Лабораторна робота №4 «Визначення опору провідника за допомогою вольтметра і амперметра» Мета



Скачати 104.27 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації29.12.2016
Розмір104.27 Kb.
#6483
ТипЛабораторна робота
  1   2
УРОК 20(15)

Лабораторна робота № 4

«Визначення опору провідника за допомогою вольтметра і амперметра»

Мета: навчити розраховувати опір провід­ника за допомогою закону Ома для ділянки кола; формувати практичні вміння складати електричні кола; розвивати логічне та критичне мислення; ви­ховувати самостійність, охайність.

Основні поняття: сила струму, напруга, опір, закон Ома.

Обладнання: фотографії для розминки; пор­трети вчених: Ома, Вольта, Ампера; лабораторний амперметр, вимикач, з'єднувальні проводи, джере­ло струму, два дротяних резистори з опором від 1 Ом до 4 Ом.

Тип уроку: формування практичних умінь.

Наука полководець, а практика солдати.

Леонардо Да Вінчі



Хід уроку

І. Розминка

Обговорення епіграфу



II. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашніх задач



IІІ. Рефлексія знань

Провести інструктаж з безпеки життєдіяль­ності дітей.
Лабораторна робота № 4

Тема. Визначення опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра.

Мета: навчитися визначати опір провідника за допомогою вольтметра і амперметра.

Обладнання: джерело постійного струму, вимикач (ключ), вольтметр, амперметр, два дротяні резистори з опором 1...4, з’єднувальні провідники.
(див. лабораторні роботи з фізики)

ІV. Домашнє завдання

1. Підготувати повідомлення або реферат: «Різні види реостатів» (див. додаток).

2.Розв'язати задачі:

1) Напруга в 220 В створює в електричній лампі струм силою 0,1 А. При якій напрузі струм матиме силу 50 мА?

2) Який за­ряд проходить за 2 год через залізну дротину за­вдовжки 2 км і площею поперечного перерізу 0,5 мм2, якщо напруга між її кінцями 10 В?

3. Підготуватись до лабораторної роботи № 5 «Вивчення залежності електричного опору від довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу провідника»



Додаток

У практиці електровимірювання, а також при експлуатації електричних машин застосовуються різні реостати.



Реостатом називається прилад, опір, якого можна змінювати, міняючи тим самим струм і напругу кола. Реостати бувають з ковзаючим кон­тактом, важільні, рідинні, лампові і штепсельні.

Реостат з ковзаючим контактом

На фарфорову трубку 1 намотується голий дріт 2. В результаті спеціальної обробки поверхня дроту покривається тонкою плівкою оксиду, що не проводить струм. По металевій планці 3, при­тискаючись до дроту реостата, ковзає повзунок 4. Для положення повзунка, показаного на мал, шлях проходження електричного струму вказаний стрілками. Оскільки послідовно з електричною лампою 5. в ланцюг уведена частина опору реос­тата, то струм, що проходить через нитку лампи, буде зменшений і лампа в цьому випадку горітиме слабше. Пересуваючи повзунок праворуч, ми змен­шуватимемо опір реостата, а сила світла лампи збільшуватиметься. Реостати з ковзаючим кон­тактом застосовуються там, де необхідна плавна, повільна зміна струму в колі.



Реостат важільний. На рамі з ізо­ляційного матеріалу натягаються спіралі з дроту. Спіралі сполучені послідовно. Від початку, кінця і місць з'єднань окремих спіралей зроблені відга­луження до контактів. Ставлячи важіль на певний контакт реостата, ми можемо змінювати опір, а разом з цим – і струм у колі. Проте зміни ці від­буваються не плавно, а стрибкоподібно.

Матеріалом для дротяних реостатів найчастіше слугують залізо, нікелін, константан, манганін, ніхром.



Реостат рідинний. Реостат являє собою металеву посудину 1 з розчином соди. На шарнірі 2 укріплений важіль 3, наякому є залізний або мідний ніж 4. Важіль з ножем ізольований від металевого ящика прокладкою 5. Піднімаючи або опускаючи ніж у розчин соди, можемо міняти струм у ланцю­зі. Опускаючи ніж у розчин, ми збільшуємо площу зіткнення ножа з розчином і збільшуємо струм, що проходить через реостат. При подальшому за­нуренні ножа контакт 6 ручки увійде до затиску 7 на металевому корпусі і реостат буде замкнутий накоротко, тобто вимкнений з роботи.

Рідинні реостати застосовуються в ланцюгах при великих струмах.



Каталог: content -> files -> catalog1
catalog1 -> Урок 6 Тема уроку. Алотропія. Значення озонового шару для життя організмів на Землі
catalog1 -> Урок 7 Тема уроку. Загальні хімічні властивості неметалів
catalog1 -> Уроки №9, 10 зв’язне мовлення
catalog1 -> Урок-семінар-конференція 63(19) Види теплових двигунів. Екологічні проблеми використання теплових машин Мета
catalog1 -> Урок 11 Поняття файл. Ім'я та розширення імені файлу. Каталоги (папки) та підкаталоги файлів. Шлях до файлу
catalog1 -> Урок 19 Контрольна робота 2 з теми «Операційна система»
catalog1 -> Урок №23 Зв’язне мовлення Реферат на основі двох-трьох джерел
catalog1 -> Профілактика дитячих хвороб
catalog1 -> Урок 25 Прикладне програмне забезпечення навчального призначення. Навчальні програми для підтримки навчання фізики
catalog1 -> Урок 37(32) Електричний струм у газах. Самостійні і несамостійні розряди

Скачати 104.27 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка