Літературний диктант



Дата конвертації09.12.2018
Розмір238 Kb.

Літературний диктант

  • Літературний диктант – вид роботи на уроці світової літератури, який дає змогу швидко і різносторонньо перевірити знання учнів з теми, що вивчається.
  • Літературний диктант проводиться на початку уроку (під час перевірки домашнього завдання, актуалізації опорних знань) чи в кінці уроку (підсумок, узагальнення), дає змогу оцінити практично всіх учнів, економно використавши при цьому час.

Підвиди літературного диктанту:

  • асоціативний;
  • цитатний;
  • логічний;
  • хронологічний;
  • бліц-диктант;
  • диктант “Одним словом”;
  • географічний;
  • літературні хвилинки

Асоціативний диктант

  • перевіряє, як учні орієнтуються в біографії та творчості письменника. Учителем диктуються дати, географічні об’єкти, назви творів, прізвища людей, які мають певне відношення до автора. Учні розшифровують ці поняття усно чи письмово.
  • В. Гюго
  • Період Реставрації, Париж, поетичний гурток, Проспер Меріме, Александр Дюма, драма “Кромвель”, тема кохання, “Собор Паризької Богоматері”, Есмеральда, Квазімодо, “Людина, що сміється”, мотив фатуму.

Логічний диктант

  • дає змогу визначити, як учень вміє пов’язувати факти, поняття, знаходити спільне в подіях, біографіях тощо
  • “Снігова королева”
  • “Дзеркало та скалки”, “Хлопчик і дівчинка”, “Садок бабусі, що знала чари”, …, “Маленька розбійниця”, “Лапландка й фінка”, …

Цитатний диктант

  • перевіряє знання учнями текстів, висловлювань про письменника, творчість якого вивчається.
  • М. Гоголь “Тарас Бульба”
  • Кому належать слова?
  • Як вони характеризують персонажа?
  • - А як, пак, звався той, що латинські вірші писав? Я на письмі не вельми тямлю, то й не знаю: Горацій, чи що?
  • - Ще чого вигадай! І впаде ж йому в голову, щоб рідна дитина та батька била?
  • - Та хоч би й батька, не подивлюсь. Образи не подарую нікому.

Хронологічний диктант

  • дає змогу запам’ятати найважливіші дати, пов’язані з життям і творчістю автора.
  • Чарльз Діккенс
  • 1812, 1814, 1827, 1833, 1837, 1840, 1848, 1850, 1859, 1870.

Диктант “Одним словом”

  • підводить узагальнення до кожної із вивчених тем.
  • Франческо Петрарка, Джованні Боккаччо, Сервантес, Лопе де Вега, Вільям Шекспір – поети та письменники епохи Відродження.
  • “Травнева пісня”, “До місяця”, “Прометей”, “Вільшаний король”, “Фауст” – твори Гете.

Бліц-хвилинка

  • вимагає блискавичної реакції, учень повинен зразу записати у зошит відповіді на запитання вчителя.
  • Визначити жанр, назвати авторів творів
  • “Робінзон Крузо”, “П’ятнадцятирічний капітан”, “Жага до життя”, “Острів скарбів”, “Усмішка”, “Маленький принц”

Літературна хвилинка “Знамениті”

  • Кого так називали?
  • “Сонце російської поезії”, “Король казки”, “духовний батько” вітчизняної літератури, “духовний учитель”, “великий гуманіст ХІХ століття”.

Літературна хвилинка “Псевдонім”

  • Назвати псевдоніми письменників, справжні прізвища яких:
  • Дзінсітіро Гіндзаемон (Мацуо Басьо)
  • Семюель Клеменс (Марк Твен)
  • Вільям Сідні Портер (О. Генрі)
  • Фо (Дефо)
  • Гійяс ад-Дін Абу-л-Фатх Омар Ібн Ібрагім Хайям (Омар Хаям)
  • Хвилинка афоризмів
  • Записати відомі вам рядки із повісті-казки “Маленький принц” Екзюпері, які стали крилатими.

Літературний диктант

  • 5 клас
  • Джон Кітс “Про коника та цвіркуна”
  • 1. Джон Кітс - … (англійський поет)
  • 2. Джон Кітс народився в … (Лондоні)
  • 3. Понад усе Джон любив … (поезію)
  • 4. Твори Кітса посіли чільне місце серед найкращих творів європейської … (пейзажної) поезії
  • 5. Опис природи в художньому творі - … (пейзаж)
  • 6. В поезії Джон Кітс використовує такі художні засоби: … (епітети, метафори)
  • 7. Художнє означення, яке надає образу додаткових емоційних і змістових відтінків, називається … (епітетом)
  • 8. Образний вислів, який вживається в переносному значенні і грунтується на уподібненні одного предмета іншому, називається … (метафорою)
  • 9. Рядками “поезія землі не вмре ніколи” розпочинається вірш Джона Кітса … (“Про коника та цвіркуна”)
  • 10. В якому вірші Джон Кітс постав безжурним поетом-мандрівником, залюбленим у красу світу?... (“Пісня про себе”)
  • 11. У вірші “До солов’я” поет описує … (травневу) ніч
  • 12 “Незримі квіти”, “недовговічний цвіт”, “росисті вечори” – це … (епітети)

Літературний диктант

  • 5 клас
  • Гете “Нічна пісня подорожнього
  • 1. Кого в Німеччині шанують як “духовного батька” вітчизняної літератури?... (Й. Гете)
  • 2. Й. Гете народився в … (1749р.)
  • 3. Завдяки унікальним здібностям Гете опанував … (латину, давньогрецьку, французьку, англійську й італійську мови)
  • 4. Важливу роль у творчому становленні Гете відіграло спілкування з … (Й. Гердером)
  • 5. Головним мистецьким здобутком Гете стала трагедія … (“Фауст”)
  • 6. Які українські поети високо оцінювали “Фауста”? … (Т. Шевченко, І. Франко)
  • 7. Хто з українських перекладачів зробив повний переклад “Фауста”? … (Микола Лукаш)
  • 8. Те, про що йдеться в художньому творі, називається … (темою)
  • 9. Основна думка художнього твору – це … (ідея)
  • 10. Хто написав вірш “Нічна пісня подорожнього”? … (Гете)
  • 11. Який засіб художньої виразності використав Гете в словосполученнях “імлі нічній”, “пташиний грай” … (епітети)
  • 12. Хто переклав на українську мову “Нічну пісню подорожнього” Гете? … (М. Бажан)

Літературний диктант

  • 5 клас
  • Г. Гейне “Задзвени із глибини”
  • 1. Німецький поет Генріх Гейне був одним із найвидатніших ліриків… (ХІХ ст.)
  • 2. Вкажіть роки життя Гейне … (1797-1856рр.)
  • 3. Для Гейне кумиром був … (Наполеон)
  • 4. Про захоплення поета особистістю Наполеона свідчить вірш …(“Два гренадери”)
  • 5. В 1827 році вийшла друком перша поетична збірка … (“Книга пісень”)
  • 6. За життя автора цю збірку було видано … (13 разів)
  • 7. Співзвучність закінчень віршових рядків називається … (римою)
  • 8. Впорядковане чергування наголошених і ненаголошених складів у рядку називається … (ритмом)
  • 9. Віршована мова зазвичай відрізняється від прозової більшою … (емоційністю)
  • 10. Зображення краси весняної природи у вірші “Задзвени із глибини” – це є … (тема твору)
  • 11. Вкажіть художній прийом, що створює поет у наведеному уривку:
  • Линь, дзвени, знайди той дім,
  • В квітах сад зелений,
  • І троянду перед ним
  • Привітай від мене… (пейзаж)
  • 12. Які засоби художньої виразності використав Гейне у рядках:
  • Задзвени із глибини
  • Тихої печалі,
  • Мила пісенька весни, -
  • Линь все далі й далі! … (епітети, метафора)

Каталог: files
files -> Міністерство освіти І науки, молоді та спорту україни національний університет «юридична академія україни імені ярослава мудрого» На правах рукопису савченко ганна Ігорівна
files -> Методичні рекомендації та завдання з семінарських занять навчального матеріалу та складання звіту Розглянуто і схвалено на засіданні
files -> Правила користування посібником Модуль 1 Модуль 2 Модуль 3 Модуль 4 Залік з дисципліни Додаткова інформація
files -> Міністерство освіти, науки, молоді та спорту україни житомирський державний технологічний університет на правах рукопису довгалюк віта валентинівна
files -> Програма навчального курсу україна в системі міжнародної безпеки І співробітництва
files -> Уважність, дисциплінованість під час роботи на пк
files -> Львівський національний університет імені івана франка на правах рукопису корнійчук валерій Семенович – 14
files -> Урок№65 євген маланюк. Життєвий І творчий шлях поета й літературознавця, яскравого представника «празької школи»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка