Літературна гра «У світі казок» бібліотекар зш №14 вмр



Скачати 47.74 Kb.
Дата конвертації19.11.2018
Розмір47.74 Kb.
#64895
Літературна гра « У світі казок»

бібліотекар

ЗШ №14 ВМР

Федоренко Т.В.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про казку народну і

літературну, їх особливості; формувати вміння давати власну оцінку вчинкам героїв; розвивати творчі здібності, уяву допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці; виховувати найкращі людські риси, інтерес до казок, доброту, прагнення допомагати людям.

Обладнання : книжкова виставка ,ілюстрації учнів до вивчених казок мультимедійний проектор, комп’ютер, екран.
Хід гри

І. Мотивація роботи.

Слово вчителя.

Сьогодні ми вирушимо у подорож до прекрасної країни дитинства – світу казок. А чи замислювалися ви коли – небудь над тим, звідки беруться казки?

Ось як цікаво на це запитання відповів відомий фінський письменник – казкар Закаріас Топеліус:



«Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями - то й є казки. Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковічні казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок. Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки на шибках або на вкритих інеєм деревах, а напровесні казки грають барвами на вечірньому небі. І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки. Природа може розповісти силу-силенну казок .»

Так, дійсно, природа сповнена казок, їх потрібно лише побачити і відчути. Сьогодні, підчас нашої подорожі ми не тільки побачимо і відчуємо казки, а проведемо вікторину « У світі казок».

На дошці розміщені ілюстрації учнів 5 класу. Погляньте, який цікавий цей казковий світ, а найголовніше, що кожна дитина бачить його по – своєму.

ІІ. Проведення гри


  • Сьогодні ми не будемо навчатись,

а будемо лише змагатись.

Ми цей урок перетворимо на свято,

І, мабуть, слід вже починати.


  1. Повторення вивченого про казки

  • Що таке казка ? (розповідний твір про вигадані, здебільшого фантастичні події)

  • Яким є основний конфлікт казок? (протистояння добра і зла, у якому зазвичай перемагає добро)

  • Які ви знаєте види казок? (народні та літературні)

  • На які групи поділяються казки за змістом? (про тварин, чарівні, побутові)

  1. Перший конкурс називається «занурення у світ казок» (В якій казці живуть ці герої ?)

(Народні 1 - «Колобок», 2 – «Мудра дівчина», 3 – «Лисичка – Сестричка та Вовк – Панібрат», 4– «Коза – дереза»)

Літературні 1 – А.Ліндгрен «Малюк і Карлсон», 2- Г.Х.Андерсен – «Гидке каченя», 3 – П.Єршов « «Горбоконик», 4 – О.Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»)

  1. Наступне завдання нашої вікторини - це кросворд «Веселка»

  1. Герої цих казок наділені силою і розумом, які допомагають їм подолати пригоди? (фантастичні)

  2. Про життя добрих і поганих людей розповідається у … казках (побутових)

  3. Казки створені письменником називаються …. (літературні)

  4. Вставте пропущене слово у прислів’я « … вчить як на світі жить» (казка)

  5. Хто в казці Івана Франка став синім? (лис)

  6. Що на світі наймиліше? (сон)

  7. Хто з героїв казки про правду і кривду тричі повторював : «Добре ти зробив, та ще не так» (чорт)

  8. Як називається одним словом усна народна творчість (фольклор)

  1. Конкурс третій, наступний поможе з’ясувати , як ви знаєте письменників, їх казки та батьківщину казки. Називається він « З’єднай країну і казку»

Шарль Перро «Попелюшка» - Франція

Г.К.Андерсен «Снігова Королева» - Данія

О.Пушкін « Сказка о рыбаке и рыбке» - Россия

Іван Франко «Фарбований Лис» - Україна

А ось і герої казок, які ми щойно пригадали.


  1. Наступний четвертий конкурс називається «Назви автора казки»

«Попелюшка» - Ш.Перро

«Мойдодир» - К.Чуковський

«Русалонька» - Г.Х. Андерсен

«Золотий ключик» - О.Толстой

«Мауглі» - Р. Кіплінг

«Казка про царя Салтана» - О. Пушкін

«Горбоконик» - П.Єршов

«Гидке каченя» - Г.Х. Андерсен

«Фарбований Лис» - І Франко


  1. Конкурс п’ятий «Впізнай , з якої казки предмет»

Горох – «Принцеса на горошині», «Котигорошко»

Рукавичка «Рукавичка»

Туфелька - «Попелюшка»

Сіно – «Солом’яний бичок»

Яйце – «Курочка Ряба»

Ріпка – «Ріпка»

Глечик- «Лисичка і Журавель»

Фарба – «Фарбований лис»

Троянди « Снігова королева»

фізкультхвилинка

7.Конкурс шостий - дитяча забава.

- Всі люблять складати пазли. До вашої уваги ілюстрації до казок, які ми згадували протягом уроку розрізані на декілька частин. Завдання: скласти ілюстрацію і назвати з якої вона казки та автора, якщо вона літературна.

8. Конкурс восьмий називається «Острів порятунку» (вставте пропущене слово, яке загубив казкар)

-А Маруся каже: «Ви лоша прив'яжіть, а __________ повипрягайте та й пустіть — котра побіжить до лошати, то та й привела.» (матерів)

-Каже дід: «Як хазяїн сам візьме та ___ свою хату, та все його добро згорить, треба взяти того ____ та й затоптати мені рану, то тоді загоїться. Та хіба ж є такий чоловік на світі, щоб те зробив?» (підпалить, попелу)

-«Ну що, дядьку: ти казав, що кривдою лучче жити, ніж правдою: отже, ні! Ти тільки ___, а я король — правда кривду _______! (купець, переважила)

9. А тепер на завершення нашої вікторини бліц- конкурс восьмий

-У кого з героїв були кришталеві черевички?

-Хто і яким незвичним способом потрапив до палацу царя?

-У якій казці овочі діють як живі істоти?

-Де жили старий зі старою з казки О.Пушкіна?

-Як звали собаку з казки «Золотий ключик»?

-У чому Маша повернулася додому з казки «Маша та ведміль»?

-Ім’я цієї дівчини вказує міру довжини, що дорівнює 2,5 см?

-Заклад, у якому працює Пєчкін із Простоквашино?

-Як звали трьох ведмедів?

-Хто дав Буратіно «Золотий ключик»?

-Кличка собаки з казки «Ріпка?»

-З чого бабуся зліпила колобок?

-Предмет, яким пишався Карабас - Барабас?

-Який лікарський засіб допоміг Карлсону позбутися високої температури?



-Що купила на базарі Муха –Цокотуха?

ІІІ. Підсумок гри.

Нагородження найкращих знавців казок
Каталог: uploads
uploads -> Правила прийому до аспірантури державної наукової установи «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини»
uploads -> Правила прийому до аспірантури та докторантури київського національного університету культури І мистецтв
uploads -> Положення про аспірантуру Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського Загальна частина
uploads -> Програма дисципліни «іноземна мова (англійська)»
uploads -> Положення правил прийому до нту "хпі" на 2016 рік правила прийому 2016 Організацію прийому до нту "хпі" та його структурних підрозділів здійснює приймальна комісія правила прийому 2016
uploads -> Програма та методичні вказівки з навчальної дисципліни історія науки І техніки для студентів усіх спеціальностей денної форми навчання
uploads -> Лекція № Тема лекції: Поняття мистецтва як частини культури
uploads -> Афінська держава та стародавня спарта у стародавній історії та культурі людства
uploads -> Київський національний лінгвістичний університет базові навчально-методичні матеріали
uploads -> Освіта осіб з інвалідністю в Україні Тематична національна доповідь Київ -2010 Тематичну національну доповідь «Освіта осіб з інвалідністю в Україні»

Скачати 47.74 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка