Ліна Василівна Костенко Ліна Костенко “ Крила ”



Дата конвертації20.11.2018
Розмір0.74 Mb.
#65227

Ліна Василівна Костенко

Ліна Костенко “ Крила ”

  • Мета: на прикладі поезії “Крила” розкрити духовне наповнення людини – її “ крилатість ” - що проявляється індивідуально, звертаючи увагу на духовне багатство, як найбільший скарб у житті

Епіграф:

Яке глибоке щастя жить,

Буть гідним імені людини,

Народу й людськості служить!

М. Рильський

Проблемне питання

  • Що символізують крила у вірші Ліни Костенко “Крила”?

Технологія “ Створення музею літературного твору ”

У музеї завжди зберігають найцінніше. Пропоную протягом уроку створити 3 зали з експонатами: предмети, почуття, творчі роботи.

Інтерактивна вправа “Відкритий мікрофон”

  • Яке враження у вас склалося від вірша?Про що розповідається у ньому?
                  • Чому, на ваш погляд, Ліна Костенко зазначає, що людина має крила?
                  • Чим людські крила відрізняються від пташиних? Як про це сказано в поезії?
                  • Як на вашу думку, мати крила людині – це обов’язок чи довільне бажання?

Творча робота.

Скласти інформаційне гроно.


К

Р

И



Л

А

чесність



вірність

щирість


правда

щедрість

Ідейно-художній аналіз твору (робота в парах)

Установіть відповідність між художнім засобом та його назвою


«Правда пташина»

Епітети

«вічного поривання»

Риторичний оклик

« А як же людина?»» «А що ж людина?»

Повтор; анафора; окличне речення

« А крила має!»

Метафора. Персоніфікація

Землі немає, то буде небо.

Немає поля. То буде воля.

Немає пари. То будуть хмари.

Риторичне питання

« У кого - …», « А крила має!»

Антонім, антитеза, протиставлення

Теорія літератури

  • Алегорія — це інакомовлення; наділення тварин, птахів, рослин, предметів рисами характеру людини. У ширшому розумінні алегорія — це спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями.

Диптих -

два твори мистецтва, пов'язані одним задумом.

Мистецькі паралелі


Марина Дейнеко. Диптих

«Мелодії рідної землі

Диференційована робота в групах

  • І група . Випишіть з підручника фразеологізми зі словами крила та поясніть їх значення.
  • ІІ група. Які рядки вірша переконують у тому, що він є логічним продовженням теми поезії “Чайка на крижині”? Доведіть, що це- диптих.
  • ІІІ група . Складіть сенкан до слова “крила” або розфарбуйте образ словами.
  • ІV група. Якими кольорами ви б зобразили людські крила? Поясність свій вибір.

Спробуйте пояснити значення фразеологізмів: •    ростуть (виростають) крила; •    як на крилах; •    під своє крило; •    давати крила; •    обламувати крила; •    опустити крила; •    обпалювати собі крила; •    складати крильця;

Творча робота

Створення символічної пір’їни

Запишіть на отриманих пір’їнах ту рису характеру , яка стане вашим особистим крилом, тим,

що допоможе відірватися від землі.

Крила як символ

Крила – це символ духовності, багатства думки, емоційного піднесення, могутності, незалежності й впевненості. Образ крил уособлює усі ті чесноти, які роблять людину Людиною. У греків крила символізують любов і перемогу. Давньогрецький філософ Платон вважав крила символом розуму. Їх зображують на взутті (як у Меркурія), що означає здатність до величезного духовного піднесення (Словник символів).

Висновок

У творах Ліни Костенко, з якими ми познайомилися, йшлося про “крилатість” людини, про її мрію осягнути навколишній світ, зрозуміти його, жити з ним у гармонії. Людина створена з добра і зла, тому вона і добра, і зла. Все залежить від її вибору. Але завдяки мужності, розуму, бажанню пізнати світ, підкорити небо, стихії, завдяки “крилатості” і відбувається прогрес людства.

Адже Ліна Костенко стверджує: кожна Людина має крила!

Тест-побажання


Будьте крилатими

Домашнє завдання

  • Вивчити напам’ять поезію Ліни Костенко (на вибір);
  • Підготувати відповіді на запитання підручника с.205;
  • Написати лист-пораду”Яке це щастя буть гідним імені людини!”

Каталог: shapka
shapka -> Тема: Україна на карті світу. Карта України
shapka -> Г. І. Сорока; Харк держ пед ун-т ім. Г. С. Сковороди. Х. Ранок, 2002. 128 с iл.
shapka -> Євген Гуцало " Сім’я дикої качки" твір про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем
shapka -> Урок №1 Тема уроку: Евглена, зелена, амеба, інфузорія одноклітинні тварини. Лабораторне дослідження «Спостереження інфузорій»
shapka -> Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти
shapka -> Педагогічне кредо: «Скажи мені і я забуду, покажи мені – і я, можливо, запам'ятаю. Дай мені зробити самому- і я зрозумію на все життя»
shapka -> Особливості організації навчання з хімії у 2017-2018 році квнз “ Вінницька академія
shapka -> Уроків української літератури в 11 класі Академічний рівень І семестр № з/п Тема уроку Дата Примітки Українська література 1920-1930 рр


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка