Кросенс як засіб розвитку логічного І неординарного творчого мислення учнів на уроках зарубіжної літератури Учитель зарубіжної літератури ку сумська зош І-ІІІ ступенів №5, м. Суми, Сумської області Сорока Інна Іванівна



Дата конвертації20.11.2018
Розмір4.37 Mb.
#65574

Кросенс

як засіб розвитку логічного

і неординарного творчого мислення

учнів на уроках

зарубіжної літератури

Учитель зарубіжної літератури

КУ Сумська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5, м. Суми,

Сумської області

Сорока Інна Іванівна

Если вы входите в класс, от которого трудно

добиться слова, начните показывать картинки,

и класс заговорит, а главное,

заговорит свободно…

К.Д. Ушинский

Кросенс – асоціативна головоломка

нового покоління.

Слово «кросенс» означає «перетин смислів». Ідея створення кросенса належить письменнику, педагогу і математику

Сергію Федіну і доктору технічних наук, художнику і філософу Володимиру Бусленко.

Уперше був надрукований у 2002 році у журналі «Наука і життя».

Кросенс – асоціативний ланцюжок, замкнений у стандартне поле із дев’яти квадратів. Дев’ять зображень розташовані в ньому таким чином, що кожен малюнок має зв’язок із попереднім і наступним, а центральний об’єднує по смислу відразу декілька.

Алгоритм створення кросенса:

1. Визначити тему, загальну ідею.

2. Виокремити дев’ять елементів, що стосуються ідеї

(теми).

3. Знайти зв’язки між елементами, визначити послідовність.

4. Концентрація змісту в одному елементі (центральному).

5. Виокремити відмінні риси, особливості кожного елементу.

6. Підібрати зображення, що ілюструють елементи.

7. Замінити прямі образи і асоціації символічними.

8. Побудувати асоціативні зв’язки між образами

елементів.

Прийом «кросенс»

відповідає наступним принципам:

- науковість: має наукове обгрунтування;

- ефективність: дає гарантовані результати вже з перших днів його застосування;

- гуманність: покращує якість освіти і полегшує процес навчання;

- універсальність: можна використовувати при викладанні будь-яких предметів, для навчання дітей із різним рівнем розвитку;
  • креативність: спрямований на розвиток

  • неординарного творчого мислення.

Кросенс може бути використаний на будь-якому етапі уроку. У цьому випадку асоціативна головоломка буде мати конкретну методичну мету:

І. Перевірка

домашнього

завдання

(використовуючи кросенс



розповісти матеріал

минулого уроку)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

II. Формулювання теми уроку, постановка мети уроку

(знайти зв’язок між зображеннями

і визначити тему

уроку, визначити,

що повинні зробити на

уроці).

III. Розкриття

інформаційного

блоку теми, пошук

проблеми

(причини, риси,

наслідки

чогось в образах

і символах).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

IV. Узагальнення матеріалу

(кросенс складається із

зображень, котрі

демонструвались учителем

на різних етапах

уроку, учні за ними

узагальнюють матеріал

і роблять висновок).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

V. Організація роботи

в групах

(скласти кросенс

на задану тему із

запропонованих

зображень,

порівняти кросенси груп)

VI. Творче домашнє

завдання

(скласти кросенс

у друкованому

чи електронному

варіанті на задану

тему, за змістом

твору, за художнім

образом, за біографією

письменника).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

VII. Структура уроку

або декількох уроків

з теми

(дев’ять елементів

кросенса можуть

включати в собі

послідовне відображення

структури уроку з

темою (метою, проблемою посередині).

Виховна година «Сім кольорів щастя»

«Скажи мені – і я забуду;

покажи мені – і я запам’ятаю;

дай зробити – і я зрозумію»

Будьте творцями!
Каталог: images -> Новини -> 2016
2016 -> День соборності України 22 січня
2016 -> Особливості використання хмарних технологій на уроках економіки та географії
2016 -> Обласна виїзна майстерня «Викладання варіативних модулів. Проблеми та шляхи їх вирішення»
2016 -> Актуальні питання організації шкільної хімічної освіти у 2016-2017 н р. Метейко Алла Володимирівна, методист з хімії
2016 -> Методичні рекомендації щодо використання моделювання в організації навчання математики
2016 -> Реалізація компетентнісного підходу в навчанні хімії
2016 -> Удосконалення фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи у загальноосвітніх навчальних закладах
2016 -> Методичні рекомендації членам творчої групи з теми «Дидактико-методичне забезпечення викладання предмета «Основи медичних знань»
2016 -> Kolosok org ua Колосок – це природознавство для всіх!


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка