Конспект уроку з української мови (8 клас)



Дата конвертації11.01.2019
Розмір51 Kb.
#79035
ТипКонспект
Семенога Людмила Дмитрівна,

вчитель української мови та літератури

Смілянської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №12

Смілянської міської ради

Черкаської обл.

Конспект уроку з української мови (8 клас)

Тема. Неповні речення. Тире в неповних реченнях

Мета: поглибити знання учнів про повні й неповні речення, пояснити правила вживання тире в неповних реченнях;

формувати вміння знаходити неповні речення в тексті, встановлювати опущений у неповному реченні член речення, ставити на місці пропущеного члена речення тире;

виховувати любов і повагу до рідної мови, її фольклорної спадщини

Обладнання: підручник, картки

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Епіграф уроку:

Де слова з ділом розходяться, там непорядки водяться.

(Народна мудрість)

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів

Встановити відповідності

1) Безособове речення;

  1. Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, і свого не цурайтесь.


2) Означено-особове речення;

  1. Весною та влітку в селах прокидаються рано.


3) Узагальнено-особове речення;

  1. Чутно плескіт у ставочку.





4) Називне речення;

  1. Ой, який чудовий Дніпро-Славута


5)Неозначено-особове речення;

  1. Десять раз подумай, а раз скажи.




6) Речення двоскладне

  1. Оксана пішла до криниці по воду, а Оленка – збирати огірки на городі.


  • Яке за будовою останнє речення? (Складне)

  • Зі скількох частин воно складається? (Із двох)

  • Чи є в другій частині всі члени речення, необхідні для розуміння змісту? (Ні, у ньому пропущено присудок).

  • А як називаються такі речення? (Неповними)

ІІ. Оголошення теми, мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Опрацювання теоретичного матеріалу (ст.підручника).



Робота в парах. Поставити запитання за вивченим матеріалом.

IV. Виконання вправ на закріплення

  1. Вправа (усно) (довести, що дані речення є неповними)

  2. Попереджувальний диктант (у кожному з речень підкреслити граматичну основу, вказати частини речень, що є неповними. Чого допомагає уникнути така будова складного речення. Пояснити вживання тире).

Небо дасть дощу, а земля – зерна. Гарний соловей голосом, а нива – колосом. Умілий майстер буває голодним лише до обіду, а невмілий – до вечора. Залізо їсть іржа, а чоловіка – хвороба.

  1. Пояснювальний диктант (записати речення, довести, що вони є неповними, пояснити орфограми й пунктограми)

Без гайки – ні трактора, ні косарки. Усякому своє щастя. Щастя у кожного під мозолями. Вченому – світ ясний, невченому – примарні зорі. У землі хліб за сімома трудами, сімома потами.

  1. Гра «Трансформер» (перебудувати речення з метою уникнення повторів, усно чи письмово: залежить від особливостей учнів класу)

Зимою бійся вовка, а влітку бійся мухи. Медок солодок, а патока солодка й поготів. Влітку роблять сани, а взимку роблять віз.

Запитання: Як ви розумієте значення останнього прислів’я?



  1. Самостійна робота.(переписати речення, розставляючи розділові знаки й пропущені літери. Можна записати на дошці чи виготовити окремі картки)

По гіркім труді солодкий обід. Розум піднімає до місяця, а майстерність – до неба. На комара – з гарматою. Дерево міцне корінням, а людина – завзятістю. Під злим круком – зле яйце.

  1. Синтаксичний розбір речення.

Виконати синтаксичний розбір останнього речення.

  1. Творча робота.

- Поясніть значення першого прислів’я у самостійній роботі. Давайте складемо з вами твір за цим прислів’ям (усно)

V. Підсумок уроку

На цьому уроці я дізнався … (метод незавершених речень,мікрофон)



  • Неповними називаються речення…

  • Тире в неповних реченнях ставиться…

  • Неповні речення вживаються у мовленні з метою…

  • Найчастіше неповні речення вживаються…

  • Чи довели ми сьогодні на уроці зміст нашого епіграфа?

VI. Домашнє завдання. Твір за прислів’ям, який складали у класі, записати в зошити або виконати вправу з підручника (за рівнем знань)


Каталог: doc -> files -> news -> 335
news -> Тема майстер-класу: використання хмарних технологій у навчанні англійської мови. Мета: Освітня
news -> Різноманітність плодів. Лабораторна робота №10 "Будова і різноманітність плодів."
news -> Учнівська конференція «Чорнобиль – біль і трагедія України» Мета
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
335 -> Конкурс газет Знайомство з новими джерелами інформації, які можна використовувати при вивченні математики 2
335 -> «Йому судилася доля генія»
335 -> Тема. Загальна характеристика рельєфу України


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка