об’єднання вчителів фізико-математичного циклу Володимирівського освітнього округу та опорною школою вчителів математики.

У 2004 році Лазарчук Г.О. здобула перемогу в районному конкурсі «Учитель року» в номінації «Математика»

У 2005 – 2006 н. р. за результатами атестації Лазарчук Галина Олександрівна отримала вищу категорію і їй було присвоєно звання «Старший вчитель».

У 2007 році Лазарчук Г.О. здобула перемогу в районному конкурсі «Учитель року» в номінації «Математика» і стала лауреатом обласного конкурсу.

У неї вчаться, цікавляться досвідом, йдуть за порадою, захоплюються її кабінетом, в оформленні якого вкладено стільки здоров’я та сил. Він гарний і затишний, тому що в нього багато квітів, які так любить Галина Олександрівна. А ще вона захоплюється вишиванням.

Люблять її учні і вона їх любить, з теплотою відноситься до своїх колег. Іще одна риса властива Галині Олександрівні – вміння бути сучасною. Вона постійно поглиблює свої знання, стежить за новинками літератури, використовує передову методику навчання та виховання підростаючого покоління.

Голова методичної ради школи Погорєла Т.М.
9

Опис

власного досвіду роботи

вчителя математики

Володимирівської загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів

Петрівського району

Кіровоградської області

Лазарчук Галини Олександрівни

Провідною ідеєю сучасної концепції шкільної освіти вважаю ідею гуманізації, у центрі якої – учень з його інтересами, здібностями та можливостями. Увага до особистості школяра, його індивідуальності, розкриття людського в людині - ось питання, які розв’язую в процесі викладання математики.

У своїй роботі я дотримуюсь принципу варіативності, який із широкого спектра сучасних інноваційних технологій, ідей дає змогу вибрати те, що найкраще підходить в даний час для певної групи, конкретного класу дітей залежно від їх вікового, розумового й морального рівнів розвитку. Знайомлячись та вивчаючи об’ємний арсенал освітніх методик, я обрала стиль навчання, пріоритетною складовою якого є технологія майстерень.

Головне в технології майстерень – це навчити учнів не тому, що вони повинні думати, а тому, як вони повинні думати. Поряд з конкретними знаннями учні оволодівають творчими навичками, привчаються до самостійного збору інформації, до її аналізу, вчаться оцінювати результати своєї діяльності.

Майстерня – це такий спосіб організації навчання учнів, який складається із завдань, що спрямовують дитину в потрібне русло, але в середині завдання вона абсолютно вільна. Учні самостійно приймають рішення, а саме: здійснюють вибір шляху дослідження, вибір засобів для досягнення мети, темпу роботи та головної думки, висновку.

Лекційно – практична система відкриває шлях вияву творчості та ініціативи в пошуках нових, більш ефективних прийомів роботи. Викладання за цією системою дозволяє цілеспрямованіше і ефективніше поєднувати навчання і виховання, розвивати індивідуальні здібності учнів та інтерес до предмета.

Починаю урок із актуалізації знань з даної теми, які згодом збагачуються знаннями сусіда по парті ( робота в парі). Часто проводжу термінологічні диктанти, які дають можливість одночасно і за короткий термін перевіряти знання учнів усього класу з даної теми. Диктант триває 7 – 10 хвилин. Перевагу диктанту перед іншими видами навчальної діяльності полягає в тому, що всі учні класу виконують його одночасно, завдяки цьому в них формується зосередженість, розвивається увага. Після закінчення диктанту відразу проводиться перевірка правильності виконання завдань і оголошуються правильні відповіді, які записую на зворотному боці дошки. Учні мають можливість порівняти їх зі своїми відповідями, отримати відповіді на запитання, що виникли під час диктанту. За результатами маю можливість своєчасно усувати прогалини в знаннях учнів, формувати в них навички самоконтролю.

11


Весь матеріал подаю у формі шкільної лекції, наступні уроки відводяться на перевірку і корекцію теоретичних знань. Опрацьований матеріал повторюється вдруге, працюють в групах, а потім заслуховуються відповіді 3 – 4 кращих учнів біля дошки. Решта уроків відводиться на розв’язування задач. Це дозволяє виділити якомога більше часу на формування вмінь, які є і метою, і засобом навчання та математичного розвитку учнів. На уроках математики намагаюсь ознайомити учнів з певними типами задач, способами їх розв’язання та життєвими ситуаціями, за яких такі задачі трапляються; сформувати у кожної дитини уміння розв’язувати різні рівняння, нерівності, системи; складати математичні моделі; аналізувати відповіді інших тощо.

Учні працюють в групах, а ті учні, що виконали завдання правильно переходять розв’язувати задачі складнішого рівня. Працюю з учнями індивідуально, за їх потребами. Врахування рівня знань і можливостей кожного вихованця завжди приносить результат, сприяє вихованню інтересу школярів до математики, бажання знати її краще. Тому на уроках всі учні активно працюють, вони мають можливість самі оцінити свої знання, порівняти власні успіхи з успіхами сусіда.

Поряд з цим привчаю учнів до написання опорних конспектів, складання довідкових таблиць до теми, що спрощує, полегшує процес навчання і піднімає рівень свідомого засвоєння і оволодіння предметом.

В.О. Сухомлинський писав: «Мислення, думання стає розумовою працею тільки тоді, коли воно цілеспрямоване, тобто являє собою розв’язання завдання». (Вибрані твори в п’яти томах. К.1977р.т.5.ст.56 ).

Добираючи систему вправ, керуюся цією настановою. Система вправ структурована. Спочатку йдуть вправи, які допоможуть засвоїти поняття або твердження і розв’язання яких повинно бути доведено до автоматизму. Та вправи, що вимагають від учня творчого застосування знань. Наприклад, при вивченні теми «Декартові координати. Рухи і вектори» використовую такі картки:

І група.

1. Знайдіть координати середини відрізка АВ, якщо: А(8;3) і В(6;7).

2. Знайдіть довжину відрізка СД, якщо: С(6;-3), Д(4;1).

3. Знайдіть різницю векторів аˉ(2;3), вˉ(-4;6).



ІІ група.

  1. При паралельному перенесенні точка А(-5;4) переходить у точку В(-1;0). Знайдіть координати точки, в яку переходить при цьому точка В?

  2. Дано вектори а(2;-5), в(-3;7,5). Чи колінеарні ці вектори? Який вони мають напрям?

  3. Дано вершини трикутника АВС: А(1;1), В(3;0), С(0;3). Доведіть, що кут А прямий.

12
ІІІ група.



  1. При якому значенні k вектори а + в і а - kв перпендикулярні?

  2. Дано вектори а(1;0), в(5;-2), с(3;4). Знайдіть таке число λ, щоб вектори а + λв і с були перпендикулярні?

  3. Знайдіть косинус кута між векторами а – в і е(0;1).

Для учнів, що мають низький рівень підготовки, використовую картки – підказки. Наприклад, по карточці № 1 для І групи розв’язані задачі за алгоритмом:



№ 1. Знайдіть координати середини відрізка АВ, якщо А(2;1), В(4;3).

Розв’язання



; . (Формули, які потрібно використати під час розв’язання задачі).


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка