Конспект уроку з біології у 6 класі (за новою програмою) «водорості»



Сторінка1/2
Дата конвертації20.11.2018
Розмір0.79 Mb.
#65587
ТипКонспект
  1   2
Новосільська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Підволочиської районної ради
КОНСПЕКТ

УРОКУ

з біології

у 6 класі

(за новою програмою)

«ВОДОРОСТІ»

(за підручником Біологія:підруч. для 6 кл.загальноосвіт.навч.закл./

І.Ю.Костіков та ін… - К.: Видавничий дім «Освіта»,2014.-256с.:іл.)




Вчитель біології вищої категорії

МЕЛЬНИК ОЛЬГА МИХАЙЛІВНА
2015

6 клас Урок№43

Тема уроку: Водорості
Мета уроку:

Навчальна. Сформувати в учнів уявлення про водорості, як нижчі рослини; ознайомити із середовищами їх існування; ознайомити із пристосувальними рисами будови та життєдіяльності водоростей на прикладі зелених нитчастих водоростей; ознайомити учнів із різноманітністю водоростей.
Розвиваюча. Розвивати уміння виділяти головне у матеріалі, який вивчається; уміння пов’язувати будову і функції органів, робити висновки та узагальнення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища; виховувати спостережливість, пам’ять, увагу, уяву та інтерес до вивчення водних рослин.
Тип уроку.  Комбінований.

Терміни і поняття, які потрібно засвоїти: Водорості, вищі рослини, бурі водорості, червоні водорості, агар-агар, зелені водорості.
Матеріали та обладнання:  малюнки, таблиці, мультимедійні матеріали.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

«Мозковий штурм»

-На які дві групи поділяють рослин за сладністю організації їх будови?

-Які рослини належать до нижчих?

-Як називається тіло водоростей?


ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Повідомлення теми та мети уроку.
Епіграф уроку: «Людина не повинна соромитися цікавості, яку пробуджує в ній природа»

Ніколас Тінберген

Проблемне запитання:


Чому вода у річках влітку зелена?

На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося про три найпоширеніші групи багатоклітинних водоростей – бурі, червоні та зелені. Ці групи також мають найбільше практичне використання у господарській діяльності людини.


ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Загальна характеристика водоростей.

Водорості є групою, до якої відносились попередники наземних рослин. Водорості живляться завдяки фотосинтезу, а їхні клітини мають хлоропласти. Проте у багатоклітинних водоростей відсутні тканини та немає поділу тіла на органи — листки, стебла, корені.

Таким чином, водорості схожі зі звичними для нас наземними рослинами за способом живлення, але відрізняються від них значно простішою будовою тіла. У XIX ст. вчені запропонували називати всі «традиційні» наземні рослини — від невеличких мохів до велетенських дерев — вищими рослинами, а решту рослинних організмів, позбавлених листків, стебел та коренів, — водоростями.

Водорості дуже різноманітні. Наприклад, серед них є як одноклітинні, так і багатоклітинні організми. Виключно одноклітинними є діатомові (навікула) та евгленові (евглена) водорості, з якими ви вже познайомилися при вивченні одноклітинних організмів. Деякі групи водоростей, зокрема зелені, включають як Одноклітинних (хламідомонада, хлорела), так і багатоклітинних представників (приклад — хара). До інших груп, в першу чергу, бурих та червоних водоростей, входять виключно або майже виключно багатоклітинні, переважно — морські організми, які помітні без збільшувальних приладів. Саме ці п'ять груп водоростей — евгленові, діатомові, бурі, червоні та зелені — є найпоширенішими та найвідомішими. Розглянемо детальніше ті групи, в яких представлені багатоклітинні водорості.


  1. Різноманітність водоростей

Для вивчення різних груп водоростей пропоную інтерактивну вправу «Ажурна пилка»

Організація роботи: клас працює у 3 групах – це так звані «домашні» групи. Кожна група отримує завдання, вивчає та обговорює його.



Учні опрацьовують матеріал підручника.

Клас працює в групах з таких питань:

1.Бурі водорості.
Бурі водорості живуть переважно у морях, особливо — холодних, на глибинах до ЗО м. Подібно до діатомових, у бурих водоростей хлоропласти забарвлені у різні відтінки жовтого кольору. Зазвичай бурі водорості мають великі розміри і добре помітні без збільшувальних приладів. Вони є багатоклітинними організмами. Донні зарості бурих водоростей часто називають «лісами моря». Ці «ліси» у північній півкулі найчастіше утворює морська капуста — ламінарія.
Ламінарія виглядає як широка жовто-коричнева стрічка, довжина якої може сягати 5-7 м (мал. 166, а). У нижній частині вона звужується і переходить у циліндричну ніжку, яка закінчується розгалуженнями — ризоїдами. За їх допомогою ламінарія міцно прикріплюється до кам'янистого ґрунту.
Ламінарія є їстівною водорістю, її не лише збирають, але й штучно вирощують на морських фермах у багатьох країнах. Ламінарія багата на йод, вітаміни та різноманітні корисні речовини.





  1. Каталог: attachments
    attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
    attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
    attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
    attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
    attachments -> Серцево судинні
    attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
    attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
    attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


    Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка