Квк- вікторина для учнів 4 класів



Скачати 37.75 Kb.
Дата конвертації23.03.2019
Розмір37.75 Kb.
#85030
ТипКонкурс

Управління освіти Первомайської міської ради

Міський методичний кабінет

Первомайська багатопрофільна гімназія



«Знавці української мови»

КВК- вікторина

для учнів 4 класів

Підготувала

вчитель початкових

класів


Побочна Олена

Володимирівна,

спеціаліст вищої категорії,

старший вчитель

Луганська обл.

м. Первомайськ

2011р.

Мета. Сприяти інтелектуальному розвитку дітей, формувати вміння вільно

володіти рідною мовою.

Збагачувати, розширювати словниковий запас учнів.

Розвивати кмітливість, винахідливість, творчу уяву.

Виховувати любов до рідної мови, захоплення її багатством та красою.

Хід свята

I. Організаційний момент (прикрашання кімнати).

II. Вступне слово вчителя.

Шановні учасники КВК- вікторини та журі! Вітаю всіх вас в


нашому клубі веселих та кмітливих! Перш, ніж розпочати гру, пригадаймо, яку визначну подію святкуватиме вся Україна 24 серпня 2011 року?

Вірно, ми святкуватиме 20-у річницю незалежності України. Вже 20 років ми живемо у вільній державі й маємо право спілкуватися рідною українською мовою. Пам'ятайте завжди, що ви — майбутнє нашої країни, і від вас залежить, якою вона буде. Саме ви будете змінювати світ за допомогою своїх знань, умінь, які набудете у школі, за партою. Чим більше людина вміє і знає, тим інтелектуальнішою вона стає, а отже, зробить більший внесок в розвиток своєї держави.

Тому сьогоднішнє свято має назву: «Знавці української мови» і присвячується воно 20- й річниці незалежності України.

Конкурс 1. «Привітання команд».

• Сьогодні за звання «Кращого знавця української мови» змагатимуться дві команди, які привітають вас у цьому залі (команди виходять і оголошують назви своїх команд — «Займенники» і «Веселі розділові знаки»).

Першими виступають «Веселі розділові знаки».

Привітання команди: Всі

Раз, два — ми йдемо, Сміх і радість несемо. Гей, суперники кмітливі, Покажіть своє уміння.

Капітан.

Ми— веселі знаки розділові— славим день.

Ми співаємо, дзвоном зустрічаємо КВК! КВК!

Команда.

Наш девіз: «Ми — веселі знаки розділові —

До змагань завжди готові».

Привітання журі.

Вельмишановне журі!

До вас ми шлем свої вітання.

Бажаємо кращого вам —

А ви — нам успіху в змаганнях.

(Дарують емблему команди).

Привітання суперників.

А вам, «Займенники», бажаємо

Від серця успіху в бою.
І теж даруємо на пам 'ять


Емблему кращу свою.

(Дарують емблему, вклоняються і йдуть на свої місця). Привітання команди «Займенники»

(команда заходить до класу).

Всі.

Раз, два, три, чотири, Йдуть «Займенники» кмітливі,

Любим ігри та розваги,

Позмагатись завжди раді.

Капітан. Командо, наш девіз!

Всі.

Я, ти, він, вона, ми — займенників сім 'я.

Ми прийшли і позмагатись, і отримати знання.

Привітання журі.

Журі, шановне й справедливе!

Нас дуже строго не судіть.

За кожен промах й перемогу

Ви бали й усмішки даріть.

Від нас — емблема вам — на згадку

Про розумову фіззарядку.

(Дарують емблему журі).

Привітання суперників.

Ми — учні всі одного класу,

Ми — друзі, а не вороги.

І вам даруємо емблему

На згадку від цієї гри.

(Дарують емблему команді суперників).

Лунає пісня.



Сонце вийшло із-за хмари, клас зібрався в пари,

Отже, можна свято починати!

Будемо грати-вигравати,

Перемогу здобувати —

Треба, треба свято починати!

Слово вчителя. Отже, закінчився перший конкурс. Можна, ставити вже перші бали. Сьогодні нашу гру буде судити журі (оголошує членів журі). Найвищий бал за «Привітання» — 5.

(Результати за кожний конкурс фіксуються на дошці).

Конкурс 2. «Розминка»

• Наступний конкурс — «Розминка». Ми будемо «розминати» нашу кмітливість. Умови конкурсу: кожна команда отримує питання. Якщо команда дає вірну відповідь — отримує 1 бал, якщо команда не знає відповіді — суперники мають змогу заробити цей бал собі за вірну відповідь. На обдумування — 30 секунд.



Увага!

1. Що знаходиться в середині школи? ( звук О)

2. Чим закінчується і весна , і зима? (звуком [а])

3. У якому вигуку сто однакових звуків? ( СТОП )

4. Від назви яких двох приголосних стає жарко, аж гаряче? ([пе]— [че])

5. Що треба зробити, щоб майка полетіла? ([м] [ч]; майка— чайка)

6. Як з упертої свійської тварини зробити птаха? ([с] [р]; осел — орел)

7. Який молочний продукт стане злаком, якщо прочитати його справа

наліво? (сир)



8. Як написати слово «робота» п'ятьма літерами? А чотирма? (праця, труд)


Журі оголошує результати.

Конкурс 3. «Знавці приказок та прислів'їв».

• Неможливо уявити наше життя без приказок та прислів'їв. Наступний конкурс присвячений саме цим перлинам усної народної творчості.

Виграє команда, яка останньою назве приказку або прислів'я на тему «Освіта, навчання». Переможець отримає 5 балів. Починає команда «Веселі розділові знаки». Термін — 5 хвилин.

(Вік живи — вік учись. Ученому світ, а невченому тьма і т. д.) Слово журі.

Конкурс 4. «Конкурс капітанів».

• Ось і настала черга позмагатися нашим капітанам. Вони отримають по два завдання:



Перше завдання: знайти помилку, яку допустив учень у реченні

(по 1 балу за речення)

а) В нашому селі багато дерев: троянд, соняшників.

б) В зоопарку ми бачили багато звірів: птахів, риб. (замість : потрібна,)

Друге завдання: скласти слова, використовуючи букви даного слова. Ви не маєте права використовувати інші букви. Це слово «Граматика». На завдання 5 хвилин. (Якщо капітани склали мало слів, можна залучити команди. Тоді оцінюють і роботу капітанів, і роботу команд).

Слово журі.

Конкурс 5. «Показуха» (5 балів).

• Наступний конкурс «Показуха». Від команди виходить один учень і намагається показати значення слів, які приготувала команда суперників, не вимовляючи жодного звуку. Вся команда відгадує слова. На демонстрацію всіх слів дається 5 хвилин.



(Слова для «Займенників»: чайник, ліжко, телевізор, лікар, акваріум. Слова для «Веселих знаків»: вікно, човен, ялинка, ранок, повільний танок),

Слово журі.

Конкурс 6. «Музичний».

• А зараз «Музичний конкурс». Його умови: я називаю слова, а команди повинні заспівати рядки з пісні, де зустрічається це слово. Вдома ви повинні були приготувати різні українські пісні. Ви змагаєтесь за звання «Знавці української мови», тому пісні повинні виконуватися лише на рідній мові. Починає команда «Займенників». Ось ці слова: калина, школа, сонце, дружба, радість, Україна, мама, пісня.



Слово журі.

Конкурс 7. «Утвори слово».

• А зараз наступний конкурс. Вам потрібно з двох слів утвориш одне, використавши всі букви двох слів і не добавляючи інших букв.

За кожне слово команда отримає 1 бал. Якщо команда не справляється з завданням, інша команда має змогу назвати це слово і отримати 1 бал.

Починає команда «Веселі знаки».

Вода + ринг = виноград

Липа + нота = антилопа

Він + дичка = дівчинка

Раса + полька = парасолька

Вежа + дар = держава

Зіниця + зал = залізниця

Риба + барс = барбарис



Слово журі.

Конкурс 8. «Домашнє завдання».

• До цього конкурсу ви готувалися вдома. Команди отримали завдання переробити народні казки так, щоб вони мали зв'язок з назвою їхньої команди.



«Займенники» отримали казку «Колобок», а «Веселі знаки» — «Ріпку».

Починає команда «Займенники».

Ведучий. В одній чудовій казковій країні жив собі Колобок. Ріс він у баби та діда, які його дуже любили і все йому дозволяли. Тому й став Колобок пихатим зазнайкою. Сяде на підвіконня та й цілий день сидить — викрикує:

Я — найкращий! Я — найчарівніший! Такого, як я — більше немає ніде! Біжить якось Зайчик. Дивиться — Колобок спить на підвіконні.

Колобок, Колобок! А чого це ти не йдеш до школи? Скоро ж тематичне оцінювання по темі «Займенники». А колобок і відповідає:

Це — ви вчіться, а я і так все знаю!

Ну, як хочеш, — сказав Зайчик і побіг до школи. Біжить Вовк. Дивиться — Колобок лежить, спить.

Колобок! А чого це ти до школи не йдеш?

Ви нічого не знаєте, от і ходіть до школи, — сказав Колобок. — А я — розумний, краще посплю.

Ну й спи, — сказав Вовк і побіг до школи.

Поспішає Ведмідь до школи. Дивиться — Колобок на сонці боки гріє.

Чого це ти на сонечку розлігся? Завтра тематичне оцінювання, а ти в школу де ходиш! Дивись — не складеш залік!

Я — розумний! Отримаю 12 балів і без вашої школи, — сказав Колобок і перевернувся на другий бік.

Вранці біжить Лисичка до школи. Бачить — сидить Колобок на порозі.

Колобок! Чого це ти сидиш на лорозі?! Сьогодні ж тематичне оцінювання!

Справді? — здивувався Колобок. — Зажди, і я піду з тобою до школи. На уроці після тематичного оцінювання.

Дорогі діти! Тематичне оцінювання з теми «Займенники» ви склали дуже добре — всі отримали по 12 балів, лише Колобок отримав І бал.

Учитель.

Колобок! Запам'ятай — існує не лише займенник «Я», є ще — і «Ти», «Ви», «Він», «Вона», «Ми». З ними теж треба дружити і разом ходити до школи, бо тільки школа дасть нам повні знання.



(Учні вклоняються і сідають на свої місця).

Учитель. А зараз показує свою казку команда «Веселі розділові знаки».

Ведучий.

У великому селі «Пунктуація» жив собі дід Знак питання зі своєю сім'єю. Ось вирішив дід посадити ріпку. Доглядав її гарно, і виросла ріпка здоровенна. Прийшов дід Знак питання ріпку рвати. Тягне-потягне — вирвати не може. Покликав дід бабу — Знак оклику.

Гей, бабо Знак оклику, йди-но сюди, допоможи мені ріпку вирвати. Прибила бабуся, вхопила діда за ремінь — тягнуть-потягнуть, а вирвати не можуть.

Покликала баба онучку Кому.

Гей, Кома, досить вже на комп'ютері гратися, допоможи краще ріпку вирвати. Прибігла внучка.

А що ви самі вирвати ріпку не можете?

Раз покликали, значить — не можемо!

Ну, добре, допоможу, — відповіла онука.



Стали вони втрьох ріпку рвати. Тяг ли, смикали — так і не вирвали. Ось

онука й каже:

А покличу я на допомогу Двока і Рапку. Двок, Рапка завжди разом ходять, може з їхньою допомогою упораємося. Стала вона кликати:

Двок! Рапка! Йдіть ріпку рвати! Прибігли Двок і Рапка, дивляться-дивуються?

Ого, яка ріпка виросла!

Допоможіть краще зірвати, а потім вже будете варити! —сказав дід Знак питання.

Добре допоможемо! Ану, давайте всі разом! Раз! Два! Промучились вони аж до самого вечора, але ріпку так І не вирвали. Аж ось Рапка як скрикне:

А давайте мишку Крапку покличемо. Вона чемпіон у підніманні йан-тажів!

Чого ж ти досі мовчала, — обурилася баба Знак оклику, — біжи й клич її швидше.

Побігла Рапка і привела мишку Крапку. Потягнули всі разом за ріпку — та й вирвали ії.

Наварили знаки каші смачної-смачної і пригощають всіх, хто їхнє селище

вивчає. Ось і казочці кінець, а хто слухав — молодець!



(Команда вклоняється і сідає на свої місця).

ІII. Заключна частина.

Слово вчителя. Ось і закінчився останній конкурс. Я хочу подякувати учням за їхні усмішки, за їхнє добросовісне відношення до свята. А зараз своїми враженнями поділяться члени журі й оголосять переможця сьогоднішніх змагань.

Після виступу журі, діти обмінюються подарунками-сюрпризами, які приготували вдома. (Медалі «За перемогу», цукерки, печиво).




Література:

  1. Божко О.І. Предметні тижні та олімпіади в початковій школі. - Х.:”Ранок”, 2008.

  2. Левчук Л.Ф. “ Цікавинки на уроках української мови” - Львів 2008 рік.

  3. Онишків О.П., Морська Я.Ф. “ Творчі завдання з української мови” - Київ 2006 рік.

  4. Яцента Л. Є.. Ігрові форми навчання молодших школярів. – Тернопіль: «Астон», 2002.



Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 37.75 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка