Лабораторна робота №12 " Складання найпростішого оптичного приладу. "



Скачати 102.95 Kb.
Дата конвертації20.12.2017
Розмір102.95 Kb.
#35788
ТипУрок
Урок № 31

Тема: Лабораторна робота № 12 ” Складання найпростішого оптичного приладу. ”

Мета: Навчити учнів складати різні найпростіші оптичні прилади. Розвивати творчий підхід до вирішення питань, спостережливість, уміння ставити перед собою мету і досягати її в практичній роботі. Виховувати самостійність у пошуках вирішення поставлених перед ними завдань.

Тип уроку: Урок удосконалення знань, застосування знань на практиці.

Обладнання: Штатив із лапками, 3 лінзи (з фокусними відстанями приблизно 2 см, 5 см, 50 см); дві пластинки (прозора і тоненька напівпрозора), джерело світла.

План уроку.

І. Організаційна частина.

ІІ. Виконання лабораторної роботи.

ІІІ. Оформлення звітів.

ІV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання.


Хід уроку

І.Організаційна частина.

1. Ознайомлення з приладами і матеріалами.

2. Інструктаж з техніки безпеки.

ІІ. Виконання лабораторної роботи.

Виконання лабораторної роботи № 12



Тема. Складання найпростішого оптичного приладу

Мета: використовуючи надане обладнання, скласти найпростіші діючі оптичні прилади.

Прилади і матеріали: дві збиральні лінзи на підставках, картонна труба з прорізом, два плоских дзеркала на підставках, екран, транспортир.

Короткі теоретичні відомості

Одними з найпростіших оптичних приладів можна вважати перископ і зорову трубу. Діючі моделі цих приладів можна скласти з наданого вам обладнання. Перископи використовують для спостереження за об’єктами, розташованими поза зоною прямого бачення. А зорові труби створюють ефект збільшення. Якщо зорова труба складається з двох збиральних лінз, фокусні відстані цих лінз мають бути різними, а сума цих відстаней має дорівнювати відстані між лінзами.
Хід роботи

1. Складання перископа. Покладіть на стіл чистий аркуш паперу, поставте на нього екран. Розмістіть у точці A який-небудь невеликий предмет, який ви не можете побачити з точки B . Подумайте, як треба розмістити дзеркала в точках C і D , щоб «невидимий» предмет можна було побачити відбитим у цих дзеркалах. Доповніть рисунок (вид згори): покажіть дзеркала та хід світлового променя.



2. Складання зорової труби. Бажано використовувати зроблену з картону чи цупкого паперу трубу, яку можна буде надіти на лінзи. Оскільки лінзи на підставках, то в цій трубі з обох кінців треба зробити прорізи, щоб лінзи можна було переміщати вздовж труби. Вставте лінзи у прорізи в трубі так, щоб лінза з більшою фокусною відстанню була об’єктивом, а короткофокусна лінза була окуляром. Через неї ви будете дивитись у трубу. Спрямуйте вашу зорову трубу на віддалений (не ближче 2–3 м) об’єкт й акуратно рухайте лінзи, доки не побачите чітке збільшене зображення. Ваша зорова труба готова. Перед тим як розібрати її, обов’язково покажіть учителю.

3. Дайте відповіді на контрольні запитання:

1) Під яким кутом до екрану (дослід 1) мають бути розташовані дзеркала, щоб вам удалося побачити предмет у перископ?

2) Якщо в зорову трубу входить паралельний пучок променів, то виходить з неї теж паралельний пучок. Як мають бути розташовані об’єктив і окуляр, щоб ця умова виконувалася? Зробіть для пояснення рисунок.

3) Наведіть приклади відомих вам оптичних приладів, в яких використовуються лінзи та дзеркала.

4. Зробіть висновок за виконаною роботою.
ІІІ. Оформлення звітів.

Учні в зошитах для лабораторних робіт роблять відповідні записи, записують висновки. Збираються зошити.


ІV. Підсумок уроку.

Учні демонструють оптичні прилади виготовлені ними вдома з коротким поясненням їх будови. Якщо таких не виявилось то учитель може запропонувати виготовити вдома такі прилади:



  1. Опукла «повітряна» лінза , склеєна з двох скелець від годинника. Збиральною чи розсіювальною буде ця лінза, якщо її помістити на шляху променів у посудину з водою? Відповідь пропонується перевірити експериментально.

  2. Виготовлення калейдоскопа. Скласти три смужки скла розмірами 10×3 см, у вигляді трикутної призми, обгорнути папером та склеїти. Виготовити з картону трубку такого діаметру, щоб у ній помістилася призма. Вирізавши (взявши готові) три скляні кружечка, діаметри яких дорівнюють внутрішньому діаметру трубки, один кружечок заклейте (2) чорним папером з невеликим отвором (3) у центрі для спостереження і закріпіть на одному торці трубки. Два інші скляні кружечки (4,5) закріпіть на іншому торці трубки, помістивши між ними подроблені кольорові скельця (1). Зовнішнє скло обклейте цигарковим папером, а трубку калейдоскопа – різнокольоровим. ( Цей оптичний прилад може бути подарком меншим братикам чи сестричкам.)

Учитель відзначає тих учнів, які були найкраще підготовлені, проявили творчий підхід до виконання роботи, продемонстрували свої моделі оптичних приладів.



Задача 1. Яке зображення дає об’єктив мікроскопа: дійсне чи уявне? Пряме чи обернене?

Задача 2. Юний винахідник спробував зробити мікроскоп з двох однакових збиральних лінз з фокусною відстанню F . Він розмістив ці лінзи на відстані 3,5F одну від одної, а предмет висотою h — на відстані 1,5F від першої лінзи (об’єктива). Який розмір зображення предмета, що його дає цей саморобний мікроскоп? Пряме це зображення чи обернене?


V. Домашнє завдання.

Повторити § 29 – 30. Повторити відповіді на питання 4 – 7 (стор. 153) з рубрики «Перевір себе».




Каталог: wp-content -> uploads -> 2017
2017 -> Програма навчальної дисципліни підготовки бакалавра спеціальності 010101 «Дошкільна освіта» 2016
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи Львів 2016 Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи
2017 -> План роботи обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів
2017 -> Галицько-Волинське князівство
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи студентів 3,4 курсу з дисципліни Іноземна мова
2017 -> Вплив струму на організм людини. Заходи техніки безпеки під час роботи з електричними пристроями
2017 -> Картка самооцінювання
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни «Проблеми вищої освіти» галузь знань 06 «Журналістика»
2017 -> Філософія Середньовіччя
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни соціальна педагогіка Галузь знань: 0101 «Педагогічна освіта»

Скачати 102.95 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка