Літературна гра « У світі казок»
бібліотекар
ЗШ №14 ВМР
Федоренко Т.В.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про казку народну і
літературну, їх особливості; формувати вміння давати власну оцінку вчинкам героїв; розвивати творчі здібності, уяву допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці; виховувати найкращі людські риси, інтерес до казок, доброту, прагнення допомагати людям.
Обладнання : книжкова виставка ,ілюстрації учнів до вивчених казок мультимедійний проектор, комп’ютер, екран.
Хід гри
І. Мотивація роботи.
Слово вчителя.
Сьогодні ми вирушимо у подорож до прекрасної країни дитинства – світу казок. А чи замислювалися ви коли – небудь над тим, звідки беруться казки?
Ось як цікаво на це запитання відповів відомий фінський письменник – казкар Закаріас Топеліус:
«Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями - то й є казки. Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковічні казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок. Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки на шибках або на вкритих інеєм деревах, а напровесні казки грають барвами на вечірньому небі. І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки. Природа може розповісти силу-силенну казок .»
Так, дійсно, природа сповнена казок, їх потрібно лише побачити і відчути. Сьогодні, підчас нашої подорожі ми не тільки побачимо і відчуємо казки, а проведемо вікторину « У світі казок».
На дошці розміщені ілюстрації учнів 5 класу. Погляньте, який цікавий цей казковий світ, а найголовніше, що кожна дитина бачить його по – своєму.
ІІ. Проведення гри
Сьогодні ми не будемо навчатись,
а будемо лише змагатись.
Ми цей урок перетворимо на свято,
І, мабуть, слід вже починати.
Повторення вивченого про казки
Що таке казка ? (розповідний твір про вигадані, здебільшого фантастичні події)
Яким є основний конфлікт казок? (протистояння добра і зла, у якому зазвичай перемагає добро)
Які ви знаєте види казок? (народні та літературні)
На які групи поділяються казки за змістом? (про тварин, чарівні, побутові)
Перший конкурс називається «занурення у світ казок» (В якій казці живуть ці герої ?)
(Народні 1 - «Колобок», 2 – «Мудра дівчина», 3 – «Лисичка – Сестричка та Вовк – Панібрат», 4– «Коза – дереза»)
Літературні 1 – А.Ліндгрен «Малюк і Карлсон», 2- Г.Х.Андерсен – «Гидке каченя», 3 – П.Єршов « «Горбоконик», 4 – О.Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»)
Наступне завдання нашої вікторини - це кросворд «Веселка»
Герої цих казок наділені силою і розумом, які допомагають їм подолати пригоди? (фантастичні)
Про життя добрих і поганих людей розповідається у … казках (побутових)
Казки створені письменником називаються …. (літературні)
Вставте пропущене слово у прислів’я « … вчить як на світі жить» (казка)
Хто в казці Івана Франка став синім? (лис)
Що на світі наймиліше? (сон)
Хто з героїв казки про правду і кривду тричі повторював : «Добре ти зробив, та ще не так» (чорт)
Як називається одним словом усна народна творчість (фольклор)
Конкурс третій, наступний поможе з’ясувати , як ви знаєте письменників, їх казки та батьківщину казки. Називається він « З’єднай країну і казку»
Шарль Перро «Попелюшка» - Франція
Г.К.Андерсен «Снігова Королева» - Данія
О.Пушкін « Сказка о рыбаке и рыбке» - Россия
Іван Франко «Фарбований Лис» - Україна
А ось і герої казок, які ми щойно пригадали.
Наступний четвертий конкурс називається «Назви автора казки»
«Попелюшка» - Ш.Перро
«Мойдодир» - К.Чуковський
«Русалонька» - Г.Х. Андерсен
«Золотий ключик» - О.Толстой
«Мауглі» - Р. Кіплінг
«Казка про царя Салтана» - О. Пушкін
«Горбоконик» - П.Єршов
«Гидке каченя» - Г.Х. Андерсен
«Фарбований Лис» - І Франко
Конкурс п’ятий «Впізнай , з якої казки предмет»
Горох – «Принцеса на горошині», «Котигорошко»
Рукавичка «Рукавичка»
Туфелька - «Попелюшка»
Сіно – «Солом’яний бичок»
Яйце – «Курочка Ряба»
Ріпка – «Ріпка»
Глечик- «Лисичка і Журавель»
Фарба – «Фарбований лис»
Троянди « Снігова королева»
фізкультхвилинка
7.Конкурс шостий - дитяча забава.
- Всі люблять складати пазли. До вашої уваги ілюстрації до казок, які ми згадували протягом уроку розрізані на декілька частин. Завдання: скласти ілюстрацію і назвати з якої вона казки та автора, якщо вона літературна.
8. Конкурс восьмий називається «Острів порятунку» (вставте пропущене слово, яке загубив казкар)
-А Маруся каже: «Ви лоша прив'яжіть, а __________ повипрягайте та й пустіть — котра побіжить до лошати, то та й привела.» (матерів)
-Каже дід: «Як хазяїн сам візьме та ___ свою хату, та все його добро згорить, треба взяти того ____ та й затоптати мені рану, то тоді загоїться. Та хіба ж є такий чоловік на світі, щоб те зробив?» (підпалить, попелу)
-«Ну що, дядьку: ти казав, що кривдою лучче жити, ніж правдою: отже, ні! Ти тільки ___, а я король — правда кривду _______! (купець, переважила)
9. А тепер на завершення нашої вікторини бліц- конкурс восьмий
-У кого з героїв були кришталеві черевички?
-Хто і яким незвичним способом потрапив до палацу царя?
-У якій казці овочі діють як живі істоти?
-Де жили старий зі старою з казки О.Пушкіна?
-Як звали собаку з казки «Золотий ключик»?
-У чому Маша повернулася додому з казки «Маша та ведміль»?
-Ім’я цієї дівчини вказує міру довжини, що дорівнює 2,5 см?
-Заклад, у якому працює Пєчкін із Простоквашино?
-Як звали трьох ведмедів?
-Хто дав Буратіно «Золотий ключик»?
-Кличка собаки з казки «Ріпка?»
-З чого бабуся зліпила колобок?
-Предмет, яким пишався Карабас - Барабас?
-Який лікарський засіб допоміг Карлсону позбутися високої температури?
-Що купила на базарі Муха –Цокотуха?
ІІІ. Підсумок гри.
Нагородження найкращих знавців казок
Поділіться з Вашими друзьями: |