Кравець М. А. Методична розробка зварювання пластин встик у нижньому положенні шва



Сторінка1/7
Дата конвертації11.12.2018
Розмір1.32 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

Кравець М. А.


Методична розробка

ЗВАРЮВАННЯ ПЛАСТИН ВСТИК У НИЖНЬОМУ ПОЛОЖЕННІ ШВА

м. Маріуполь – 2018 р.

Кравець Марина Аркадіївна, майстер виробничого навчання Державного навчального закладу «Маріупольський центр професійно-технічної освіти»

Методична розробка «Зварювання пластин встик в нижньому положенні шва»;- Маріуполь 2018 рік., кількість сторінок – 23.

Дана методична розробка розкриває застосування інноваційних, інформаційних та інтерактивних технологій на уроці виробничого навчання з професії «Електрозварник ручного зварювання» з метою підвищення професійної компетентності учнів. В роботі показано методи активації учнів при виконанні домашнього завдання - підготовки презентацій з тем «Історія розвитку зварювання» та «Зварювання живих тканин токами високої частоти у медицині».

На уроці під час актуалізації опорних знань учнів було проведено змагання двох бригад у бліцопитуванні, результати та правильність відповідей визначав обраний експерт, використовуючи бонусні електроди, що надало жвавої зацікавленості учнів в перемозі, та досвід визначення правильності як своїх відповідей, так і суперників.

На вступному інструктажу при пояснюванні нового матеріалу майстер використовувала інформаційні технології, що підвищило інтерес учнів та надало більш ефективне засвоєння нової теми. Для закріплення знань «Дефекти стикових з’єднань» було запропоновано тест співвідношення.

Методична розробка призначена для майстрів виробничого навчання з професії «Електрозварник ручного зварювання»



Зміст
Вступ..........................................................................................4
1.Методична розробка уроку…………………………………..5
1.1 Історія розвитку зварювання……………………………....6
1.2 Зварювання живих тканин струмом високої
частоти медицині…………………….…………………..…12
1.3 Актуалізація опорних знань учнів…………………….….13
1.4 Пояснення нового матеріалу уроку………………………16

Висновок…………………………………………….……19

Список використаної літератури…………………………….20
Додатки………………………………………………………21

ВСТУП

Тема зварювання стикових з’єднань є базовою для освоєння умінь та навичок електрозварника ручного зварювання. В промисловості при виготовленні зварних ємностей, будівельних споруд, в суднобудівництві, при спорудженні трубопроводів також широко використовуються стикові зварні з’єднання. Якість конструкцій залежить від якості зварних швів. Тому важливість теми «Зварювання пластин встик у нижньому положенні шва» важко переоцінити.

В майстерні учні повинні навчитися дотримуватися правил охорони праці, виконувати підготовку металу до зварювання, самостійно обирати режим зварювання, робити складання деталей конструкції, зварювати стикові шви. Дуже важливо знати причини виникнення тих чи інших дефектів стикових швів та шляхи їх усунення. Всі ці моменти було опрацьовано на даному уроці та відображено в розробці уроку. На темі зварювання стикових швів у нижньому положенні базується тема зварювання вертикальних, горизонтальних та стельових швів.

1.МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА УРОКУ

Тема уроку Зварювання пластин встик у нижньому положенні шва

Мета уроку:
Навчальна: формування і розвиток умінь та навичок зі зварювання пластин з низьковуглецевої сталі встик у нижньому положенні шва;

Розвивальна: формування звички планувати та контролювати свою працю та виконувати контроль якості швів;

Виховна: прищеплення учням любові до професії, бережливого ставлення до зварювальних матеріалів;

Методична: використання інноваційних, інформаційних технологій та інтерактивних методів навчання учнів з метою підвищення їх професійної компетентності, використання активації учнів на уроці виробничого навчання при підготовці домашнього завдання, змаганні двох бригад та роботі експерта.
Тип уроку: комбінований, урок удосконалення умінь та формування навичок
Вид уроку: конкурс двох бригад.

Дидактичне забезпечення: інструкційно-технологічні карти, тести, презентації

Матеріально-технічне забезпечення уроку:

ноутбук, мультимедійний проектор, екран, випрямлячі ВКСМ-1000-1, KS-250, баластні реостати РБ-301, трансформатори ТД-306, ТД-401, зварювальні електродотримачі, електроди типа Е-50А, марок УОНИИ 13/45, АНО-4, d= 4 мм, маски і щитки, кирки, молотки , щітки металеві, пластини Ст-3 250х150х7, макет трансформатора.


Міжпредметні зв’язки: охорона праці, технологія і обладнання зварювального виробництва, матеріалознавство, електротехніка, читання креслень, фізика, хімія.
Хід уроку

І. Організаційна частина: (5 хв.):

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності учнів до уроку;

- допуск з охорони праці.



ІІ. Вступний інструктаж: ( 45хв.)

1. Повідомлення теми програми і уроку.

2. Цільова установка уроку, важливість даної теми для досконалого освоєння професії електрозварника.

Майстер: тема «Зварювання пластин встик у нижньому положенні шва є базовою темою, від засвоєння якої залежить ваша майстерність, як зварника, тому що стикові з’єднання широко використовуються у різних галузях промисловості: при виготовленні ємностей, будівельних споруд, в судно-будівництві, машино-будівництві, при спорудженні трубопроводів в ремонтних зварювальних роботах і навіть у несподіваній галузі – медицині. На минулому уроці два наших учні одержали домашнє завдання підготувати презентації та доповіді на теми: «Історія розвитку зварювання» та «Зварювання стикових з’єднань живих тканин токами високої частоти». Зараз я надаю їм слово.
1.1 ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ЗВАРЮВАННЯ
1-й учень: (демонструє презентацію на мультимедійному екрані):

Зварювання існувало не завжди, першим відомим способом зварювання було ковальське. Воно забезпечувало достатньо високу якість з’єднання, особливо при роботі з пластичними металами, такими, як мідь. З’явилося у бронзовому віці. Спочатку деталі, які треба було з’єднати, нагрівали у горні на кам’яному чи древесному вугіллі до пластичного стану при температурі 1400-1450 градусів. Потім вони накладалися одна на одну та заплескувались. Таким чином виготовляли знаряддя праці, зброю (мечі та списи), які самі заточувались. Лезо меча складалось з 3-х шарів. В середині знаходився твердий шар металу, з високим вмістом вуглецю, а з двох боків були шари з м’якої сталі, які сточувались з часом і лезо меча завжди залишалося гострим..






Рис.1.1. Виготовлення меча ковальським зварюванням
За допомогою ковальського зварювання виготовляли декоративні огорожі та альтанки.



Каталог: doc -> files -> news -> 601
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
601 -> Організація самостійної й продуктивної діяльності учнів на уроках історії засобами інноваційних педагогічних технологій Самостійна навчальна робота
601 -> «Злочин і кара» Ф. М. Достоєвського як утілення нового поліфонічного стилю художнього мислення
601 -> Робочої групи, яка здійснила оновлення програми відповідно до наказу №52 Міністерства освіти і науки України від 13. 01. 2017 р
601 -> Природознавство. Чим Антарктида відрізняється від інших материків?
601 -> Урок-квест з п редмет у : Основи галузевої економіки І підприємництва Тема уроку: Підприємство в системі ринкових відносин Мета уроку
601 -> Розробка відкритого уроку з української мови, проведеного в 10 класі Вчитель: Калініченко Людмила Іванівна Тема: групи слів за значенням. Пароніми. Антоніми. Стилістична роль антонімів І паронімів
601 -> Урок-змагання для учнів 7 класу «The smartest»


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка