Література та мистецтво епохи Відродження



Сторінка1/3
Дата конвертації29.11.2018
Розмір3.69 Mb.
ТипУрок
  1   2   3
Тема уроку: Література та мистецтво епохи Відродження

Мета гри: активізувати роботу учнів; перевірити знання програмового матеріалу, художніх текстів; виявити обізнаність учнів у світовій культурі епохи Відродження; розвивати інтерес до предмету, виховувати читацький смак, сприяти розвитку зв’язного мовлення, поповнення словникового запасу, культурі спілкування; формувати вміння і навички самостійного читання та аналізу художнього твору, вміння знаходити головне, застосовувати на практиці знання теорії літератури; дати можливість проявитись учнівській особистості, її інтелектуальним здібностям, кмітливості, читацькій інформованості

Оформлення залу: дошка з обліком підсумків гри; портрети Данте, Шекспіра, Петрарки; міні-виставка: «Божественна комедія» Данте, «Гамлет» Шекспіра, сонети Шекспіра та Петрарки тощо; правила гри; епіграф

Наочність: картки з питаннями, ілюстративний матеріал, репродукції картин Рафаеля, Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Ботічеллі, ілюстрації до сонетів Шекспіра, «Божественної комедії» Данте тощо, скринька з перлиною, зброя – 2 рапіри, чорна троянда для болільників; масло, вино, борошно, хліб, плоди, дзеркало

Фонозапис: симфонічна поема П.І. Чайковського «Франческа да Ріміні».

Форма проведення: інтелектуальна гра КВН

Це була епоха, якій потрібні були титани, і яка породила

титанів за силою думки, пристрасті і характеру, вченості

К.Маркс

Хід гри:

І. Мотивація навчальних знань. Вступне слово вчителя.

В основі культури епохи Відродження лежить принцип гуманізму, утвердження краси і гідності людини, її розуму і волі, творчих сил і можливостей. Цей образ ідеалізований, героїзований, але саме він став сутністю ренесансної культури. Естетичний ідеал Відродження – образ людини, яка сама себе створює, немаючи жодних сумнівів. Звісно, це була висока мрія митців. Але в їхніх творіннях цей образ набуває живої сили, надзвичайної реальності. Люди в зображенні ренесансних майстрів є і зовсім живими, реальними, і водночас надзвичайними, не такими як усі. Вона належать водночас і до земного, і до вищого планів буття. Завдяки цьому сучасне переводилося на рівень вічного, утверджувалася богоподібність реальної людини.

Спробуємо дослідити як саме ці ідеї втілено у творчості тих письменників, твори яких ми вивчали на попередніх уроках.

ІІ. Організаційний момент:

А) команди по черзі займають свої місця за столами в центрі залу. Болільники позаду столів, лічильники біля дошки.

Б) ведучий ще раз нагадує правила гри, бажає командам успіху. Болільникам активності у підтримці команд.

ІІІ. Представлення команд.

Кожна команда подає свою візитну картку, за її змістом команда – суперник визначає назву команди. Ця назва вписується в облікову таблицю.



ІV. Розминка.

Команди задають одна одній підготовлені питання (1 хв.)

Питання для розминки:


  • Чому епоха Відродження в Італії почалась раніше, ніж в інших країнах? (Італія раніше ніж інші країни вступила на шлях буржуазного розвитку. Інтенсивнішим був розвиток міст, а саме Флоренції і Болоньї, які стали центрами культури Відродження.

Італія – батьківщина античної спадщини, країна де вона добре збереглась і стала основою гуманістичного світогляду)

  • Після вистави Гамлет іде до кімнати матері, він побачив короля Клавдія, і хапається за шпагу, але зупиняється. Чому?

Лунає музика – закінчення першого раунду.

V . Початок основного етапу гри.

Кожна команда вибирає собі запитання і відповідає на нього, маючи на обдумування 1 хв.



  1. На слова якого великого поета епохи Відродження написано цей музичний твір?

( Пролунала пісня у виконанні Алли Пугачової на слова В. Шекспіра)

  1. Своєрідною музичною ілюстрацією до якого відомого твору є прослухана вами мелодія. Назвіть її автора? ( П. Чайковський «Франческа да Ріміні» до «Божественної комедії Данте)

  2. Подвійне запитання до обох команд:

А) Використовуючи свої знання епохи Відродження підберіть підпис до поданої ілюстрації ( сонет Шекспіра);

Б) Перед вами репродукція картини Леонардо да Вінчі «Мадонна Літта». Підберіть до неї підпис. Використовуючи свої знання поезії епохи Відродження

( сонет Петрарки)


  1. Подвійне запитання:

А) Як відомо, італійські та англійські поети доби Відродження використовували своєрідні художні засоби у своїх сонетах. Які саме? Доведіть рядками сонетів( протиставлення, афористичні вислови. Наприклад:

Коли ж це не любов,

То що ж це бути може?

Коли ж любов,

Тоді скажіть яка вона?

Лиха? Чому ж той біль

Такий солодкий, Боже?

( Петрарка)

Б) Із скількох віршованих рядків складається італійський та англійський сонет?

5. До якого відомого твору ця ілюстрація? Які рядки з цього твору тут доречні?

6. Чим відрізняється форма італійського та англійського сонетів. Вкажіть на відмінності у їх схемі римування.

7. Звучить фонозапис монологу Офелії про квіти. Чому вислухавши розмову божевільної сестри, Лаерт говорить: «У цьому безглузді багато глузду».

8. А) які очі були у коханої Шекспіра(відповісти рядками сонету);

Б) як відноситься Шекспір до кохання(відповісти рядками сонету).

9. Перед вами дві рапіри. Уявіть, що саме цією зброєю бились на своєму останньому поєдинку Лаерт та Гамлет. Чим відрізнялася їх зброя?.

10. У чому суть назви твору Данте? Що відбувається у дев’ятому колі дантового пекла?

11. Як починається відомий монолог Гамлета, у чому його суть?

12. Перед вами келих. У ньому знаходиться річ. Яку король Клавдій поклав у келих з вином перед поєдинком Гамлета та Лаерта. Що у келиху?

13. А) Чим пояснюється трагічний характер творів Шекспіра у другий період його творчості?

Б) Під час пожежі у театрі Глобус згоріли всі рукописи п’єс Шекспіра. Як вдалося відновити тексти цих п’єс?

14. За одну хвилину ви повинні пригадати і назвати найвидатніші світові музеї образотворчого мистецтва де знаходяться творіння митців епохи Відродження?( Прадо, Лувр, Ермітаж, Дрезден тощо)



VІ . Лірична пауза.

Інсценування уривку з трагедії Шекспіра «Ромео і Джульєтта».



VІІ . Продовження третього туру гри.

15. Закритий конверт. У ньому король Клавдій посилає наказ, який везуть до Англії друзі Гамлета Розенкранц та Гільденстерн. Що в наказі?

16. В якому твору хто і про кого говорить ці слова:

Така людина? Виглядом придворний,

Словами вчений, войовник мечем,

Надія й вицвіт нашої держави,

Довершенності дзеркало й взірець.

( Офелія про Гамлета)

17. А)Яка завіса і які декорації були в театрі часів Шекспіра? Що свідчило про те, що йде вистава в театрі, та як можна було дізнатись про її жанр.

Б) Чим відрізняється зал глядачів в театрі Шекспіра і сучасний театр?Назвіть відомих жінок-актрис у театрі Глобус?



18. Про що благає привид батька Гамлета та від чого застерігає?


19. Як ставились Данте та Петрарка до сонета(«суровый Дант не призи рал сонета, в нем жанр любви Петрарка воспевал»)

20. А)


Перед вами репродукції фрагментів з монументальних творів Мікеланджело та Рафаєля. Що спільного між ними?

Б)


Перед вами репродукції картин відомого художника італійського Відродження. Подумайте, що стало основою для їх створення ?

21. Які вірші написав Гамлет у любовному листі до Офелії?

(Не вір зіркам блакитним,

Не вір, що сонце є,

Не вір і правді в світі,

В кохання вір моє.)

22. У чому на ваш погляд причина трагедії та загибелі Гамлета?

23. Хто був засновником художньої прози епохи Відродження? Назвіть найвідоміший твір цього автора, про що в ньому йдеться?(Боккаччо» Декамерон»)

24. Як вдалося Гамлету підмінити листа з наказом Клавдія, який везли його «друзі» до англійського короля?

25. З якою метою звернувся Данте до фантастичних картин загробного життя у своєму творі «Божественна комедія»?

26. А) Кохання робить в серці все, що зна,

Воно господар у своїй хатині.

Відпочиває сонне в самотині,

Буває-мить, буває – вік мина.

Кому належать ці рядки - Данте чи Петрарці? Хто переклав їх українською мовою? (Данте, переспів Д. Павличка)

Б) Любов – вставання й падання без краю.

Я в ній народжуюсь і помираю.



у належать ці рядки - Шекспіру чи Петрарці? (Шекспір)

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка