Конспект музичного тематичного заняття «Скарби українського народу»



Дата конвертації18.06.2022
Розмір47.5 Kb.
#92821
ТипКонспект
Конспект заняття СКАРБИ УКРАЇХНСЬКОГО НАРОДУ Чеберячко О.В.
Конспект заняття СКАРБИ УКРАЇХНСЬКОГО НАРОДУ Чеберячко О.В.




Конспект музичного тематичного заняття «Скарби українського народу»
(для дітей старшого віку)
Мета
Розширити й уточнити знання дітей про Україну, національні символи українського народу. Виховувати почуття приналежності до свого народу, його духовної і матеріальної культури, любов до своєї країни, почуття гордості.
Розвивати музичні здібності у всіх видах музичної діяльності:
Збагачувати музичний досвід дітей, зацікавлюючи інструментальними творами. Розвивати основи музичної народної культури – дослуховувати музичний твір до кінця, здатність слухати музику уважно, стежити за розвитком музичного образу та називати характер музики . Вміти під час слухання розрізняти жанри музики. Продовжити вчити дітей виражати свої почуття від почутої музики. Продовжити розвивати вокально – хорові навички, домагатися злагодженого співу знайомих поспівок та пісень. Закріплювати вміння використовувати знайомі танцювальні рухи (українського таночку та польки), удосконалювати їх. Активно брати участь в ігровому процесі та вміти виконувати індивідуальні ролі. Викликати у дітей естетичну насолоду від звучання дитячих народних інструментів (ДМІ), гри на них. Розвивати у дітей інтерес та позитивне ставлення до музичних занять.


Матеріали
Ноутбук, екран, проектор, віночки, ДМІ.
(На екрані зображена - Книга «Скарби українського народу»)
Хід заняття
(Діти під марш заходять в зал і утворюють коло)
Вітання під музику.

МУЗКЕРІВНИК


Діти, сьогодні ми з вами познайомимося з Чарівною книгою. А чим цікава ця книга ви хочете дізнатися? (Відповідь дітей). Тож поспішаємо, щоб з нею швидше познайомитися . Нам в цьому допоможуть музичні рухи польки.
Вправа «Підскоки», «Галоп»
МУЗКЕРІВНИК
А ось і книга чарівна -
«Скарби українського народу» називається вона.
(Привертає увагу дітей на Книгу, яка знаходиться на екрані )

МУЗКЕРІВНИК


З давнини наш український народ зберігає скарби рідної землі. Але ці скарби незвичайні: їх відчувають люди серцем і душею. Вони збереглися і до наших часів. Зараз ми їх пригадаємо. І допоможе нам ця Чарівна книга.

(Перегорнути сторінку Чарівної книги на екрані. На слайдах зображені народні символи України)


МУЗКЕРІВНИК
Тож перший скарб – «Червона калина – символ народу України»
Про цей скарб немало складали легенд та пісень.
Запитання:
1.На минулому занятті ми слухали теж музичний твір про червону калину.
Як він називається?(«Ой, єсть в лісі калина»)
2.Завдяки якому українському композитору пісня «Ой, єсть в лісі калина» збереглася до нашого часу?(Л.М.Ревуцький)Так, він перетворював українські мелодії на гарні інструментальні твори. (120 пісень в його обробці)
3.Що цікавого ви знаєте з творчості композитора?
(Вчив ноти в 4 роки. Грав на ф-но в 5 років. Був композитором і педагогом.
Слухання «Ой, єсть в лісі калина»»
Запитання:

  1. Про що твір?

  2. Який по характеру музики твір?(лагідний, співучий, хороводний).

  3. Які музичні інструменти звучать в творі?

Ми прослухали музичний твір і до якого жанру він відноситься?Які ще ви знаєте жанри музики?(марш, танок).

МУЗКЕРІВНИК


Український народ дуже співучий. Наступний скарб нашого народу це
« Пісня рідного краю». (Перегорнути сторінку Чарівної книги на екрані)
Щоб гарно маленьким українцям співати - потрібно поспівочки вивчати.
А зараз пригадаємо поспівки про нотки. Співаючи ми будемо проплескувати ритм кожної поспівки. Що таке ритм в музиці?
Поспівка «Нотки»
МУЗКЕРІВНИК
А зараз проспіваємо знайому поспівку з різним настроєм (сумний, веселий)
Поспівка «Веселик»
МУЗКЕРІВНИК
Ось і розігріли голосочки.
Час настав і пісеньку заспівати. А з чого пісенька починається? (вступ). А чи впізнаєте її за вступом? (діти впізнають пісню і називають ) Після вступу що далі ? (куплет і приспів і проігриш) .
Пісня «Червона калина (Н. Май)
МУЗКЕРІВНИК
Скільки куплетів в нашої пісеньки?
(Перегорнути сторінку Чарівної книги на екрані)
МУЗКЕРІВНИК
Наступний скарб – «Український таночок». А зараз ми продовжимо закріплювати рухи українського таночку.
«Український танок»
МУЗКЕРІВНИК
Наступна сторінка – «Віночок»
(Перегорнути сторінку Чарівної книги на екрані)
Народні ігри теж ми знаємо і з радістю в них граємо!
Українська гра «Віночок»
МУЗКЕРІВНИК
Наступна сторінка «Народні музичні інструменти»
(Перегорнути сторінку Чарівної книги на екрані)
Наші діти традиції поважають на музичних інструментах гарно грають!
Але спочатку давайте пограємо в гру «Який інструмент звучить?»
(Діти закривають очі , слухають і називають)
Добре ви знаєте народні інструменти, а зараз ми побачимо, як ви вмієте на них грати.
Гра на муз. інструментах («Гопачок»)

МУЗКЕРІВНИК


Ми з вами познайомилися з Чарівною книгою. Що в ній цікавого?
Вам сподобалося наше заняття? А чим ми займалися?(Відповіді дітей). Бережіть і цінуйте скарби нашого народу і будьте гідними синами і доньками нашої Батьківщини.
Любі діти, ви молодці, ви всі старалися.(Поплескати).
На цьому наше заняття закінчується.
Поспівка «До побачення»

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка