Ліна Костенко. "Чайка на крижині", "Крила". Духовне багатство найбільший скарб у житті



Дата конвертації20.11.2018
Розмір1.32 Mb.
#65226

Майстер – клас

Палош Наталії Іванівни

Вчителя української мови та літератури

Великоберезької ЗОШ І – ІІІ ступенів

Берегівського району

Закарпатської області

Розвиток творчого мислення учнів на уроках української мови та літератури засобами інноваційних технологій.

Проблема, над якою працюю

Тема: Ліна Костенко. “Чайка на крижині”, “Крила”. Духовне багатство – найбільший скарб у житті.

Для мене лиш той край найкращий,

Де виросли крила мої.

Мета: поглибити знання школярів про життя і творчість Л. Костенко, допомогти усвідомити ідейно – художню значимість, неповторність її поезій; дослідити різницю між матеріальним і духовним, розкрити духовне наповнення людини; навчити розшифровувати і коментувати метафоричний підтекст образів; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, грамотно висловлювати свої думки, почуття, спостереження, робити висновки, логічно та творчо мислити, співставляти, узагальнювати; формувати світогляд, кругозір школярів; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, до поетичного слова; прищеплювати високі моральні якості учням, прагнення духовно збагачуватися.

Гронування

Людські крила – це …
  • Правда
  • Чесність
  • Довіра
  • Вірність
  • Щирість
  • Щедрість
  • Мужність
  • Чуйність
  • Відданість
  • Любов
  • Доброта
  • Людяність
  • Рішучість
  • Сміливість

Крила - це символ духовності, багатства думки емоційного піднесення, могутності, незалежності. У греків крила символізували любов і перемогу. Давньогрецький філософ Платон вважав крила

символом розуму, їх зображують на взутті ( як у Меркурія), що означає здатність до величезного духовного піднесення.

Словник символів

Творча хвилинка

КРИЛА

ПТАХ

ЧАЙКА

НЕБО

ЛЮДИНА

МОРЕ

А й правда, крилатим грунту не треба.

Землі немає, то буде небо.

Немає поля, то буде воля.

Немає пари, то будуть хмари.

В цьому, напевно, правда пташина…

А як же людина? А що ж людина?

Живе на землі. Сама не літає.

А крила має. А крила має.

Робота в групах
  • духовність;
  • емоційне піднесення;
  • могутність;
  • незалежність;
  • впевненість;
  • розум;
  • здатність до духовного піднесення.

Поема “Чайка на крижині”

Збірка “Мандрівки серця”



Мислеобраз

1958


Літературний аукціон

Диптих – це …

Епітет – це …

Метафора – це …

Персоніфікація – це …

Літературний аукціон

Диптих – це мистецький твір, що складається з двох частин, об’єднаних одним задумом.

Епітет – це образне означення, влучна характеристика особи, предмета або явища, яка підкреслює їх суттєву ознаку, дає ідейно – емоційну оцінку.

Метафора – це перенесення назви з одних предметів, явищ, дій, ознак на інші на основі подібності між ними.

Персоніфікація – це уподібнення неживих предметів чи явищ природи людським якостям; вид метафори, що сприяє поетичному олюдненню навколишнього світу.

Мозаїка художніх засобів

“Чайка на крижині”

Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки.

І, нарешті, по Одрі – темній, широкій – на останній крижині самотня чайка пливе.

“ Що ж робити?” /”– Ти куди ж розігналась? Чи, бува не до самого моря?” /- Нащо крилатим грунт під ногами?

“ Дивна людина!”

Землі немає, то буде небо.

А крила має. А крила має!

Мозаїка художніх засобів

“Крила”

“Правда пташина”

“вічного поривання”

“ А як же людина?” “А що ж людина?”

“ А крила має!”

Землі немає, то буде небо.

Немає поля, то буде воля.

Немає пари, то будуть хмари.


“ У кого - …” “ А крила має!”

Мозаїка художніх засобів

“Чайка на крижині”

Крига буйно ломилась у відкриті двері протоки.

МЕТАФОРА

І, нарешті, по Одрі – темній, широкій – на останній крижині самотня чайка пливе.

ЕПІТЕТИ

“ Що ж робити?” /”– Ти куди ж розігналась? Чи, бува не до самого моря?” /- Нащо крилатим грунт під ногами?

РИТОРИЧНЕ ПИТАННЯ

“ Дивна людина!”

РИТОРИЧНИЙ ОКЛИК

Землі немає, то буде небо.

АНТОНІМИ, АНТИТЕЗА,ПРОТИСТАВ

ЛЕННЯ


А крила має. А крила має!

ПОВТОР, ОКЛИЧНЕ РЕЧЕННЯ

Мозаїка художніх засобів

“Крила”

“Правда пташина”

МЕТАФОРА, ПЕРСОНІФІКАЦІЯ

“вічного поривання”

ЕПІТЕТИ

“ А як же людина?” “А що ж людина?”

РИТОРИЧНЕ ПИТАННЯ

“ А крила має!”

РИТОРИЧНИЙ ОКЛИК

Землі немає, то буде небо.

Немає поля, то буде воля.

Немає пари, то будуть хмари.


АНТОНІМИ, АНТИТЕЗА,ПРОТИСТАВ

ЛЕННЯ


“ У кого - …” “ А крила має!”

ПОВТОР, ОКЛИЧНЕ РЕЧЕННЯ

Фразеологічний калейдоскоп

Фразеологізми – це стійкі сполучення слів, які сприймаються як єдине ціле і вживаються носіями мови в усталеному оформленні

Ростуть крила

Як на крилах

Під своє крило

Давати крила

Підрізати крила

Обламувати крила

Скласти крильця

Обпалити собі крила

Опустити крила

хто – небудь відчуває приплив сили, енергії, натхнення.

у доброму настрої, на піднесенні; дуже швидко.

Під своє крило -

Як на крилах -

Ростуть крила -

для захисту, опікування.

Давати крила -

Обламувати крила -

Опустити крила -

викликати в кого – небудь піднесення, натхнення, почуття впевненості у собі, у своїх силах, здібностях.

позбавити кого – небудь високих прагнень, поривань, мрій.

утратити впевненість у собі, примиритися з чимось, зневіритися у своїх силах.

Обпалити собі крила -

Скласти крильця -

Підрізати крила -

зазнати невдачі в чому – небудь, не досягти чогось бажаного.

відмовитися від будь – яких дій, від боротьби; скоритися.

позбавити кого – небудь можливості здійснювати щось; підірвати міць; знесилити когось або обмежити поле діяльності.

Як би Ви скористалися крилами, якщо мали б їх?

Прийоми, притаманні інтерактивним технологіям навчання

Очікування

Релаксація

Робота в групах

Творча хвилинка

Літературний аукціон

Мозаїка художніх засобів

Мислеобраз

Фразеологічний калейдоскоп

Мікрофон

Гронування

Дякую за увагу
Каталог: resources
resources -> 2: нова бібліотечна послуга: використання інформаційних технологій та інтернету в бібліотеці
resources -> Теми рефератів (доповідей) з основ екології
resources -> Міжнародне ціноутворення
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни історія міжнародних відносин для студентів IV курсу історичного факультету
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни «Історія Західної Європи І Північної Америки Нового часу. Перший період»
resources -> Рефератів з курсу «Українська мова за професійним спрямуванням»
resources -> Програма навчальної дисципліни Еволюційна психологія напрям 030102 психологія
resources -> Програма курсу «інтелектуальна свобода та доступність інформації в демократичному суспільстві. Етика бібліотечного працівника»
resources -> Основи здоров'Я 2 клас Посібник для вчителя


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка